[HK]SMP kletstopic 1

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mowgli4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 12:48

Dat is schrikken zeg sammyfloor! Gelukkig dat alles wel goed is gegaan

Balen LS, dat je niet mee kan doen vanwege de droes :(

Eunomia

Re: [HK]SMP kletstopic 1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 12:49

Hoi allemaal, zou ik me hier misschien mogen melden? :)

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 12:52

Ja de stal is dicht en we moeten ons ontsmetten voor we naar de stallen lopen.

Iedereen is welkom hier Carpediem!

Mowgli4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 12:52

xCarpediem schreef:
Hoi allemaal, zou ik me hier misschien mogen melden? :)

Ja tuurlijk! Stel je maar voor :D

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 12:56

Wat leuk! Ik zal me uiteraard even voorstellen.

Ik ben Anna, 17 jaar oud en zit nu in mijn examenjaar van het VWO. Ik ben in het bezit van twee Shetlanders, Zoë en Guus, die tevens moeder en zoon zijn. Zoë is ongeveer twee jaar lang mijn verzorgpony geweest en toen Guus geboren werd, heb ik hem gekocht. Ongeveer een jaar later heb ik ook Zoë overgekocht wegens verhuizing van haar eigenaresse.

Guus wordt in juni pas twee jaar oud, dus die is vooral lekker baby aan het zijn en gaat af en toe gezellig mee wandelen of we spelen wat in de wei. Zoë heeft inmiddels vier keer voor de wagen gestaan, maar dat vind ze allemaal nog wel wat spannend. Met Zoë doe ik ook een beetje aan grondwerk, vrijheidsdressuur en gaan we regelmatig lekker wandelen in het bos.

Afbeelding

Dit zijn mijn draakies! Links is Guus en rechts is Zoë. :)
Laatst bijgewerkt door Eunomia op 25-03-16 12:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 12:56

SammyFloor wat heftig zeg als het zo dichtbij komt! Ontzettend erg dat dit soort dingen gebeuren op de wereld. :(:)

Lot, ik hoorde het inderdaad. :\ Rotziekte!

Welkom nieuwe!

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 12:59

Wat lief!!!

Ik ga vanmiddag Buck ze dekentje passen, ik heb een 115 genomen, want de 105 viel wel zo donders klein... en 110 is er niet.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 13:00

Ben benieuwd naar foto's Lot!
Heb die regendeken nog niet gezien.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 13:00

Hopelijk past hij Lieselotte! Buck is trouwens wel echt een knapperd zeg, had even in je profiel gespiekt!

Mowgli4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 13:05

Welkom! Lieve pony's

Ben benieuwd hoe het dekentje valt LS!

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 13:14

Buck is echt een lekkerding inderdaad! Zal straks foto ervan maken! Poetstas en halstertje zijn onderweg voor zijn jubileum haha grapje voor als hij jarig is. :)

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 13:47

Leuk! Hoe oud wordt Buck? Wat een gave deken trouwens, die met 'number one' op je profiel.

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 13:55

13 dacht ik hij is van 2004 volgens mij

Sardis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 14:16

Zo die Mowgli kan hoog springen! :D
Sammyfloor, Jeetje wat vervelend! Moet idd een enorme schok zijn geweest als je zo dichtbij woont. Ik woon midden in Amsterdam en was ook al helemaal geschokt, vooral omdat ik erg vaak met de metro reis als ik naar Joep toe ga. De metro laat ik daarom voorlopig even staan, ik pak nu de bus! }>

Hier is vlakbij ook een paard met droes gesignaleerd! En dan nog wel op een stal waar meer dan 300 paarden staan (Wennekers)! Gelukkig werd het paard meteen apart gezet en zijn de nodige maatregelen al getroffen, maar als het daar eenmaal is uitgebroken, kom je er niet snel meer vanaf!

xCarpediem, welkom! Leuke pony's heb je :D

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 14:19

Wat heftig SammyFloor, kan me voorstellen dat je er flink van geschrokken bent en dat je je er naar door voelt :(:)

Wat balen dat er droes heerst.. heeft Amadeus het ook Lieselotte?

Welkom Anna :)

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 14:27

@Lieselotte: Ah, okee!

Bedankt Sardis en Ayla. :)

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 14:29

Kan me voorstellen dat het ontzettend heftig is als je er midden in zit Sammyfloor. :(:)

Welkom Anna!

He das flink balen Lieselotte, Buck en Amadeus hebben het niet?

Nou ik ben terug van EJ. Helaas net mis gegrepen op een mini tuig voor 50 euro. Super balen... Uiteindelijk alleen een grote fles blanke leerolie meegenomen voor 5 euro, was niets bij in kleine maatjes. Of althans ik kon het niet vinden. :P

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 14:39

SammyFloor, jeetje dat is super dicht bij, wat heftig! Gelukkig zijn je familie en vrienden oké, maar kan me voorstellen dat je doodsangsten uitstaat als je niemand kon bereiken. Waardeloos die aanslagen..

Anna WELKOM! Wat is die bonte knap, hoe groot issie?

En droes, wat k.lote!! Hopelijk is het snel weer weg, altijd eng.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 15:21

Balen, MDJ! Een tuig voor €50,00 zou wel heel mooi geweest zijn.

Hij is nooit officieel gemeten, maar ik hem hem op 95 centimeter gemeten. :) Hij is ook net iets groter dan zijn moeder van 92 centimeter, dus hij zal wel rond de 95 centimeter zitten.

spruitje12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 17:51

na lang niet gereageerd te hebben hier weer een berichtje,

Wat erg :(:) Hopelijk geen verdere verspreiding van droes!

Hallo Anna welkom!
MDJ ach dat is wel jammer, altijd leuk zo'n koopje!

Ik kom net terug van de Kroo en wat hebben ze daar leuke dingen! Voor emma regendeken meegenomen en van de stout collectie mini shet peesjes. Hopelijk past ze ze.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 18:39

Ik heb het tuig zien staan, was te groot voor mijn pony's.
Verder niks in de kleine maten in het magazijn, dus heb alleen zo'n furminator en een halstertouw meegenomen uit het magazijn voor hen. Verder nog een shirt, chaps en een rijbroek voor mij. En uit de gewone winkel een hoevenkrabber, sokken, menzweep en een halster.
Afbeelding

Hè jeetje, da's wel schrikken als het zo vlakbij je gebeurt, veel sterkte, Sammyfloor

Lot, wat jammer van de droes, jij ook veel sterkte met de paardjes.

Welkom Anna

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 18:41

Dankjewel!

Je bent goed geslaagd zo te zien, Fenna!

Die STOUT!-collectie is echt super leuk ja, ik ben er ook helemaal verliefd op! Van mijn verjaardagsgeld ga ik ook het een en ander aanschaffen denk ik. Hopelijk past Emma de peesjes! Heeft zij ook van die korte pootjes?
Laatst bijgewerkt door Eunomia op 25-03-16 19:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Iris_VdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 18:51

Hey iedereen, wat een leuke foto's weer! Vraagje voor de menners onder ons, ik heb mijn eerste mini super snel en makkelijk opgeleerd zonder problemen omdat ze een heel werkwillig en meegaand karakter heeft. Nu past mijn grief ook op mijn andere mini'tje en ik dacht waarom geven we dat eens geen kans, je weet nooit of ze het graag doet of niet als je niet eens probeert :) Punt is dat ik niet weet hoe ik eraan moet beginnen bij haar omdat ze heel vurig is en je mag niet te veel rond de pot draaien of ze wordt het beu. Daardoor denk ik eraan om haar gewoon op te tuigen (bit kent ze al), voor de sulky te zetten en zien wat het geeft met iemand die naast haar loopt en ik op de sulky. Dit omdat ik ervoor vrees dat stap voor stap haar te veel gaat irriteren omdat het te lang duurt. Wat denken jullie? Wie heeft vurige paardjes opgeleerd en heeft tips voor me?
Afbeelding

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 18:55

@Iris_VdV, ik heb mijn mini met hulp van twee ervaren mensen opgeleid doordat ik dit zelf nog nooit gedaan had, maar ik heb ook het stuk 'slepen' overgeslagen en haar meteen voor de sulky gezet (uiteraard iemand die haar vasthield, enz.). Dit omdat mijn merrie compleet in paniek raakt van het geluid dat wordt veroorzaakt doordat iets over de grond sleept. Zoë kon echt niets (kende het bit ook niet echt) dus ik ben wel vanaf 0 begonnen, maar ik heb vooral naar Zoë gekeken en dit werd mij ook geadviseerd. Uiteindelijk ben ik langer bezig geweest met Zoë laten geloven dat ze niet omvalt in bochten, dan met het echte voor de wagen zetten. We zitten nog steeds een beetje in het beleringsproces, dus ik zou vooral de meningen van anderen meenemen, maar dit is in ieder geval hoe wij hier hier gedaan hebben. :)

Blixem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 19:00

Sammyfloor Altijd eng :(:)
Welkom!
Jammer dat je net te laat was :)

Vandaag rijden met die meisjes gimg goed alleen eentje afgevallen in de waterplas :+