[HK]SMP kletstopic 2

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 15:33

StalNollie schreef:
[ [url=m/KVefbt.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/wi6atv.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/aQKt0q.jpg]Afbeelding[/url] ]

meet brammie

knappe bram!

Patricia_86

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 15:37

Op Facebook werd er indd veel gezegd tegen Youri
maar aan de ene kant is dat wel logisch als er in verleden heeft gestaan dat ze blind is en 40 jaar oud.
En vaak hebben beginnende menners geen idee wat een band weegt. Een sulky is veel lichter omdat die geen "dood" gewicht is.
Hij vind het niet leuk om te horen omdat pony oud is, maar zegt wel weer tegen fenna dat pony te jong is.. Zo heeft iedereen zijn mening, maar als je mening over andere en hun pony's geeft, probeer dan wel om zelf ook meningen van andere te respecteren...

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 15:47

Ahhh knappe bram <3

Bink leek gister al wat opgeknapt, geef hem nu tijdelijk ook wat supplementen voor vitamine, mineralen en luchtwegproblemen. De komende dagen laat ik hem op rust staan, even aansterken met de nachten op stal en overdag een regendeken op. Woensdag weer even een stukje laten draven kijken of meneer nog hoest. Temperatuur hou ik ook bij maar die is perfect, dus geen enge of gekke ziekte in zoverre je dat kan zeggen. Dus even lekker aankijken en uitzieken.

Vanavond hoop ik Toliene weer voor de sulky te kunnen zetten het is zo nat geweest de afgelopen dagen. Gister even kort gelogeerd maar dat was ook niet alles... :')

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 15:55

Linsey1998 schreef:
Ahhh knappe bram <3

Bink leek gister al wat opgeknapt, geef hem nu tijdelijk ook wat supplementen voor vitamine, mineralen en luchtwegproblemen. De komende dagen laat ik hem op rust staan, even aansterken met de nachten op stal en overdag een regendeken op. Woensdag weer even een stukje laten draven kijken of meneer nog hoest. Temperatuur hou ik ook bij maar die is perfect, dus geen enge of gekke ziekte in zoverre je dat kan zeggen. Dus even lekker aankijken en uitzieken.

Vanavond hoop ik Toliene weer voor de sulky te kunnen zetten het is zo nat geweest de afgelopen dagen. Gister even kort gelogeerd maar dat was ook niet alles... :')

het is ook echt zulk snert weer... echt niet leuk, Beauty was de nacht van vrijdag op zaterdag doorgelekt haar deken. zo sneu.

Fijn dat Bink weer wat opknapt!

Youri123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 16:45

Fennadev: hij krijgt 2 handjes biks per dag. En verder onbeperkt kuil. Dus het is gewoon karakter.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 16:45

Bram is leuk!!

Fijn dat bink alweer wat is opgeknapt. Hopelijk Kun je wat doen met toliene. Hier komt het met bakken naar beneden.. hopelijk is pepper droog onder zijn deken :=

Patricia: Ah ja zo sneu! Daar ben ik nu ook bang voor. Ben nu onderweg naar huis vanaf werk en dan even warm water meenemen voor lekkere warme slobber en zijn dekentje controleren..

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 16:50

Frummels schreef:
Bram is leuk!!

Fijn dat bink alweer wat is opgeknapt. Hopelijk Kun je wat doen met toliene. Hier komt het met bakken naar beneden.. hopelijk is pepper droog onder zijn deken :=

Patricia: Ah ja zo sneu! Daar ben ik nu ook bang voor. Ben nu onderweg naar huis vanaf werk en dan even warm water meenemen voor lekkere warme slobber en zijn dekentje controleren..

Ze was ook echt sago ervan. Ze heeft ook nog nooit dag en nacht buiten gestaan. Ze moet echt even wennen denk ik. En dan een natte deken. Zo.n harry horse stout deken. Minne hebben horse ware en buccas dekens.die niet doorgelekt.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 19:32

Arm ding :(:)

Heb net bij pepper gekeken en hij was helemaal droog onder de deken gelukkig.
Hij was wel een beetje chaggo haha.
Afbeelding

Youri123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 19:46

En het commentaar wat patricia heeft gezien op facebook is nog weinig van al het commentaar. Heb het in 3 groepen geplaatst. En in alle 3 comentaar gekregen.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 20:03

Misschien zit er dan ergens wel een kern van waarheid in :o

Dingen die hier gezegd worden tegen Fenna of Youri zijn goed bedoeld. Geen 'haat' (afschuwelijke benaming trouwens, je weet niet half wat echte haat is denk ik). Tips kun je mee doen en laten wat je wilt. Trek je schouders op of denk er over na. Wie weet hebben de ervaren mensen hier wel punt.

Meer wil ik er niet over kwijt. Ieder z'n ding. Maar hou het gezellig. De toon van de vorige pagina vond ik niet prettig.

Patricia, sneu dat de deken doorgelekt was. Horseware en Bucas zijn over het algemeen idd beter van kwaliteit. Ik heb ook nog nooit problemen gehad daarmee.

Leuke pony StalNollie.

Niet zo'n blije Pepper haha :)

Youri123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 20:19

Susanne: als je even alle reacties in alle 3 de facebook groepen leest. Begrijp je echt dat dit geen tips zijn. Maar alleen maar haat.

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 20:27

Youri123 schreef:
Susanne: als je even alle reacties in alle 3 de facebook groepen leest. Begrijp je echt dat dit geen tips zijn. Maar alleen maar haat.

Ik heb nu iets voor ik zien komen. Je hebt deels gelijk; ze zijn totaal niet netjes en schamen zich ook niet voor hun woorden en taalgebruik. Hoe dan ook, ze zeggen het niet voor niks.......

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 20:37

Frummels schreef:
Arm ding :(:)

Heb net bij pepper gekeken en hij was helemaal droog onder de deken gelukkig.
Hij was wel een beetje chaggo haha.
[ [url=m/5Inyqn.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ah zo kijken beauty en Caya ook. Ze hebben geen zin in de winter en herfst..
Pepper wil zomer!

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 20:42

Youri; als al die mensen er wat van zeggen. Ga je dan niet bij jezelf denken dat het misschien ook echt zo is? Helemaal stil zetten hoeft echt niet. Maar er zit echt een verschil tussen een zware band slepen en wat grondwerk en lekker wandelen.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 21:25

StalNollie; Bram is leuk!

Linsey: fijn dat Bink weer wat opgeknapt is!

Doorgelekte dekens zijn vervelend maar mijn rhino's zin bij de naden ook niet 100% waterdicht. Die van MHS ook niet maar op de rug en billen gelukkig wel goed net als de rhino's.
Laatst bijgewerkt door IngridM op 11-09-17 21:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Youri123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 21:27

Dit is voor iedereen.

Arie moet sowieso elke dag galloperen 10 minuten. Doe ik dit niet gaat die de derde dag in de bak aangekkmen met instappen kijhard galloperen en bokken. En dan gaat die meestal tijdens het poesten al stijgeren. Als ik met Arie een week alleen maar wandel. Gaat die de 7de dag alleen maar naast me draven en me bijten. Ook al loop ik elke dag anderhalf uur. Hij wil gewoon graag werken. Als ik hem vrij geeft doe ik even vrijheidsdresuur. En als ik hem dan terug zet. Gaat die voor de uitgang met ze voeten lopen schrapen en hininkken. Zo van 'haal me eruit ik wil nog wat doen'. Ongeveer 2 maanden geleden moest ik hem elke dag eerst een kwartier longeren met alleen maar gallop. Daarna kon ik nog een half uur doen met hem wat ik wou (stap,draf of gallop) en na die 3 kwartier (bij elkaar opgeteld) was ik moe maar kon hij nog prima door. Hij ging toen ook elke dag met instappen galloperen en bokken. Als ik een bandje met hem sleept. Loopt die zelf al naar het stukje waar de band ligt en gaat daar stil staan. Dat ik de band zo aan de strengen kan bevestigen. En als we dan na een half uurtje klaar zijn. En de band los wil maken van de strenge. Blijft die niet stilstaan. Maar blijft die lopen. Hij wilt niet dat ik hem los maak. Hoe bedoel je dan hij vind het niet leuk?

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 21:30

IngridM schreef:
StalNollie; Bram is leuk!

Linsey: fijn dat Bink weer wat opgeknapt is!

Doorgelekte dekens zijn vervelend maar mijn rhino's zin bij de naden ook niet 100% waterdicht. Die van MHS ook niet maar op de rug en billen gelukkig wel goed net als de rhino's.

Ik heb eigenlijk geen idee wat ik voor merk deken heb. Heb hem van iemand over gekocht en er niet op gelet haha. Hij was zelfs na die enorme gietbuien van vannacht en vandaag nog helemaal droog onder de deken. Ben er dus wel erg blij mee :j

Edit: zie nu op een andere foto dat ie van premiere is

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 21:35

Youri123 schreef:

Facebook staat los van Bokt. Ik heb hier geen haat voorbij zien komen. Ik zie enkel goed bedoelde adviezen, waar ik me overigens volledig in kan vinden.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 21:47

Afbeelding
Meet gebriella 14jarige volledig stamboek welsh a merrie drachtig voor 2018 incl dekbewijs. Totaal onbeleerd

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 21:55

@Youri, Leer wat haat is voor je dingen zo noemt 8)7 :r . Facebook staat inderdaad los van bokt, hoop zo een woorden niet meer te lezen hier. Ik en de medebokkers in dit topic bedoelen het goed, geen enkele schrijft dat omdat ze zo iets hebben van "joh gaan we nu eens lekker allemaal Youri de grond in trappen" nee absoluut niet. :)

@StalNollie, gave merrie!

@frummels, schattig! Hier heeft het ook goed geregend.

Pony die zich niet goed voelde gisteren was terug helemaal in orde, enkel nog zijn staart even moeten wassen maar is er niet meer van gekomen vandaag. 2 Konijntjes geplukt (oude vacht er uit halen) in te plaats.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 21:57

Youri123 schreef:
Dit is voor iedereen.

Arie moet sowieso elke dag galloperen 10 minuten. Doe ik dit niet gaat die de derde dag in de bak aangekkmen met instappen kijhard galloperen en bokken. En dan gaat die meestal tijdens het poesten al stijgeren. Als ik met Arie een week alleen maar wandel. Gaat die de 7de dag alleen maar naast me draven en me bijten. Ook al loop ik elke dag anderhalf uur. Hij wil gewoon graag werken. Als ik hem vrij geeft doe ik even vrijheidsdresuur. En als ik hem dan terug zet. Gaat die voor de uitgang met ze voeten lopen schrapen en hininkken. Zo van 'haal me eruit ik wil nog wat doen'. Ongeveer 2 maanden geleden moest ik hem elke dag eerst een kwartier longeren met alleen maar gallop. Daarna kon ik nog een half uur doen met hem wat ik wou (stap,draf of gallop) en na die 3 kwartier (bij elkaar opgeteld) was ik moe maar kon hij nog prima door. Hij ging toen ook elke dag met instappen galloperen en bokken. Als ik een bandje met hem sleept. Loopt die zelf al naar het stukje waar de band ligt en gaat daar stil staan. Dat ik de band zo aan de strengen kan bevestigen. En als we dan na een half uurtje klaar zijn. En de band los wil maken van de strenge. Blijft die niet stilstaan. Maar blijft die lopen. Hij wilt niet dat ik hem los maak. Hoe bedoel je dan hij vind het niet leuk?

Laatste even dik gedrukt. Zo denkt een paard absoluut niet. Dat hij blijft lopen is niet omdat hij het zo leuk vind, gewoon een gebrek aan opvoeding of begeleiding. Zelfde geldt voor bijten/steigeren/aan de kletter aan de longe: dat vind ik een gebrek aan opvoeding. Of wellicht pijn/ongemak. Dier is hoogbejaard. Maar 'vervelend' doen omdat hij niet 'wil dat je hem losmaakt'? Zo werkt een paardenkoppie niet.

:=

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 22:11

Ik ben het met Susanne eens. Daarbij is de kans ook groot dat Arie dat soort dingen niet doet als je hem regelmatig beweging geeft omdat hij dan spierpijn/pijn heeft.
Je bedoeld het goed met Arie, maar ik weet niet of dit de manier is voor een pony van die leeftijd. Zet hem eens een maand stil en kijk eens hoe hij er na die maand bijstaat, dan kun je altijd nog keuzes maken.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 22:17

Als ik zo lees klinkt het ook net als een pony die alleen staat, maar ik denk dat hij wel maatjes heeft in de wei om mee te galopperen? Alex was ook een vervelend onopgevoede klier toen ik Jorie nog niet had. Hij is nu de belerende 'pappa' van Jorie die Jorie op zijn plek zet en houdt.

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 22:26

Kon vanavond weer niks doen, dikke onweer en regen ;( en bink moest weer zo nodig zijn deken slopen..... dus dag deken := Ik moet per winter minimaal 3 nieuwe dekens voor hem kopen :')

Youri123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 22:32

Kan je me dan uitleggen waarom die zodra die weet dat we bandje gaan slepen hij in de bak met losse teugel en zonder te sturen naar de plaats waar het bandje ligt loopt en daar stil gaat staan. Tot dat het bandje aan de strengen is bevestigt en dan gelijk gaat lopen?

Het bijten en draven doet die echt na week alleen maar wandelen (ookal wandel ik 1,5 uur per dag). Dus dan heeft die ze ergie er niet uit kunnen 'gooien' met werken. Dit ligt dus niet aan de opvoeding.

Arie een maand stil zetten ga ik niet doen.

Fennadev: hij is toen vanwege dat die geen zicht meer had uit de groep gehaald en appart gezet voor zijn eigen veiligheid. (Staat wel grenzend aan de groep. Dus kan altijd kroelen met andere paarden)

Maar wat een negativitijd hier zeg. Alle leuke mensen zijn weg van bokt door jullie (de mensen die ik bedoel weten dat zelf wel. Bedoel niet iedereen) omdat jullie heel de dag op alles comentaar leveren vanachter jullie telefoon oid. Echt kansloos zijn jullie. Ik ga verder niet meer in op deze discussie. Succse met jullie kansloze leven. Jullie hebben zeker niks nuttigs te doen?

Edit: als ik Arie vrij geef. Doe ik alleen even vrijheidsdresuur met hem. Als ik hem dan terug in ze stal zet. En elke keer als ik dan langsloop. Gaat die scrapen en hiniken. En nee dit doet die niet om eten. Maar zo van haal me eruit.
Laatst bijgewerkt door Youri123 op 11-09-17 22:43, in het totaal 3 keer bewerkt