[HK]SMP kletstopic 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 21:16

Afbeelding
Klaar voor de regen ...

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 21:25

@Youri123, leuke droom toch. Voor een verzorgshet is inderdaad wel een risico al komen die dingen ook voor andere dingen van pas :)) .

@Lillian, succes met je hond :(:)

@Patricia, hoe gaat het nog met de staartjes?

Hier is er vanmorgen hooi en stro gebracht, had ik 20 baaltjes stro verwacht en 20hooi.. waren er 64 in totaal. Alles zit nu echt volgepropt :') . Moet klimmen om aan de voertonnen te kunnen, ze gelukkig nog niet nodig deze maand maar ah als ze maar eten hebben. Iemand anders is 2 baaltjes hooi komen brengen en 2 voordroog om te proberen, mits goed koop ik een aantal voordroog balen en mag die volgend jaar de rest van dat hooi brengen nog :D . Ben terug gerust nu op dat vlak, moet er niet aan denken midden de winter zonder te zitten. Het stuk tegels blijft gelukkig ook goed liggen *\o/*
Laatst bijgewerkt door Lori op 07-09-17 21:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Youri123

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 21:25

Patty: veel plezier in Aruba.

Iemand waarvan de pony's manen 2 kanten op moesten staan? Grappige foto. Arie heeft nu al ze manen naar 1 kant. En vind dat veel stoerder staan.

Quilifa: welkom. En wat een leuke pony's.
Leuk dat je je sulky zelf gaat opknappen.

Mira: zo heb ik afgelopen weekend 8 uur gelopen verdeelt over 3 dagen.

Patricia: jij hebt al veel wagens gehad. Hij zij dat waar die klein vee wagen nu staat. Daar zo snel mogelijk weg moet. En bij zijn huis ook geen plek heeft. Volgens mij wilt die hem gewoon weg. Want eerst was de prijs 450,00 euro.

IngeridM: onze auto mag net een 1,5 paards trailer met shetlanders er in trekken. Maar wil dat risico niet nemen. Dan maar klein vee trailer. Maar zit nog te twijfelen. Vind het zo raar voor je verzorg pony een trailer kopen.

Lilian_: hoppelijk komen ze er snel achter wat het is.

Mirrejj: leuk dat die mee mag naar de club.

Vind het ook altijd lekker om als er iets erg is ofzo. Even lekker naar Arie te gaan.

Ik heb echt een super leuk weekend gehad

Afbeelding

Quilfa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 21:26

Vind het altijd wel interessant om te horen hoe anderen dat doen.

Ik ben ook van plan komende winter om ze 24/7 buiten te houden, we hebben afgelopen weekend een schuilstal gebouwd. Alleen met erge vorst moeten ze naar binnen ivm watervoorziening. De mensen waar ik land en stallen van huur zijn heel meedenken en helpend daarin, dus die hebben een huisje geregeld en we hebben hem samen gebouwd :)

Heb een stuk land van 50x50 ongeveer en een stuk daarvan gaan we afzetten voor komende winter wat ze dan kapot kunnen lopen maar momenteel heb ik het nog in 2en gedeeld om ze om en om te kunnen zetten zodat het land goed blijft en ze niet teveel binnen krijgen :o

Mag ik vragen met welke reden je Jimmy al zo vroeg geschoren hebt Mirriejj? :)

Pepper is ook mooi zeg! Welke kleur is ie? :D

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 21:27

Lekker voorraadje lori
De staartjes zitten nog steeds. Vandaag heeft faya onder het zadel geoefend. Ging super :-)

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 21:28

York is op zich niet vreemd als je er uiteindelijk veel plezier uithaalt. Maar mag je met je verzorgp wel op weg met de trailer ikzelf zou het niet willen,

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 21:36

Iris: Thanks! Hij is Vos Few Spot. Ben benieuwd welke kleuren er tevoorschijn komen in de winter. Toverbal :D

Kcinarual

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 21:41

Quilfa; hoe heb je trouwens je hele sulky kaal gekregen? Ik moet steeds al snel de schuurpapiertjes van schuurapparaat vervangen. Nu een stuk of 15 schuurpapiertjes verder en ik ben amper op 3kwart :(

Youri123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 21:49

Stalnolie: ja dat zou ik wel mogen. Arie is stiekum een beetje van mij.

Lori: hoebedoel je een risico? En voor wat voor dingen dan? Verhuizen of een nieuw bank oid ophalen?.
Laatst bijgewerkt door Youri123 op 07-09-17 21:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 21:54

Handig zo'n kantenmaaier Miranda :D Knappe pony!

Leuke foto Youri. Een trailer voor een pony kopen zou ik aan de eigenaar overlaten. Ga je hem vaak gebruiken? Ik ben zelf geen fan van vee trailers. Maar ieder zijn ding natuurlijk.

Drie musketiers hierboven zijn klaar voor de regen zie ik.

Willem is echt geen buiten pony haha. Die haat het. Met mooi weer in het land staan vind hij nog wel oké maar hij is elke avond heeeeeel blij dat hij weer naar zijn box mag :o Morgen gaat hij trouwens ook gewoon naar buiten hoor. Wellicht wat eerder naar binnen maar dat ligt aan de staleigenaar wat die van het weer vindt.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 22:05

@Youri, tja als je een trailer koopt en vervolgens besluit de eigenaar dat je niet meer mag komen dan sta je ermee natuurlijk. Ja zo een dingen :j . Dingen waarbij we anders moeten puzzelen of ze wel in de koffer passen pakken we nu gewoon de pony trailer voor :') .

Hier hebben ze de keuze, kunnen in de stal en eruit heel de dag door, wel kunnen ze niet op gras maar krijgen hooi. Enkel in de zomermaanden mogen ze op gras. Valt op dat als het regent of als ze last hebben van veel vliegen ze allemaal de stal in kruipen.
Laatst bijgewerkt door Lori op 07-09-17 22:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Youri123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 22:11

Susanne. Eigenaar heeft een 2 paards trailer. Gebruikt ze voir haar rij paarden. Maar met Arie doet ze niks meer. Ja ik wil hem vaak gaan gebruiken.

Lori: als ik wat niet mag kopen?

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 22:29

Ik laat Don gewoon lekker buiten. Ze heeft een kalfjesiglo waar ze in kan schuilen. Dit doet ze erg vaak :') Scheren doe ik volgende maand wel een keer... of niet. Misschien gaat ze deze winter wel weer als bolletje wol door de winter :)

Youri, zou je haar trailer niet kunnen lenen/huren?

sakvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 22:35

Ingrid, onze trailer is een 2-paards trailer. De achterstangen hangen op normale hoogte. Ik zou heel graag een verkorte en verlaagde achterstang hebben. Maar dat is eigenlijk niet te realiseren omdat er in het vakje ernaast een gewoon formaat paard staat. Mijn pony staat aan een lang touwtje en kiest er zelf voor om met haar kont tegen de klep te gaan staan. Ze vindt de steun aan de achterkant dus fijn.

Youri, zo te zien heb jij een leuk weekendje gehad. Leersum is mooi hè?! Ik zou nooit een trailer kopen van 375 euro, tenzij je zelf handig bent en de trailer veilig op kan knappen.

De pony's staan hier in een pp met schuilstallen. De oudere merrie krijgt voor morgen een regendek op. De rest moet verstandig zijn en in de schuilstallen gaan staan.

Lillian, sterkte met je hondje.
Ayla, sterkte met Sjors. Het fructaan was afgelopen weekend ineens verraderlijk hoog. Ik hoop dat hij snel van de ergste acute pijn af is!

Mirriej, hoe is het met de balans van je sulky en je nieuwe schofttuig? Jimmie ziet er weer netjes geschoren uit. Hoe deed hij het op de hondenclub?

Patricia, mooie verzameling wagentjes! Alvast succes gewenst voor dit weekend.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 22:37

@Youri, was een typefout

@Kiekeboefje, hoe bevalt dat zo een iglo? Hebben dat al overwogen als extra schuilplekje maar zijn wat bang voor wegwaaien of valt dat goed mee?

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 22:39

Nee werkt echt perfect! Zal eens een foto opzoeken.... Donja is er dol op. Moet je wel de grotere variant hebben. :j

Youri123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 22:43

Kiekeboefje. Ik ken niemand met een BE rijbewijs en niemand met de juiste auto.

Sakis: leersum is echt heel mooi.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 22:48

Leersum heb ik een keer gereden en dat vond ik toen heel mooi. Maar sommige paden waren vrij mul en ik ken er de weg (en de goede paden) dus niet.

Ik heb ook geen verlaagde achterstang. Staat nog wel op de planning.

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 23:11

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 23:40

ik quote mezelf even n.a.v het Orkaan Irma topic die op bokt loopt
Lillian__ schreef:
ik ben sinds 8 uur bezig met mappen, wie helpt er mee?

Onder het mom van alle kleine beetjes helpen; met deze manier brengen we met z'n alle voor het rode kruis rampgebieden in kaart voordat de ramp begon, alle huizen, wegen, gebouwen, havens ect ect word in kaart gebracht, dit word geverifeerd door andere gebruikers en goed gekeurd. Hiermee is het voor het rode kruis makkelijker om te bepalen hoeveel mensen er met goederen en medische hulp naar een bepaald gebied moet.

https://www.rodekruis.nl/nieuwsbericht/ ... -in-kaart/

Quilfa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 00:03

Kcinarual schreef:
Quilfa; hoe heb je trouwens je hele sulky kaal gekregen? Ik moet steeds al snel de schuurpapiertjes van schuurapparaat vervangen. Nu een stuk of 15 schuurpapiertjes verder en ik ben amper op 3kwart :(

Heeeel veel schuurpapiertjes kopen, het grove werk gaat het beste met een hele grove korrel, en dan het mooi afschuren met een fijne korrel. Maar ik ben denk ik al met al ook wel 15/20 uur bezig geweest met schuren al :o

En de moeilijke plekjes met de hand met schuurpapier gedaan, ik heb alles wel eerst flink voor geborsteld met een staalborstel, om zo al flink wat oude blauwe lak en roest weg te krijgen. De zwarte lak zit er zo goed op dat ik dat op de meeste plekken grotendeels heb laten zitten, natuurlijk wel opgeschuurd maar dus niet helemaal kaal :)

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 00:15

Eerst even met de terpetine erover helpt ook een hoop, ik heb overigens alleen de roestplekken geschuurd om te kijken of deze doorgeroest was, de rest oppervlakkig geschuurd :)

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 07:10

Pepper staat in de zomer dag en nacht buiten zonder schuilstal. Met dit weer voel ik me wel een klein beetje schuldig :roll: hij is nogal een sloper dus durf hem doordeweeks geen deken op te doen aangezien hij snachts los op de drafbaan mag (om de kantjes te maaien). Probeer dat liever in de ochtend in t weekend, dan kan ik gedurende de dag even kijken hoe het gaat.
Na het weideseizoen staan de mini's in een stenen paddock met stal.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 07:22

Hier geen dekens op hoor. Ze redden zich wel. Ze kunnen schuilen maar staan meestal gewoon buiten

Youri123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 07:51

Arie heeft ook geen deken. Hij heeft een schuilstalletje. Maar staat vaak gewoon buiten in de regen. Ze kuil te eten.