NMPRS merriekeuring 29 augustus 2015, wie gaat?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

P_Tries

Re: NMPRS merriekeuring 29 augustus 2015, wie gaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 08:36

Ik snap wel dat je de zenuwen hebt... maar woeii wel genieten hoor!

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 08:43

Heb niet zoveel stress. Weet dat 2 van mijn dames in de beste handen ter wereld zijn. En dat luna enorm haar best doet om alles goed te doen. Aan de hand loopt ze ook beter als aan de longe. Vandaag nog eens een rondje met haar joggen, doet ze echt graag zo in de bossen!
Scheren wordt ook gedaan voor mij. Enkel wassen en spullen klaar zetten. Scheelt wel dat enkel maylinns spullen er nog in moeten.

Heb trouwens pas gehoord dat je voor het wassen een emmer met water en babyolie over je paardje heen kan doen. Dat als ze dan smorgens vies zijn, je het er met een babydoekje af kan doen. Klopt dat?

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 10:05

Persoonlijk vind ik dat de babyolie heel veel stof aan trekt.

Ik zou gewoon water en een spons meenemen / klaar zetten.
babydoekjes werken ook gewoon op een net gewassen pony heel goed, neem altijd een pakje mee.

Chardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 14:18

Wat leuk om te lezen dat sommige mensen er héél veel zin in hebben en de andere heel veel spanning hebben. Mijn paardjes zijn er helemaal klaar voor. Astrid en Magnum zijn in een goede conditie, ongeveer 3 dagen voor de keuring scheer ik ze toch nog een keer. Alleen nog een showhalster regelen voor Astrid en Magnum, waarschijnlijk gaan we het veulen showhalster zelf maken, ben benieuwd. Ik heb zoveel zin in de keuring! Ik wou dat het deze zaterdag is, hihi. :')

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 14:25

Scheer je ze 3 dagen voor de keuring nog een keer, Chardy? Mag ik eens vragen waarom je dat wil gaan doen?

Zeker heel veel zin in! enorm spannend!! Mijn paardjes zijn niet echt in top conditie :') maargoed, we gaan voor de ervaring zullen we maar zeggen :o

Chardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 14:39

linda2008 schreef:
Scheer je ze 3 dagen voor de keuring nog een keer, Chardy? Mag ik eens vragen waarom je dat wil gaan doen?

Zeker heel veel zin in! enorm spannend!! Mijn paardjes zijn niet echt in top conditie :') maargoed, we gaan voor de ervaring zullen we maar zeggen :o

Omdat het haar alweer een stukje is aangegroeid en ik toch echt wil dat hij een mooi vachtje heeft op de keuring. En we hebben zelf een scheerapparaat waarmee we het kunnen bijwerken, hij is toen erg mooi uitgepakt. Ik wou het zelf het liefst een week van tevoren scheren maar omdat het die dagen zo warm werd hebben we hem vorige week geschoren. Nu zal zijn vachtje dan ook heel mooi zijn op de keuring maar het is pas volgende week zaterdag dus ik scheer het liefst hem nog een keer. ;)

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 15:26

Chardy, ja ik denk dat er ook wel veel foto's gemaakt worden. Maar dat is het k*tte aan 2 ringen.. Niet iedereen kan elk paard dan zien zeg maar haha :D . Melody wordt ook geschoren zei de eigenaar, dus ik moet even een regendekentje voor de zekerheid bestellen. Voor als het regent kan ze die mooi op. Maar ik hoop dat dat niet echt nodig gaat zijn, ik wil gewoon mooi warm weer :D .

Toen ze bij mij was had ik haar ook een keer geschoren, toen had ik vanuit Amerika ook een gaaf showhalster besteld. Toen ik Melody verkocht had heb ik het halster verkocht. Flink balen nu ik Melody weer terug krijg... Halster heb ik dan niet meer :+ .

Afbeelding

Chardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 15:38

Manon_S, Ja het is vervelend dat er 2 ringen zijn en maar 1 ringfotograaf. Ik hoop van al jullie bokkers wel aardig wat foto's te hebben. Ik heb nu tenminste al jullie nummers. ;) Ze ziet er mooi uit Manon_S! Mooi weer heb ik toch wel besteld, niet te warm maar ook niet te koud. 23 graden zo super zijn! :))

Edit: of waren er wel 2 fotografen? Ik heb wel al een paar foto's opgeschreven die ik graag zou willen zien, iig jullie paardjes allemaal!
Laatst bijgewerkt door Chardy op 19-08-15 15:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 15:40

Ja toen wel haha. Ik verzorgde haar ook top en hield haar mooi slank. Nu zal ze wel niet zo slank zijn, straks bij mij gaat ze mooi op dieet :) . Niet teveel want als goed is is ze voor 2016 drachtig (veulen is niet van mij dan).

Ja 23 graden zou top zijn, precies goed. Helaas kunnen we het weer niet besturen :+ .

Chardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 15:45

Manon_S schreef:
Ja toen wel haha. Ik verzorgde haar ook top en hield haar mooi slank. Nu zal ze wel niet zo slank zijn, straks bij mij gaat ze mooi op dieet :) . Niet teveel want als goed is is ze voor 2016 drachtig (veulen is niet van mij dan).

Ja 23 graden zou top zijn, precies goed. Helaas kunnen we het weer niet besturen :+ .

Ze ziet er op die foto mooi uit! Duimen dat ze drachtig is! +:)+
Helaas niet nee, wat hopen jullie, dat het binnen of buiten georganiseerd wordt?

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 15:47

Ik hoop toch wat foto's te hebben. Marley loopt ring C trouwens net als Luna :D

Chardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 15:49

Luna2006 schreef:
Ik hoop toch wat foto's te hebben. Marley loopt ring C trouwens net als Luna :D

Wel nummer denk je dat ze ongeveer zou zijn?

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 15:51

Ik hoop het niet omdat ze artrose heeft en knie op slot. Dus ik vind het niet erg als ze niet drachtig is, is voor haar gezondheid gewoon niet goed. Daarom ben ik ook heel blij dat ze bij me terug komt, ik had haar in eerste instantie toen niet verkocht als fokmerrie.... Maarja als je een dier verkocht heb, heb je er niks meer over te zeggen. Daarom nu ik de mogelijkheid heb haar terug te krijgen, neem ik dr ook echt terug. Weet ik zeker dat ze goed behandeld wordt :D . Ik heb dan ook geen idee hoe ze zal lopen met de keuring, soms heeft ze een slechte periode, dat ze niet zo best loopt en soms zie je er niks vanaf. Dus duimen dat ze er zaterdag geen last van heeft!

Zus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 15:58

Hier beginnen de zenuwen ook toe te slaan . Ik ga van het weekend het voorbrengen nog goed oefenen. Gelukkig heb ik veel aan jullie nuttige tips. Ik zit nog te twijfelen of ik Avatar nog moet gaan scheren of niet . Hij was nog super glad in zijn vacht ,maar de laatste dagen begint het toch te groeien . Scheert iedereen zijn paardjes of zijn er ook die het niet doen ?

Pandakaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 16:01

Is baby-olie wel goed om gewoon het neusje een heel klein beetje te laten glimmen? Ik vind dat extreme glim glim niet mooi, maar net een klein beetje wel.

Chardy, zelf een showhalster maken. Ben wel benieuwd hoe je dat doet :)

Manon_S, wauw dat is wel een mooi showhalster. Staat Melody ook wel heel erg mooi hoor zo op dat zwart. Nu is het inderdaad jammer dat je die niet meer hebt.

Buiten of binnen, ik weet het niet. Binnen is denk ik voor pony's wat rustiger qua dingen kunnen zien of horen van het parkeerterrein ofzo. Voor mij maakt het niet uit, als het maar niet stortregent of bloedheet is!

Linda, haha dat op schoot kruipen komt bekend voor. Het liefste staat ze hier nog net niet tegen je aan :P

Elize ga ik dit weekend nog een keer scheren. Vorige keer liet ze haar hoofdje niet toe, wilde toen geen stress geven dus gestopt. Ik heb toen met veel ongelijke stukken geschoren omdat ik moeilijk door de vacht kwam, dus nu zie je veel strepen. Morgen hoop ik in alle rust het hoofdje bij te werken en dan van het weekend nog een keer netjes de rest scheren, de strepen zie je nu haar vacht toch weer gegroeid is wel goed..

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 16:06

Luna loopt de 2de reeks, die zal niet veel na 9ne zijn. Reeks 41 loopt ze. Marley heeft nummer 188 en loopt reeks 45. Die zal wel een stuk later lopen.

Hè das wel balen van je merrie manon_s. hopelijk is ze dan niet drachtig

@Pandakaas: ik doe der zonnecrème op. Van die baby zonne creme gaat ook heel erg glimmen en bij warm weer zijn die kale neusjes ook nog eens beschermt. zal eens zoeken achter een foto met zonnecreme.

Chardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 16:07

Manon_S schreef:
Ik hoop het niet omdat ze artrose heeft en knie op slot. Dus ik vind het niet erg als ze niet drachtig is, is voor haar gezondheid gewoon niet goed. Daarom ben ik ook heel blij dat ze bij me terug komt, ik had haar in eerste instantie toen niet verkocht als fokmerrie.... Maarja als je een dier verkocht heb, heb je er niks meer over te zeggen. Daarom nu ik de mogelijkheid heb haar terug te krijgen, neem ik dr ook echt terug. Weet ik zeker dat ze goed behandeld wordt :D . Ik heb dan ook geen idee hoe ze zal lopen met de keuring, soms heeft ze een slechte periode, dat ze niet zo best loopt en soms zie je er niks vanaf. Dus duimen dat ze er zaterdag geen last van heeft!

Oh nou dan hopen dat ze niet drachtig is, ik hoop dat ze mooi loopt op de keuring.

Zus schreef:
Hier beginnen de zenuwen ook toe te slaan . Ik ga van het weekend het voorbrengen nog goed oefenen. Gelukkig heb ik veel aan jullie nuttige tips. Ik zit nog te twijfelen of ik Avatar nog moet gaan scheren of niet . Hij was nog super glad in zijn vacht ,maar de laatste dagen begint het toch te groeien . Scheert iedereen zijn paardjes of zijn er ook die het niet doen ?

Ik zou hem wel scheren het oogt wat luxer. Maar dat moet je natuurlijk helemaal zelf weten. Veel mensen scheren de paardjes wel.

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 16:18

Ja eigenlijk slecht van mij om het te hopen maar wel beter voor Melody! Geschoren kun je de bouw wel beter zien en het oogt ook gelijk luxer vind ik. Vaak zie je niet gesmeerde hoofden he bij NMPRS keuringen? Als in bij ogen en neus geschoren en vet of olie smeren. Of is dat alleen bij AMHA keuringen zo? :)

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 16:21

Ik hoop dat het buiten is. Levert mooiere foto's op haha :+ .

Chardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 16:25

Doen ze bij het NMPRS ook babyolie op de neusjes bij de veulens? Ik heb wel al babyolie gehaald bij de Albert Heijn.

Voor de rust hoop ik dat het binnen gedaan wordt en voor de foto's buiten haha, voor mij maakt het eigenlijk helemaal niet uit. :D

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 16:32

Is ze al stamboek opgenomen manon ?
Eerlijk is eerlijk snap ik niet wat je met een merrie met losse knie en artrose op de merriekeuring wil doen :o

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 16:41

De eigenaar wil haar in stamboek hebben zodat haar veulen van dit jaar en volgend jaar papieren krijgen enzo. Dat is haar reden denk ik... ik had zelf überhaupt niet met haar gedekt.. Maja mensen doen waar ze zelf zin in hebben. Na de keuring is ze lekker weer van mij :) . Mn arme meissie met al dat gedek steeds. Als ze veulen van 2016 heeft hoeft ze geen veulens meer te dragen. Al dat extra gewicht is zo slecht voor haar.

ilse_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 16:45

Ik krijg het nog zwaar te verduren vrees ik haha.. Mijn merrie is veels te dik. Maar het gaat er mij voornamelijk om dat ze veterinair goed is. Haar merrieveulen (iljo's Bambina) vind ik er erg goed uit zien en ze kan enorm bewegen, alleen is zij nog niet veel in de hand geweest. Ben dus heel benieuwd hoe die dag gaat lopen.

Mocht er nog iemand opzoek zijn naar leuke halsters... ik Neem er die dag weer een hoop mee :-)

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 16:45

Ik vraag me af of ze dan wel door het veterinair komt... het zou igg niet moeten mogen met die knie.
Snap dat jij d'r niets in te brengen hebt hoor, maar snap zulke eigenaren nooit.

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 16:53

Ja dat vraag ik me ook af.. maja als zij het wil proberen, prima :+ . Mij maakt het iig niks uit als ze er niet door heen komt. Om 09.50 of 09.55 wordt ze gekeurd. Dan ben ik er nog niet, ik kom smiddags haar alleen ophalen en kijken naar andere paardjes van bokkers. En mijn hengstveulen ophalen :D . Ik kom zonder paarden en ga weg met 2 haha.