[HK]SMP kletstopic 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 09:37

ElineGC schreef:
Leuk susanne en ayla! Waar op de veluwe hebben jullie gereden? Ik wil volgend jaar een paar daagjes weg naar de veluwe!

Hier nog 1 :-)
Heb m'n vriend al voorbereid dat hij meegaat gezellig dan op de fiets haha

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 09:40

Dat wordt gewoon een meeting houden op de hei *\o/*

IngridM

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 09:40

haha

ElineGC

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 09:51

Lijkt me leuk!

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 09:52

Ja leuk! Al kan ik wel pas over minimaal een jaar mee, want Pepper is natuurlijk pas 2 :')

Kcinarual

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 10:03

Wauw gaaf Ayla en Susanne! De veluwe is zo mooi <3 Ik ben er ook eens geweest met Nick, maar toen kon helaas de sulky niet mee.

Ingrid, het gaat al beter ja, hij mag bij de schuilstallen komen. :D Super dat je weer een buitenritje hebt gemaakt! Wat is er gebeurd waardoor je het niet zou durven?

Succes met Toliene vandaag Linsey!

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 10:06

mirriejj schreef:
Dat wordt gewoon een meeting houden op de hei *\o/*

Leuk idee!

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 10:10

jammer dat Fenna weg is. Dat is vaak het lastige van online iets zeggen ipv in real live, dingen kunnen anders overkomen dan je bedoeld.
Gave foto's van de Veluwe. waren er nog veen prikbeesten?
Nou volgend jaar met ze allen gezellig een ritje Veluwe.

Kcinarual

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 10:21

Nu het toch over 'kritiek' gaat; ik ben jullie juist alleen maar dankbaar dat jullie tegen me zeiden dat Nick te dik was. Nick gaat écht goed sinds ik maatregelen heb genomen. *\o/*

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 10:22

Ik heb echt geen vlieg/daas gezien! *\o/*

Leukkkk dames, een meeting :) Wij rijden meestal omgeving Wolfheze/Ede (ginkelse heide). De (men)paden zijn daar altijd erg fijn en niet zwaar.

Trots op jou en Alf, Ingrid! Goed bezig!

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 10:30

Mm even dilemma. Mick staat dus aan de ketting en in omgang gaatvhet goed maar het pakken in het begin is nog drama. Dit word op moment niet minder als hij vast staat ( meestal zie je na enkele dagen vooruitgang).

Nu heb ik hem gisteren met de andere pony ( de grotere c pony) laten snuffelen en werd meteen goed gereageerd maar ook werd hij even op zijn plaats gezet.
Nu zat ik dus te denken paarden leren ookveel van elkaar en mick moet nog echt veel leren. Maar deze pony is onlangs erg kreupel geweest en de kans dat ik mick weer niet kan pakken is enorm ( voordeel van dat stukje wei is dat er een stal inzit maarja daar moet ik hem dan we inkrijgen)

Daarnaast heb ik een shet staan die wel pittig is naar mick toe en drachtig en waar ik geen stal heb om hem in te jagen. Al is deze wei verder wel weer meer shetproef. En deze shet moet naar keuring dus mag niet kreupel worden ( laatste kans van aanbieden op keuring ivm leeftijd )

Dus waar doe ik goed aan. Aan de ketting laten en meer geduld hebbej in de hoop dat het beter word of toch wat opvoeding van andere pony laten meekrijgen maar bij welke pony en dan maar vangen..

Fenna erg jammer dat je gelijk weggaat je had ook verder om advies kunnen vragen wat wij misschien nog als tips hebben. Ik was de eerste die erop reageerde en ga toch nog steeds daarin mee met de rest heb je deze pony van veulen af aan of is ie veel tekort gekomen als veulen? Dan zie je vaak nog weleens dit terug

Edit: en zou hij überhaupt wel wat leren van de andere wat betreft omgang ook naar mensen
Laatst bijgewerkt door StalNollie op 31-08-17 10:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 10:33

Susanne schreef:
Ik heb echt geen vlieg/daas gezien! *\o/*

Leukkkk dames, een meeting :) Wij rijden meestal omgeving Wolfheze/Ede (ginkelse heide). De (men)paden zijn daar altijd erg fijn en niet zwaar.

Trots op jou en Alf, Ingrid! Goed bezig!

Volens mij is dat waar ik zaterdag gereden heb. Heel mooi en fijn rijden daar!

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 10:37

Fijn Laura!

StalNollie; eerlijk gezegd geen ervaring met dit soort dingen

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 10:50

Super gaaf Susanne en Ayla! Ik wil ook mega graag nog een keertje een ritje maken op de Veluwe. Binnenkort maar is doen :D

Lijkt me heel leuk een meeting meiden, heerlijk mennen met zijn alle :j

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 10:59

Wat gaaf die foto's op de hei!

@Stalnollie heb geen idee hoe je het aan moet pakken. Hier werd Pip omdat ie vrij dominant is door een dominantere merrie flink op zijn plek gezet. En daar ben ik alleen maar blij mee eerlijk gezegd.

@Lindsey succes met Toliene!

@KC gaat de goede kant op zo te horen of niet?

Jammer dat Fenna weg is, je kan zo anders overkomen op het internet dan in het echte leven. Zo maar Pip zijn pakje gaan maken ja we gaan verkleed en Pip ook hahaha. Is voor de wedstrijd vorig jaar geverfd nu een pakje

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 11:51

Susanne schreef:
Het is zoooo mooi daar <3 Willem vond het ook heerlijk, die liep lekker te banjeren met de oortjes erop :j

Heerlijk als je zo af en toe in een andere omgeving komt! :j

Ingrid, super goed bezig! +:)+

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 12:10

Dank je Mandy ben ook wel erg trots op mezelf. Maar ook op Alf, hij is super braaf.
Ik vind het wel spannend hoor, zeker op terugweg. Dan wil meneer naar huis en gaat hij stuk harder want...... :Y) :Y)
Maar hij was goed terug te nemen en bleef dus goed luisteren.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 12:28

@Fennadev, vind Alex ook altijd zo puppy achtig ogen maar dat zal wel zijn bouw zijn? Jammer dat je dan maar weggaat Fenna, vond het wel leuk dat je poste en niet alles kan altijd positief zijn toch?

@Sussanne, heerlijk <3

Best wel jaloers op de menfoto's, hier moet ik wachten tot er naar de wagen is gekeken voor de veiligheid van Finn.

@IngridM *\o/*

@Stalnollie hier probeer ik het mij niet te veel aan te trekken in zo een geval, gewoon geduld hebben en als ze er een spelletje van maak dan drijf ik ze gewoon uit mijn ruimte kwestie van duidelijk maken dat ik niet meespeel. Moet zeggen dat het nu wel al lang geleden is dat eentje zich niet liet pakken, zijn allemaal makkelijk en sinds kort mijn tinkertje ook heeft geen wegloop neigingen meer als die een halster in mijn handen ziet :') .

Zat een eindje terug met de pony van mijn zus die enorm schrokte dat is nu al iets gebeterd, misschien dat die inderdaad nogal tekorten had en dat wat gebeterd is nu.

Hier mag ik extra hooi gaan zoeken, mijn hooi leverancier heeft maar 80 balen kunnen afdoen. Heb het nu gemengd met wat stro die ik meekreeg om te proberen maar ga zien of ik wat extra vind eventueel voordroog toch maar al ben ik er geen giga fan van. Gaan hier 3/4 balen hooi per week door (kleintjes) en wil ze toch zoveel mogelijk ruwvoer laten eten.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 13:19

Dat heb ik allemaal al geprobeerd maar die pony heeft dit állemaal niet in opvoeding gehad

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 13:26

Kan je niet een kleiner stukje afzetten in de wei en halster om laten? Kan hij evengoed los maar hoef je niet een heel weiland door om achter hem aan te gaan.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 14:43

StalNollie: daar kan ik je helaas niet echt mee helpen..

Ik heb wat dekens besteld voor Pepper, kon het niet laten :D
1 outdoor deken 200 gram, water- en winddicht, leuk ruitjes patroon met grijs en blauw, en een zweetdekentje bruin gestreept. 0 grams regendeken had ik al, maar die heeft hij nog niet opgehad. Al had dat geen kwaad gekund de laatste twee dagen :=

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 14:54

Klein stukje ook al gedaan met grotere palen en veeeel draad incl stroom maar door paniek vliegt hij daar ook door

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 15:26

Komt dat door paniek of heeft hij geen respect voor het draad? Pepper liep er hier eerst constant doorheen, maar toen heb ik hem - heel gemeen - een keer tegen het draad aan gezet en sindsdien blijft ie buiten een straal van een halve meter van het draad. :roll: Als het dus een respect kwestie is, kun je dat misschien ook proberen?

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 16:08

Paniek.. wij houden standaard bij nieuwe ponys draad tegen neus.. weten ze dat ook meteen.

Heb de draad vij cpony nu ook shet proof ( hoop ik ) en ga ze morgen denk toch bij elkaar zetten. En dan touwtje aan halster laten ( kort touw).
Ik handel in ponys maar het is niet zo dat ze meteen weg moeten dus jaag ze nu bij elkaar en dan blijft hij maar even lopen tot hij wat relaxer word. En ga ik van de week wel naar andere pony kijken waar ik mee aan de slag kan. Vind alleen weer risico bij de pony ivm blessure die ze heeft gehad

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 16:15

Stalnollie, ik zou hem gewoon eens bij een van de andere erbij inzetten en niet meer te veel focussen op dat vangen. Gewoon op een niet enorm groot stuk en halster met stukje touw eraan voor noodgevallen.

Hoe gaat Pepper vooruit in zijn gedrag Frum? Krijgen we ook foto's van Pepper in zijn nieuwe dekens? :D

Wat fijn dat je het vertrouwen weer een beetje terug krijgt Ingrid. Ik herken het ook wel, het is lastig om dat gevoel dan opzij te zetten.

Een meeting zou wel leuk zijn. De ginkelse heide is denk ik ook wel redelijk centraal voor veel mensen hier. Wie zou daar interesse in hebben?

Vanmorgen met Jimmy naar de fysio geweest. Ik had het gevoel dat zijn schoftje niet meer lekker lag en drukkingen gaf. Vanmorgen kwam mijn zilco schoftje binnen, dus die meteen even meegenomen.
Gelukkig zat hij niet heel erg vast rond de schoft, wel wat plekjes in zijn achterhand gevonden. Nieuw schoftje gepast en die ligt gelukkig fijn, zijn oude was inderdaad ook te krap geworden.
Voor nu de tips om wat meer lang en laag te longeren en proberen het neusje er wat meer uit te rijden. Dus als iemand hier daar nog goede tips voor heeft?