Hij pakt het geweldig goed op

maar verder gaat het goed

Maar dat is niet erg

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Presto_Lover schreef:je kunt ook kijken in de bibliotheek, lene ene boek van vrijheidsdresuur, daar zullen vast wkl wat dingetjes instaan
pluche_pluus schreef:hahaha, maar hebben jullie wel eens stakingen aan de lange lijnen?
bij mijn shet, wil rechtsom af en toe gewoon niet de hoefslag op... heel erg vervelend, dus wel traver en s-binnewaarts (terwijl ik dat nog helemaal niet mee bezig ben) maar no way op die hoefslag...
WesseLady schreef:pluche_pluus schreef:hahaha, maar hebben jullie wel eens stakingen aan de lange lijnen?
bij mijn shet, wil rechtsom af en toe gewoon niet de hoefslag op... heel erg vervelend, dus wel traver en s-binnewaarts (terwijl ik dat nog helemaal niet mee bezig ben) maar no way op die hoefslag...
Mijn pony doet dat ookWaarschijnlijk wil hij dan ook aan 1 kant de teugel niet aannemen, terwijl hij aan de andere kant vastpakt. Wanneer je gelijke teugeldruk neemt (dus netjes op twee handen voorwaarts), pakt ie waarschijnlijk 1 kant vast en draait zijn lijf scheef (zijgangen). Om dat te verbeteren moet je veel gaan rechtrichten. Dus veel voltes, slangenvoltes en wendingen maken en daarbij goed letten op drukverdeling. Je bent geneigd om de sterke kant meer vast te pakken, maar dat moet je juist niet doen. Juist licht zijn aan de kant die hij vasthoudt en wat meer inwerken op de kant die hij niet wil aannemen. Op die manier moet hij zijn lijf beter gaan gebruiken en zal het uiteindelijk gemakkelijker gaan.
Laat anders eens iemand meekijken, het is soms lastig te zien of ze nou echt correct buigen. Mijn pony is er een meester in om te doen alsof. Hij loopt dan keurig gebogen, maar piept toch net de schouder eruit, of zet zijn binnenachterbeen niet onder de massa. Weg effectieviteit van je oefening
Ingmar_ schreef:Ik niet, maar volgens mij lijkt me dat niet helemaal goed. Gaat denk ik snijden..