[HK]SMP kletstopic 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 22:24

Susanne schreef:
mirriejj schreef:
Ah dankjewel Ingrid!

Ik vind Willem altijd juist best flink lijken, niet als in dik maar gewoon mooi breed/gespierd.

Klopt inderdaad, hij ziet er (vind ik) goed uit :j Maar dat gaat dus niet vanzelf bij hem haha. Als ik die zou voeren met bijvoorbeeld Fenna haar schema blijft er niks van die pony over vrees ik. Dat bedoel ik meer :P

Ik snap je punt. Willem ziet naar mijn inzien perfect uit. Dat lijntje van hem is er een om jaloers op te worden.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 22:30

Bij mij is een zware training naast de fiets of een blokje boven de 10 km te mennen. Longeren en equikinetics valt onder lichte arbeid. Ik men door het equikinetics schema ongeveer 2 dagen per week, omdat ik niet 2 dagen achter elkaar wil mennen. Daarnaast vul de andere dagen in met fietsen of longeren of als het heel heet is zwemmen. Dinsdag heeft hij overigens heel goed zijn best gedaan en dus ook 's avonds meer topsport gehad dan wat ik hier noem, omdat het en een lang ritje was en bovengemiddeld in tempo. Ik voer een beetje op gevoel wat dat betreft. Alex is eigenlijk geen zeurder met eten en geen binnenvetter, hij valt alleen lastig op gewicht te houden als ie nauwelijks gras krijgt. Het enige wat ik er bij Alex echt niet in krijg is bietenpulp(speedibeet versie).

Willem vind ik inderdaad ook altijd mooi gespierd, maar ik denk dat hij ook aardig vaak werkt en je voert hem natuurlijk goed. Ik ben ook aardig bang Alex te overvoeren hoor, vooral met de topsport omdat die toch ook wel wat hoger in de zetmeel zit. Maar echte sportmuesli's enzo moet ik echt bij vandaan blijven met hem vooral 's zomers. Anders moet ie weer jaarrond onder de dekens, ik heb tot nu toe de jeuk aardig weggehouden met behulp van de equiprotecta spray als ie ergens wondjes heeft.
Laatst bijgewerkt door Jorex op 31-08-17 22:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Linsey1998

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 22:31

Ahhh knappe Jimmy!

Toliene van mij is een snelle dikworder := dus krijgt eigenlijk helemaal niks, behalve ruwvoer. Wel elke dag halve schep lucerne voor de medicatie. Maar anders misschien enkel een handje muesli na het werken voor de lekker.

Bink wordt ook altijd sneller schraal. Die staat op 1/4 muesli, 1/4 lucerne en een handje mais. Hier doet hij het perfect op, samen met halve dag land, de rest op de paddock met hooi.

We hebben heeel goed nieuws mogen ontvangen vandaag *\o/* IK BEN MEGA BLIJ *\%/* want op de rontge foto van vandaag was bijna geen zand meer te zien! We mogen medicatie afbouwen en ze mag weer opbouwend op het land! Wel moet ze haar leven op de stenen paddock blijven, en kan ze nooit meer op de zandpaddock. Dit is niet heel erg, daar redden we het mee :D

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 22:34

Stalnollie, misschien is Mick wat eenkennig op dat vlak. Eerst de persoon wat kennen voor die zich overgeeft.

Voor mij is zo een meeting te ver helaas, heb wel een trailer nu maar vanaf hier naar de veluwe bijvoorbeeld is het al rond de 4u rijden zonder trailer, laat staan met.

@Fennadev, merk jij veel verschil met de esparcette? Je gaf het om de darmen geloof ik?

Hier hebben ze vandaag heel de dag hooi gemengd met stro gekregen, is nog maar net nieuw die snee en te weinig eigenlijk om mee toe te komen dus even wat stro erbij dat ze toch wat te knabbelen hebben. Ben druk op zoek naar voordroog of hooi voor erbij, bij voordroog moet het echt droog spul zijn en goed ingepakt en hooi tja iemand die in porties wil brengen of dicht genoeg om te halen. :') Hoop eerstdaags wat te hebben zodat ik wat meer zekerheid heb voor de winter, wil het mooi geregeld hebben en niet zoals nu dat ik geen zekerheid heb dat ik wat te voeren heb vanaf december/januari.

Denk er aan om wat voederbieten te proberen, is extra bezighoud en dan s'avonds de vitaminenkorrel.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 22:34

Zat al af te wachten of je nieuws had! Super!
Mag ze dan op de paddock en in de wei? Hoe ziet de verdeling er uiteindelijk uit?

Jimmy is heel knap zeg!

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 22:38

Wat fijn Linsey echt super!!

Willem ziet er inderdaad goed uit.
Maar zo zie je hoe moeilijk goed voeren is, er is niet 1 ding dat altijd werkt bij alle paarden. Blijft vaak toch kwestie van uitproberen.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 22:43

Dankjewel voor het compliment Miranda :o

Linsey wat een goed nieuws! Top! Wat zullen jullie blij zijn *\o/*

Fenna, hij werkt inderdaad redelijk intensief en gaat vaak mee van huis. Maar ik zorg ook voor voldoende rustdagen, die zijn heel belangrijk. Of evt een stap wandelingetje aan de hand zoals vandaag (nooit verkeerd voor de spieren na zo'n rit als gister). Ik snap dat je bang bent vanwege die ZE. Ik zou er wel iets aan toe gaan voegen, idd evt een pulp achtig iets. Succes en fijn dat je het sportief opvat!

Misschien kun je ook betere foto's nemen? Van boven af is geen enkele shet voordelig natuurlijk. Ze zijn niet groot, dus je zal zelf wat lager moeten gaan voor een mooie foto.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 22:46

@Lori ik geef het omdat Jorie besloot luzerne niet meer te eten. Voor Jorie is het verder genoeg aan eiwit, die heeft er een dikke hengstenondernek op gekweekt. Alleen Alex had niet genoeg aan alleen wat esparcette. Verder voer ik voor Jorie zijn darmen oerbalans en ik geef dat ook aan Alex, maar het heeft bij hem niet echt een effect nog. Misschien de dosis wat omhoog gooien, het schijnt te werken bij huidproblemen zoals Alex zijn reactie op eiwit/fructaan/zetmeel.

Wat fijn Linsey dat het weer zo goed met Toliene gaat! Mooi dat ze weer op gras mag opbouwen.

Edit; Foto van vandaag in tegenlicht:
Afbeelding
En op deze foto lijkt hij dus ongelooflijk kort in de rug en scheef gebouwd, want hij staat op een helling en hij drinkt :P
Laatst bijgewerkt door Jorex op 31-08-17 22:49, in het totaal 2 keer bewerkt

Youri123

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 22:48

Susanne: ik ga met de lange lijnen. De andere gaan rijdend.

Iemand wenste me nog veel plezier: bedankt.

Lindsey: wat fijn!!

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 22:49

Goed nieuws Linsey! Fijn hoor :))

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 22:59

Patty je wordt bedankt -O-
Ik kwam je Aruba topic tegen. Ehhh nu wil ik ook. Help! :D :D

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 23:08

[ITP] Alex in het water! Ik had zin om het topic even te maken, dus here it is :D
Ik vind echt alle foto's die ze heeft gemaakt zo vreselijk mooi <3

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 23:27

Dankjulliewel! *\o/*

We mogen deze week opbouwen naar om de dag een half uurtje. Volgende week elke dag een half uurtje. De week erna elke dag een uurtje en zo uitbouwen tot ze iedere dag weer 4 uurtjes(halve dag) op het gras kan!

Als ze 4 uurtjes op het gras kan is het schema als volgt, als ze s'nachts op stal staan.

7:00-13:00 op de stenen paddock met hooi
13:00-17:00 op het gras
17:00-20:00 stenen paddock
20:00-7:00 op stal.

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 00:02

Super nieuws Linsey! Wat ik me nog afvroeg, heeft Toliene geen tekorten? Niet omdat ik haar er slecht uit vind zien ofzo, maar omdat ze over het algemeen uit enkel ruwvoer niet voldoende vitaminen en mineralen halen. Wellicht dat ze daardoor zand is gaan likken/eten. Of had je al bloed laten prikken en dit onderzoeken? Dat weet ik zo even niet meer.

Willem ziet er inderdaad heel goed uit :j Maar met een goed voerbeleid kom je al een heel eind en dat is altijd uitproberen.

Sjors is chubby nu, maar als ik hem vol in training heb, dan valt hij vrij snel af en moet ik hem voldoende voeren (naast onbeperkt ruwvoer) om hem goed op gewicht te houden. Ik heb hem altijd liever iets voller, zodat hij ergens op te teren heeft wanneer hij ziek word of het een keertje koud heeft oid.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 09:15

Linsey, geweldig nieuws! <3

Ik vind Willem er ook goed uit zien! Pepper krijgt niets bij, staat gewoon op een korte wei en that's it. Toen hij op stal stond kreeg hij hooi. Als we les hebben gehad of als ik wat langer dan de gebruikelijke 10 minuten grondwerk met hem heb gedaan, dan krijgt hij een klein beetje slobber. :)

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 12:02

Ayla schreef:
Super nieuws Linsey! Wat ik me nog afvroeg, heeft Toliene geen tekorten? Niet omdat ik haar er slecht uit vind zien ofzo, maar omdat ze over het algemeen uit enkel ruwvoer niet voldoende vitaminen en mineralen halen. Wellicht dat ze daardoor zand is gaan likken/eten. Of had je al bloed laten prikken en dit onderzoeken? Dat weet ik zo even niet meer.

Dat dachten wij ook! Maar ze is er nu al 3 keer opgeprikt. Haar waardes zijn echt perfect, perfecter kon niet.

Ze krijgt 5 keer per week na het werken een klein handje muesli, verder hooi & gras. Daar hou ik haar nog het meeste binnen de perken mee. Anders wordt het een tonnetje :')

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 18:19

IngridM schreef:
Patty je wordt bedankt -O-
Ik kwam je Aruba topic tegen. Ehhh nu wil ik ook. Help! :D :D

Gewoon boeken :+!

Ga woensdag al wiehoeee! Maandag nog even wimpers zetten en wenkbrauwen doen, dinsdag naar de sportmasseur en dan ben ik er helemaal klaar voor :').

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 18:20

Ooh heerlijk.. hoelang ga je.

Straks naar de wei kijken of ze nog bij elkaar lopen.. vanmorgen bij elkaar gedaan ging super

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 20:16

Ik ben ok niet zielig hoor ik land net in Barcelona :-)

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 20:48

Dat is iig al fijn Linsey, dat ze niets te kort komt! Wel vreemd dat ze telkens zoveel zand binnen krijgt...

Lekker hoor Patty, geniet ervan :D En jij ook Ingrid!

Ik verkoop wat dekens, een Rambo Sweet Itch Hoodie (zo goed als nieuw) maat 135/137, een Rhino wug 0gr maat 130, een Rhino wug 200gr maat 130 en twee Shires dekens 300gr met 300gr hals maat 130 + 140. Wellicht heeft iemand er iets aan :)

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 21:20

Frummels schreef:
Ja leuk! Al kan ik wel pas over minimaal een jaar mee, want Pepper is natuurlijk pas 2 :')

Dan is hij nog te jong zulke ritten moet je langzaam opbouwen anders rij je jou pony stuk, ze zijn pas met 6 à 7 jaar uit gegroeid. Pony kan lang meegaan als je er zuinig mee omgaat en niet door enthousiasme er te vroeg te veel van vraag.

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 21:31

Oh wat fijn dat Toliene zo goed gaat! Dat moet toch wel een hele opluchting zijn. Waarom niet ipv dat handje muesli een handdje vitaminebrok geven?

Wat heerlijk die vakanties. Ik heb na dit weekend, 2 weekendjes met Jimmy en honden weg gepland staan. Even ontspannen.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 21:46

Moet Marga1 bevestigen op dat vlak. Toen Finn 4 was gemiddeld 7/8km gedaan en enkele keren 11/12km als maximum, is nu 5 en wil het op maximum 20km houden met hem op deze leeftijd.. als die 6 is terug wat meer. Denk wel dat Frummels het gaat opbouwen?

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 22:35

marga1 schreef:
Frummels schreef:
Ja leuk! Al kan ik wel pas over minimaal een jaar mee, want Pepper is natuurlijk pas 2 :')

Dan is hij nog te jong zulke ritten moet je langzaam opbouwen anders rij je jou pony stuk, ze zijn pas met 6 à 7 jaar uit gegroeid. Pony kan lang meegaan als je er zuinig mee omgaat en niet door enthousiasme er te vroeg te veel van vraag.

Als je wat pagina's terug leest dan zie je dat ik pas over anderhalf jaar wil beginnen met bandjes slepen. Dan is hij ruim 4. :) ik heb ook gevraagd of ik met een tweespan kan meerijden tijdens de meeting. Dus misschien heb ik het onduidelijk geschreven, maar het is dus niet de bedoeling dat mijn twee of driejarige pony mee gaat nee. :D

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 22:55

De zandopname komt wss door verveling en honger als ze op de paddock stond en er eventjes geen hooi was.

Hoe trainen jullie de dag voor wedstrijd? Of geven jullie, jullie pony's een rustdagje? :)