[HK]SMP kletstopic 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lori

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 14:57

Hier staat er een nmprs voor van 95cm (Finn), volgend jaar of daarna gaat een van onze andere mini's er ook voor (96cm nu) :) . Staat nu even stil tot de remmen onderhoud hebben gehad, kwestie van veiligheid.

Cupcijk is er ondertussen 7maanden niet meer, vorig jaar stond hij nu nog op gewicht. Vanaf oktober is hij toen drastisch beginnen afvallen |( . We missen dat klein mannetje, zoveel geprobeerd voor 'm maar niks hielp helaas |( .

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 15:10

Ik rij met mijn mini van 86 cm met een HCA sulky. Maar in heb daarvoor jaren met een cavalettie gereden.

Welkom Iris :)

Quilfa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 15:11

Oké leuk, ook voor 2span uiteindelijk?
Wij hebben nog een andere grote shetlander dus op stal, en Jessy nu erbij, en willen ze uiteindelijk graag in 2span ook.

Ja vreselijk hé, ik heb Epke in november alweer 3 jaar geleden in laten slapen, en vorig weekend heb ik nog heerlijk een uur zitten huilen. Epke had ook chronisch pijn, vreselijk, elke keer kwakkelen enz.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 15:18

Het is inderdaad voor in tweespan zo lang ik thuis woon, Finn is van mij maar die pony is van mijn zus :) . De pony die ik oorspronkelijk voor tweespan had gekocht groeit amper helaas :') . Mijn tweespantuig heb ik al, nu nog vooral veel geduld hebben :') .

Snap je gevoel erg goed :(:) .

Quilfa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 15:42

Haha tuig al klaar liggen :')

Was bij ons ook gebeurd, leuke pony gekocht voor 2span, bleek ie bij thuiskomst toch een 'tikkeltje' kleiner haha :+
Dus die staat nu bij mij op stal en die van mij daar. Als het goed is is die ook beleerd dus als ik m'n sulky af heb maar eens even kijken of dat wilt :Y)

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 15:52

Hier hem als veulen gekocht met 83cm maar is nu 1,5 jaar en nog maar 87cm |o . Is een enorme lieverd, enige wat wel kan is dat hij naar een vriendin gaat gaan van mij, bij haar pony zou hij wel passen maar het is naar daar of lekker hier blijven. Naar een vreemde wil ik 'm niet laten gaan, is echt zo een schatje :D .

Quilfa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 16:08

Ooh nou dat kan nog wel bijtrekken! Geef je hem gewoon om de dag wat pokon :D :')

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 16:14

Hij is gewoon zijn papa aan het volgen qua maat die is 89cm, ahja die is er niet minder lief om enkel niet voor in tweespan. Moest die hier blijven eventueel wel voor een klavertje 3 of tandem. Moest ik terug een sulky hebben enkelspan daarvoor, nu ja mogelijkheden genoeg dusja ik zie het wat de toekomst brengt. Hier of naar die vriendin zijn beide goede plekken voor 'm.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 16:45

Met een beetje mazzel komt die nog wel boven de 90 cm uit Lori, sommige zijn wat laatbloeiers. Is hij al geruind? Ze kunnen daarna ook nog wat groeien in de hoogte.

Hier geen mini maar een grote maats Shetlander.

Quilfa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 17:09

Susanne ik heb wel eens een topic van Willem en jou voorbij zien komen volgens mij, ik hou niet zo van vosjes maar vind Willem wel heel knap! :D

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 17:11

Quilfa welkom.

Sommige groeien wat later hij is 1.5jaar en nog hengst of dat niet meer

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 17:16

Quilfa schreef:
Susanne ik heb wel eens een topic van Willem en jou voorbij zien komen volgens mij, ik hou niet zo van vosjes maar vind Willem wel heel knap! :D

Dankjewel! Hij is vosbont :D

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 18:22

Quilfa welkom! Ik heb een echte mini van 80cm (reken het ego dan niet mee). Ben vooral bezig met beleren nog, ben al aan het kijken voor een sulky.

Quilfa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 18:32

Leuk Mira! Hoe ver ben je nu met beleren? Heb je al een sulky op het oog? :)

In deze staat was mijn sulky, overigens wel voor een prikkie kunnen kopen :o

Afbeelding

Er was 1 laag blauw over het zwart gespoten zonder grondverf of ook maar iets, had maanden buiten in de regen gestaan dus alles was verroest, ook de velgen enorm, lekke band en de 'dwarsbalken' van de boom naar de sulky waren niet meer te redden dus die heb ik nieuw moeten kopen.

En zo is ie nu:

Afbeelding

Afbeelding

Helemaal afgeschuurd, 2 keer in de grondverf en 2 keer afgelakt. Nu het bankje en de zweng nog en dan kunnen we weer op pad :D

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 18:34

Alles bijgelezen. Maak vaak bijleestopic maar is nu teveel :-)

Barcelona was geweldig. Was 9 jaar geleden dat we de Sagrada Familia hadden gezien van binnen en boy wat is dat gaaf geworden!!!

Ayla wat een rotbericht zeg! Gaat het nu met de medicatie al iets beter? Zo rot voor jullie!!

Welkom Quilfa. Ik heb een jawel vos shetje van 1 meter en men met een hca :-)

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 18:57

Afbeelding
Zo maak ik kilometers momenteel, wil een cavelleti om mee te beginnen. Toekomst misschien een HCA.

Quilfa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 19:03

Ziet er lekker relaxed uit, wat een teddybeer ook al!

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 19:11

Is een oude foto, hij zit nu een beetje in de winter vacht.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 19:13

Praktische vraag: op welke hoogte hebben jullie de borststang in de trailer? Is het fijner voor een pony om die wat lager op de borst te hebben of juist wat hoger? *trailer aanpassen aan Alf* :-)

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 20:50

Naar verloop die nu groeit zal er niet veel meer bijkomen, zal niet veel meer dan 90/91 worden :n . Is inderdaad nog hengst en blijft dat ook mits de hormonen niet in de weg zitten. Die wordt sowieso niet gedumpt blijft hier of bij die vriendin maar naar niemand anders.

@Mira, leuk! Moet ik ook nog eens doen met tinker lief. Kilometertjes maken :D .

Heb hier vandaag een stuk van 2 op 3 meter ongeveer stoeptegels gelegd, plek dat ze sowieso droog gaan kunnen staan als het natter wordt. :D . Nu nog mijn hooinetten bijbestellen en morgen wordt er hooi gebracht, heb ook iemand gevonden die met een baaltje voordroog ging komen zodat ik het kon testen of de pony's het goed vinden of niet anders daarvan inslaan zodat ik dat kan geven van zodra het hooi bijna op is.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 20:55

Als je ruint groeien ze vaak nog een stuk

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 21:04

Ik neem die theorie met een korreltje zout persoonlijk, wist dat dit ging komen maar die blijft zoals ik zei hengst mits de hormonen niet in de weg zitten. De maat die ik nodig heb voor naast Finn zal die sowieso niet halen maar dat is geen ramp door dat de pony van mijn zus wel gewoon in tweespan kan met Finn, woon nog enkele jaren thuis dus nog enkele jaren die combi om mee naar buiten te gaan :).

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 21:48

IngridM schreef:
Praktische vraag: op welke hoogte hebben jullie de borststang in de trailer? Is het fijner voor een pony om die wat lager op de borst te hebben of juist wat hoger? *trailer aanpassen aan Alf* :-)

Mijne zit op 1 meter hoog .toen voor romy van een meter en Duvel van 108 laten maken

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 21:48

Welkom quilfa
Hier 2 grote vosjes:-)

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 23:38

Welkom Quilfa! Iris toch? :) mooie pony's heb je!

Ik ga met een cavaletti rijden, met mijn (op papier) bruine pony. Al is ze nu net een koffievos want haar manen zijn nu rood/blond van de zon :') broertje zei al: ze gaat op mij lijken, ook al zo'n ginger!!!!