[HK]SMP kletstopic 2

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 10:28

Balen Linsey! Echt lekker weer was het er ook niet voor.

En balen Patricia... balen voor de hele organisatie en iedereen die met HE te maken heeft, heel zuur!

Youri ik heb alleen een mestboy, jerrycan en spanbanden in de trailer en de rest ligt in de auto of in mijn sulky tasje (sulky is vrijwel altijd mee).

Goed bezig Iris!

Susanne

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 10:43

Balen Linsey, waar zou je gaan starten?

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 11:52

Ik las het indd van HE jammer linsey en Patricia :(

Helaas is mn hond aan de hand van de röntgen fotos zo slecht bevonden dat hij ingeslapen moet worden. Mijn ouders hebben mij de keuze gister of maandag gegeven wetende dat ik er gister helemaal alleen mee zou moeten dealen, hun zijn nml nog in Engeland en komen morgen terug.

Eergister in Leersum wezen rijden met floor voor de sulky en mijn verzorgster had een paardje gehuurd bij t leersumse veld, hele ronde rond de plassen gereden en op de helft geruild en toen ik op de pony en mn verzorgster met floor nog eff goed rond gecrosst over de paden daar *D Afbeelding

Quilfa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 12:42

Sterkte Lillian, vreselijk zeg..
Wel super leuke foto van in de bossen, ziet er heerlijk uit!

Youri123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 12:43

Jamner dat HE vandaag niet door gaat. Morgen zou een stalgenootje mee doen met de lol met je knol wedstrijd. Maar hoe het terrein er nu bij ligt ben ik bang dat het morgen ook niet door gaat.

Lillian_: sterkte met het inslapen van je hond.
Waren de ruiterpaden weer een beetje opgedroogt? Vorig weekend waren de paden waar je het bos in ging echt zijknant. Leuk dat je verzorgster een paardje gehuurd had. Wij en de paarden verbleven vorige week op het leersumse veld. De paarden in de wei aan de weg. En wij boven het restaurant. Woon je vlakbij het leersumse veld?

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 12:45

De paden waren nog wel wat modderige maar dat zal echt 1/6e van het hele gedeelte geweest zijn, alleen de paden vlak voordat je door de akker rijd waren wat modderig en daar moest ik floor wel echt blijven belonen en aanmoedigen maar verder was het prima te rijden.
Ik woon zelf in Wijk bij Duurstede dat ligt op een kilometertje of 7 van Leersum af, en het is voor ons een kwartiertje rijden met de trailer naar t leersumse veld

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 13:03

Sterkte Lilian is nooit leuk. Hoe oud is je hond?

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 13:20

15,5 inmiddels dus wel echt op leeftijd.

Wie heeft er een foto van de bevestiging van hun zweephouder op hun hca? Ik word soms een beetje leip van mn menzweep := en waar hebben jullie deze vandaan?

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 13:22

Ah sterkte lilian

Youri123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 13:26

Lillian_: de akker? Ja inderdaad bij mij was het pas. Van de auto weg het bos in. Echt onwijs nat. Gelukkig zoekte Arie daar zelf ook de zijkant op (daar was het nog redelijk droog) en voor de rest bijna geen plassen. Welk huurpaard had je?

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 13:42

Sterkte lilian! Is niet niks

ElineGC

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 14:58

Hca verkoopt zweephouders. Wellicht heb je er wat aan!

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 15:11

Hoezo word je leip van je zweephouder? :P Leuke foto! Klinkt als een fijne rit, regende het niet zo erg bij jullie gisteren? En sterkte met de hond... heel naar :(:)

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 15:19

Hier echt rotweer.. Als het zo blijft regenen zet ik ze vanavond een nachtje op stal.

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 15:38

Hahaha ayla scherp! Ik bedoel van mn menzweep :')

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 15:39

claudiadvx schreef:
Sterkte lilian! Is niet niks

Ik denk ee maar niet te veel over na :'(

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 16:18

Wat jammer zeg Patricia dat het vandaag niet doorging met HE. Wordt het nu verreden op een andere datum?

Sterkte Lillian... :(:)

Hier vandaag weer even Jorie aan het tuig laten wennen. Alleen had Jorie zin om voorop te lopen. En hij doet het lange lijnen gewoon alsof ie het al jaren doet. Hij is echt zeer makkelijk. Volgende keer moet ik even een leadrope eraan klikken. Touw was wat onhandig kort.
Afbeelding

En hij loopt het grootste deel van de tijd zo; het is net een stofzuiger :')
Afbeelding

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 16:21

Hoe oud is Jorie nu?

Lilian, wat een naar bericht. Veel sterkte!

Wilde misschien een kaartje voor HE morgen kopen, maar het is uitverkocht. Zo jammer maar blij dat ik iig m'n geld terug krijg!

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 16:26

Twee jaar en 4 maanden. Als ik zeg dat ik 1 keer per week iets met hem doe dan overdrijf ik al qua hoeveel hij doet. Hij gaf vandaag gewoon zelf aan dat ie het wel voorop wilde proberen. Hij ging gewoon voorop. Ik loop overigens naar een doodlopende straat met hem en daar heeft ie even voorop mogen lopen. Hij gaat in mei pas echt voor de kar/beginnen met slepen dus ik doe het rustig aan met hem. Maar hij staat iedere keer te drammen van 'wanneer mag ik eens mee?!'. Dus hij was vandaag erg blij dat hij en even met mij mocht en ook nog eens voorop mocht.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 16:55

Oef das wel erg jong vind ik persoonlijk om er dann al zoveel op te leggen.

Wat een weertje zonde van hE

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 16:57

StalNollie schreef:
Mirrie vriendin van me tijd ook mee met haar ruin joe

Ja klopt, Joe staat er op de foto ook naast.

Ik lees morgen even bij. De eerste 30 km zitten erop. Jimmy had energie voor 10. Opgereden met 2 dames met Friezen en hij hield ze gelukkig met gemak bij. Helaas wel een band die langzaam leeg liep, dus nog even bij mensen thuis opgepompt en de laatste paar km gereden, vanavond even vervangen.
Hebben er meer last van dat hun pony's in een groep zo druk zijn. Dit was voor Jimmy de 2e keer, maar hij kwam op sommige stukjes ook wat omhoog als hij ingehaald werd, niet heel hoog maar net iets van de grond en zich flink opjuttend.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 17:04

Lillian gave rit en mooie foto. Wat naar van je hond, heel veel sterkte. De juiste keuze is niet makkelijk.. Y;(

Miranda veel plezier!

Hier is het eigenlijk heel goed weer. Lekker zonnig. Zijn een dagje naar Edam.

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 17:12

Ik vind Jorie ook erg jong om al met een volledig tuig te langelijnen maar daar hebben we al eerder discussie over gehad, dus ik laat het hierbij.

Nog veel plezier Miranda! Fijn dat Jimmy het zo goed doet. Sjors is in een groep niet extra druk, hij wilt er vaak wel als een gek achteraan sjeezen als de groep van 'm weg rijd maar hij blijft altijd controleerbaar gelukkig.

Ik heb geen last van het weer, ben de hele dag aan het werk :) Het weer is hier wel oké, heb maar een buitje gezien.

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 17:17

Je wilt niet weten wat ik toen al met misty deed :') maargoed dat was puur onwetendheid en godzijdank weet ik nu beter.
Misty is lekker kalm in een groep tenzij ze moet wachten volgensmij denkt ze dan dat de rest zomaar weg zou gaan zonder ons :p mijn sulky deed op een gegeven moment raar in de galop dus ik sloeg dat even over en toen waren we dus achter gebleven en haalden we de groep later weer in. Alles was eng zonder de rest :=

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 17:21

Mijn stalgenoot en ik hebben kilooooometers gereden:.. tot ongeveer de overburen kwamen we en daarna begon het te rommelen achter ons := zijn maar gauw omgekeerd.

Zijn indd geen makkelijke beslissingen suus, maar ja mn ouders zitten nog in de UK en kunnen niks doen. Net het crematorium gebeld met de prijzen. Omdat ik bij een winkel werk die voor hun adverteerd gaat er een aanzienlijk bedrag van de crematie af. Dus het voor gelegd bij mn ouders. Als die akkoord gaan dan bel ik hem en dan komen ze mijn hond halen. Gaan ze niet akkoord dan word hij bij mijn opa en oma in de tuin begraven.

Ondertussen kan ik nog met mn broertje delen die loopt te chaggerijnen omdat ik beslissingen maak zonder te overleggen. Ik overleg alles met mn ouders maar hij toont gewoon geen interesse behalve dat "ik te snel beslissingen maak, is niet mijn taak om ze te maken, ik moet wachten tot mijn ouders thuis zijn blablabla" hij zeikt om te zeiken zeg maar vet irritant. Vind het al moeilijk genoeg dat ik maandag afscheid moet nemen maar dat die zo doet maakt het voor mij niet makkelijker.

Fenna persoonlijk vind ik 2,5 ook te jong maar ik ben er ook een voorstander van om paarden pas met 4 te beleren. Maar ja is just my opinion.