[HK]SMP kletstopic 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sascho

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 23:23

Wat fijn dat je les goed ging Suzanne, rij je nu z?

Een ritje op de Veluwe, ik ben altijd in! Als ik vrij ben..

Hij is aan de kant van huis weg gerent dan zou hij door een bosje zijn gegaan en 1 weg hebben overgestoken maar het gekke is dat mijn moeder hem vanaf de andere kant aan zag komen.. Dus of hij is gewoon langs huis heen en weer gaan rennen en ze had het later pas door of hij is nog een ommetje gegaan over de weg, niemand weet het.. Alleen hij, maar hij verklapt het niet :evaw:

Sunshinedaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 23:33

Zo dat is echt schrikken Sascha! Ik zou ook een hartverzakking krijgen geloof ik. Wel goed dat ze daarna weer verder is gegaan :)

Leuk, rijden op de Veluwe!
Is voor mij wel een eindje rijden, maar dan overnacht ik wel ergens in de buurt daar :)

Susanne heerlijk herkenbaar geluksmomentje.. <3

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 23:43

Als het iets later kan kan ik wel mee :P

Ayla, voel je niet te schuldig. Je kijkt in de toekomst en leeft op de dag. Je hebt zo veel voor Sjors over, dat komt zeker goed. Jullie goede tijd komt nog wel. Y;(

Ik mis Donja alleen zo erg als ik jullie zo hoor. Ik hoop snel mijn ponyvriend (of vriendin) aan mijn zij te hebben.

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 23:46

Heb wel een vraag aan jullie. Pony van 1.05, zouden jullie een HCA van 16 inch of 19 inch nemen?

En welke beenbescherming gebruiken jullie? Welk merk en voor welke discipline? Waarom?

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 23:55

Oei Sas dat is schrikken, zeker als je kijkt naar de weg die hij over moet steken als het een beetje druk is.. maar fijn dat het goed is afgelopen, gelukkig was je moeder thuis!

Fijn dat je les zo goed ging Suus <3

En jullie zijn lief :* Ik ben soms misschien ook wel een beetje hard voor mezelf maar ik wil zó graag dat het weer zo goed gaat als het ging dat daar soms de focus te veel op ligt en ik een beetje teleurgesteld word, waardoor ik weer een schuldgevoel krijg. Maar uiteindelijk ben ik natuurlijk heel blij met hoe hij er boven op is gekomen en zal ik geduld moeten hebben met zijn spieren en conditie, dat heeft tijd nodig.

Manon: hij is hoefbevangen geweest.

Dikke knuffel Jenny :(:) :* Sjors is 1.06 en ik heb altijd 19" wielen gehad, alleen heb ik deze recent ingewisseld voor 16" omdat ik mijn sulky jaren lang niet in balans kreeg. Het staat prima vind ik en het zit comfortabeler maar ik moet er nog wel een beetje aan wennen en mijn sulky nog even goed afstellen. Beenbescherming gebruik ik alleen als hij op ijzers staat (Harry's Horse 3-in-1 bescherming) en als ik hem laat vrijspringen (BR + Imperial Riding peesbeschermers met strijklappen) in combinatie met springschoenen van de Epplejeck. Hij tikt niet aan en trapte ook vrijwel nooit iets af, maar beter voorkomen dan genezen. Dit is 16", foto's met 19" staan in mijn profiel.
Afbeelding

Voor een ritje ben ik ook wel in maar dat ligt een beetje aan de datum, ik kan niet zo vaak in het weekend.

Sascho

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 00:03

Ik gebruik alleen 3 in 1 beschermers als ik 4 span rijd, ben dan bang dat de achterponys de voor pony's aantikken.
Verder rijd ik altijd zonder, ook de marathons. Ik blijf erbij dat oververhitting meer kwaad doet dan een keer aantikken.
Mijn pony's hebben allemaal keiharde benen, geen schieffels of gallen dus ik denk dat het goed gaat

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 00:08

Oh dat is toch leuk om te lezen! Scheelt me behoorlijk weer in de portemonnee ook. HCA is niet goedkoop, maar ik heb al ervaren dat het gewoon super wagens zijn. Ik hoef dan alleen de Wielen en stoel maar bij te bestellen, mijn pa heeft de bomen van mijn vorige hca sulky nagemaakt en zijn naar mijn idee beter. Handig zo’n ijzer/las liefhebber van een pa van me :)

Weekenden zijn ook lastig voor mij, moet om het weekend werken maar heb vast ergens een lieve collega die wil ruilen.

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 00:14

Ingrid je mag er eentje van mij mee nemen hoor!

Sascha wat schrikken zeg!! Eng. Vooral als je zelf niks kunt.

Jenny knuffel.

Ayla ik snap je wel! Als hij straks weer helemaal top gaat dan ebt het gevoel wel weg.

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 00:29

Ik ben weer terug van weggeweest meiden! Even een paar moeilijke weken vanwege wat levensveranderingen

Ik wil sowieso Ingrid nog beterschap wensen :(:)

Maak je niet te druk Ayla! Je hebt gedaan wat je kunt he, dat mag je niet vergeten :(:)

Sascha jeetje dat is schrikken zeg :oo, gelukkig is het goed afgelopen.

Ritje op de veluwe lijkt me erg gezellig meiden!

Ik ga nu weer actief meedoen hoor! De afgelopen 2 weken waren best chaotisch, dus Toliene heeft ook een weekje vrij gehad. Inmiddels zijn we weer lekker aan het trainen :D. Binnenkort weer een wedstrijdje *\o/*

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 08:48

Ik zou voor een pony van 105cm voor 16" wielen gaan. Ik rij regelmatig met de merrie van een vriendin (104cm officieel gemeten) met mijn hca en dat gaat helemaal prima. Misstaat ook echt niet. Ik heb hem dan niet afgesteld op die pony maar evengoed zweeft hij netjes.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 08:56

Linsey hoe gaat het nu met je? :(:)

Ik las nog iets over beschermers; ik gebruik áltijd springschoenen ongeacht wat we doen. Hij wil nog wel eens aantikken en anders kan ik hoefijzers gaan rapen.

Ik heb springschoenen met lamsvel. Op het strand gebruik ik oudjes van rubber zonder bontrandje.

Beenbescherming gebruik ik thuis verder vrijwel niet. Wel met vaardigheid wedstrijd. Dat zijn dan flextrainers van HH of de gewone 3 in 1's. Of mijn gewone leren peesbeschermers, die zijn ook heel fijn. Achterbenen nooit iets, strijken doet 'ie niet.

Oja en iemand vroeg nog waar ik Willems dekens koop; over het algemeen bij hypostore/agradi/paardendrogist.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 09:49

Gezellig dat je er weer bent Linsey. Woonde je eigenlijk ook samen?
Het is zeker een hele verandering zo..

Heftig Ayla, maar wat fijn dat het nu weer zoveel beter gaat al.

Lekker Suzanne :D De 22e zijn jullie er dan ook bij in Benningbroek?

@Miranda; lijkt me super leuk! Hangt voor mij ook van de datum af.

Beenbescherming gebruik ik niet. Heb een keer een onderzoek gezien over warmte op de pezen
en toen ben ik compleet genezen zeg maar. En Gaya heeft toch geen ijzers dus springschoenen zijn
ook niet nodig.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 10:21

Linsey: Fijn dat je er weer bent! Hoe gaat het met je? :*

Miranda: Als Pep er dan klaar voor is, lijkt het me heel leuk. Anders sla ik even over.

Ayla: :(:) Je doet je best he meis, meer kun je niet doen! Maar ik begrijp je gevoel heel goed.

Suus lekker gereden, super fijn! :)

Over beenbescherming: ik gebruik voor Pepper alleen voor beenbescherming. Hij loopt achter heel wijdbbeens, dus de kans dat hij zichzelf voor aantikt is vrijwel nihil :') Ik gebruik deze van Harry's Horse https://www.agradi.nl/harrys-horse-been ... -blauw.htm

Pepper hoest sinds afgelopen weekend behoorlijk. -O- Ik heb fenegriek besteld in de hoop dat dat hem wat helpt. Ik wilde zijn deken om doen, maar hij is elke keer kletsnat. Die sufferd staat steeds buiten in de regen en de wind ipv in de schuilstal. :roll: Ik heb zijn verzorgster gevraagd of ze vandaag zijn deken op wil doen als hij droog is. Hopelijk helpt hem dat ook een beetje. En dan hoop ik dat morgen de fenegriek binnen is!

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 10:54

Ik voer de luchtwegmix van de horsefitshop aan Lola en Jimmy, ze hoestte een tijdje terug ook een beetje. Hiermee is dat helemaal over. Hopelijk is Pep er ook snel vanaf.

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 10:57

Knuffel voor jou Linsey! :(:) Kan me voorstellen dat dat niet niks is, zo lang samen. Gelukkig weer back-on-track met Toliene. Zij kan je vast goed troosten, geloof me: het word beter.

Oh jeetje, hoesten is niet fijn! Hopelijk helpt de fenegriek wat bij Peppie!

Jeetje Sascha dat is schrikken zeg! Heb ik met Donja ook wel vaker gehad.. Eens gingen we weg met de grote paarden in de trailer, nog geen 500 meter verder kijk ik in de spiegels, rende ze er gewoon achteraan :') Gelukkig stille kant/bestemmingsverkeer weg dus geen ongelukken, maar als ik het toen niet had gezien had het wel eens goed fout kunnen gaan!

Dank voor de been bescherming ervaringen! Ik vind springschoenen met ijzers altijd wel heel belangrijk, en ook met vrijspringen. Voor de rest, als een pony niet aantikt, zie ik er het nut niet van in. ;)

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 11:24

Miranda: Oh die ga ik onthouden voor als dit niet voldoende werkt!

Jenny: Ik hoop het ook, vind het zo sneu :(:)

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 12:44

Vervelend voor Pep! Heb je enig idee waardoor het komt? (virusje, irritatie?)

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 12:50

Beterschap voor Pepper :(:)

Welkom terug Linsey, hoe gaat het met je?

Over de beenbescherming trouwens: ik gebruik de 3-in-1 beschermers alleen als we marathon hindernissen (SMR wedstrijddag) of vierspan rijden en hij op ijzers staat. In het bos, op het strand, tijdens les, een buitenritje of longeren o.i.d. gebruik ik ze niet.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 15:19

Suus: ik heb geen idee. Ik ben toch bang dat hij een paar keer te nat is geregend en buiten is blijven staan. Wat voer betreft is er niets veranderd.

Ayla: dankje!

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 17:24

Hier begonnen Jim en Lola met hoesten, maar spinner hoestte vorige week ook een paar keer. Ik denk dat er een virusje heerst.

Ik gebruik bijna altijd wel beenbescherming, iig met rijden 3in1 beschermers om de achterbenen. Voorbenen wel meestal kaal.

Ohh wij hebben een paar maanden terug mee mogen werken aan een filmpje van Nikon met onze roedel en vandaag is die uitgekomen!
https://www.youtube.com/watch?v=lI9UeRF ... UOLiv1HC6g

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 17:26

Wat gaaf, knappe beestjes! :D

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 17:42

Gaaf!!!

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 17:43

Vind het het knapst dat jij ze zo mooi op 1 rijtje krijgt! En die linkse <3

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 17:48

Kiekeboefje schreef:
Vind het het knapst dat jij ze zo mooi op 1 rijtje krijgt! En die linkse <3

Ja ze zijn dat over het algemeen wel gewend, alleen die dag hadden ze er wel moeite mee, al die camera's om ze heen. Ineens moesten ze heel braaf luisteren.
Die linkse is vandaag geslaagd voor haar ogentest, dus daar verwachten we in het voorjaar puppy's van *\o/*

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 19:02

Ik heb harde peeskapjes voor Alf maar na zijn pees blessures nooit meer gebruikt. Werd voor gewoon normaal werk toch wel afgeraden ivm de warmte die het produceert.

Oh ik heb een Veluwe pony lees ik dus count me in :D

Jenny hoop echt dat Hidde iets wordt en dat je er mega veel plezier van zou hebben!!

Linsey; klinkt heftig. Sterkte!

Kym toch gisteren niet gedaan de deken met fleece eronder? Balen dat hij hoest!
Wat je zegt met nat regenen en buiten blijven, daar moeten ze op zich natuurlijk wel goed tegen kunnen. Misschien werkt zijn vacht niet 100%?

Mirriej; knap zo op een rij!! Leuk om te zien.