Taxatietopic Shetlanders Deel 2 Max. 2 foto's/pony

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Taxatietopic Shetlanders 2 Max. 2 foto's/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 14:24

Myukii schreef:
Valt me op dat er heel veel getaxeerd wordt boven de 300 euro. Vrees toch dat je dat in deze tijd voor een shetje niet zo snel krijgt. Voor een leuk a-welshje wordt vaak maar tussen de 300 en 500 geboden, en shetten worden er nu zó veel aangeboden, er is echt een overschot van.
Ik denk dat je voor een mooie fokhengst, met goed papier, ongeveer 500-600 euro kan vragen, maar voor een leuk ruintje of een merrie, van ±6 jaar, als kinderpony, niet meer dan 100/200 euro..

Mooie fokhengsten gaan voor boven de 10.000 euro, ongeacht de maat.

Leuke gezonde kinderpony's ruintjes minimaal 500 euro. Merrie's met papier vaak nog duurder.
Je mag mij die shetten wel eens laten zien die overal aangeboden worden, grote maat volwassen pony's die bereden zijn en evt betuigd, dat is namelijk zoeken naar een speld in een hooiberg.

Waar wel veel van is zijn mini's, maar die zijn als het fokdieren zijn ook nog meer als 300 euro waard.
Alleen hengstveulens en papierloze jonge dieren zijn weinig waard.

TijnieJjJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 15:17

Hallo

Ik wil graag voor prince een fleece dekentje kopen.
Weten jullie nog leuke dekentjes voor die ukkies?

Meavey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 15:42

Nou ook een goedgekeurde hengst kost vaak geen 10000 euro hoor, zeker de wat oudere, maar ik denk dat Myukii geen ggk nsps dekhengsten bedoelde. Knipoog

Ruinen vind ik zelf ook weinig tot niks waard, afstammingsloze merries ligt vaak aan kleur en maat, maar een simpele merrie met papier kost vaak ook niet veel.
Ik las hier ook een 2 jarig hengstje getaxeerd op 700 euro ofzo, haal daar maar het nulletje af eerder. Clown
Maar iedereen denkt uit een ander oogpunt.

Mijn vader is weleens thuisgekomen met een nsps dekhengst die niet door de afstammelingskeuring was gekomen, koste toen nog maar 150 gulden, en terwijl ik nog best wel een goede nakomeleingen van hem tegen ben gekomen in de boekjes. Knipoog
Was echt een knapperd Don vd Baatehof heette hij.

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 16:41

Meavey schreef:
Ruinen vind ik zelf ook weinig tot niks waard

En dat geeft nu precies aan waarom taxeren hier zo moeilijk is omdat iedereen vanuit een andere invalshoek kijkt. Een fokker vindt een ruin dus bijvoorbeeld niks waard....maar wij hebben het liefst een mooie, grote ruin omdat wij de shetten vooral voor de kinderen hebben als rij/men/knuffelpony en omdat ik het zelf leuk vind om er VD mee te doen en straks graag langelijnen zou doen en misschien ook mennen.

Ruinen zijn dan wat gelijkmatiger qua karakter, fokken willen wij niet en ik val persoonlijk op de grote maten (boven 1 meter)...ook uit praktisch oogpunt omdat de kinderen daar langer op kunnen rijden.

Ik zou dus zelf weinig willen geven voor een mini-merrie...ook al zou ze schitterende papieren hebben Lachen

92smartie92

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 17:42

kas_flower schreef:
browny van 92smartie92: 120; niet bijzonder, sorry
paloma van 92smartie92: 285

Oww, ok, jammer Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 17:57

Geeft toch niet 92smartie92, als jij hem maar bijzonder vindt Knipoog

Meavy:Er staat toch duidelijk een mooie fokhengst met goed papier.
Nou wijs mij die maar aan voor 500-600 euro.

Kinderpony's, bijv. een grote maat ruin die braaf is en alles al kent, die vind je weinig tot niks waard?! Hoeven ze nog nieteens papier te hebben en dan gaan ze toch echt boven de 500 euro. Tis maar wat je weinig vindt...

Mini's zonder papier zijn niks waard, maar met schitterende papieren zijn die toch echt wel duur, als ze dan ook nog een leuk kleurtje hebben... Nou kijk hier maar bij de uitslagen van de veiling:
http://www.shetlandponyweb.nl/nieuws.php

TijnieJjJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 20:05

TijnieJjJ schreef:
Hallo

Ik wil graag voor prince een fleece dekentje kopen.
Weten jullie nog leuke dekentjes voor die ukkies?

Sorry dat ik dit bericht hier had geplaatst.
Ik had haast dus had even snel een reactie gezet, maar in het verkeerde topic. Had niet goed gekeken.
Sorry Bloos

lovebengel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 20:30

Michelle_x schreef:
Bliksem.. 450 toch wel. L1 dressuur B springen, mooie maat.. maar wel hengst, ik weet niet of hij zich ook echt 'hengst' gedraagt?

Dankje wel de verlossing Haha! Hij gedaagt zich echt wel als een hengst al je hem ziet *LOL*

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 20:37

[***] schreef:
Myukii schreef:
Valt me op dat er heel veel getaxeerd wordt boven de 300 euro. Vrees toch dat je dat in deze tijd voor een shetje niet zo snel krijgt. Voor een leuk a-welshje wordt vaak maar tussen de 300 en 500 geboden, en shetten worden er nu zó veel aangeboden, er is echt een overschot van.
Ik denk dat je voor een mooie fokhengst, met goed papier, ongeveer 500-600 euro kan vragen, maar voor een leuk ruintje of een merrie, van ±6 jaar, als kinderpony, niet meer dan 100/200 euro..

Mooie fokhengsten gaan voor boven de 10.000 euro, ongeacht de maat.

Leuke gezonde kinderpony's ruintjes minimaal 500 euro. Merrie's met papier vaak nog duurder.
Je mag mij die shetten wel eens laten zien die overal aangeboden worden, grote maat volwassen pony's die bereden zijn en evt betuigd, dat is namelijk zoeken naar een speld in een hooiberg.

Waar wel veel van is zijn mini's, maar die zijn als het fokdieren zijn ook nog meer als 300 euro waard.
Alleen hengstveulens en papierloze jonge dieren zijn weinig waard.

[EA-TK-PP] Lieve Shetland merrie met veel mogelijkheden, voor goed tehu

Bijvoorbeeld. Pony met papier, merrie, voor €250,- en volgens de verkoper nog een leuke kinderpony ook. En als je even verder kijkt, zijn er echt zát pony's die weggaan voor een schijntje, de zogenaamde 'salamipony's' bijv.
Wil me er verder niet mee bemoeien hoor, ik heb verder niets met shetjes te maken, maar de bedragen die hier in dit topic genoemd worden, zijn imo niet altijd even realistisch. Lachen

Meavey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 20:40

[***] schreef:
Geeft toch niet 92smartie92, als jij hem maar bijzonder vindt Knipoog

Meavy:Er staat toch duidelijk een mooie fokhengst met goed papier.
Nou wijs mij die maar aan voor 500-600 euro.

Kinderpony's, bijv. een grote maat ruin die braaf is en alles al kent, die vind je weinig tot niks waard?! Hoeven ze nog nieteens papier te hebben en dan gaan ze toch echt boven de 500 euro. Tis maar wat je weinig vindt...

Mini's zonder papier zijn niks waard, maar met schitterende papieren zijn die toch echt wel duur, als ze dan ook nog een leuk kleurtje hebben... Nou kijk hier maar bij de uitslagen van de veiling:
http://www.shetlandponyweb.nl/nieuws.php

Fokhengsten heb je ook van het NMPRS, en daar lopen bv ook vosjes rond met geen premie, die brengen nog nieteens de helft op.
Appaloosa´s heb je ook wel voor die prijs, dat bedoel ik.

Ik zie trouwens geen veilinguitslagen, maar wat ik de laatste keer voor veilinggelden in de paardenkrant heb gelezen stelde ook weinig voor, merrieveulenkampioen voor 400 euro stond er toen ook tussen.
Was geloof ik wel simpel kleurtje hoor.
De echte goede gaan gerust wel voor hoge prijzen maar die heb je ook niet zoveel. Knipoog

Voor een minimerrie zonder afstamming krijg je ook nog wel 300/400 euro.

Meavey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 20:44

Myukii schreef:
Bijvoorbeeld. Pony met papier, merrie, voor €250,- en volgens de verkoper nog een leuke kinderpony ook. En als je even verder kijkt, zijn er echt zát pony's die weggaan voor een schijntje, de zogenaamde 'salamipony's' bijv.
Wil me er verder niet mee bemoeien hoor, ik heb verder niets met shetjes te maken, maar de bedragen die hier in dit topic genoemd worden, zijn imo niet altijd even realistisch. Lachen

Die merrie heeft trouwens geen papier. Knipoog
Wel paspoort maar geen afstamming.

En er is nog een heel groot verschil met wat voor afstamming, dat vergeten de meeste helaas weleens.

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 21:12

Ik vind het heel verschillend wat er nu voor shetlanders wordt gevraagd/uitgegeven. Mensen betalen al gauw evenveel voor een grote maat kinderpony als een minimerrie met goed papier en leuke kleur/aftekening.
Ik kreeg een poos geleden 550,- voor mijn merrie (bles, hier al eerder in het topic) geboden. Dat vind ik haar zelfs niet waard, met haar onderbijt enz.enz.
T is maar net wat een gek dr voor bied..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 17:21

Idd, die pony op EA heeft geen papier, en is ook geen grote maat trouwens

Als je het niet kan vinden dan kopieer ik het toch even voor je Meavy

Citaat:
GOEDE PRIJZEN OP SHETLAND VEILING

De 13e editie van de Shetland pony veiling, traditiegetrouw gehouden op de 2e zaterdag van oktober in de Rijhal in Bergharen, is goed verlopen. De aangeboden pony’s gingen vlot van de hand tegen gemiddeld zeer goede prijzen, net als in 2006 waren er uitschieters op met name kleur. In totaal werden 88 pony’s onder de hamer gebracht (ruim 30 minder dan in 2006), waarvan er 72 werden verkocht. De veiling kende een vlot verloop, veilingmeester en aanprijzer waren goed op elkaar ingespeeld. Met een gemiddelde opbrengst van 546 euro (ruim 140 euro meer dan vorig jaar) over 72 verkochte pony’s kwam het totaal van de opbrengst op 39.415 euro. De prijsverschillen waren minder groot dan vorig jaar. Een groot deel van pony’s gaan naar het buitenland. In totaal 31 naar Zweden, Frankrijk, Zwitserland, Duitsland en België. Vooral ook de duurdere gingen over de grens.
Veilingtopper werd de vosbonte jaarlingmerrie Zeline van Dodewaardlaan (v. Menthe van het Keijzertje), de jeugdkampioene van Heteren van slechts 74 cm en schitterend getekend. Het enter dat in de kampioenskeuring ook al hoog had gescoord bracht maar liefst 2800 euro op.

Veulens
Vorig jaar waren er nog 7 hengstveulens, nu kwamen er maar liefst 18 onder de hamer, waarschijnlijk vanwege de hoge prijzen van vorig jaar. Dat was nu niet zo op de topper na, de palominobonte Arie van de Kelrehof (v. Kerswell Cloud), die tot 440 euro kwam. Twee hengstveulens van de 18 werden niet verkocht en de 2 appaloosa’s kwamen op 320 en 240 euro. Een zwartbonte mini was de goedkoopste met 80 euro. Het gemiddelde was 200 euro.
Bij de merrieveulens werden er 12 van de 15 verkocht voor een gemiddelde prijs van 468 euro, ruim 100 euro meer dan het gemiddelde vorig jaar. Topper was Anneliesje van het Heuveleind (v. Birchwood Sandstorm), met 900 euro een echte klapper, het betrof een palomino. Ook de vosbonte Anouck van het Keijzertje (v. Mullacot Adventurer) kwam hoog weg met 750 euro. De prijzen bleven hoog, hetgeen mede kwam doordat er vrijwel geen grote zwarte of vosveulens werden aangeboden. Een vosbonte kleine maat was met 275 de goedkoopste, terwijl er vorig jaar nog 6 voor minder dan 200 weg gingen.

Jeugd
Er kwamen 22 enters in de veiling, waarvan er 6 niet verkocht werden. De resterende 16 brachten 9725 euro op, een gemiddelde van 608 euro. Naast veilingtopper Zeline was ook de tweede een kleine vosbonte, Yenthe van Driel (v. Mullacot) kwam ook boven de 1000 euro en bracht 1100 euro binnen. Een bruine jaarling van Spike van de Zwarte Boer bracht het minst op met 300 euro.
Van de 9 twenters werden er 8 verkocht. Hier ook weer een echte topper met de zwarte Wionnie van Stal de Schutse (v. Nicky van Koudhoorn), die voor een zwarte kleinemaat ongekend hoog scoorde met 1700 euro. Opvallend genoeg was een vosmini met 325 het goedkoopst.

Hengsten
Er werden 4 hengsten geveild, daarbij twee goedgekeurde hengsten met een S8 deklicentie, waarmee ze levenslang mogen dekken. De vosbonte import kleinemaat Edern Pry Copyn kwam tot 1300 euro en de bruinbonte mini Sulkfilo van de Burchtgracht, een Belgische import, kwam op 1800 euro. De 2 jarige palomino van Cloud en de 4-jarige vos brachten met 400 en 450 euro fors op.

Oudere meries
Van de 35 oudere merries werden er 31 verkocht voor € 21.075 euro, een gemiddelde van 680. Opvallend was de driejarige Vera van de Gathe (v. Jasper van het Heidepark) die met haar vosbonte merrieveulen Annabel R. van de Gathe (v. Serbino van het Durfland) op 1900 euro kwam, een flinke prijs, maar niet echt duur voor een dergelijke klassemerrie. Twee appaloosa’s en nog 2 Shetlanders haalden de magische 1000 euro grens. De zwartbonte 2e premie mini Vicky van Stal Heyro (v. Oscar van het Roerdal) kwam op 1200 euro en vos hengstenmoeder Olleke van het Vlasteren met 74 cm op 1000 euro. Een bruine middenmaatse met drie tweede premies bracht met 350 euro het minst op, maar echt slechte prijzen werden op de hele veiling niet genoteerd.

Meavey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 18:13

Toch vind ik dat dat geen hele hoge prijzen?
Hengstveulens gemiddeld 200 merrieveulens 468.
Volwassen merries 680, lijkt me toch redelijk normaal, hengsten met deklicentie voor onder de 2000?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 18:29

Ik vind dat voor gemiddelde prijzen best leuk geld.
Goede fokhengsten met 1e premie's en 1e premienakomelingen komen niet op zo'n veiling. Bel daar maar eens achteraan.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 20:17

Ik heb laatst een 8 jarige met apart kleurtje, goed papier, super braaf (liep binnen 3 dagen bij z'n nieuwe eigenaar 2x 1e prijs bij een Bixi wedstrijd springen en dresuur), bereden en betuigd maar met gebrek verkocht, kreeg er direct 400 euro voor. Ik had er echt meer voor kunnen krijgen, maar dat vond ik zelf niet netjes voor een pony met gebrek. Nu staat ze hier om de hoek en ik besla haar nog dus er is mooi wel zicht op dat ze er goed voor zijn Lachen.

Het is wat de gek er voor geeft, en dan moet je geluk hebben dat de gek langs komt op het moment dat jij je pony wilt verkopen.

Ik heb 3 pony's staan waar ik alle 3 een goed bod voor gekregen heb. Maar die blijven alle 3. Twee jonkies die veel belovend zijn, en een pony waar ik iedere dag gewoon veel te veel lol aan beleef onder het zadel en voor de wagen.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-07 20:33

Moderatoropmerking:
Ontopic aub... Dit topic is enkel en alleen bedoeld om te taxeren en te laten taxeren Knipoog

TheaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 19:29

naam Ronald van wouterswoude
geboren 27-06-1980
super verkeersmak een ideale kinderpony loopt voor de kar en onder het zadel. goede hoeven oud maar nog fit en gezond voor zijn leeftijd. Iemand een idee?

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 19:49

Foto zou handig zijn, en het is de bedoeling dat je eerst wat andere pony's taxeert, dan doen we die van jou!

Pommier

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 19:52

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 20:05

Mooie pony, maar probeer eerst zelf even te taxeren.

TheaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 18:57

@suzanne_k iets van 300,- ziet er mooi uit is imo correct gebouwd en niet een te licht type hoe wel wat van een zwaarder type. mooi pony verder.

ladylisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 10:59

wie wil snoepie nog traxeren:)

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 11:02

Je peesbeschermers hierboven zijn veel te groot voor de pony.

ladylisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 11:25

bij wie?