[HK]SMP kletstopic 2

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 10:12

Miranda leuk verslag!

Weet iemand hier er meer vanaf of HCA ook losse bomen levert? Alex peerde m vandaag toen ik even 2 tellen niet opletten en nu is er een boom krom. Ik hoop dat mijn vader hem weer recht kan krijgen, maar anders moet ik een nieuwe boom. Andere boom is nog wel goed, pony heeft ook niks. Dus ik ga vanmiddag maar noodgedwongen fietsen en anders moet ie maar weer voor onze oude kar tijdelijk.

Youri, ik haal ook mijn schouders op bij iedereen die vind dat ik Jorie nu al teveel in het werk steek. Voor mij was dat eerst ook heel lastig om het te negeren, maar ik durf wel te wedden dat je beter een karretje achter Arie kan spannen en gewoon kleine ritjes kunt gaan maken. Als je een karretje hebt ten minste en anders lekker wandelen of fietsen.

Oh wauw heerlijke jaloersmakende foto, Patty <3

Frummels

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 10:23

Gezellig hier. :+

Youri123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 10:25

IngeridM: ten eerste ben ik 16 en je moet je grote mond maar effe houden. Hoe triest kunnen de volwassenen van tegenwoordig wel niet zijn? In 1 word kansloos.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 10:27

Youri, even als tip, ontstip even, laat het bezinken en kom dan morgen of overmorgen als het bezonken is weer terug :j

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 10:32

Misschien een beetje kinderachtig, maar ik heb even getemd. Vind dit de leuke sfeer die hier het grootste deel van de tijd is niet ten goede komen.

Edit; Ik vind de tip van Fenna een hele goede en ga daar in mee.

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 10:32

Jeetje balen fenna! Hoe kwam het dat Alex er vandoor ging?
Jimmy schoot er gisteren dus ook in paniek vandoor, ik schrok me dood, want hij heeft nog nooit in zijn hoofd gehaald om er vandoor te gaan. Het zet je wel even weer met 2 benen op de grond. Bij ons liep het met een sisser af gelukkig.
Ik hoop dat Alex ook ongedeerd is?

Youri123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 10:37

Fennadev: ik heb helaas geen karretje. Zou dat wel graag willen

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 10:39

Gras :+
En hij moest daarbij tussen de oude bijna afgeschreven auto van mijn broer en de veetrailer door en hij paste wel maar de sulky niet. Ik had m even 2 tellen uit het oog om de zweep te pakken. Dus gewoon een domme fout omdat ik even vlug een ritje wilde doen vanochtend en dacht van 'nah, voor die twee tellen hoeft ie niet opnieuw vastgebonden'. Gelukkig is alles verder nog intact, 1 van de vastzetdingen om de staalkabel was ook opengegaan, maar die was weer makkelijk vast te maken. Maar een boom even weer recht buigen gaat nog niet zo makkelijk, hopelijk weet mijn vader hem weer recht te krijgen. Want ik moet ook al een nieuw stuk bumper voor mijn broer vergoeden, dus lesje is geleerd. Altijd de pony weer vastzetten als ik even iets pak. Ik dacht echt dat ie hooguit in stap richting het gras zou gaan, maar hij ging dus op een drafje. In stap had ik hem namelijk weer kunnen tegenhouden. Ach, de les is nu geleerd hoor. Dus vanaf blijft ie vast totdat we weggaan.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 10:47

Youri123 schreef:
Kiekeboefje en iedereen die nog haat wil geven. Ik kan zelf het beste inschatten wat Arie kan. Hij houd van hart werken. En als die bijvoorbeeld 2 dagen niet heeft gegallopeerd of helemaal niet heeft bewogen. Gaaat die der derde dag stijgerrn en heel hard galloperen. Ik ben de haat reacties zat

We zitten hier niet in een of andere facebook groep waar je het over haat moet gaan hebben, vind dat typisch iets voor de huidige jeugd. Vanaf er commentaar komt is het "haat" leer eerst eens wat haat is... er is een groot verschil in haat en in zitten met een dier zijn welzijn :+

Dus leer eens 1 wijze les alstublieft stop met die haat zever >;) . Ga daar ergens anders mee roepen of gewoon helemaal niet.

Verder @Fennadev, typisch gras. Hopelijk gebeurt het niet meer maar zo te lezen niet.

@Patty14, heerlijk <3 .

Zag nog enkele foto's, best wel jaloers hier staan ze stil. Ging gisteren naar een dierenbeurs gaan maar thuis moeten blijven want een van de pony's voelde zich niet goed. DA erbij gehad en na enkele prikjes was het gelukkig opgelost.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 10:57

Balen Fenna, hopelijk kan je vader het maken! :(

Youri123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 10:59

Fennadev: wat jammer. Hopelijk kan je vader hem recht krijgen. Ik lees dat je een vee trailer heb. Is dit een kleinvee trailer? Bevalt zo een trailer goed?

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 11:03

Getemd vind ik niet nodig. En qua sfeer is het prima. Maar gezien we veel lief en leed delen mag er ook wel eens wat negatiefs gezegd worden als zijnde tip of mening. Tot nu toe vind ik dat dit altijd netjes word gedaan en ook vaak nog tips erbij hoe degene het zou willen zien.

Wat degene ermee doet of wil doen is persoonlijk maar ik vind de antwoorden die daarop gegeven worden nogal respectloos en kinderachtig..

Mond maar ff houden is echt niet oke... en ik denk dat volwassene van deze tijd ( en jij later ook als je ouder bent) dit de jeugd bij willen brengen.

Zo dit gezegd hebben bram is leuuuk.. super braaf wel shet eigewijs. Heb nu vier pony s en vanavond naar drie welsh jes kijken.

Zal proberen of ik fotos van bram kan plaatsen. Maar telefoon doet dit niet misschien computer vanavond

De c pony ook maar regendeken op gedaan. Heb jullie maar gevolgd hierin. Ze staat in training en heeft het sneller koud waardoor ze terug valt in gewicht.

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 11:12

Balen Fenna! Gelukkig is er niks verder stuk gegaan

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 11:14

StalNollie schreef:
Getemd vind ik niet nodig. En qua sfeer is het prima. Maar gezien we veel lief en leed delen mag er ook wel eens wat negatiefs gezegd worden als zijnde tip of mening. Tot nu toe vind ik dat dit altijd netjes word gedaan en ook vaak nog tips erbij hoe degene het zou willen zien.

Wat degene ermee doet of wil doen is persoonlijk maar ik vind de antwoorden die daarop gegeven worden nogal respectloos en kinderachtig..

Mond maar ff houden is echt niet oke... en ik denk dat volwassene van deze tijd ( en jij later ook als je ouder bent) dit de jeugd bij willen brengen.

Ik heb ook niet getemd omdat er wordt gezegd wat men vindt, maar om hoe daar weer op gereageerd werd. Misschien was dat niet zo duidelijk :)
Ik vind dat het hier over het algemeen altijd netjes wordt gezegd, maar het gaat mij om de reacties daarop.

Maar goed, laten we het parkeren. :D

Fijn dat Bram leuk is! Ook nog naar welshjes kijken. :wow: Leuk hoor

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 11:38

Youri, volgens mij zeg ik iets wat je niet zint, dat is wel duidelijk nu. Ik heb je alleen mijn mening gegeven en het netjes gehouden. Ik wist niks van iets wat er op facebook is gebeurd en natuurlijk ken jij je pony beter dan ik hem ken. Maar reeel gezien is hij hoogbejaard.. hoop dat jij en ik op die leeftijd in een bejaardentehuis mogen wonen waar we bepoezelt worden en bingo kunnen spelen met onze vrienden. Bedenk je dit goed :) maar mijn excuses dat ik je op de kast joeg.

Over een paar jaar lees je de posts terug en weet je beter :)

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 12:59

Heerlijk Susanne als je dan helemaal niemand tegen komt.

Frummels; heel verstandig! :-)
Netjes die deken. Wat vond hij ervan? Haha

StalNollie; was de pony iets?
Edit; gekocht zie ik :-)

Haha Mirriej; Jimmy kan dus zo de grand prix in met zijn passage en piaf haha. Leuke dagen geweest!

Laura; goed dat Nick afvalt!

Lilian; ben benieuwd naar je foto's!

Patty; genieten!!!

Fenna; volgens mij doen ze dat wel los verkopen.

Kiekeboefje; haha bingo spelen.

Ik vind dat "haat" gedoe ook echt afschuwelijk. Die kids hebben geen idee. Lijkt wel of het over de 2e WO gaat ofzo.

Misschien als iemand veel commentaar krijgt op iets wat hij of zij doet van veel verschillende mensen; is het dan niet eens tijd om bij jezelf te rade te gaan? Jezelf heel eerlijk af te vragen of het inderdaad wel goed is wat je aan het doen bent?.......... maar die jonkies denken het altijd allemaal beter te weten tegenwoordig. Lijkt de tendens van tegenwoordig.

Blij dat ik nog altijd blij ben met input en meedenken van anderen, zowel jong als oud :-)

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 13:00

Mandy; ja er is genoeg te doen! We wouden eigenlijk nog een jetski tour doen met snorkelen maar die zit helaas helemaal vol.

Kiekeboefje schreef:
Wauw Patty gaaf hoor! Stond hij ook echt zo dichtbij? :P

Ja joh, die beesten eten gewoon uit je hand. Ze zijn mensen gewend.

Wat is dat tegenwoordig met de jeugd. Met je haat. Sorry hoor maar volgens mij word er niks raars gezegd Youri. Als er zoveel mensen wat van zeggen ga je dan niet bij jezelf denken dat het niet goed is? Je kan ook je kop in het zand steken of er echt wat mee doen.
Verder houd ik mijn mening maar voor me :+.

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 13:20

Tegenwoordig klinkt wel stom... heb een leuk voorbeeld:

Ik heb een broertje van 14. 1.96m lang en rood-oranje haar. Vroeger enorm gepest om zijn haar en lengte, maar hij werd dan boos en werd licht agressief. Hij zit nu in klas 2, en was vroeger een enorme herrieschopper.
Het afgelopen jaar is hij 13cm gegroeid. Dus zijn hele lichaam was in de war, maar ook zijn koppie veranderde helemaal. Hij ging van brutale herrieschopper naar de liefste jongen die ik ken. Toen ik op vakantie was (totaal 4 week) heeft hij voor mijn cavia's en Donja gezorgd. Elke dag is hij bij haar geweest en gaat nu iedere week nog minstens 2-3 keer per week naar haar toe terwijl het toch een goede 6km fietsen is. Hij heeft mijn sulky gerepareerd gisteren en ga zo maar door.. hij is echt enorm verantwoordelijk en lief. Heerlijk kind <3

Zo kan het ook..

Ik snap Youri ook wel weer, dit is hoe hij het heeft geleerd. Ieder zo z'n manieren natuurlijk, maar niemand is ooit uitgeleerd.

Youri123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 13:31

Wat heb ik hoe geleerd?

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 13:33

Manier van met paarden omgaan.

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 13:45

Patty heerlijk geniet ervan :D

Ik zou persoonlijk ook niet zoveel doen met een pony van 40, maargoed daar is al op in gegaan :)

Youri123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 14:40

Kiekeboefje: ik heb altijd geleerd. Dat als een paard of pony. Nog wil op hoge leeftijd je hem lekker aan het werk moet houden. Wel aangpassend aan wat die kan. Zodra ze op oudere leeftijd niet meer kunnen of op jonge of gemiddelde leeftijd een blesure hebt die niet meer over gaat. Lekker pension geven. Zo vind ik ook dat je paarden of pony's pas vanaf 4 of 5 moet inrijden of echt aan het werk moet zetten. Ook als paarden echt niet meer kunnen. Of voor altijd pijn zouden hebben je ze in moet laten slapen. Dit geld trouwens voor alle dieren.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 14:53

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

meet brammie

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 15:18

Patty14 schreef:
Hoi allemaal! Even een berichtje vanuit Aruba.
Lees thuis alles bij. Het is hier heerlijk <3.

[ [url=m/HRf6zq.jpg]Afbeelding[/url] ]

waauw wat een mooie foto je maakt mij jaloers haaha

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 15:26

Wat is Bram leuk zeg! <3

Mijn moeder zei dat mijn vader ook al tentstokken voor mijn broer zijn partytenten recht heeft gekregen dus dan moet een simpel boomstokje ook wel weer recht kunnen. Hopelijk wordt ie niet al te boos op mij voor mijn onoplettendheid..
Verder voel ik me nu zelf ook niet zo goed meer, darmen zijn wat van slag, vorige week had mijn moeder het en natuurlijk moest ik het weer overnemen. Dus ja, gewoon een dag dat alles misgaat, dacht ik. Totdat ik zojuist aan mijn werkgever ten gehore bracht dat ik ook de komende maanden nog wel af en toe wat kan werken. Kreeg ik opeens contractverlenging tot eind 2018, dus toch nog een lichtpuntje vandaag in de regen. Dat fietsen vanmiddag wordt m ook niet meer met darmen die zo raar doen, dus ik ga als er een droge bui valt even Alex longeren dan maar. Want ik had hem wel extra gevoerd vandaag, dus werken moet ie, zelfs al zou ik 40 graden koorts hebben :')

Youri, wat geef je Arie voor voer dan? Omdat ie zo explosief reageert als je hem een keer overslaat, of is dat gewoon karakter?