Hengstenkeuring NMPRS 2018, wie gaat?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-18 18:45

oooh linda je veulen geboren? was je erbij?, gefeliciteerd *\o/* *\o/* *\o/*

Meavey

Re: Hengstenkeuring NMPRS 2018, wie gaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 18:56

Jaaaa! We komen thuis zetten Ici op stal en zie de blaas komen!

Mijn vriend was redelijk vroeg thuis dus toen ben ik vanmiddag toch nog naar de keuring gescheurd. :P
Ici was net geen kampioen die moest Yuma voor laten maar was natuurlijk al top!
En dit is helemaal een mooie afsluiter!
En nogmaals gefeliciteerd Jolanda! :D

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 19:01

Jaaa wat super allemaal gefeliciteerd. Linda vooruit jij nogmaals dubbel. Hihihi

Ik ben ook super blij. Indi een mooie 1e premie in een zware rubriek en Diego (eigen fok, niet meer in eigendom) een 1e premie levensgoedgekeurd en superster geworden.

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 19:02

Iedereen gefeliciteerd met de premie's! En linda gefeliciteerd met je veulen.

Ik plof net thuis op de bank, het was een leuke dag. Veel mooie paardjes voorbij zien komen, vooral in de nieuwe jaargang minimaat wel echt een paar plaatjes!

De papa's van Joy nog even bewonderd, daar heb ik echt een zwak voor hihi. Hij haalde een mooie eerste premie.

Morgen thuis alles op het land gooien en dan op naar de enter/twenter, mag er 1 van ons voor aan de bak. Na zo dag kriebelt het wel om er thuis 1 uit te pakken en klaar gaan maken.

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 20:24

Gefeliciteerd Linda en Jolanda! Wat een prachtige dag voor jullie.

Erg he machteld!! Ik was ook weer gemotiveerd. Heb gelijk mijn pony’s geschoren.

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 20:39

Haha. Lekker trainen joh. Leuk.

Ook erg leuk je gesproken te hebben.

marschwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 20:53

Iedereen weer gefeliciteerd met de resultaten.Moet bekennen dat ik niet alles meegekregen heb.Veel gekletst en eigen paardjes in de gaten houden.Heel nieuwsgierig naar op klappen staande merries etc.Wij zijn weer super tevreden met de resultaten.Peek a boo in het erekampioenschap liet zich goed zien.Het andere trainingspaardje (nakomeling van Moondrop)kreeg een 1ste premie kleine maat evenals onze in gemeenschappelijk eigendom Sonic Boon nakomeling.JS Gotta be you is onze eigen hengst en deze werd tot onze verrassing kampioen en later algemeen dagkampioen.Nu kompleet uitgeteld.We vertrokken vanmorgen rond 6 uur en waren pas rond half 8 weer thuis.Moe maar tevreden

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 23:19

Gefeliciteerd allemaal met de behaalde premie's , top dag zo te horen *\o/*

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 23:31

Guy kreeg ook weer een 1e premie en werd daarmee Superster *\o/*

ilse_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 00:05

Ik (en meerdere met mij) vond wel dat met het losgooien veel hengsten meer tijd mogen krijgen in de losgooiring... De ene hengst kreeg meer tijd om zich los te laten zien als de ander. Ik vind persoonlijk dat iedere hengst even veel tijd moet kunnen krijgen om zich te tonen.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 00:08

Dat is zonde inderdaad als ze niet allemaal dezelfde tijd hebben gekregen!

Zo te lezen een super dag met heel veel goede resultaten & ik zag ook nog baby's voorbij komen, super leuk. Ben benieuwd naar alle foto's & volgend jaar kom ik lekker een dagje kijken :) Gefeliciteerd allemaal met de resultaten!

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 04:46

Dat vond ik ook. Sommige lieten ze drie rondjes galopperen en hek open en anderen bleven maar gaan. Ik vond het ook lang duren vandaag.

marschwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 06:54

Weet iemand waar we de foto's kunnen vinden die gemaakt zijn?Zelf zijn we dat helemaal vergeten.

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 07:21

Foto's in ring b zijn door dyan gemaakt, in ring a door elien verhaaf.

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 07:42

Ilse ik had ook dat vermoeden inderdaad. Maar dacht dat ik me dat verbeelde. Niet dus.

Nogmaals iedereen gefeliciteerd.

BYS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 08:32

Allemaal proficiat met de resultaten! Maar ben ik nu echt de enige die het verschrikkelijk vond dat al die onnodige hekken daar ineens stonden bij de tweede bezichtiging?
Laatst bijgewerkt door BYS op 08-04-18 08:38, in het totaal 1 keer bewerkt

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-18 08:38

nee die hekken vond ik ook niet zo mooi, beter gewoon de hele bak geven met alleen de buitenste hekken. nog liever de kampioenen weer in de andere ring, mooier te zien dan

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 09:02

Die hekken waren verschrikkelijk. Je kon alleen maar achter je paardje aanlopen of blokkeren waardoor ze alleen maar in volle cross de andere kant opgingen. Je kon niet rustig afremmen en erg rondlopen om je paardje wat te gaan aanjagen. Daarnaast zag je als toeschouwer bitter weinig van wat anders zo leuk is, ik denk niet dat de jury ook geweldig kan zien door dat traliewerk. En voor mooie foti's was het ook niet handig. Ik hoop dat dat volgend jaar weer anders is.

Maris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 09:22

Stille meelezer, gefeliciteerd iedereen met de resultaten! Ben benieuwd naar foto's :D

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 09:26

Die hekken waren inderdaad echt vreselijk!!!

Iedereen gefeliciteerd met de behaalde resultaten!!
Was echt een super toffe dag!! Helaas heb ik niet alles gezien wat ik graag wilde, maar de meeste van jullie knappe paardjes wel :D

Linda dubbel gefeliciteerd! Ook met je knappe veulentje die je zo onwijs is gegunt!!

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 10:32

Gefeliciteerd met de behaalde resultaten. Fabregas is nu super ster maar heeft welgeteld 46 seconde rond mogen lopen.. Terwijl de meeste echt wel wat langer rond liepen in bijvoorbeeld nieuwe jaargang.. niet dat hij kampioen ofzo moest worden maar Fabregas werd eerst opgejut en de bedoeling was daarna de rust erin, maar toen was het hek al open....

Tosadog

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 10:59

Gefeliciteerd iedereen met de behaalde resultaten! Wij zijn ook supertevreden, Patch Erekampioen en oa Star Kampioen Grote Maat (zoon van Regal dus trots!)
Tsja..wat jullie nu zeggen dachten wij ook langs de ring; idd Fabregas werd wel heel snel afgekapt, ik dacht ook dat ik met me verbeeldde maar er waren meer hengsten die heel kort in de baan waren en hup eruit. Dat is niet correct en laat dan iemand een stopwatch bij iedere hengst hanteren, dan weet je zeker dat iedereen dezelfde tijd in de baan heeft.
De baan zoals die nu was opgezet was een racebaan, het nodigde uit tot lekker crossen en die hekken waren vreselijk.
Maarja ik denk dat het NMPRS ook naar nieuwe manieren zoekt om het iedereen naar de zin te maken, maar voor volgend jaar kunnen ze het beter anders doen.
En wat duurde de dag lang.. :+

Meavey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 11:16

De jury was bij sommige gewoon aan het wachten op een paar goede passen soms hadden ze het in een minuut dan al gezien, dat wil dus niet zeggen dat ze slecht zijn maar soms juist heel goed.
Dus kan me het tijdverschil wel indenken.
Ze willen even zien dat ze zich goed zelfstandig dragen en liefst draf natuurlijk.
Erekampioenschap heb ik trouwens gemist hoor. ;)

BYS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 12:47

Die hekken hebben voor ons ook alles verpest.. Frenchie deed de eerste bezichtiging echt TOP, ik kon wel janken zo trots was ik op hem <3

Maar toen dat los lopen, hij vond het helemaal verschrikkelijk! Hij voelde zich zo opgesloten, kon links niet weg, rechts niet weg, dus wat doet een vluchtdier dan? Juist, de volle gas erin.. de enkele pasjes die hij gedraafd heeft waren dan wel weer netjes, maar blijkbaar niet genoeg :( ik zag ook aan hem dat hij best ongemakkelijk/paniekerig was.

Maar ik ben zo trots op hem, wat een wereldkarakter! Hij heeft de hele dag op de trailer lekker in het rond gekeken zonder zich ook maar 1x op te jagen, en hij gaf binnen geen kik tussen al die andere hengsten :D

Het aller belangrijkste voor mij was dat hij goedgekeurd werd, en dat hij braaf was en dat is allebei top gelukt. Al geef ik wel eerlijk toe dat ik stiekem toch echt voor die eerste premie ging..

Maar ik vind hem nog steeds erg leuk en ben hierdoor ook niet minder blij met hem hoor :P

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-18 13:16

dorien, ik vond frenchie een mooi paardje maar idd bij het losgooien was hij echt van de wijs en liet zich helaas niet goed zien, gewoon volgend jaar weer gaan, als ze dit dan oplossen met die hekken dan komt het helemaal goed en zit die eerste premie er vast wel in