[HK]SMP kletstopic 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 17:38

mirriejj schreef:
Ah die konijntjes zijn zo leuk! Helaas is dat niet te doen hier met Juna en 2 borders die bezeten zijn van beestjes.
Ik heb mijn kat ook meegenomen toen ik ging verhuizen, dat was in mei.
Die kan gewoon door het hele huis en dan door het traprekje naar boven. Gevolg is dat 2 honden van mijn partner de hele dag voor de hekje zitten :') Ze doen haar niets, maar ze willen haar niet uit het oog verliezen. Poes gaat dan extra op de trap liggen, ze weet dat de honden toch niet naar boven kunnen haha.

Hoe vinden jullie Jimmy momenteel qua bespiering gewicht?
[ Afbeelding ]

Morgen naar de fysio, kijken of zij nog op of aanmerkingen heeft.

Ook al mooie sterren!

StalNollie

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 19:45

Merrie ziet er goed uit.

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 20:18

Lori schreef:
Qua gewicht ziet hij er vanaf de foto goed uit, denk dat je zijn ribben ook gewoon netjes kan voelen? Wat zijn z'n manen mooi trouwens, prachtig! <3

Ja zijn ribben zijn met heel ligt duwen te voelen, ruggengraat voel ik ook lichtjes. Ik heb het idee dat hij wel meer billen krijgt. Ik zal eens een foto van een tijd terug opzoeken.

28 mei
Afbeelding

28 augustus
Afbeelding

We trainen nu sinds midden juni fanatieker, vooral conditiegericht. Ik ben benieuwd of ik hier tevreden mee moet zijn of dat het tegenvalt. Ik vind het moeilijk om te zien of er verschil in zit.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 20:44

Ik zie wel degelijk een positieve verandering hoor qua bilspieren.

Hier Alex:
Eind juli toen ik begon met intensiever te trainen:
Afbeelding

11 augustus:
Afbeelding

En afgelopen weekend:
Afbeelding

Ook ik zie wel verandering, maar ik train dan ook elke dag met hem. Equikinetics, fiets, mennen en dat telkens zo herhalen. De equikinetics is meer mentaal voor hem dat ie leert dat ie zijn lijf moet gebruiken, dus dat zijn ook de rustdagen voor ons. En vandaag was dat dus de 'train in de stromende regen' dag.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 22:49

Híj lijkt nog zo puppy achtig

ilse_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 22:54

@ fennadev .. persoonlijk vind ik je paardje in Juli er beter uitzien als op dit moment

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 23:03

Ik blijf Alex inderdaad ook nog altijd erg schraal vinden. Wat voer je hem nu momenteel?

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 23:15

Hij staat op 200 gram pavo topsport + 100 gram esparcette + 100 gram metazoa op dagen dat hij equikinetics doet. Naast onbeperkt kruidenhooi. Hij heeft afgelopen maand echt wel meer kont gekregen. Hij krijgt meer pavo topsport als ie moet fietsen of mennen. Hij loopt inmiddels met gemak boven de 10 kilometer op een ritje. Hooi is pas sinds afgelopen week dat we de nieuwe goede balen hebben aangebroken. Hij is nu ook meer gevuld qua buikinhoud. Gras kan hij simpelweg niet goed tegen, dus daar komt hij niet vaak op. Meer krachtvoer resulteert overigens ik alleen maar in schuren bij hem. Hij valt gewoon niet gemakkelijk dik te voeren. De fokkers waar hij weg komt vinden hem overigens prima op gewicht.

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 23:50

Ik vind Alex er ook wat beter uit zien in juli als ik eerlijk ben...

Morgen ga ik weer met Toliene naar de kliniek, hopen op goed nieuws _/-\o_

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 23:52

Ik vind Jimmy er mooi uit ziet. Maar Alex, ik weet niet... Als je zou zeggen dat het een 2jarige is zou ik je zo geloven. Bedoel het niet banketstaaf maar vind hem er niet echt "gezond" uit zien.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 23:55

Ik heb ontstipt :evaw:

ilse_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 23:58

Fennadev schreef:
Ik heb ontstipt :evaw:

Ontstipt?

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 00:00

Dat ze dit topic niet meer volgt :+

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 00:02

Fennadev schreef:
Hij staat op 200 gram pavo topsport + 100 gram esparcette + 100 gram metazoa op dagen dat hij equikinetics doet. Naast onbeperkt kruidenhooi. Hij heeft afgelopen maand echt wel meer kont gekregen. Hij krijgt meer pavo topsport als ie moet fietsen of mennen. Hij loopt inmiddels met gemak boven de 10 kilometer op een ritje. Hooi is pas sinds afgelopen week dat we de nieuwe goede balen hebben aangebroken. Hij is nu ook meer gevuld qua buikinhoud. Gras kan hij simpelweg niet goed tegen, dus daar komt hij niet vaak op. Meer krachtvoer resulteert overigens ik alleen maar in schuren bij hem. Hij valt gewoon niet gemakkelijk dik te voeren. De fokkers waar hij weg komt vinden hem overigens prima op gewicht.

Dat klinkt inderdaad niet als weinig, als je meer wilt voeren zou je ook bietenpulp kunnen overwegen. Ze eten wat ik me herinner ook niet enorm veel hooi en zo kun je dat toch een beetje meer invullen. Misschien ook wat meer rustdagen voor hem inlassen. Je had volgens mij ook eens een foto geplaatst van hem als 3 jarige waarin hij wel voller leek, of heb ik dan iemand anders voor me?

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 07:23

Linsey1998 schreef:
Ik vind Alex er ook wat beter uit zien in juli als ik eerlijk ben...

Morgen ga ik weer met Toliene naar de kliniek, hopen op goed nieuws _/-\o_

Ik duim voor jullie!

Wat betreft Alex en Jimmy kan ik me helemaal vinden in het bericht van Patty.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 07:24

Volgens mij werd er niets raars gezegd maar blijkbaar snel op haar teentjes getrapt :')

Jimmy is knap! Hij ziet er goed uit.

Succes op de kliniek Linsey, hopelijk is ze weer helemaal beter!

Gister een dagje naar de Veluwe geweest met Ayla en de pony's <3 Het was zo heerlijk! Prachtig weer gehad, mooie route gereden en onderweg gestopt bij een pannekoekenhuisje om wat te eten *D

Afbeelding

Afbeelding

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 07:28

Gaaf! Ik zag van Ayla ook al zulke heerlijke foto's!
Echt genieten moet dat zijn.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 07:33

Het is zoooo mooi daar <3 Willem vond het ook heerlijk, die liep lekker te banjeren met de oortjes erop :j

ilse_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 08:06

Patty14 schreef:
Dat ze dit topic niet meer volgt :+

Vreemd.. kan blijkbaar niet tegen commentaar.. Ieder mag toch zn mening geven? Jammer toch dat ze dit als aanval ziet. Zen kan ook het goede ervan denken en eventueel tips aannemen van mede bonkers.

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 08:45

Susanne schreef:
Het is zoooo mooi daar <3 Willem vond het ook heerlijk, die liep lekker te banjeren met de oortjes erop :j

Ik ben jaloers :') Het ziet er heerlijk uit daar. Misschien toch eens die kant oprijden.

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 09:01

Ik kom even binnen vallen dames... ik heb de tijd niet om uitgebreid bij te lezen maar ik heb wel constant meegelezen. Zal even op een paar mensen reageren, maar deze keer dus even geen bijleespost :)

Geniet van je vakantie Patty!

Ik zag wat nieuwe mensen voorbij komen, welkom!

Balen dat je zo'n last had van je keel op vakantie Linsey, succes vandaag met Toliene bij de kliniek.

Jimmy ziet er goed uit :) Ik zie persoonlijk graag nog wat meer spier op zijn hals, maar hij ziet er verder keurig uit.

Alex vond ik er in juli ook beter uit zien, ik zou beginnen met de topsport dagelijks voeren ipv af en toe een keer. Daarnaast ziet hij er uit alsof hij meer ruwvoer mag hebben, maar dat kregen ze volgens mij al onbeperkt? Wel jammer dat je gelijk het topic ontstipt als er iets word gezegd wat je niet aanstaat, volgens mij bedoeld niemand het vervelend.

Gaaf dat je een trailer gekocht hebt Ingrid en fijn dat het zo goed gaat met Alf! Komt helemaal goed met jullie :)

Gefeliciteerd met de punten op het DK en de Hippiade tickets Patricia!

Heerlijk gereden gisteren <3
Afbeelding
Afbeelding

Sjors is nog niet helemaal fit door wat lichamelijke probleempjes, mijn vakantie en daardoor weinig trainen (ahum buik ahum). Maar na nog een osteopaat bezoekje, een bezoek van de dierenarts incl bloed prikken en een nieuw borsttuig ben ik hem weer aan het oppakken. Hopelijk is alles nu verholpen en kunnen we weer fijn samen trainen en ritjes maken :)

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 09:21

Patty; dat is gaaf; Aruba!

Mirriej; ik heb een losse draagriem. Ik vind Jimmy er wel goed uitzien hoor! Spieren lastig te beoordelen van afstandje maar qua gewicht perfect!

Laura; gaat het al wat beter met Nick in de kudde?

Mira; wel foto's maken he :-)

Lori; wat sneu van het konijn! Sterkte ermee :(:)

Stal Nollie; leuk dat Mick wat beter gaat!

Fennadev; hoe oud is Alex eigenlijk? Ik denk dat je hem beter meer ruwvoer kunt geven aanvullend, meer esparcette wat je nu al voert? 100 gram is niet veel. Ik denk niet dat topsport iets aanvult voor hem?
Oh ze is weg lees ik net. Jammer dat ze het negatief opvat. Ik heb hetzelfde als jullie, daarom mijn vraag hoe oud hij is.

Linsey; succes vandaag! Hoop dat Hanneke goed nieuws heeft voor je :j

Susanne en Ayla; wat geweldig zo'n dag zeg! Had al foto's op facebook gezien. Echt super leuk!
Ga ik volgend jaar ook doen :-)
Fijn dat je weer wat meer met Sjors kunt doen nu!

Ik heb dinsdagavond mijn eerste buitenritje met Alf gemaakt. Had het al eerder gedaan maar altijd met touwtje eraan vast met iemand ernaast. Maar nu echt los. Ben echt trots op mezelf. Want ik riep al die tijd 'dat zal ik nooit meer doen/durven' *\o/* *\o/* *\o/*
Krijg steeds meer ambities/hoop dat ik onze bucketlist af kan vinken :-)
Susanne; strand komt er ooit aan hoor hahahah

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 09:31

Super leuk Susanne en Ayla! :))

ElineGC

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 09:33

Leuk susanne en ayla! Waar op de veluwe hebben jullie gereden? Ik wil volgend jaar een paar daagjes weg naar de veluwe!

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 09:36

Oh heerlijk Susanne en Ayla! Ik ben stikjaloers (in positieve zin) <3

Jammer dat fenna weg is..