[HK]SMP kletstopic 1

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

LS_fotos

Re: [HK]SMP kletstopic 1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 11:10

Ja ook vaardigheid, maar wilde hem eerst dressuur beter voor elkaar hebben. Hij is een heethoofd je hebt hem zo gek. Ik heb me toevallig stiek opgegeven voor 2e paasdag voor 1 pacourtje vaardigheid omdat ik benieuwd ben hoe hij dat doet.. Word de eerste keer dat hij pionnen ziet. Wil er gewoon in draf doorheen dan heb ik al heel wat gewonnen. Alleen met mijn concentratie problemen heb ik grote kans dat ik verkeerd rijd...
Switch en Patty moeten daar ook starten op 2e paasdag zag ik. (Garderen).

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 11:14

Eerste keer met lussenleidsels.
Stiekem een foto van gisteren, hij loopt wat diep.
Lussen net te kort, zouden er net tussenin moeten zitten.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 11:14

Leuk, ik ben benieuwd! In draf kun je vaak ook snel rijden hoor zeker als je paard goed kan schakelen in draf. Dat racen door t parcours is vaak niet eens zo veel sneller.

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 11:17

Klopt en met racen bereik ik alleen maar ballen rijden, want hij kent nog niet echt grenzen. In draf, komt hij mooi uit en zeker binnen de tijd door. Mits hij lekker in zijn draf loopt dat hij normaal doet, want hij kan ook heel onzeker worden en dan loopt hij terughoudend. Het zal vast een ballenparrade worden de eerste keer maar dat geeft niet. :)

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 11:20

Dat heeft Willem ook wel ja, vooral op vreemd terrein kan hij onzeker worden en is hij sloom in draf, alsof de handrem er op staat. Ik moet hem altijd even aanpakken voor hij loopt, en t blijft een dieseltje. Elk paard is anders!

Ik vind het leuk om te lezen dat je blij bent met deze pony, je hebt er immers al veel gehad, leuk dat je met deze je ei kwijt kunt!

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 11:24

Ja klopt, ik heb er echt heullll veel gehad het is net als met mennen het klikt of het klikt niet. Op de clubles zegt de instructise ook deze past echt bij jou, als je deze weg doet maak ik het uit. :') :P Hij spiegeld me, het is me leermeester. Ik moet me beheersen anders krijg ik niets terug van hem, en dat is echt heel goed voor mij. :)

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 11:34

Knappe Amadeus! Garderen is heel fijn, meestal is de bak daar ook goed te rijden (een keer gehad dat dat niet zo was). Parcours staat vaak breed zat dus dan kun je mooi lange lijnen rijden. Outdoor probeer ik daar vrijwel altijd te starten maar tweede paasdag moet ik werken helaas. Culemborg klinkt ook goed, eens kijken of ik daar in april een keer kan starten.

In het begin reed ik ook heel veel balletjes en vrijwel altijd tijd. Nu rijd ik af en toe een balletje en het ligt er aan hoe strak de tijd staat of ik daar strafpunten voor rijd. Barrage ben ik meestal ook niet het snelst, Sjors heeft heel veel aanmoediging nodig en ik heb m'n draai nog niet helemaal gevonden in de vaardigheid. Heb snel de neiging om de leidsels los te gooien en gaan met die banaan :') Maar dat werkt niet in de vaardigheid. Het gaat wel steeds beter, vooral als ik niet zo zenuwachtig ben.

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 11:45

4 en 17 April is er wedstrijd in Culemborg, gister even nagevraagd.

Ja Ayla net wat je zegt, ervaring dat is wat jij en hij moet krijgen komt goed, ik denk dat je kan lachen volgende week bij mij de ballen parrade of een verkeerd pacours. :D :')
Buiten de tijd zullen wij niet zijn igg haha.

Buck liep altijd met dressuur voor geen meter, en met de vaardigheid ging hij helemaal los! Als ik dan JA JA JA riep ging die... Topper.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 11:59

Ik heb me ingeschreven voor de SMR wedstrijddag. Wordt ook lachen gieren brullen hier, sowieso fout rijden ik ben zo'n kluns daarmee. Ik heb het concentratievermogen van een wortel :') Ohhh dat is een leuke hindernis. Oh kijk een grasspriet. Hey een boom. Joh dat is een mooie waterbak. Tijdens het verkennen let ik op verkeerde dingen :o

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 12:01

:')

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 12:06

:') Omg hoe je het beschrijft, te grappig!

Ik kan niet eens een boek lezen echt erg. Ik kom wel kijken bij de SMR dag ik wil dat wel zien. :')

Maargoed ik ga me nu aankleden ik moet naar de kliniek. :( (met mezelf hoor, niet pony's. ;))

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 12:19

Gefeliciteerd met je eerste wp Lieselot!
Ik start volgende week indd ook in Garderen. Vanmiddag nog even een lesje gepland :).

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 12:48

Jelleee schreef:
Passende dekjes zijn er zeker wel! Ik heb ze wel eens in mn handen gehad, die waren echt ini minie :D Maar kleine spulletjes zoeken blijft een uitdaging, al is het al beter als een paar jaar geleden!

Ik klaag ook niet mar het is inderdaad verrekte moeilijk. Dan wil ik wel eens een gewoon groot paard hebben dat alles in full heeft bijvoorbeeld. Vanmiddag lekker grondwerken met Pip en de nieuwe pony kijken hoe ie het oppakt.

Van de week schrik training gedaan bij Pip houden dar in dat je dingen sloopt :')

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 13:00

Ik ben erachter dat geluk in een klein hoekje zit. Ik dacht dat Lady het steigeren op commando niets meer vond maar in tegendeel. Ze gaat er weer vol voor! Mijn kleine wondertje is het <3

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 16:29

Hier ga ik milk ook opgeven voor de smr wedstrijd dag, dan maar 2 wieler op t dak..

Zucht wat een nare week weer zeg ;( mag vrijdag weer naar condoleance en begrafenis

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 16:47

NathalietjeB schreef:
Hier ga ik milk ook opgeven voor de smr wedstrijd dag, dan maar 2 wieler op t dak..

Zucht wat een nare week weer zeg ;( mag vrijdag weer naar condoleance en begrafenis

Sterkte Nathalie, wat verschrikkelijk..

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 17:56

Leuk nathalie, we kunnen bijna met elkaar meerijden ;) Ik heb alleen geen plaats voor én een extra pony én een extra wagen.

Mowgli4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 18:16

Knappe Amadeus! Gefeliciteerd met je winstpunt
Suzanne, veel plezier bij die wedstrijd en succes met je concentratie haha :+
Sterkte Nathalie...

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 18:20

Gefeliciteerd Lieselotte! Wat is Amadeus een prachtige pony trouwens.

Zag ook mooie foto's van Ayla en Sjors.

Wat leuk oneandonly. Dat zijn echt geweldige momentjes.

Gecondoleerd Nathalie. :(:)

Vandaag heeft Beauty voor de 4e keer voor de sulky gestaan en ze deed het weer geweldig! Ik ben zo trots op haar. Ook voor het eerst zelf een stukje gereden, wat een heerlijk gevoel! Ik vrees wel voor spierpijn morgen. Moet echt even wennen aan de houding op een hca!

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 18:32

Leuk! Heb je foto's gemaakt?

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 18:33

Nee heb ik niet bij stil gestaan, wel een iniminie filmpje gemaakt van 3 seconden. Haha

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 19:51

Ik heb vandaag gezien dat Jorie compleet los kan gaan met onze oersterke kleine bal, ik wil wel iets groters voor hem, maar waar ik een sterke grote bal vandaan moet halen?
Ook ging hij met een tak zwiepen en dat vond Alex minder en die corrigeerde hem, want Alex kreeg die tak de hele tijd in zijn gezicht :')

Ze vermaakten zich dus prima zonder mij, al vond Alex t wel nodig om mijn kruiwagen (net volgeladen met mest) ff om te gooien :+

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 20:03

Sterkte Nathalie :(:)

Ik ben benieuwd naar foto's/filmpjes MDJ!

Ik heb gister heel kort met Boef (15 min ongeveer) gelangelijnd in de bak, hij blijft wat klooien met het bit dus ik ben blij als de tandarts is geweest. Maar verder doet hij het goed! De bak is nog wat lastig maar de volgende keer gaan we weer lekker naar buiten. Staartriem + broek (die te hoog zat, dat had ik te laat door) interesseert 'm niets.
Afbeelding
Afbeelding

Oh en Boef is flink, want ik ben 1.75 :+
Afbeelding

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 20:04

@Fennadv zie het al helemaal voor me met die tak te zwiepen

@natalie sterkte

@MDJ wat goed zeg! Hopen dat de spierpijn mee valt

Vandaag met pip en max vrijheidsdressuur gedaan. Max is totaal anders dan Pip zo ontzettend leuk om mee te werken. Deze week hopen op mooi weet kan ik met beide even wandelen

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 20:07

Nathalie, sterkte!

Ayla, hij ziet er idd groot uit! Hopelijk houdt hij na de tandarts op met klooien met het bit.