[HK]SMP kletstopic 1

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

NathalietjeB

Re: [HK]SMP kletstopic 1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 22:57

ploempje heeft honey door haar onderbeet geen eet problemen?

Bucksinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 23:02

Jelleee schreef:
Bucksinlover welke maat zoek je?

um... pony is pas drie, heeft nu de maat van een grote shetlander maar ik weet niet of ze nog veel zal groeien, denk dat ze zo ongeveer wel blijft. Ze zal alleen niet heel grof worden want zit Welsh in.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Bucksinlover op 06-12-15 23:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Bucksinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 23:03

wat een mooie paardjes allemaal weer!!

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 23:05

Anders even opmeten? Ik had met Pip eerst 110 onderlengte maar die bleek toch iets te kort te zijn en een 115 valt toch beter

Bucksinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 23:07

Chabke schreef:
Bucksinlover schreef:
Weet iemand waar ik een niet al te dure deken voor Tina op de kop kan tikken? ze is een grote maat shetlander maar wel erg slank, zit welsh-bloed in

Welke Onderlengte moet je hebben?
Dan kan ik wel even thuis kijken of ik wat heb

Um... dat weet ik zo niet... ze heeft nu de hoogte van een grote shetlander... en ze is drie jaar. zit welsbloed in

Bucksinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 23:08

Mira283 schreef:
Anders even opmeten? Ik had met Pip eerst 110 onderlengte maar die bleek toch iets te kort te zijn en een 115 valt toch beter

hm ja ik heb het gevoel dat dat op Tina ook beter ligt, ze is volgens mij iets langer dan een shet

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 23:15

meet ff van midden borst tot midden billen op dat is ondermaat en boven maat van schoft tot staart implant

venivedivici

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 23:21

Ik ken wel in kaatsheuvel iemand die ook spullen heeft voor kleintjes.
Heb daar zelf ook me dekentje vandaan!

Ik mag idd ook in me handen knijpen met binnenbak en buitenbak en bos straat oversteken!
Voor de rest staat ie eigk 24/7 buiten met schuilstal. Mensen vragen me wellis of ik niet bang ben voor mok. Maar ben eerder bang voor bevangenheid omdat ie echt te dik is.
Hoe zit dat met jullie ponys doe 24/7 buiten staan met schuilstal?

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 23:25

hier ook 24/7 buiten met schuilstallen en zomers krijgt madam een graaskorf om en verder train een hoop

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 23:27

Alex heeft 105 onderlengte qua dekens, 115 eczeemdekens en qua halster helaas maat veulen, dus geen bont onderlegde halsters mogelijk.

Hoe hebben jullie ze clickeren aangeleerd?, want dat lijkt me ook wel handig voor Alex. Hij volgt me sowieso al overal en kan al op het blok bijvoorbeeld (hij volgt me ook de stoep op voor onze achterdeur) daardoor. Ook kan hij al achteruit bij druk.

Mijn pony's staan gecontroleerd aan het hooi, ik vind Jorie nu zelfs iets te schraal, zijn kont is net omhoog gegaan. Je voelt zijn botten dwars door zijn vacht heen, zonder vacht blijft er weinig van hem over. Alex heeft een beetje een wintervacht buikje, maar is goed op gewicht verder. Ze komen alleen s middags op de wei en dit is het hele jaar door. Verder staan ze in de modder met een schuilstal die droog is.

Ploempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 00:07

NathalietjeB schreef:
ploempje heeft honey door haar onderbeet geen eet problemen?

1 vd dierenartsen die geweest is voor haar darmpjes denkt dat het door haar tanden komt dat haar mest onregelmatig is.
Maar de tandarts zegt dat haar kiezen op zich redelijk goed staan dus dat ze haar eten goed kan malen. Het enige dat ze niet kan is kort gras af bijten.
De tweede da zei dat het zou kunnen maar was ook niet zeker... dus voor mij een misterie of het er mee te maken heeft...
Maar hooi gaat prima :j

Het enige "nadeel" is dat ze iets sneller een tandartsbezoek nodig heeft omdat haar voorste tanden doorgroeien...

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 00:14

Qhp zijn niet zo heel duur volgensmij heb daar wel een paar van en nika dekens bevallen tot nu super! 2e hands overgenomen van ayla :))

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 00:40

Fennadev schreef:
Alex heeft 105 onderlengte qua dekens, 115 eczeemdekens en qua halster helaas maat veulen, dus geen bont onderlegde halsters mogelijk.

Hoe hebben jullie ze clickeren aangeleerd?, want dat lijkt me ook wel handig voor Alex. Hij volgt me sowieso al overal en kan al op het blok bijvoorbeeld (hij volgt me ook de stoep op voor onze achterdeur) daardoor. Ook kan hij al achteruit bij druk.

Mijn pony's staan gecontroleerd aan het hooi, ik vind Jorie nu zelfs iets te schraal, zijn kont is net omhoog gegaan. Je voelt zijn botten dwars door zijn vacht heen, zonder vacht blijft er weinig van hem over. Alex heeft een beetje een wintervacht buikje, maar is goed op gewicht verder. Ze komen alleen s middags op de wei en dit is het hele jaar door. Verder staan ze in de modder met een schuilstal die droog is.

clickeren is vrij simpel. Je neemt je pony, staat zelf achter omheining ivm opdringerigheid. Je klikt en je geeft iets lekkers. Dit herhaal je tig keer. totdat je pony door heeft als ik een klik hoor krijg ik eten :)* . Dat is je basis. Daaruit kan je opbouwen. Eerste wat je leert is voedsel weigeren, dat is handig omdat je vaak een zakje voer bij hebt en daar geen ponyneus in wilt. :+

Voedsel weigeren is dat je klikt op het moment dat de pony weg kijkt van je voerzakje. Zo voorkom je een opdringerige pony. Vaak ook een beginoefening.
Vergeet niet om 'jackpots' te geven. Ik geef vaak maar 1 of 2 biksjes per klik, de jackpot is dus een inimini handje. Dit kan onwijs motiverend zijn. Ik clicker vrij vaak ook ohz bij mn andere pony.

Edit: Ik vind alle bolliewollieknollie foto's heerlijk. Die wintervachtjes <3 Ze mogen allemaal wel bij mij in de tuin staan hoor. Zo lief.

Mowgli4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 00:43

Pelryo schreef:
Edit: Ik vind alle bolliewollieknollie foto's heerlijk. Die wintervachtjes <3 Ze mogen allemaal wel bij mij in de tuin staan hoor. Zo lief.

haha als er genoeg gras staat, wil deze bolliewollie zeker wel op bezoek komen :+

Afbeelding

Ploempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 00:46

Mowgli4 schreef:
Pelryo schreef:

haha als er genoeg gras staat, wil deze bolliewollie zeker wel op bezoek komen :+

[ [url=m/4LjhsL.jpg]Afbeelding[/url] ]

They all love to eat don't they }:0 ;) :D

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 00:47

Ik heb gelijk in je topic gekeken. Wat een topper heb je zeg. En gaaf dat oogje. Ik heb zelf een witte shetlander gehad met 1 blauw oog. Blijft bijzonder :)

Mowgli4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 00:49

Pelryo schreef:
Ik heb gelijk in je topic gekeken. Wat een topper heb je zeg. En gaaf dat oogje. Ik heb zelf een witte shetlander gehad met 1 blauw oog. Blijft bijzonder :)

ik zag je reactie! super lieve reactie :D dat oog blijft inderdaad ook erg bijzonder. in zijn paspoort staan zijn ouders als onbekend. mijn buurmeisje heeft met de vorige eigenaren gesproken en die vertelden dat zijn vader zwart was en moeder vos. dus we weten niet echt waar het van afgeleid kan zijn

venivedivici

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 00:52

Pelryo schreef:

Als er genoeg plek is heb ik er hier nog 1 :p

Afbeelding

Afbeelding

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 01:05

@ venividivici; wat een schatje. Niet zo'n grote maat denk ik he? of ben jij zo lang?
Mijn shetlander zou het ook echt super gezellig vinden. 'Jeej vriendjes die even groot zijn *\o/* '.

Toen ik jong was, was ik ervan overtuigd dat ik later als ik groot was een witte shetlander fokkerij zou beginnen. :o

venivedivici

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 01:26

Pelryo schreef:
@ venividivici; wat een schatje. Niet zo'n grote maat denk ik he? of ben jij zo lang?
Mijn shetlander zou het ook echt super gezellig vinden. 'Jeej vriendjes die even groot zijn *\o/* '.

Toen ik jong was, was ik ervan overtuigd dat ik later als ik groot was een witte shetlander fokkerij zou beginnen. :o

Danger is 90 cm en ik ben zelf 1.74 dus zelf ook niet de kleinste :p!
Maar danger denkt zelf dat ie best groot is. Hij is nog wel iets overbouwd dus misschien zit er nog 1 cm schuil haha!

Een witte shetlander fokkerij? Kom ik naast je wonen met de rest van de kleurtjes :p

Bucksinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 09:27

Wat een lieve reacties en hulp allemaal! Ik ga vandaag ff meten...

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 09:39

Hoe zie ik dat ie het snapt dan? Want Alex is zeer gericht op voer. Misschien kan ik het bij achteruit lopen proberen, want dat kent hij al. Dan laat ik het clickje horen en geef m wat voer als hij achteruit gaat Door druk.

Ploempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 10:01

Ik geef na elke klik een koekje maar voor dat koekje moet ze een pasje achteruit :-)
Mentaal schijnt dat het beste te zijn.

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 10:10

claudiadvx schreef:
Qhp zijn niet zo heel duur volgensmij heb daar wel een paar van en nika dekens bevallen tot nu super! 2e hands overgenomen van ayla :))
:D

NIKA vind ik ook fijne dekens, alleen de regendekens niet. Ik heb nu Amigo en Bucas, pony staat 24/7 buiten. Heb er ook liners bij. Koste me echt een vermogen.. maar dan heb je ook wat.

Bucksinlover: ik denk niet dat jou pony 115 gaat passen.. eerder 135 of misschien nog 125. Kun je heel simpel opmeten.

Hier ook een pony die aan de dunne is door kuilvoer, helaas. Heb ook liever hooi maar ze voeren hier van eigen land en in slowfeeders. Moet er wel bij zeggen dat hij het maar met vlagen heeft.

Wij hebben een goed gedraineerde buitenbak, echt ideaal. Met regen ga ik ook niet buiten staan verpieteren.. motregen/miezer etc nog wel.

Leuke foto's iedereen! Ik lees altijd mee maar weinig tijd om te reageren.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 10:41

Ik heb Bucas all in one, smartex rain, irish turnout 0, 50 en 300 gram, Horseware halsdeken 400 gram, liners en nog een hele zooi BR dekens :+ Maarja is ook wel nodig als je scheert om genoeg dekens te hebben.

Nika heb ik er 1 van die kreeg ik bij Willem. Ik zou er zelf nooit een kopen, ben er weinig tevreden over.

Bucksinlover: ik gok dat 135 cm onderlengte jouw beestje wel gaat passen. Ik heb die niet voor je maar wel een BR winterdeken maat 145. Mocht je hem nodig hebben mag je m zo hebben voor je beestje hoor.