[HK]SMP kletstopic 2

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lobkew

Berichten: 608
Geregistreerd: 09-07-13
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 15:57

Fenna, Jorie ziet er goed uit. Hopelijk is de rotstraal ook snel weer over. Gefeliciteerd met je rijbewijs! Nu kun je lekker zelf op pad, ik kijk daar ook zo naar uit haha.

Nanne, hindernisjes nemen vind ik vanaf 3 jaar prima. Natuurlijk wel rustig opbouwen en niet opeens 3x per week gaan springen.

Claudia, beterschap voor misty!

Patricia, wat staan de zusjes er mooi bij zo.

Ingrid, goed bezig! Jullie komen er wel.

Lillian, wat naar zo'n bloedneus. Beterschap!

AnnaB: Ik vind ongebroken trensjes fijne bitjes om mee te beginnen. Zijn heel vriendelijk en liggen rustig in de mond.

Kiekeboefje, veel menplezier met je nieuwe wagentje.

KittyDylan, tevreden paardjes in de zon zo te zien!

Mandy, wat een lieve foto's.

Nathalie, ik ga niet naar de smr wedstrijddag denk ik. Zou wel willen maar er zijn zoveel leuke evenementen, keuzes maken...

Ik ben weer terug uit Italië, super leuke week gehad met prachtig weer {:} . Nu weer lekker thuis, gister gelijk alweer even gemend met Kjani. Kjaan moet nog aardig aan de bak voor de eerste shows, hij heeft nogal wat spekjes te veel namelijk :Y) .

Susanne

Berichten: 11618
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 16:00

Ik doe mee met Willem op de wedstrijddag.

Fijn dat je vakantie leuk was Lobke! En mooi weer er bij is helemaal fijn :D

Mandyy

Berichten: 30566
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 16:00

Fenna, gefeliciteerd!

Lobke, leuk! Wat heb je allemaal gezien/gedaan in Italy?

sakvis
Berichten: 947
Geregistreerd: 14-08-08
Woonplaats: In de stal!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 16:32

Goed gedaan Fenna!

Lillian, ik snap je probleem met de tinker. Zorg er eerst voor dat je van de wei ook een plaats maakt waar hij kan 'werken'. Dus halstertje om, en grondwerk doen. Meelopen, halt houden, pasje achterwaarts ect. Zorg ervoor dat je de hele wei gebruikt. Loop eens naar het hek en weer van het hek af.
Zodra je de tinker een halster om hebt gedaan is gras eten Verboden!
Het zal je eerst misschien een paar trainingssessies kosten maar het beest moet leren dat hij ook in de wei naar je moet luisteren.

Als jij 'm vraagt mee te lopen en hij volgt niet; houd dan constante druk op het touw. Niet keihard trekken, ook niet het touw in een bochtje laten hangen. Voor het paard is het heel simpel. Zo'n gespannen touw is niet comfortabel. Doet hij een stap naar voren dan gaat de druk van het touw eraf.

Met dit soort paarden kan je vaak beter ' zigzaggen' ipv in een rechte lijn op het doel afgaan.

Patty14
Berichten: 6631
Geregistreerd: 08-05-05

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 16:41

Switch en Chip komen ook mee naar de wedstrijd dag :))

mirriejj

Berichten: 3612
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 18:09

Jullie praten te veel :')


Patty14 schreef:
Haha geen probleem :P. Ben voor Chip opzoek naar een bitje. Dun dubbel gebroken bitje loopt hij nu naar een paar nog niet echt fijn op. Ontspant niet echt. Switch z'n stang geprobeerd. In stap loopt hij daar heel lekker op maar in draf schud hij heel erg met z'n hoofd. Tandarts moet sws komen maar denk dat die stang net te dik is.



Is een mylerbitje geen optie? Jimmy loopt daar heel fijn op .


Fennadev schreef:
Ik ben geslaagd! *\o/*
De examinator zei dat hij het dat ik geslaagd ben, had verzonden, maar ik weet niet of ik het nu al kan aanvragen bij de gemeente of niet. Als het morgen pas kan, dan wordt het waarschijnlijk pas dinsdag dat ik hem heb.

Alex loopt eigenlijk wel prima op zijn bokkebitje, ik kan streng inwerken als nodig en verder een licht contact aannemen. Voor Jorie ga ik op zoek naar iets met een smaakje.



Wat goed zeg! proficiat!!


NathalietjeB schreef:
Oh een nieuw topic ik meld mij ook weer, zag de milk nog voorbij komen in de opening.

Wie gaan er naar de smr wedstrijddag??


Ik ga er niet naar toe :) Eerst het mennen weer oppakken.


Wat fijn dat de vakantie leuk was Lobke.



Vandaag de pony's verhuisd. Ging allemaal erg soepel gelukkig *\o/*

Afbeelding

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 18:35

Mooi plekje zo voor de pony's. fijn dat verhuizing goed ging.
wij komen niet naar de wedstrijd dag, zijn zoveel wedstrijden en ik werk best wel veel. heb echt tussen werk door moeten plannen.

Patty14
Berichten: 6631
Geregistreerd: 08-05-05

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 19:36

@mirriejj; sorry weet je eigen naam even niet :+.
Heb net het bitje wat Ayla doorstuurde besteld. Ga die eerst proberen.

Ponys staan er goed bij. Fijn dat alles is goed gegaan :))

Mandyy

Berichten: 30566
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 19:39

Wat fijn dat het verhuizen soepel ging!

Eunomia

Berichten: 7957
Geregistreerd: 29-09-12

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 19:55

Bedankt voor alle adviezen voor een bit. Destijds werd mij bij Zoë (ook) een ongebroken trens geadviseerd, dus misschien is dat dan ook wel wat voor Guus. Ik twijfelde zelf tussen een ongebroken trens of een dubbelgebroken bit.

Leuke foto's kwamen er voorbij van Mandy. :)

Gefeliciteerd met het behalen van je rijbewijs, Fenna.

Mirriejj: Fijn dat de verhuizing goed verlopen is. Het ziet er in ieder geval ontzettend mooi uit.

Wat een lekker weer was het gisteren hè, heb er ook heerlijk van genoten en lekker met de pony's in de wei gezeten. En 's avonds uit eten geweest, dat was ook wel erg lekker.

Ik doe niet mee met de wedstrijddag (gaat wat lastig met pony's die (nog) niet voor de wagen lopen). Misschien kom ik wel even kijken.

Lillian: Wat betreft jou "grondwerk-vraag", mijn pony's hebben daar ook een tijdje last van gehad. In zo'n geval pas ik de methode van sakvis toe. Druk op het touw houden en op het moment dat ze zich (vooruit) gaan verplaatsen de druk loslaten. Ik moet zeggen dat het echt vrij snel stukken beter ging. :j

Lori

Berichten: 3566
Geregistreerd: 11-08-10

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 20:46

Moet nog even de laatste pagina's doorlezen maar Oreo is vanmorgen gecastreerd. Nu begint de zoektocht naar het ideale thuis voor hem echt. :)

Youri123
Berichten: 363
Geregistreerd: 21-06-14

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 21:16

Ik reageer zo even op alle berichten.

Weet niet of het hier mag?

Ik heb Harry's horse stout springschoenen te koop.
Bij interesse pb

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 21:32

Wel goed dat je hem eerst hebt laten castreren. Heeft hij meer kans op leuke baasje

Lori

Berichten: 3566
Geregistreerd: 11-08-10

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 21:56

Zo alles bij gelezen nu, weet waar het over gaat.

Zag ergens een foto voorbij komen met een plekje voor de pony's met zand, verhard stukje en dan stal aan. Hier is het ook zo iets maar dan zonder die verharding extra nog.

@Patricia. Hij heeft inderdaad meer kans op een baasje zo en ik lok ook geen mensen die zo iets hebben van "voor de merries te dekken".

NathalietjeB

Berichten: 17288
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: ergens

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 22:37

Bit keuze vind ik erg lastig voor die kleintjes, hier met milk weer terug op dr liverpool.
Ze liep op lerenbitje maar is het toch niet helemaal.

Lobke t weer was vast super in spanje.

Sakvis legt grondwerk op een weide goed uit, werkt hier net zo ze moeten ook op de weide respect hebben voor jou.

Mirriej lekker dat je fijn verhuisd ben.

Lori wat fijn dat je paardje gecastreerd is.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 22:59

Ik heb echt in de oudheid mijn rijbewijs gehaald. Toen kon je ze nog direct afhalen
(25 jaar geleden oh my god ik word oud 8)7

Nathalie waar men jij tegenwoordig mee? Beetje gewisseld toch laatste tijd qua karretje?

Lobkew waar in Italië ben je geweest?

Mirriejj; naar andere stal verhuisd? Fijn dat het goed is gegaan!

Oreo moet als "nep" man door het leven, alles goed gegaan?

mirriejj

Berichten: 3612
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 23:12

Pony's staan nu gewoon aan huis :) Zonet nog lekker in pyjama wezen knuffelen, heerlijk haha!

Volgens mij voeren sommige van jullie vitamine E bij. Wat was voor jullie de reden om hiermee te starten?

Lillian__

Berichten: 3280
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 23:17

sakvis schreef:
Goed gedaan Fenna!

Lillian, ik snap je probleem met de tinker. Zorg er eerst voor dat je van de wei ook een plaats maakt waar hij kan 'werken'. Dus halstertje om, en grondwerk doen. Meelopen, halt houden, pasje achterwaarts ect. Zorg ervoor dat je de hele wei gebruikt. Loop eens naar het hek en weer van het hek af.
Zodra je de tinker een halster om hebt gedaan is gras eten Verboden!
Het zal je eerst misschien een paar trainingssessies kosten maar het beest moet leren dat hij ook in de wei naar je moet luisteren.

Als jij 'm vraagt mee te lopen en hij volgt niet; houd dan constante druk op het touw. Niet keihard trekken, ook niet het touw in een bochtje laten hangen. Voor het paard is het heel simpel. Zo'n gespannen touw is niet comfortabel. Doet hij een stap naar voren dan gaat de druk van het touw eraf.

Met dit soort paarden kan je vaak beter ' zigzaggen' ipv in een rechte lijn op het doel afgaan.


Hij laat zich prima grondwerken, maar op het moment dat hij een stap te ver van zijn maatjes heeft gezet dan keert hij zich letterlijk om, linksom rechtsom maakt niet uit en hij gaat door alle hulpen heen gewoon om terug te kunnen.
Ik heb wel vaker met hem op de grond gewerkt want hij was toen ik hem begon met rijden op de grond heel onbeschoft dus heb hem even duidelijk en correct laten weten tot waar hij mag komen en wanneer hij in mijn ruimte staat. Wijken voor druk doet hij op een pink, druk op het halster om te lopen en weghalen wanneer hij het goed doet kent hij ook. Maar zodra hij niet wilt kan ik alle zeilen bijzetten, hij gaat door al mijn grenzen heen en sleurt mij zo mee, ook gewoon niet te houden.
Zijn eigenaresse heeft hem met bit en longeerlijn uit de weide gehaald niet mijn manier, maar hij was dus heel braaf.

Maar dat zigzaggen de weide uit ga ik meenemen, alleen heb ik bij ons op het pad niet heel veel ruimte om te zigzaggen.

Fenna gefeliciteerd!

Mirriejj fijn dat het verhuizen is goed is gegaan

Lobke leuk hoe was je vakantie?

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 23:22

Ooohhhhh aan huis dat is fijn zeg! Kun je ze gewoon een nachtkusje gaan geven :-)

Susanne

Berichten: 11618
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 07:55

mirriejj schreef:
Pony's staan nu gewoon aan huis :) Zonet nog lekker in pyjama wezen knuffelen, heerlijk haha!

Volgens mij voeren sommige van jullie vitamine E bij. Wat was voor jullie de reden om hiermee te starten?


Ik voer vitamine E bij :) Willem heeft snel last van zijn spieren en verzuurd gauw. Dat uitte zich vaak in 'moe' zijn al na 10 minuten werk. Sinds hij het krijgt is hij weer helemaal vrolijk en houdt het werk beter vol. Ik voer die van pharmahorse, daar zitten geen 'vul middelen' en andere (suiker)troep in.

NathalietjeB

Berichten: 17288
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: ergens

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 11:38

Ingrid ik men met een heerlijk lichte koers sulky, moest enkel nieuwe zitting op omdat ik mijn oude zitting gesloopt had tijdens een strand ritje _O-
Dus maar meteen helemaal aanpakken, en ff voorzien van dicht lamoen en ander kleurtje.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 12:07

heb je foto? en geen roze meer? :-)

maar tussendoor had je toch iets uit Frankrijk ofzo? Niet fijn?
geen spijt dat je je hca weg hebt gedaan?
Laatst bijgewerkt door IngridM op 11-04-17 12:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Mandyy

Berichten: 30566
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 12:08

Niets mis met roze he! :')
Al probeer ik nu flink roze te minderen. :))

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 12:15

Mandyy schreef:
Niets mis met roze he! :')
Al probeer ik nu flink roze te minderen. :))


:=


Ik zie trouwens dat er nog meer volwaardige tijgers in dit topic zitten :D Heeft met die 1 april 'grap' te maken toch?

Overigens heb ik besloten om met Alf naar een kliniek te gaan om hem eens helemaal van onder tot boven door de molen te laten gaan. Hij heeft diagnose PPID/cushing maar er blijven teveel zaken onduidelijk. Hij blijft verkeerde bloedwaardes houden (scheve waardes tussen bepaalde bloedcellen), heeft continu bloedarmoede, en er zijn redelijk wat daagjes dat hij zich niet top voelt. Bovendien ook nog nierwaardes die niet goed zijn.

Wil nu voor eens en voor altijd weten wat het allemaal precies is. Ik vermoed dat er iets anders speelt (al dan niet naast de cushing) en wil het uitgezocht hebben.
Had van het geld wat ik afgelopen 2 jaar kwijt was al tien shetten kunnen kopen en straks waarschijnlijk 30 maar boeit me niet. Alles voor m'n ventje <3 <3 <3

Hier ervaringen met Equitom in België?

NathalietjeB

Berichten: 17288
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 12:33

Ingrid geen IR naast de cushing?
Nee geen spijt en de franse 2 wieler is weg, die was niet in balans te krijgen.
Van mijn hca geen spijt hoor, tenslotte moet je alles een keer geprobeerd hebben.
En nog wel een hoop roze hoor maar ben aan t minderen met roze :')

En geen ervaring met equitom, kun je niet bij bv emmeloord terecht?

Hier gaat milk van de zomer weer aan bloedtesten, om te kijken hoe dr IR het houd qua waardes.
Ze doet het op het zand echt top, maar twijfel enorm over dat ze van de zomer weer t gras op mogen.