[HK]SMP kletstopic 1

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Bucksinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 10:50

Ayla schreef:
claudiadvx schreef:
Qhp zijn niet zo heel duur volgensmij heb daar wel een paar van en nika dekens bevallen tot nu super! 2e hands overgenomen van ayla :))
:D

NIKA vind ik ook fijne dekens, alleen de regendekens niet. Ik heb nu Amigo en Bucas, pony staat 24/7 buiten. Heb er ook liners bij. Koste me echt een vermogen.. maar dan heb je ook wat.

Bucksinlover: ik denk niet dat jou pony 115 gaat passen.. eerder 135 of misschien nog 125. Kun je heel simpel opmeten.

Hier ook een pony die aan de dunne is door kuilvoer, helaas. Heb ook liever hooi maar ze voeren hier van eigen land en in slowfeeders. Moet er wel bij zeggen dat hij het maar met vlagen heeft.

Wij hebben een goed gedraineerde buitenbak, echt ideaal. Met regen ga ik ook niet buiten staan verpieteren.. motregen/miezer etc nog wel.

Leuke foto's iedereen! Ik lees altijd mee maar weinig tijd om te reageren.

Vanmiddag zal ik haar opmeten, mits ik iets kan vinden om mee te meten.
Mijn pony is wel erg lang aan de dunne nu, maar ik schijn het niet voor elkaar te kunnen krijgen bij de boer om daar wat aan te doen. Doet ie voor zijn eigen ponies ook niet.
Enige wat ie zegt: we mogen ze ook wel een keer weer ontwormen.
Tja.... de mijne wordt geregeld ontwormd dus deze ontlasting heeft daar niks mee te maken.

Bucksinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 10:53

Jelleee schreef:
Ik heb Bucas all in one, smartex rain, irish turnout 0, 50 en 300 gram, Horseware halsdeken 400 gram, liners en nog een hele zooi BR dekens :+ Maarja is ook wel nodig als je scheert om genoeg dekens te hebben.

Nika heb ik er 1 van die kreeg ik bij Willem. Ik zou er zelf nooit een kopen, ben er weinig tevreden over.

Bucksinlover: ik gok dat 135 cm onderlengte jouw beestje wel gaat passen. Ik heb die niet voor je maar wel een BR winterdeken maat 145. Mocht je hem nodig hebben mag je m zo hebben voor je beestje hoor.

Dat meen je niet........ Echt??? |( Dat is zo lief! Nou heel graag!

Jorex

Re: [HK]SMP kletstopic 1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 10:57

Ik heb een QHP eczeemdeken inclusief zebra strepen en een bokt zweetdeken voor alex.
Ik ga vanmiddag een clicker halen, moet toch de stad nog in om mijn lenzen op te halen. Alex kan al voer weigeren, maar ik moet er wel tussen blijven staan, anders eet hij namelijk Jorie zijn voer ook op.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 11:02

hoe zijn die liner dekens? dacht dat die aardig duur waren

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 11:06

Ik vind ze erg laag bij de hals vallen, Willem heeft niet zo'n brede borst en dan trekt ie gauw over zn schouders. Ik vind ze niet zo super, gebruik m nauwelijks (Liever een andere onderdeken)

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 11:12

milk is vrij breed in t gehele lichaam en daar vallen veel dekens zo ontzettend slecht op, of van voren vallen ze te krap of niet mooi en in zo een V vorm

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 11:59

Heeft iemand ervaring met metazoa snaxx? Want dat zijn de enigste suikervrije snoepjes die ik tijdens het googlen tegenkwam die me echt suikervrij leken. Probleem is wel dat ze alleen in bakken van 4 kg voor schijnen te komen.

Alex zijn eczeemdekens zijn net pyjama's xD

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 12:06

hier geen ervaring met metazoa maar hoor er zeker wel goeie berichten over

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 12:21

Mijne lusten het niet :+

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 12:25

@Jellee daarom vraag ik juist of er ook kleinere verpakkingen zijn, anders zit ik met 4 kg snoep opgescheept wat ze niet vreten >. <

Bucksinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 12:28

Zo. Dat ging ff fijn op stal vandaag. (NOT...)
Ik moest door de braggel heen om de kruiwagen te legen, loopt opeens mijn linker laars vol blubber... En dat verbaast mij want die laarzen zijn nog maar een jaar en twee maanden oud en zoveel heb ik ze niet gedragen... Het zijn namelijk thermolaarzen en heb ik vorig jaar vanaf november gedragen, in de warme maanden erna natuurlijk niet en nu draag ik ze een maand of twee... Zijn van de welkoop:

Afbeelding

Afijn, ik de krijwagen willen legen.... klapt terug.... PATS, handvat van de kruiwagen met volle vaart tegen mijn kaak. Die is nu dik en blauw. En pijnlijk.
Dit is weer zo'n dag... Zucht... %)

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 12:33

Fennadev schreef:
@Jellee daarom vraag ik juist of er ook kleinere verpakkingen zijn, anders zit ik met 4 kg snoep opgescheept wat ze niet vreten >. <

Ik kon toen een proefje krijgen bij mijn voer leverancier. De brokjes zijn namelijk hetzelfde als de snaxx qua ingrediënten alleen de snaxx zijn groter.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 12:36

Bucksinlover schreef:
Zo. Dat ging ff fijn op stal vandaag. (NOT...)
Ik moest door de braggel heen om de kruiwagen te legen, loopt opeens mijn linker laars vol blubber... En dat verbaast mij want die laarzen zijn nog maar een jaar en twee maanden oud en zoveel heb ik ze niet gedragen... Het zijn namelijk thermolaarzen en heb ik vorig jaar vanaf november gedragen, in de warme maanden erna natuurlijk niet en nu draag ik ze een maand of twee... Zijn van de welkoop:

[ [url=m/8ROAkw.jpg]Afbeelding[/url] ]

Afijn, ik de krijwagen willen legen.... klapt terug.... PATS, handvat van de kruiwagen met volle vaart tegen mijn kaak. Die is nu dik en blauw. En pijnlijk.
Dit is weer zo'n dag... Zucht... %)

hier gaan die winterlaarzen nooit langer mee dan hooguit 1 jaar meestal scheurt het rubber enz

Bucksinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 12:38

Aha.... Nou dan weet ik dat ook weer.... Dit is de 1e keer dat ik die dingen gehaald heb... Dus het is normaal dat ze niet lang mee gaan dan..

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 12:43

bij mij gaan ze in ieder geval niet lang mee ik heb gewone rubberen laarzen tegenwoordig om mee door te blub te gaan enz

Bucksinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 12:44

Heb ff gekeken idd is het rubber gescheurd

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 13:33

Oh ja wel herkenbaar. HH thermolaarzen waren zo stuk bij mij maar die van BR hielden het langer uit. Tegenwoordig heb ik Sorels die gaan tot -40 ideaal voor op de wagen nooit meer koude pootjes :D

Deze:

Afbeelding

Aanrader!

SammyFloor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 13:40

venivedivici dankje! Examen ging goed, heb je nog kunnen inspannen? :) wat een schattigaard is je shet trouwens :D
Mowgli4 Haha dankje, het ging beter dan verwacht :) de fotomeeting fotos blijven geweldig!
Maaaarije Wat een leukerd heb je! Dat setje ook :D
NathalietjeB Geweldige foto's! Milk is zo lief met je zoontje :)
Ploemje Zelfs met onderbeet blijft Honey <3
Fennadev Ik heb het clickeren geleerd door een target, eigenlijk is het gewoon de link leggen met click is belonen, dus iets lekkers.. Hebben ze vaak snel door. Ik heb metazoa snaxx, ben er tevreden van!
Pelryo Die witte shetlanderfokkerij droom is hartverwarmend :D
Bucksinlover Oh wat een rotdag :(:) Morgen beter? :)
Ik heb gewoon rubbere laarzen met zo van die fleeche binnenkantjes erin, goed genoeg voor de blubber! Is de 3e winter dat ze meegaan, maar nu helaas pony's niet meer in de buurt en onder eigen beheer

Helaas hier 2 dikkerts, daarvan Sammeke het ergste.. Ze staan op dieet en krijgen zoveel beweging als mogelijk, maar is moeilijk te combineren met school.
Hier staan ze 24/7 buiten met hun schuilstalletje, helaas nu een paddock vol modder. In de zomer mogen ze vaak even op de wei.

Vraagje aan de menners: als jullie in de bak/weide rijden, op wat trainen jullie dan met welke oefeningen?

Bucksinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 14:16

Jelleee schreef:
Oh ja wel herkenbaar. HH thermolaarzen waren zo stuk bij mij maar die van BR hielden het langer uit. Tegenwoordig heb ik Sorels die gaan tot -40 ideaal voor op de wagen nooit meer koude pootjes :D

Deze:

[ [url=m/DebtGK.png]Afbeelding[/url] ]

Aanrader!

Ziet er klasse en solide uit!!

venivedivici

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 14:16

SammyFloor schreef:
venivedivici dankje! Examen ging goed, heb je nog kunnen inspannen? :) wat een schattigaard is je shet trouwens :D

Fijn dat het goed ging! Heb je je punt al?
Ik ben nu klaar bij revalidatie en ga ik omkleden en na stal! Hoop idd lekker te gaan mennen in het bos haha.

Het is idd echt een schatje. Heel werkwillig en leergierig. Omdat ik veel buiten ben met hem en als ik dan in de bank ben oefenen in nu nog vooral het sturen enzo! Op stem staat ie al super :D

SammyFloor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 14:19

Punten krijg ik pas volgende week vrijdag, eerst nog 6 andere examens doorstaan :P
Heerlijk weer om te mennen, veel plezier!

Bucksinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 14:19

SammyFloor dank je voor je medeleven, morgen vast beter! Ik heb nog wel gewone rubberen laarsjes staan maar ongevoerd dus koudddd... :brr:

Met mennen kan ik je niet helpen... Ik heb zelf nog nooit gemend. Wel gereden maar ik lees dat mennen niet in de buurt komt :D

venivedivici

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 14:21

SammyFloor veel succes nog met je examens!
Ja hier schijnt het zonnetje lekker! Heerlijk genieten hoop ik haha.
Bucksinlover lekker pech dagje heb je vandaag! Ik heb mijn laarzen al 2 jaar en is van leer doen het nog erg goed!

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 14:51

Ik train voorral op stelling en buiging daar hebben mijn ponys heel veel moeite mee. En op tempo controle :+
Daarnaast doe ik ook buig oefeningen tijdens het grondwerk

Bucksinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 14:52

venivedivici schreef:
SammyFloor veel succes nog met je examens!
Ja hier schijnt het zonnetje lekker! Heerlijk genieten hoop ik haha.
Bucksinlover lekker pech dagje heb je vandaag! Ik heb mijn laarzen al 2 jaar en is van leer doen het nog erg goed!

tja kan gebeuren haha...