[HK]SMP kletstopic 2

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Susanne

Berichten: 11618
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 20:07

Youri :D Google is je beste vriend!

Afbeelding

Mandyy

Berichten: 30566
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 20:12

Ingrid, goed bezig!

Patricia, vervelend he? Merkte het vandaag ook flink.
Gelukkig heb ik altijd al een zonnebril op met zulk weer, binnen no time hoofdpijn anders.
Leuk van je leskindjes. Hoe oud zijn ze?

Equiday is idd van alles mbt op een paardvriendelijke manier met je paard omgaan. Heb gezien:
- Trec show
- Schriktraining
- Be the Light 2x
- Nalanta 2x
- Marjan Smit (lange lijnen) met een hele gave shet
- Kozakken voltige
- Nikki van Olst
- freedom freestyle funny
- Claudi Miller
- Claudia Rosel

Mandyy

Berichten: 30566
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 20:13

Susanne schreef:
Youri :D Google is je beste vriend!

[ [url=m/rVhyKT.jpg]Afbeelding[/url] ]


Leuk met dat plaatje. Kun je mooi gebruiken Youri!

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 20:19

Mandyy schreef:
Ingrid, goed bezig!

Patricia, vervelend he? Merkte het vandaag ook flink.
Gelukkig heb ik altijd al een zonnebril op met zulk weer, binnen no time hoofdpijn anders.
Leuk van je leskindjes. Hoe oud zijn ze?

Equiday is idd van alles mbt op een paardvriendelijke manier met je paard omgaan. Heb gezien:
- Trec show
- Schriktraining
- Be the Light 2x
- Nalanta 2x
- Marjan Smit (lange lijnen) met een hele gave shet
- Kozakken voltige
- Nikki van Olst
- freedom freestyle funny
- Claudi Miller
- Claudia Rosel





Mijn leskindjes zijn tussen de 6 en 11 jaar. Ik heb het angstige clubje op zondag. Maar zo angstig zijn ze niet meer haha.

Ja ik sta nog bij Sybrenne. Ze heeft paar van deze huisjes voor pony's.

@ mandy trec lijkt mij altijd erg gaaf.

Susanne

Berichten: 11618
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 20:25

Klinkt leuk Mandy! Ik had er eigenlijk nog nooit van gehoord :o

Mandyy

Berichten: 30566
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 20:27

Ik zag vorig jaar foto's van een stalgenoot en voor mij is het super dichtbij dus wilde wel eens kijken.
In oktober is het weer, maar dan ben ik niet in NL.

Mandyy

Berichten: 30566
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 21:54

<3
Afbeelding

Susanne

Berichten: 11618
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 22:01

Zo lief <3

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 22:04

Lieve foto's

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 22:06

Lieve foto's

Kiekeboefje

Berichten: 1801
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 22:22

Wat een lieve foto's Mandyy! <3

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 22:31

Super schattig Mandyy!

Jorex

Berichten: 10022
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 22:53

Wat een lieve foto's Mandy <3

Ik ben nu al zo zenuwachtig voor morgen, moet morgenochtend voor de 4de keer afrijden met autorijden en ik vrees alweer voor het ergste. Ik haat mijn zenuwen |o

Kiekeboefje

Berichten: 1801
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 23:03

Fennadev schreef:
Wat een lieve foto's Mandy <3

Ik ben nu al zo zenuwachtig voor morgen, moet morgenochtend voor de 4de keer afrijden met autorijden en ik vrees alweer voor het ergste. Ik haat mijn zenuwen |o


Oh wat vervelend.. moet je naar Groningen of Winschoten? Examens zijn ook #%*@]#%! Vooral spitsuur Grun, en moet je vooral geen vrouwelijke examinator naast je hebben zitten is mijn ervaring _O- ik duim voor je, komt vast goed!

Lillian__

Berichten: 3280
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 01:36

Wauw echt sprekende foto's mandy! <3

even een grondwerk cq gedragstechnische vraag.
Zoals sommige wel weten rijd ik de tinker van een stalgenoot, onwijs lief van haar, ze vraagt er niks voor en is alleen maar blij dat ik de tijd en de moeite neem om haar paard dressuurmatig te verbeteren.
Angus is op de paddock zo te pakken, geen moeite, zet hem binnen om te poetsen en op te zadelen, de nodige kriebels worden uitgedeeld en het is een tevreden paard.
Maar nu staan ze van 10 tot 7 op de weide om dit uit te bouwen naar 24/7 op de weide en
Angus krijg ik met geen mogelijkheid weg van de kudde, ik krijg hem te pakken, door het hek maar verder dan de bak, nee dat lukt niet.
Hij stopt (letterlijk in de ankers) keert zich met 180 graden om en sleurt mij gewoon mee, en dit is echt geen gedrag van ''vandaag'' hij weet PRECIES hoe het moet. Ben vooral heeel kalm gebleven en juist niet boos geworden, want het is soms echt een broekzakpaard, die heel onzeker is en soms echt een autist (daarmee bedoel ik dat hij zich voor alles en iedereen incl de kudde afsluit) en is er niet tot hem door te dringen.
Nu zei de eigenaresse dat hij met het hoofdstel uit de wei gehaald moet worden als je hem zonder een ander paard wilt pakken (dus zij is ook niet onbekend met dit gedrag) maar dan denk ik, er moet toch een manier zijn waardoor ik hem ontspannen weg kan leiden van de kudde, ook wanneer zijn pet de verkeerde kant op staat.
Na zich voor de vierde keer los gerukt te hebben was ik het zat en heb ik Floor gepakt en toen kon die gewoon mee.
Het is bij hem ontzettend duidelijk te zien wanneer hij last van spanning heeft en wanneer niet (ogen, oren, neus, algeheel, zelfs als zijn ogen ploppen en hij verder niks laat zien, is het al te veel) Nu zag ik dus echt NIKS wat op spanning sloeg, het was niet eng, spannend of iets dergelijks. Hij wilt gewoon niet.
Angus is bekend met grondwerk, wijken voor druk, uit je ruimte blijven, harder wanneer je een stap naar zijn kont zet, rustiger wanneer je een stap naar achter zet en je houding ontspant, hij keert wanneer je in de hoek hem de pas afsnijd. Maar op dat moment wijkt hij niet voor druk, hij blijft bij het hek staan, gaat gras eten en wanneer je hem wilt benaderen keert hij zich overduidelijk van je af. maar nog steeds geen teken van overduidelijke stress. Uiteindelijk heb ik hem de stal in gekregen samen met Floor, gepoetst, hooi gegeven en weer terug gezet, dit ging allemaal uiterst relaxt en ik kon alles maken, mijn zin om te rijden was hierna ook spontaan verdwenen maar het heeft mij dus wel aan het denken gezet. Hoe pak je dit aan, want dit is echt aangeleerd gedrag en niet van gister. Nou ben ik ook niet van gister (en zijn eigenaresse ook niet ;) ) Ik sta voor alles open, dus shoot!

(sorry niet shet/mini gerelateerd := Floor lekker gelongeerd vandaag, morgen het tuig met de nieuwe gaatjes opnieuw passen)

Susanne

Berichten: 11618
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 07:34

Fenna succes met afrijden!

Jorex

Berichten: 10022
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 08:05

Ik moet in Leeuwarden afrijden. Gelukkig pas om 20 over tien. Dus dan zijn alle studenten al waar ze moeten zijn. Ik hoop vooral dat die pilletjes ook echt werken voor zenuwen. Dank jullie voor het succes wensen

Mandyy

Berichten: 30566
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 08:07

Veel succes Fenna!
Welke pillen heb je? Heb je ze vooraf een keer geprobeerd?

Kiekeboefje

Berichten: 1801
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 08:26

Lillian, ik zou grondwerken, rondwerken. Draf of stap, maakt niet uit, als hij maar werkt! Hij mag bij je komen als je zijn houding ziet ontspannen, en dan loop je verder van de wei. En steeds herhalen, elke stap voorwaarts belonen en elke stap terug naar de wei ga je weer grondwerken. :)

Ben heel wat gewend met een vrouwelijk trekpaard... Hihi :=

Donja heeft nu ook zo'n gedrags dingetje, vreselijk irritant! Er is mogelijkheid tot ongeveer 3,5 hectare land. Nu kunnen ze op ongeveer 1 hectare lopen. (Even voor het idee) Maar Donja wil persee in dat andere stuk lopen, daar staat helemaal geen gras, maar toch moet ze daar persee heen. Hoe veel draadjes we ook spannen, ze komt er steeds weer! Echt diva gedrag _O-

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 08:34

Fennadev; veel succes je kunt het!!

Jorex

Berichten: 10022
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 08:38

@Mandy ik heb propanolol pillen en er inderdaad al eens zo mee gereden. Maar ik ben niet zo gestresst als ik rijd dus ik heb echt geen idee wat het doet bij het afrijden.

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 12:06

succes met afrijden!

lilian lastig zeg. gelukkig kon je Floor meenemen zodat hij mee liep. Kan je floor niet mee laten lopen tot he hek en dan floor weer loslaten als je Angus uit de wei hebt? Of gaat hij dan raar doen?

Mira283

Berichten: 3527
Geregistreerd: 15-11-11
Woonplaats: Naast mijn buren

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 12:18

Succes Fenna met afrijden!

Lillian lastig dit, zou ook niet meteen een oplossing weten. Toen ik nog reed nooit zoiets gehad, en Pip is altijd blij om eruit te mogen. Was eerst ook wel anders kuch

Susanne

Berichten: 11618
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 12:54

En fenna ?

Susanne

Berichten: 11618
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 12:58

Voor mensen die een hca zoeken, er staat er weer eentje op de bokt markt. Met stoeltje en spaakwielen.