Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Milly_ schreef:JoyCiej007 schreef:Waarom zo aanvallend? Nou, op de manier hoe ze het brengt via PB. Heeft een grote bek van hier tot Tokio, zo hoor je gewoon niet te praten tegen andere mensen......
Daarom reageer ik zo 'aanvallend'. Ik heb haar rustig in een pb uitgelegd etc. maar toen kreeg ik alleen maar grote bek terug.
Tsja, dan kan ik best wel fel reageren ja... Mag ik?![]()
had je die pb dan al ontvangen voor je deze opmerking maakte?
en verder mag je pb's eigenlijk niet openbaar maken
superwoman schreef:Ik kreeg ook een pb én een grote bek..... Milly_
HorsesPower schreef:Hoezo zeurt iedereen zo over shetlanders?
Ze zijn sterk; een shetlander van boven 1 meter kan heus wel 55 kilo dragen. En nee het ziet er dan misschien niet uit(Plaats dan ook geen rijfoto's op een shet waar je te lang voor bent op Bokt want dan vraag je der zelf om). Maar ik vind dat het makkelijk kan. Als ze het echt niet konden dragen, zouden ze niet eens lopen of weet ik veel wat, dan zouden ze hun oortjes niet naart voren doen, dan zouden ze niet zo hoog springen enz enz.
Ik heb een paardenboek en daar staat ook in, dat er eerst zelfs volwassene mensen op shetlanders reden *omdat ze zo sterk zijn;
Groetjes
KiimSharon schreef:Ik heb geleerd dat een shetlander zijn/haar eigen gewicht kan dragen.. Ik weet niet als het klopt maarja
KiimSharon schreef:Ik heb geleerd dat een shetlander zijn/haar eigen gewicht kan dragen.. Ik weet niet als het klopt maarja
zaya schreef:dan zou ik je even uit je droom helpen! ( echt niet banketstaaf bedoelt hoor, dus vat het niet verkeerd )
maar een shet kan echt NIET zijn eigen gewicht dragen!
ze kunnen maar een ....% van hun gewicht dragen ( weet even niet presies hoeveel % dat is )
maar ik weet wel dat een shet van ong 1 meter niet veel meer dan 35 kg mag dragen om slijtage te voorkomen.
Ze kunnen wel een zwaargewicht trekken maar echt NIET dragen hoor!!
merrieveulen schreef:zaya schreef:dan zou ik je even uit je droom helpen! ( echt niet banketstaaf bedoelt hoor, dus vat het niet verkeerd )
maar een shet kan echt NIET zijn eigen gewicht dragen!
ze kunnen maar een ....% van hun gewicht dragen ( weet even niet presies hoeveel % dat is )
maar ik weet wel dat een shet van ong 1 meter niet veel meer dan 35 kg mag dragen om slijtage te voorkomen.
Ze kunnen wel een zwaargewicht trekken maar echt NIET dragen hoor!!
hihi je rekent met Flicka maten. Flicka mag inderdaad op advies van meerdere onafhankelijke professionals maximaal 35 kilo dragen, mits ze in training staat. nu dus nog niet eens. Flicka is bijna een meter hoog.
merrieveulen schreef:goed, dat is wat ik voor Flicka aangeraden kreeg, maar ook niet voor niets. ik denk dat je met een max van 40 kilo op een grotere maat shet (rond de meter) altijd goed zit. liever te voorzichtig dan niet voorzichtig genoeg, als het om je paard gaat, nietwaar?
HorsesPower schreef:Nee alles wat hier word verteld is ''vást waar''
Ze zijn sterk en dat is waar. Jullie zeuren al als der een meisje van 30 kilo opzit maar ze is te lang. echt zeikerd
superwoman schreef:Ik heb dat vroeger idd ook gehoord en netjes ja geknikt. Echter was ik gelukkig wel zo verstandig om daar zelf niet op te stappen ookal was ik licht van gewicht. Ook had ik niemand in mijn omgeving die te groot was voor en shet gelukkig. En was het eigenlijk niet nodig om er verder over na te denken.... Helaas zie je oa hier "kinderen" het vreselijk ontkennen, omdat ze anders niet meer kunnen rijden.Erg vind ik dat!