Nassie: leuk topic van Tink als springer! Ik heb gereageerd.
Miracle is nog steeds heerlijk aan het verharen. De furminator ben ik echt ontzettend dankbaar, als ik met de plastic roskam of wat voor borstel dan ook over zijn vacht ga, komt er haast niks af. Terwijl als ik de fur gebruik, er een enorme hoeveelheid vanaf komt. Hij begint nu al behoorlijk donker te worden op hals en schouders, de rest begint ook al te komen. Hier krijgen ze bijna elke dag een klein paardensnoepje met knoflookolie eroverheen, tegen de vliegen. In die olie zit ook lijnzaadolie verwerkt. Punette is er toch echt al bijna door, die heeft hier en daar nog een plukje zitten. Jolly is er ook al bijna vanaf, maar die heeft sowieso nooit zo'n dikke vacht die rechtop staat. Die van hem is heel lang en heel plat. Echt een hele mooie vacht vind ik dat.
Emuline: dat is schrikken! Leuke foto's van Diesel.
Barbalala: Ik heb nog geen karretje. Wel gehad vorig jaar voor Punette, maar ik ben daarmee dus over de kop gegaan. Voor mij geen sulky's meer. Ik neem wel direct een 4wielig recreatiewagentje. De sulky waar jullie het over hebben, hebben veel mensen slechte ervaringen mee. Die krengen vallen al om als je alleen al de bocht door gaat. Dat zegt niet dat dit bij elke versie zo is! Dat is precies de sulky waar ik het ongeluk met Punet mee heb gehad..
Booster: leuke foto's van Fleur! De formulieren voor het NMPRS kun je in dezelfde envelop opsturen. De stokmaat wordt op de stamboekopname 'echt' gemeten, dus wat je daar neerzet is meer een indicatie, dan weet het stamboek in welke categorie ze moet.
Sunny: Gefeliciteerd met Sunny! Doet me best pijn, halfzus van Jolly heette ook Sunny en die ben ik voorgoed kwijt.. Met Jolly zijn we begonnen toen hij ruim 2,5 jaar was, en dan kreeg hij alleen een hoofdstel om en een longeersingel. En dan lieten we hem weer los.
Yvanka: mooie hond!
Flaver: wij willen foto's!
Nou, ik moet straks weer aan de bak.. Examen tijd is begonnen, ik heb straks mijn IB examen. Dan de hele week facultatief, en volgende week beginnen dan de centrale examens..
Zaterdag hadden we Punette nog even aan de lange teugel gehad. Ze liep best goed, maar we zijn er nu wel achter dat rechtsom haar moeilijke kant is. Ze loopt heel makkelijk op de volte, maar als ze rechtsom moet gaat ze heel chagrijnig kijken en is haar buiging ook niet helemaal goed. Dus hebben we daar lekker op geoefend, ook lekker wat pasjes schouderbinnenwaarts gedaan. Daar knapte ze wel van op! Ben er ook achter waarom ze nooit recht achteruit wil, ze wil gewoon geen moeite doen.. Eerst stond ik rechts van dr, liep ze met een bochtje naar links, en toen ik links stond liep ze met een bochtje naar rechts. Toen nog eens gevraagd, zakte haar kont ineens en liep ze recht achteruit! Even flink beloond Gisteren hebben we haar nog even 4x de dijk op laten draven. Vind ze wel leuk, zolang het maar richting het land is en niet de andere kant op. Dijktraining gebruiken we om haar achterhand te trainen. We doen dit niet zo vaak, maar nu de keuring eraan zit te komen zullen we het toch op moeten voeren, omdat ze met haar achterbenen nog steeds wijd gaat, een overblijvertje van haar overgewicht..