[HK]SMP kletstopic 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 07:57

Patricia_86 schreef:
[ [url=m/2OYV7y.jpg]Afbeelding[/url] ]
Klaar voor de regen ...

Die zijn er klaar voor. Op hun mooie paddockje.

Lori schreef:
Hier is er vanmorgen hooi en stro gebracht, had ik 20 baaltjes stro verwacht en 20hooi.. waren er 64 in totaal. Alles zit nu echt volgepropt :') . Moet klimmen om aan de voertonnen te kunnen, ze gelukkig nog niet nodig deze maand maar ah als ze maar eten hebben. Iemand anders is 2 baaltjes hooi komen brengen en 2 voordroog om te proberen, mits goed koop ik een aantal voordroog balen en mag die volgend jaar de rest van dat hooi brengen nog :D . Ben terug gerust nu op dat vlak, moet er niet aan denken midden de winter zonder te zitten. Het stuk tegels blijft gelukkig ook goed liggen *\o/*

Lekker hoor zoveel pakjes binnen, dat geeft inderdaad wel een gerust gevoel.

Youri: Heerlijk gereden zo te zien, ik vind het knap dat Arie het zolang volhoudt met wandelen. Wij hebben de veewagen juist verkocht en er een 1,5 paars trailer voor terug gekocht, veel fijner.

Quilfa: Jimmy schoot 3 weken geleden al enorm in zijn vacht en dan staat hij met rijden heel snel te pompen omdat hij zijn warmte niet kwijt kan, hij zweet ook erg slecht dus hij geraakt die warmte bijna niet kwijt.
Zijn vacht is nu ook alweer flink dik en dat merkte ik met rijden gisteren erg goed!

Ik ben ook blij dat ze hier lekker binnen en buiten kunnen staan, in de stal ligt een dik pak vlas zodat ze ook altijd warm en droog kunnen liggen.

Sakvis: Ik merk weinig verschil met het nieuwe schoftje. Maar hij zat ook niet erg vast door het vorige dus dat kan kloppen. Vanmiddag nog wat kleine dingen aanpassen in de balans en dan hangt die goed.

Youri123

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 08:30

Mirrejj: ja ik en de eigenaar van Arie waren er ook verbaast over dat die het zo lang vol houde. Gewoon op de meest mulle stukken ging die draven.
Een 1,5 paards trailer mag onze auto helaas niet trekken.

Ha in leersum heb he veel mulle stukke zand. En als je dan een rondje wil naken langer dan een uur. Moet je eigenlijk wel over mulle stukke zand.

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 08:38

hier hebben ze ook een schuilhok, maar vaak staat er maar 1 in en dan mogen de andere toekijken haha.

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 08:48

Patricia_86 schreef:
hier hebben ze ook een schuilhok, maar vaak staat er maar 1 in en dan mogen de andere toekijken haha.

Herkenbaar :') Al heeft de schuilstal ook nog een afdakje en is er nog een zijkant langs dicht, dus daar kunnen ze ook nog droog staan als ze willen :)
Ik tref ze iedere morgen beide onder de vlas aan, dus ik neem aan dat ze er beide in gaan :')

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 08:50

Ik zou het wel fijn vinden als Pepper ook een schuilstukje had of iets, maar dat is er helaas niet. Maar nog even dan gaan ze naar het "winter verblijf" daar hebben ze gewoon een stal of container zodat ze droog kunnen staan. :)

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 08:58

Wat een rotweer! Toliene en bink lopen gewoon buiten met schuilstal.

Youri: zo te zien heb je heerlijkgenoten, een veetrailer ben ik ook niet zo fan van... een kleine paardenvrachtwagentje zou ik in de toekomst wel graag willen, maar geld... :')

Hoe trainen jullie met dit enorm slechte weer? Wel gewoon met de kar?

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 10:04

Linsey1998 schreef:

Youri: zo te zien heb je heerlijkgenoten, een veetrailer ben ik ook niet zo fan van... een kleine paardenvrachtwagentje zou ik in de toekomst wel graag willen, maar geld... :')

ik ben verwend met de binnenbak *\o/*

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 10:07

Linsey1998 schreef:

Ligt eraan hoe doorweekt Max is.
Heb niet altijd tijd hem eerst op te laten drogen.

Youri123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 11:00

Linsey: als het als ik op stal ben regent. Ga ik alleen even vd doen in een stal. Arie werkt niet un de regen. Gaat die alleen maar omdraaien.

Quilfa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 11:29

Patricia_86 schreef:

Ja ik ben ook benieuwd hoe dat hier gaat gaan :')

We hebben hier klei/veengrond dus als ze met dit weer buiten blijven lopen ze alles kapot helaas.. Gelukkig de luxe van wei met schuilstal en stallen, dus met zulke hevige regen maar gewoon naar binnen.

Voor het winter stukje moeten er eerst nog weer palen de grond in :o

Iemand hier trouwens ervaring met 'verstikking' van de huid?

Joep zit altijd al zo vroeg zo dik in zijn vacht dat met de temperaturen van tegenwoordig hij (vooral onder de manen) hele broeiplekken krijgt, wat hem ontzettend jeukt. Meerdere keren al DA erbij gehad voorgaande jaren maar het is niks, zijn huid krijgt alleen dus niet genoeg zuurstof.

Heb hem afgelopen jaren geschoren hiervoor en dan was het zo weer weg, maar om ze buiten te houden is een teddyvacht ook wel fijn :)

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 11:38

Scheren en dan met dekens werken. Denk niet dat er een andere oplossing voor is. Met voldoende dekens kan je ze buiten houden

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 12:02

Ik denk dat scheren inderdaad ook de beste oplossing is en dan met dekens werken.

Bink hoest ;( zie hem wat magerder worden... niet weer een zieke pony nu Toliene net beter is.

Nu maar even wat extra voer erin, extra vitamine supplementje, en even aankijken, hopelijk valt het mee

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 12:06

Ja ik heb daar ook ervaring mee, met Jimmy maar ook met mijn vorige shet.

Ohnee Linsey, het zit je ook echt niet mee he!

Ik heb Jimmy zonet geschoren, zo nog even wassen en dan kan hij er weer tegenaan. Er zat alweer een flink pak haar op.
Leuk om te merken dat hij met iedere keer scheren ook braver wordt. Eerst waren zijn benen en hoofd een drama, nu kan ik hem gewoon los scheren. Erg fijn!

Quilfa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 12:21

Ik vrees inderdaad ook dat er niks anders op zit, gelukkig dekens zat en hij is ook super braaf met scheren gelukkig! Zit alleen nog in dubio of ik het dan nu al zal doen zodat hij weer wat haar heeft straks met de 'echte kou' of nog even zal wachten..

Hopelijk valt het mee en knapt Bink snel op Linsey!

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 13:20

Staat de pony in training?

Quilfa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 13:24

Op dit moment niet, wordt binnenkort wel weer opgepakt, maar in de winter geen gelegenheid hier op wellicht een sporadisch klein ritje na.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 13:27

Scheren helpt inderdaad goed als de vacht/huid gaat verstikken. Ik zou dan ergens rond oktober gaan scheren, dan is het vaak wel opgelost voor de rest van de winter. Als hij verder niet hard in training staat is het juist wel fijn als ze daarna weer wat vacht aanmaken, als ze veel buiten staan.

De regen valt tot nu toe hier wel mee eigenlijk. Ben nu nog even aan het werk maar hoop vanavond nog even wat te kunnen doen met Willem, longeren of iets in die trant. Geen binnenbak hier maar wel goede buitenbak die altijd goed te rijden is. Ook na veel regen.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 13:47

Ik zou dan nu ook nog wachten als hij niet in training staat. Mits het nu al begint te verstikken ( maar dat lijkt me vlug)

Quilfa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 13:53

Thnx voor de tips! :o blijft altijd lastig als je geen mensen in je omgeving kent die dezelfde problemen tegen komen :)

Veel plezier met knappe Willem vanavond Susanne!

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 14:27

@StalNollie, zag Mick net te koop staan. Gaat het al wat beter met pakken in de weide? Hij is groter dan ik dacht, had 'm 90cm geschat maar is dus over de meter?

Hier hou ik liefst hun vacht, voor de zomer op het punt gestaan om Rio toch te scheren maar uiteindelijk hem geplukt met de hand voor een stuk waardoor die terug zijn warmte kwijt kon.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 14:34

Klopt heb hem al re koop staan p akken in de wei is hij enorm slim in maar met geduld last hij zich pakken.
Hij staat sinds vanmorgen apart van de rest omdat deze naar een andere weide gaan ( vanavond, lopen nu in weide erlangs om Mick re laten wennen aan alleen in weide staan) en ik Mick daar niet wil hebben lopen ( iets met een ronde shetlander die je anders kunt rollen haha).

Het is niet dat hij weg moet maar als ik kan verkopen mag hij zeker gaan. Het is dan ook een beresterke pony met goede looks en krachtige bewegingen. hij moet alleen nog veel leren.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 14:40

Je wilde hem toch kopen en dan iets leren/beleren? Hem nu al te koop zetten, als pony die niets kent en zich niet eens normaal laat vangen, is in mijn ogen een beetje onhandig. Ik wil je niet tegen het zere been schoppen ofzo, maar ik zet hier toch mijn vraagtekens bij.

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 14:51

Hier begint het nu ook te regenen. Vanavond vertrekken we voor een weekend weg met honden en Jimmy!

Dit vond Jimmy van het scheren...
Afbeelding

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 15:42

Suzanne ik ben een handelaar dus als ik zin heb om wat te verkopen doe ik dat van wat er staat en mick is nu de enige voor verkoop. Ondertussen zal hij verder beleerd worden maar ik verwacht het weeknd nieuwe pony(s)

Dus vanwaar die vraagtekens?

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 16:25

Afbeelding
Zo laatste keer geoefend ging super. NU de wasstraat in haha