[HK]SMP kletstopic 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mandyy

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 16:36

Leuke foto, ziet er netjes uit!
Hoe laat is het morgen?

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 16:47

Super Patricia! Ben wel benieuwd naar schone pony's! Heel veel succes gewenst :)

Ik heb een studieweekend van mijn muziekvereniging Harmonie Leek, ik ben een Harmovriendje :)

Vanmiddag pony haar borst wel even geschoren.. zweette zich al te pletter met het longeren. Toch was ze wel koeltjes dus zij loopt dit weekend even met een schattige roze regendeken :))

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 17:07

StalNollie schreef:
Suzanne ik ben een handelaar dus als ik zin heb om wat te verkopen doe ik dat van wat er staat en mick is nu de enige voor verkoop. Ondertussen zal hij verder beleerd worden maar ik verwacht het weeknd nieuwe pony(s)

Dus vanwaar die vraagtekens?

Omdat je in het begin aangaf het voor de lol/hobby te doen, pony's kopen die niets kunnen en dan opleiden tot leuke kinderpony's/wedstrijdpony's. Dus vandaar dat ik daar nu m'n vraagtekens bij zette omdat je hem pas net hebt en nog niets geleerd hebt/opgeleid hebt. Ik zou in elk geval eerst de basis leren zoals netjes bij je komen in het land etc. Dat had ik in ieder geval verwacht nav je verhalen.

Maar je hoeft je niet aangevallen te voelen. Als je 'zin hebt om wat te verkopen' moet je dat doen :)

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 17:08

Succes Patricia morgen en veel plezier vooral!!

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 17:11

nee voel me zeker niet aangevallen hoor. maar klopt wat je zegt die intensie is er ook. maar ik vind het ook weer leuk om te 'handelen' niet puur voor het geld want geloof me op mick leg ik toe :7 (aanschaf wormenkuurtje erin etc).
en morgen ga ik naar 2 pony's kijken die qua grootte meer bij me passen. en ik dus waarschijnlijk te weinig ga doen met mick.

maar als hij niet verkocht word ook prima hoor ik heb genoeg land daar gaat het niet over uit. en ze kunnen hier gelukkig de winter door de wei op blijven (goed grond) uiteraard bijgevoerd met kuil

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 17:14

Oké duidelijk :) Waar heb je hem nu op staan? Op de boktmarkt kon ik hem niet vinden.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 18:11

Alleen op Facebook nog

Quilfa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 18:26

Lori schreef:
@StalNollie, zag Mick net te koop staan. Gaat het al wat beter met pakken in de weide? Hij is groter dan ik dacht, had 'm 90cm geschat maar is dus over de meter?

Hier hou ik liefst hun vacht, voor de zomer op het punt gestaan om Rio toch te scheren maar uiteindelijk hem geplukt met de hand voor een stuk waardoor die terug zijn warmte kwijt kon.

Ja dat is mijn insteek idd ook altijd, maar als ze gek worden van de jeuk is het ook sneu, dus dacht wellicht heeft iemand hier de gouden tip om het te verhelpen :) wellicht als het zich beperkt tot de hals dat ik hem van voren kan scheren en van achteren zo kan laten!

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 18:33

Alex moest vandaag zwaar aan de bak, hele hals, buik en borst onder het zweet. Ik had geen zin om buiten te gaan rijden, dus even van mijn oude manege weer de binnenbak gehuurd voor een half uurtje. Hij ging lekker in zijn dressuur figuren, maar het wordt nu echt wel weer eens tijd om hem te gaan scheren. Mijn eerste les in Tolbert is 29 september al.
Ik kon vandaag zelfs de linkergalop fatsoenlijk vragen, terwijl dat zijn slechte kant is. Ik heb beide kanten om en een gebroken lijn en een volte in galop kunnen doen. Pony staat goed in conditie. Spekjes beginnen nu ook te komen vooral op zijn buik eigenlijk.

Succes Patricia!

Ik lees nog wel mee hoor, alleen het gaat me wat te vlug en heb eigenlijk niks te melden behalve dat Alex met meer voeren ook van een slome sul naar actieve jonge god is gegaan tijdens de buitenritjes. Gaat meneer tijdens het uitstappen besluiten om nog even achter van fietsers aan te galopperen. Fietsers=kudde volgens hem en ik werk er al hard aan om hem gewoon in de gang te houden waar hij in liep. En soms reageert hij ook totaal niet op fietsers, dus het is een ondeugd gewoon :')

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 18:38

Goed bezig Fenna!

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 18:56

Knappe foto's van Jimmy en Pepper <3

Linsey, wat vind je eigen smid ervan? Als haar hoeven keihard zijn en ze er niet slechter van loopt, vraag ik me af of ijzers nodig zijn. Maar dat is een beetje lastig beoordelen vanaf internet. Sjors staat wel rondom op ijzers en ik betaal daar bij de ene smid 110 voor en ik heb tussendoor een ander gehad die 125 vroeg.

Heel erg triest van de omgekomen pony op de A7 inderdaad... :(:)

Welkom Iris :) Ik heb geen mini maar een shet x welsh van 1.06 groot en ik men met een HCA sulky. Werkt vlechten niet voldoende om het broeien onder de manen te voorkomen? Dat hielp altijd goed bij mijn merrietje (die ik inmiddels niet meer heb).

Lillian :(:) voor de hond... hoe gaat het nu?

In de trailerdiscussie meng ik mezelf niet meer aangezien ik de vorige keer voor verwarring heb gezorgd door over het B (zonder E) rijbewijs te beginnen :') Als je iets zeker wilt weten kun je het beste de RDW bellen.

Fijn dat het zo goed gaat Fenna!

Heel veel plezier morgen Patricia, hopelijk valt het weer een beetje mee.

Sjors gaat om 9 uur naar buiten, zelfs met dit weer, maar de staleigenaresse haalt ze wat eerder naar binnen als het echt slecht weer is. Sjors vind het vooral fijn om s'nachts op stal te staan en overdag staat hij liever buiten. Op dit moment staat hij onder een regendeken maar ik probeer hem altijd zo vaak en lang mogelijk zonder deken te houden, mits het weer dit toe laat.

Het gaat elke dag een beetje beter met Sjors :) Nog even en we mogen de medicatie weer af gaan bouwen.

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 19:41

Mooi Ayla! :) Hopen dat Sjors snel de oude is.

Oeh Fenna daar ga ik je even een pb over sturen.

Quilfa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 20:12

Helaas werkt dat niet genoeg Ayla..

Over de trailerissue: ik werk als rij instructrice, en je mag elke combinatie trekken mits het maximaal Toegestaan gewicht (van auto en trailer bij elkaar opgeteld) onder de 3500 kilo blijft :)

Wel moet je er op letten dat je auto het daadwerkelijke gewicht (dus leeg gewicht trailer plus gewicht pony('s)) van de trailer wel mag trekken. Wat je auto mag trekken maximaal staat op de kenteken papieren van de auto :)

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 20:29

Veel kennen de regels niet goed inderdaad, ze hier uitgezocht met dat we zelf met B rijden al zie ik er naar de toekomst toe wel een voordeel in om BE te halen.

@StalNollie, Het is dat ik er echt genoeg heb anders had ik 'm wel verder willen doen als projectje maar echt geen plek meer.

Hier regende het heel de dag dus verder niks gedaan met de pony's, ze eten het mengsel van hooi-voordroog-stro goed. Hun mest blijft ook tip top in orde dus ik ben tevreden.

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 20:35

Hier ook een beetje rijbewijs mijn auto en trailer blijven onder de 3500 kilo
Afbeelding
Afbeelding
Even foto spam ze staan weer in het stamboek blad

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 20:37

Quilfa schreef:
Lori schreef:
@StalNollie, zag Mick net te koop staan. Gaat het al wat beter met pakken in de weide? Hij is groter dan ik dacht, had 'm 90cm geschat maar is dus over de meter?

Hier hou ik liefst hun vacht, voor de zomer op het punt gestaan om Rio toch te scheren maar uiteindelijk hem geplukt met de hand voor een stuk waardoor die terug zijn warmte kwijt kon.

Ja dat is mijn insteek idd ook altijd, maar als ze gek worden van de jeuk is het ook sneu, dus dacht wellicht heeft iemand hier de gouden tip om het te verhelpen :) wellicht als het zich beperkt tot de hals dat ik hem van voren kan scheren en van achteren zo kan laten!

Manen vlechten? Dat al geprobeerd?

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 20:39

heb je het blad van nsps al binnen patricia?
ik wacht er ook nog op had het al wel verwacht.

Youri123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 20:51

Lindsey: hopelijk word bink niet ziek.

Mirrejj: ow leuk waar ga je heen? Haha die blik.

Patricia: gaaf hoor dat ze op horse event mogen rijden. En fijn een binnenbak bij stal. Die mis ik op zulke regenachtige dagen wel. Gaaf dat ze in het stamboek bkad staan.

Vandaag even tussen de regen getraint. Was een uurtje droog. Dus toen snel Arie gepakt en opgetuigt.

Quilifa: maar de auto mag maar 1100 kilo trekken ofzo. Dan is het roch niet verstandig om er een 1,5 paards trailer achter te hangen met een shetlander er in of wel?

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 20:54

ligt eraan hoe zwaar de trailer is en de pony.
het zou kunnen maar word wel krap qua gewicht.

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 20:56

De auto van mijn ouders kan 1200 trekken en heeft weleens mijn trailer met sulky en 1.pony getrokken.

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 20:57

StalNollie schreef:
heb je het blad van nsps al binnen patricia?
ik wacht er ook nog op had het al wel verwacht.

Ja lag vanavond in de bus

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 20:57

dan moet je toch een lichte trailer hebben want je zit zo aan het gewicht. en gewicht trailer moet je al snel 100 kilo bijtellen omdat ze hem leeg wegen dus je moet er nog wat kilos bijtellen

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 21:38

plus als je geen E hebt telt het volledige maximum laadvermogen en niet wat je daadwerkelijk vervoert.

Ayla: fijn dat Sjors iets beter gaat!!

Youri123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 22:39

Bedankt voor jullie informatie.

Even een vraagje uit nieuwschierigheid. Hebben jullie standaart dingen in jullie trailer liggen die je ook mee neemt als je je pony vervoerd (bijvoorbeeld een extra halster en touw voor als er iets breekt?).

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 22:44

Youri, ik leg dat soort dingen achterin de auto voordat we weggaan. In onze trailer is alleen maar plek voor de sulky en de pony's. Onze trailer is dan ook maar een schapentrailertje, dus niet een grote anderhalfpaards, maar ik kan er wel beide pony's tegelijk in vervoeren.