Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Meavey schreef:Idd in de EU regels staat dat elk paard dat veterinair goedgekeurd is mag dekken en papier bij zijn nakomelingen moet krijgen! Dat is dus de wet!![]()
Sommige stamboeken lossen dit op met een hulpstamboek.
Elke hengst die veterinair goedgekeurd is mag dekken en de veulens daarvan krijgen de hengst gewoon netjes op papier.
Het is idd 1 van mijn ideeen om met een hoofd- hulp- en registerstamboek te werken 
Ik heb al een paar weken geleden te horen gekregen dat ik ook witte kleding mee moest nemen, dus ben dit jaar waarschijnlijk niet alleen achter de camera te vinden 
En ik maak liever foto's van een hengst apart op een mooi plekje
Meavey schreef:En ik ben juist blij dat er meer goedgekeurd word bij het NMPRS, als je ziet hoeveel stamboeken allemaal met inteelt zitten omdat de weinige die wel goedgekeurd worden, vaak allemaal van dezelfde paar lijnen komen...
Meavey schreef:Mijn doel is ooit alleen maar 1ste premies op stal te hebben...
En er naar toe werken is erg leuk.
(alleen caan is niet op de keuring geweest, maar ik heb hem ook met een heel ander doel)
(t zijn geen shetjes
)

Meavey schreef:Maareh dit ging over HK 2010 toch?
Ik vind het wel spannend worden hoor, en ik heb nieteens een "eigen" mee, nouja wel een eigen fok, Youri die ik meeneem voor Valerie.
En toch al kriebels terwijl ik zelf niks te trainen heb.
Ik heb het nog nooit zo hard te pakken gehad!!!
Foss schreef:Shadow heeft even een paar dagen niks gedaan het afgelopen dinsdag een van mijn paarden moeten laten inslapen en kon het even neit opbrengen hem te trainen.
Gisteren even gelongeerd en hij deed het super maar je zag wel aan hem dat hij een paar dagen niks had gedaan was wat dikker geworden, maarja we hebben nog 3 weken dus dat gaat goed komen.
En hoe gaat het met jullie hengsten?