35 plussers met een mini?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

IngridM

Re: 35 plussers met een mini?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-15 17:07

pffff wat een heftig moment. Is het K ? Mooi dat je haar in huis hebt kunnen hebben en dit voor haar hebt kunnen doen. Wat zal het nog zwaar gaan worden, vreselijk heftig dit!

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 17:58

Antheman schreef:
Vliegje heeft gisteren een afscheidskusje gebracht. Het is morgen over.

Och wat naar, dat wordt een hele moeilijke dag en dagen/weken erna, heel veel sterkte :(:)

principal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 18:03

Prairiewolf, wat leuke foto's met de kar. Dat is mijn doel ook, leuk!
Jeetje, antheman heel veel sterkte.

prairiewolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 18:13

Sterkte, Antheman. Wat moeilijk lijken me die laatste stappen, veel respect dat jullie dit zo kunnen doen.

Bubbles en Fristy zijn rond de 1.05. Enkelspan wordt er met een sulky gemend, maar bij het beleren is het beter dat er iets stevigs achter zit vinden wij. Zo zijn ze druk met werken en halen ze geen capriolen in hun hoofd. Je weet helaas altijd pas achteraf of het nodig is. In dit geval gelukkig niet. Ik heb zo nu en dan evenwichtsproblemen (meniere) en ik vind het niet fijn op een sulky. Vandaar dat een tweespannetje voor mij ideaal is, want dan kunnen we lekker met de vierwieler.... beetje rustiger in het hoofd/oren.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 18:39

Jeetje Antheman, wat verschrikkelijk moeilijk :( :( Wat fijn dat je haar zo dichtbij heb kunnen houden de laatste tijd... Heel veel sterkte!!

Fristy doet het goed zeg niet normaal!!!! Was mijn pony maar zo makkelijk te beleren!!

Ben al 7 maanden bezig en nog steeds echt geen betrouwbare pony voor de koets hoor :P
Vandaag wel weer ingespannen, na 4 dagen niets doen, en tja haha, ging niet heel soepel hoor.

Afbeelding

Hopelijk met mini straks een stuk relaxder mennen :D

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-15 18:42

Maar het is wel echt zo'n gave pony :-)

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 19:54

Prachtige pony toydoll en het plaatje ziet er ook erg mooi uit.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 20:11

Thanx!!

Maar moet eerlijk zeggen hoor, weet niet of ik hem blijf mennen als mijn nieuwe pony er is... Nu heb ik wel in begin Juni een les staan met hem :P Misschien geeft dat genoeg motivatie om door te gaan, haha!

Hij blijft zo rillerig voor de koets. En alleen dan. Verder is het namelijk maar een dooie sul :D Maar voor de koets zooo gestressed; en ik ook.

Prairiewolf: Denk dat tweespan voor die kleintjes ook wel lekkerder is toch? :D

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 21:13

Jammer Toydoll dat de stress er niet uit wil.
Mijn dochtertje wilde vanavond nog rijden, maar we waaien hier bijna weg en dan is Kyara toch altijd wat meer hyper en drukker, dus dat leek mee geen goed idee.
Mijn dochtertje is geen grote durfal en dan kan een bokje of een schrikreactie door de wind er net weer voor zorgen dat ze haar zelfvertrouwen kwijt raakt.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 05:10

Veel sterkte antheman!

hinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 11:57

Antheman, heel veel sterkte vandaag en voor de tijd die nog komen gaat

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 12:03

Toydoll: mooi tuig heb je, is het leer of kunststof, en wat voor merk?

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 12:51

Kunststof idd, Zilco SL is dat, de shet maat, niet de mini maat

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 20:37

Dank je.

Dochter vanavond weer een kwartiertje op Kyara gereden.
Hoefslag volgen in draf is best wel moeilijk want dan komt ze naar mij toe, maar aan het einde is het beide kanten uit 2 rondjes gelukt :)

Stiekem begin ik al aan clubles en bixie te denken :D

prairiewolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 20:48

Afbeelding

Mijlpaal *\o/* zelf stukje met Fristy gemend. Nb we staan normaal niet met twee volwassenen op een koets met 1 ponietje. Maar dit was even voor de veiligheid. Fristy deed erg zijn best, stuur moet natuurlijk de komende tijd ontwikkeld worden dan wordt het allemaal wat makkelijker voor hem en voor mij.
@Toydoll dat Zilco tuig heb ik ook voor bubb als we enkelspan rijden
@Ulfeino mooi dat is toch maar weer gelukt met je dochter en Kyara!

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 21:53

Leuke mini's komen er voorbij! Wat is een goede mini vliegen deken? Ze is maar 85 cm maar wel rond ;)

nobje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 22:48

Hallo allemaal,

Ik ben niet zo actief de laatste tijd... maar probeer zo nu en dan toch wat bij te lezen
Maar ik zou jullie allemaal wat willen vragen, dit omdat er niet altijd ritten worden georganiseerd die voor de mini / shetten geschikt zijn.

Iemand op de grens Drenthe / Friesland heeft voor de kleine pony's een hele korte mendurance rit georganiseerd. Het is de eerste ooit.
En het loopt niet storm helaas.....
Terwijl we wel allemaal roepen dat we zo graag willen dat er meer was voor de paarden met de hele korte beentjes...
En nee ik sta ook nog niet op de start lijst.
Maar ik moet even voor mezelf uitzoeken of mijn shetten voldoende conditie hebben.
Het is erg druk en chaotisch de laatste tijd.

Dus,

Shetlanderrubriek

Voor shetlanders (tot stokmaat 1,10 m) is er een speciale korte route van 17 km welke wordt gereden als impulsrubriek. Er vind wel klassering plaats maar geen promotieregeling. Het disciplinereglement Mendurance is van toepassing. Snelheden kunnen afhankelijk van de weeromstandigheden worden aangepast.

http://www.mendurancedfw.nl/vraagprogramma.html

Helemaal onderaan de pagina van boven genoemde link
staat de shetland info....
Als je iemand weet die het leuk zou vinden, of zelf ... gaannnn...
Het is zo mooi dat mensen het voor onze kleinere pony's willen organiseren.

prairiewolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 08:33

@Nobje dank voor de tip ik hou het in de gaten. Kan zelf niet meedoen op deze datum helaas :-( lijkt me wel heel gaaf zo'n mendurance voor shets

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 08:38

Op FB hd ik de mendurance al voorbij zien komen Nobje. Ik vind t een mooi initiatief! Super! Ik hoop dat hij toch door kan gaan.
Ik doe niet mee, dat is veel te lang voor mijn kleine man.

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 10:13

Lijkt me erg leuk om eens aan zoiets mee te doen, maar dan zijn we wel een jaar verder denk ik :)

Elina (dochtertje) wil de volgende keer in de hele bak rijden en een Bixie AA proefje oefenen, toe maar de kleine dame heeft wedstrijdambitie met Kyara :)
Op de manege rijdt ze op een grote A pony een ruintje, kruising Shetlander/Welsh, een heel pittig ding wat niet stil wil staan :)
Ze rijdt met deze pony FNRS wedstrijden en moet 17 mei voor de 2e keer een F2 proef rijden, het wedstrijden rijden is dus niet helemaal vreemd meer voor haar, alleen is het rijden met een net beleerde pony natuurlijk heel iets anders dan een doorgewinterde manege pony.

We rijden met Kyara niet iedere dag maar proberen om de dag een klein halfuurtje.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 10:59

30 mei heb ik mijn pony helaas nog niet, die dag ga ik hem waarsch ophalen, dus daarom dat ik niet mee doe. Maar vanaf dan hoop ik wel mee te kunnen gaan doen, haha!

nobje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 16:50

Toydoll schreef:
30 mei heb ik mijn pony helaas nog niet, die dag ga ik hem waarsch ophalen, dus daarom dat ik niet mee doe. Maar vanaf dan hoop ik wel mee te kunnen gaan doen, haha!

O wat gaaf Toy doll heb je al een foto van je nieuwe pony (van toen je bent wezen kijken ?)
Ik ben inmiddels zo enorm nieuwsgierig ?
Ps wat begint Kyano fijn te lopen... ik heb vandaag onze Bootje voor het eerst helemaal ontspannen kunnen rijden .en zelfs door een marathon hindernis heen gestapt zonder dat hij paniek kreeg.... en zondag in het water gespeeld met hem in een foto meeting... toen dacht ik nog aan o.a. jou en Kyano... jullie zouden genoten hebben... kan bijna niet afwachten tot we volgend jaar echt gaan meeten en rijden ha ha ha ha... niet vergeten hoor.. En je hoofdstel was super mooi voor de kleine witte man.. dank je wel nog voor alle moeite :)

En Ulfeino, het is inderdaad ontzettend leuk .. ik heb vorig jaar met mijn grote pony een paar keer gestart in Nederlandse Mendurance .. en wat is het toch een ontzettend leuke tak van sport.. echt jammer dat het zo onbekend is.
En wat leuk dat je dochtertje aan het oefenen is met de Bixie proeven ...ps. ik heb ook een bonte kruising shetlander-Welsh en ook zo heet als je beschrijft :) spam je wat foto's binnenkort weer van je dochtertje ?

Antheman wat jammer, het is maar 17 km... en de minimale snelheid is ook naar beneden bij gesteld... dus je hoeft niet te voldoen aan de KNHS criteria van de gewone klasse 1 had je dat nog gezien ?

En Prairy wolf.. jammer maar,
Nou wat in het vat zit verzuurd niet zou ik denken hi hi hi

prairiewolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 19:27

Nobje, heb al eens de reglementen doorgespit van de mendurance, maar vond dat nogal een kluif. En werd er niet heel veel wijzer van. Ik ken weinig mensen die mendurance doen dus maak even gebruik jou te vragen. Mag dat? Bij SMW heb je in de marathon naast het je paarden met een goede pols en andere waarden door wegparcours en hindernissen te leiden, ook nog dat je de hindernissen snel en liefst foutloos moet doen. Is er bij de mendurance ook een onderling wedstrijd aspect? Of rijd je vooral het best mogelijke parcours voor je span?

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 20:02

nobje schreef:
Toydoll schreef:

O wat gaaf Toy doll heb je al een foto van je nieuwe pony (van toen je bent wezen kijken ?)
Ik ben inmiddels zo enorm nieuwsgierig ?
Ps wat begint Kyano fijn te lopen... ik heb vandaag onze Bootje voor het eerst helemaal ontspannen kunnen rijden .en zelfs door een marathon hindernis heen gestapt zonder dat hij paniek kreeg.... en zondag in het water gespeeld met hem in een foto meeting... toen dacht ik nog aan o.a. jou en Kyano... jullie zouden genoten hebben... kan bijna niet afwachten tot we volgend jaar echt gaan meeten en rijden ha ha ha ha... niet vergeten hoor.. En je hoofdstel was super mooi voor de kleine witte man.. dank je wel nog voor alle moeite :)

En Ulfeino, het is inderdaad ontzettend leuk .. ik heb vorig jaar met mijn grote pony een paar keer gestart in Nederlandse Mendurance .. en wat is het toch een ontzettend leuke tak van sport.. echt jammer dat het zo onbekend is.
En wat leuk dat je dochtertje aan het oefenen is met de Bixie proeven ...ps. ik heb ook een bonte kruising shetlander-Welsh en ook zo heet als je beschrijft :) spam je wat foto's binnenkort weer van je dochtertje ?

Antheman wat jammer, het is maar 17 km... en de minimale snelheid is ook naar beneden bij gesteld... dus je hoeft niet te voldoen aan de KNHS criteria van de gewone klasse 1 had je dat nog gezien ?

En Prairy wolf.. jammer maar,
Nou wat in het vat zit verzuurd niet zou ik denken hi hi hi

We hebben nu net 2 keer een rondje van 4 km gedaan, daar zijn wij dus echt nog niet aan toe :) Vliegje is ook jong.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 20:03

prariewolf: ja, er is gewoon klassement wie het snelst de afstand heeft gereden.

Maar je wordt alleen geklasseerd als je je aan de maximum snelheid houdt (dus net te snel is een disq) en als je paard voldoet aan de hartslag waardes op de meetpunten, niet uigedroogd is en goed loopt op de locomotietest. MAW Fit to continue.

Maar in principe is endurance, to finish is to win.