[HK]SMP kletstopic 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Patricia_86

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 11:36

Met blubber is het indd hele opgave om je pony schoon te houden. Nu met paddock met drainage en half bestraat schone pony's. Vroeger met in de winter in de wei was het echt niet te doen om ze schoon te houden.

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 11:38

Daarom kies ik een zwarte pony :')

We hebben de pony’s gisteren niet meegenomen. Waren allemaal hoefbevangen geweest, 1 niet maar ze mochten alleen per 2 weg. Maar jeetje wat waren die dik zeg #)

Sascho

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 11:52

Jeetje kiekeboefje dat is zonde en sneu voor die beestjes, dat mensen het zo ver laten komen hé..

Ik heb m'n collectie nog niet erg compleet omdat Chico er pas net is.
De rest moet gewoon echt persee dezelfde kleur deken om en hetzelfde halster om enzo _/-\o_ ik heb er niet echt foto's van

Het is hier ook weer erg nat, ik heb een jaar of 3 geleden wit zand laten storten maar eigenlijk zou er weer een laag overheen moeten, misschien ook maar eens denken over drainage.. Misschien wel lastig omdat hier bomen staan..

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 11:55

Sneu zeg Jenny :(:) Verstandige keus!

Ik vind het altijd zo stom als mensen hun pony's alleen samen willen verkopen. Tuurlijk kunnen het vriendjes zijn. Maar de nieuwe eigenaar kan die andere dezelfde dag nog verkopen :+ Je hebt helemaal geen zicht daarop en daarbij mag een nieuwe eigenaar doen met zijn dieren wat ie zelf wil.

Toen ik Willem kocht mocht hij eigenlijk ook alleen met zijn tweespan maatje weg (die ik niet wilde want gevaarlijk in enkelspan). Toen heb ik eerlijk gezegd dat ik ze best allebei wilde overnemen maar dat ik die ander dan met dezelfde vaart weer weg zou doen. De verkoper kon mijn eerlijkheid wel waarderen en ik kon toen gewoon alleen Willem kopen.

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 12:10

Sascho, weet je eigen naam even niet meer... excuus! Wij vonden het ook zeker een verstandige keus, waren wel echt leuke appies! Haha ik vind het leuk als pony’s de zelfde spullen hebben :)) ziet er vast leuk uit op de wei!

Susanne, ja super stom! De ‘goede’ had ook een echt leuke pony kunnen zijn. Ik snap wel dat de pony’s op dat moment aan elkaar gehecht zijn, maar hij zou bij ons echt niet alleen komen te staan! Hebben Tessa ook een soort van alleen staan dus zou leuke match zijn geweest. Tessa word gegrepen door de andere paarden... heel sneu.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 12:15

Ik koop er ook weleens twee per keer en probeer soms deze samen te verkopen maar dat gaat bijna niet of je moet ze zo laag in prijs aanbieden maar dan komen er net zo goed handelaren op af!
En ik merk eigenlijk dat ponys die lang bij elkaar hebben gelopen teveel gehecht zijn en stront vervelend worden. Eenmaal uit elkaar krijg je veel fijnere ponys en sluiten ze prima aan bij een andere pony.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 12:37

Jenny: Verstandige keuze geweest. Sneu dat ze zo vet zijn :=

Suus: Oh ja, schone stal en geen modder ontbreekt het hier nog wel eens aan :+

Ingrid: Lol, nee inderdaad. Kleine smeerlap is het ook.. Pepper ziet er de laatste tijd vooral zo uit: (Dit is ná het poetsen :roll: )
Afbeelding

Op de oude stal was ie wel altijd schoon, dat vond ik al zo gek. Maar toen ik er later achterkwam dat ie 23 uur per dag binnen stond, begreep ik wel dat ie schoon was ja. -:(-

Sunshinedaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 14:11

Wat zonde van de pony's Jenny!

En Frummels wat schandalig dat ie zo lang binnen stond! Dan blijft ie wel schoon ja :+

Ik durf niet eens te een foto te maken van Cookje _O- maar ja hij is happy en heeft lekker vakantie in de wei :) ik heb veel geluk met een wei waar nog gras in staat. Sem en Cooks staan dan te steigeren en spelen en Amy rent er rondjes omheen <3
En Fleur? Die staat 50m verderop te vreten :')

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 14:47

Sinterklaas is hier gisteren geweest, dus nu weer de kerstboom haha

Afbeelding
De lampjes staan uit weerkaatst zo op de foto.

Eindelijk weer een droog dagje
Frummels hoe gaat het met beleren en al bandje gesleept of alleen nog de lijnen?

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 16:32

Daniëlle: Ja we waren daar heel snel weg toen we daar achter kwamen :+

Dafne: Helaas nog geen tuigje kunnen kopen omdat de verbouwing nogal uit de hand loopt (financieel) := Leuke kerstboom :)

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 16:48

Ooh echt balen heb een nummer eventueel waar je contact mee kunt opnemen die staan ook op paardenmarkt en vroegen op de markt 100€ voor nylon shet tuig? Misschien voor overbrugging?

De hooibak werkt super. Komen niet in aanraking met de spijlen
Planken worden nog korter gemaakt en bak ook wat lager.
Maar druk weekend gehad en zo geen tijd en zin gehad

Afbeelding

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 17:36

zelfs dat kan ik nu even niet missen helaas :n maar bedankt voor het meedenken! Erg aardig :)
Fijn dat je hooibak bevalt!

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 17:39

.
Laatst bijgewerkt door Lori op 05-02-25 23:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 17:48

Lieve foto Sas <3 Was een erg fijn ritje! Knappe Chico met zijn tuigje om!

Balen dat je toch niet mee kon met het weekendje weg Ingrid :(:)

Gefeliciteerd met de winstpunten Manon en Bianca! En fijn dat je ritje alleen buiten goed ging Manon :)

Patty: fijn dat je zelf een goed gevoel had, balen van de punten.. wie jureerde er?

Kerstbomen <|- <3 Als het goed is gaan wij er deze week eentje halen.

Knappe Willem met zijn nieuwe deken <3 Waar haal jij toch telkens die kleine maatjes vandaan? Ik kan vrijwel nooit zoiets vinden als ik het zoek haha.

Vrijdag een heerlijk ritje gereden met Sascha bij haar in het bos, lekker tempo en een fijn temperatuurtje hadden we erbij. Daarvoor samen geschoren maar dat ging niet helemaal goed, hij ziet er niet uit nu :') Gelukkig groeit haar aan, waarschijnlijk ging het door het vele huidvet niet helemaal vlek- en streeploos. En zaterdag voor het eerst weer eens een rondje vaardigheid gereden met Sjors bij een wedstrijd in de buurt, hobbyklasse want anders moet ik gelijk M starten en dat zag ik niet zo zitten. Sjors durfde niet door de start/finish (gebeurd vaker) maar nu was hij zelfs bang voor alle poorten :\ Het eerste rondje was een beetje rommelig omdat hij zo bang was maar alsnog foutloos en binnen de tijd. Het tweede rondje ging al een stuk vloeiender en daar ook foutloos en binnen de tijd gereden, dus 2x barrage mogen rijden. Daarna gelijk weer naar huis gegaan want ik vond het wel weer mooi geweest voor hem, geen idee of ik iets gewonnen had.

Baal er wel een beetje van dat ik er niet zo van kan genieten als dat ik had gedacht. Zijn ziek zijn heeft mij behoorlijk aangegrepen (mede doordat ik mijzelf heel erg schuldig voel) en ik vind het moeilijk om te zien dat hij niet meer zo fit is als hij daarvoor was. Ik ben heel erg perfectionistisch en klaagde voordat hij ziek was al dat het niet goed ging (dat ging het vlak voor zijn ziek zijn ook niet), maar als ik nu filmpjes en foto's zie van een paar jaar geleden dan baal ik zo vreselijk erg van al dat geklaag. Ik weet dat het tijd nodig heeft, maar ik heb er nu nog erg veel moeite mee en mijn energie word een beetje opgeslokt door al dat nadenken over wat er gebeurd is en wat ik kan doen om hem zo fit en blij als mogelijk te maken. In het totaal heeft hij er 'maar' een halfjaar uitgelegen en hebben we een halfjaar lekker rustig aan gedaan, maar toch.. Ik wil helemaal niet zielig doen maar het voelt wel even fijn om het hier even van me af te schrijven en ik ben natuurlijk hartstikke blij dat hij er nog is <3

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 18:25

Ik ben even niet helemaal bij met lezen, maar ik wil je wel even een dikke knuffel geven Ayla :(:) Niet zo hard zijn voor jezelf.

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 18:31

Ayla schreef:
Lieve foto Sas <3 Was een erg fijn ritje! Knappe Chico met zijn tuigje om!

Balen dat je toch niet mee kon met het weekendje weg Ingrid :(:)

Gefeliciteerd met de winstpunten Manon en Bianca! En fijn dat je ritje alleen buiten goed ging Manon :)

Patty: fijn dat je zelf een goed gevoel had, balen van de punten.. wie jureerde er?

Kerstbomen <|- <3 Als het goed is gaan wij er deze week eentje halen.

Knappe Willem met zijn nieuwe deken <3 Waar haal jij toch telkens die kleine maatjes vandaan? Ik kan vrijwel nooit zoiets vinden als ik het zoek haha.

Vrijdag een heerlijk ritje gereden met Sascha bij haar in het bos, lekker tempo en een fijn temperatuurtje hadden we erbij. Daarvoor samen geschoren maar dat ging niet helemaal goed, hij ziet er niet uit nu :') Gelukkig groeit haar aan, waarschijnlijk ging het door het vele huidvet niet helemaal vlek- en streeploos. En zaterdag voor het eerst weer eens een rondje vaardigheid gereden met Sjors bij een wedstrijd in de buurt, hobbyklasse want anders moet ik gelijk M starten en dat zag ik niet zo zitten. Sjors durfde niet door de start/finish (gebeurd vaker) maar nu was hij zelfs bang voor alle poorten : Het eerste rondje was een beetje rommelig omdat hij zo bang was maar alsnog foutloos en binnen de tijd. Het tweede rondje ging al een stuk vloeiender en daar ook foutloos en binnen de tijd gereden, dus 2x barrage mogen rijden. Daarna gelijk weer naar huis gegaan want ik vond het wel weer mooi geweest voor hem, geen idee of ik iets gewonnen had.

Baal er wel een beetje van dat ik er niet zo van kan genieten als dat ik had gedacht. Zijn ziek zijn heeft mij behoorlijk aangegrepen (mede doordat ik mijzelf heel erg schuldig voel) en ik vind het moeilijk om te zien dat hij niet meer zo fit is als hij daarvoor was. Ik ben heel erg perfectionistisch en klaagde voordat hij ziek was al dat het niet goed ging (dat ging het vlak voor zijn ziek zijn ook niet), maar als ik nu filmpjes en foto's zie van een paar jaar geleden dan baal ik zo vreselijk erg van al dat geklaag. Ik weet dat het tijd nodig heeft, maar ik heb er nu nog erg veel moeite mee en mijn energie word een beetje opgeslokt door al dat nadenken over wat er gebeurd is en wat ik kan doen om hem zo fit en blij als mogelijk te maken. In het totaal heeft hij er 'maar' een halfjaar uitgelegen en hebben we een halfjaar lekker rustig aan gedaan, maar toch.. Ik wil helemaal niet zielig doen maar het voelt wel even fijn om het hier even van me af te schrijven en ik ben natuurlijk hartstikke blij dat hij er nog is <3

Mevrouw Wienesen - Torbecke jureerde.

Ik lees straks even bij en zou ik even reageren.

Kcinarual

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 18:55

Dat is zo herkenbaar Ayla. Nick heeft iets van cornage, daardoor maakt hij best een (heel) akelig geluid in galop. Ik durf daardoor eigenlijk niet goed door te zetten in het opbouwen van zijn conditie & ik durf al helemaal niet te galopperen met mensen in de buurt. Video’s terugkijken waarin hij gewoon geluidloos galoppeert vind ik ook wel confronterend/lastig, ondanks dat ik weet dat ik de cornage niet tegen had kunnen houden. :(

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 19:47

Kiekeboefje jeetje wat sneu voor die beestjes. Wat wordt er toch aangekloot met dieren he bah :-(

Frummels het is maar goed dat je het erbij zet. Wilde bijna vragen of je geen tijd had vandaag om te poetsen :D haha

Sunshinedaan ieder zo zijn taak in het land hoor ik haha

Ayla leuk dat je weer lekker bezig bent met knappe Sjors!
En je doet ook niet zielig. Het siert je dat je je schuldig voelt maar ik geloof nu nooit dat dat nodig is. Volgens mij ben jij ook iemand die alles voor haar pony over heeft en het beste uit de kast trekt. Probeer die schuldgevoelens echt van je af te zetten meis want inderdaad, dat vreet energie!
<3 <3

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 21:47

Wat was er met Sjors Ayla?

Niet jezelf gek maken met die gedachten joh. :(:) Het is verleden tijd en je kunt er toch niks meer aan doen; hoe vaak je er ook nog over gaat malen dus dat heeft alleen maar negatieve gevolgen.. Richt je lekker op de toekomst en positieve dingen die allemaal komen gaan.

Sascho

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 22:50

Ik heet sascha, vrij makkelijke met m'n profielnaam haha.
Ik ken jullie namen ook nog niet allemaal, maar dat komt wel.

Wat een mooie bomen staan er bij zeg! Hier is inmiddels ook alles in kerst.

Ik snap je gevoel ayla maar wees niet te hard, hij komt echt weer terug op conditie.
Benji heeft toen ook stil gestaan met zijn knie, meer dan een jaar zelfs en zie hoe hij het nu weer doet. Sjors heeft met ons bosritje toch mooi 10 km gelopen, dat is al heel wat!

Cornage klinkt inderdaad heel naar, ik snap dat je dat zelf niet aan kan horen terwijl je er vaak prima mee kunt rijden.

Iemand zei, vandaag eindelijk een droge dag? Hier is geloof ik de meeste regen gevallen in afgelopen half jaar 8)7

Ik kreeg vanavond de schrik van m'n leven, werd compleet in paniek gebeld op m'n werk door m'n verzorgster dat ze zipper niet meer had kunnen houden en hij weg gerent was, ze was aan het longeren een eindje verderop waar we altijd trainen. Ze wist niet waar hij heen was en kon hem niet meer vinden. Complete stress op m'n werk natuurlijk.
Gelukkig appte mijn moeder al snel dat hij naar huis was gerent, ze was zich rot geschrokken dat ze een pony over de weg hoorde rennen, gelukkig geen schade. Later samen terug gegaan om te longeren voor het vertrouwen, dat ging goed.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 22:52

Wat leuk dat je weer een keertje gestart bent Ayla :)
Vervelend dat je er nog steeds zo mee zit, begrijpelijk ook wel, het heeft natuurlijk wel veel impact op jullie beide gehad. Maar probeer niet zo hard voor jezelf te wezen; je kunt de tijd niet terug draaien en uiteindelijk gaat het er om wat je daarna gedaan hebt om 'm weer beter te krijgen! En het is bewonderingswaardig hoeveel je voor hem gedaan hebt om hem te helpen en comfortabel te zijn.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 22:59

Oei Sascha dat zijn enge berichten :\ Dan schrik je je echt dood volgens mij! Gelukkig met een sisser afgelopen!

Vanavond weer súper fijn gelest; Willem was echt zo braaf en hard aan het werk. Vorige week ook al zo fijn. De afgelopen tijd zaten we een beetje in een dipje en leek het rijden af en toe meer een gevecht dan een samenwerking, dus ik ben super super super blij dat het nu steeds weer zo fijn gaat. Hij deed echt enorm zijn best, zo ijverig <3

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 23:12

Brr eng bericht Sascha, daar zou ik me ook rot van schrikken!

Die deken van Willem is wel echt enorm mooi zeg! Het is wel heerlijk als een lesje dan ineens wel weer goed gaat!

Even een balletje opgooien, wie heeft er zin om in jan/febr mee te gaan rijden? Ik dacht zelf aan de veluwe en omstreken?

ElineGC

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 23:18

mirriejj schreef:
Brr eng bericht Sascha, daar zou ik me ook rot van schrikken!

Die deken van Willem is wel echt enorm mooi zeg! Het is wel heerlijk als een lesje dan ineens wel weer goed gaat!

Even een balletje opgooien, wie heeft er zin om in jan/febr mee te gaan rijden? Ik dacht zelf aan de veluwe en omstreken?

Leuk! Lijkt me erg gezellig!

Wat schrikken sascha, moest hij ver over een openbare weg voordat hij thuis was?

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 23:18

Mirriej; als iemand een pony voor me heeft ben ik erbij :-)

Sacha wat eng zeg! Kan me je stress voorstellen terwijl je op je werk zit!!

Susanne fijn gelest!