Ieder paardje is anders dus ieder paardje zou een ander voerschema moeten krijgen denk ik. Als ik Regal neem, die houdt zichzelf, net als Tibbs van Marije, in conditie. Ik moet eerder in de gaten houden dat ie niet te schraal wordt. Hij wordt nu nog niet voorbeeid voor shows, dat ga ik over een maand of 2 wel doen maar dan ook denk ik dat ie weinig training nodig heeft. Iedere avond krijgt ie een dikke plak hooi waar ie een groot deel van de avond zoet mee is, en een halve schep Marstall Naturel, straks voor de shows een halve schep Marstall Concours en lucerne erbij. Overdag staat ie op het land en pakt zijn grasjes mee maar krijgt ie ook hooi bij. De dames was een ander verhaal; die kregen hun hooi in porties over de dag verdeeld, bietenpulp met muesli en lucerne gemengd in 2 porties over de dag, en hun ruglijn werd wel mooi vol en de buikjes verdwenen. Uiteraard voor het lekker voer ik af en toe eens wat winterpeen bij als extraatje.
Toch vind ik dat een krap 2,5 jarige niets voor de wagen te zoeken heeft. Fietsen vind ik niet intensief, longeren des te meer. Ik deed ze hier 6x per week laten lopen de laatste maand ofzo maar vond het daarna heel belangrijk dat hij een maand het land op kon om zn hoofd leeg te maken. Óók voor mijn 6-jarige.
Hier gaan ze ook zodra de HK voorbij is lekker de weide op.. Dan hebben ze 3 maanden ongeveer moeten trainen en mogen ze wel even vakantie hebben
Joscaa
Geplaatst: 17-02-13 17:56
Bright neem ik nu weer bijna iedere dag een stukje mee te wandelen en 1x per week een rondje aan de longe. Verder speelt hij veel met zijn vriendje. Kan alleen nog niet zo lang lopen met mijn enkel, dus met 20 minuutjes is het wel weer meer dan mooi geweest.
Mag ik vragen waar deze keuring is? Het lijkt mij heel leuk om te komen kijken, maar ik kan op de website geen echte agenda vinden met locaties erbij. En zijn er ook regionale merrie-keuringen?
Merriekeuring is hier ook altijd, maar dan in de zomer
Knolselder
Geplaatst: 05-03-13 13:23
Ik ga mezelf hier ook eens aanmelden. Ik ben al een hele tijd lid van bokt.nl, maar het is hier zoooo groot dat ik nooit kan vinden waar ik wil zijn
In elk geval kom ik normaal gezien ook naar de HK met mijn hengstje! Best wel spannend allemaal We proberen hem hier zelf te trainen, hopelijk lukt het ons om hem in een mooie conditie te kunnen presenteren. Hij heet Bolvero Destiny Allechandro. Hij is Palomino (splash?) bont, maar daar is niet veel van te zien wanneer hij geschoren is.
Oei oei, waar kan ik ondertussen wat gaan spammen, dat ik erin kan
stal_HD
Geplaatst: 05-03-13 20:46
Annelies wat verwarrend jou naam. Ik dacht wie steelt er nu een foto van alec van annelies. Lees ik dat jij het bent hahahaha. We hebben ook een amha topic. Misschien ook leuk.
Ik ben ook op de HK. Diego gisteren geschoren. Jeetje wat een vacht kwam daar vanaf. Een heel ander paardje geworden. Alleen zijn beenwarmers zijn nog aan. Heb wel geschoren tot de bruine vlekken. Heb ik daar in elk geval geen kleur verschil in. Dus diego loopt met hoge en lagere sokken.
Happinez
Geplaatst: 05-03-13 20:52
jolandje schreef:
haha mel, dat moet toch wel lukken?annelies weet vást wel wat nuttigs te melden op bokt