[HK]SMP kletstopic 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ilse_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 12:17

Afbeelding

Iemand dit ooit eerder gezien?

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 12:32

Lori schreef:
Hier net een kaartje gewonnen voor horse event, er nog nooit geweest en voor nu nog geen idee of ik er wel of niet ga raken :') .

Ik ben vorig jaar voor het eerst geweest en vond het super leuk.
Ga dit jaar weer. :j

claudiadvx

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 13:08

Paard en koets gimg ik ook elk jaar heen. Horse event nog nooit geweesy. Maar aangezien paard en koets dit jaar over slaat ivm nieuwe locatie dit jaar maar eens kijken op horse event. Ben erg benieuwd!

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 14:07

haaai dames, al even terug van vakantie maar nog geen tijd gehad om te reageren wel alles bijgelezen. vakantie was super lekker naar de camping hebben echt genoten en hadden super goed weer.

wat over andere huisdieren wij hebben hier 4 zijdehoenders lopen een hond en een kaketoe.

ponys weer opgepoetst (kunt toch zien dat er snel een week niks mee gedaan word ook qua poetswerk haha) weide onderhoud weer klaar. leentje weer kort gezet was nogal wat aangekomen en moet toch slank blijven omdat ze over enkele weken naar keuring moet.

mick was totaal niet blij hadden we in grote wei gedaan ben twee uur bezig geweest om hem te vangen. met 2 personen overal extra linten/palen en stroom geen beginnen aan. uiteindelijk in een klein stukje kunnen vangen longeerlijn uitgespreid over de grond en toen hij daarbij stond met zijn hals deze omhoog getrokken snel eromheen en rondgedraaid. zo hadden we dus een soort lasso en toen konden we halstertouw aanklikken. wat een onderneming nu staat hij aan een speciale ketting zodat ik hem gelijk kan pakken (niet super ideaal maar volgende week zal hij wel snappen dat het anders kan) voordat ik op vakantie ging kon ik hem namelijk wel zo pakken in de wei. (helaas in mijn vakantie mijn zusje hem willen pakken is gaan steigeren zij heeft hem los gelaten en niks meer mee gedaan)
Vandaag was die weer lief zoals ik hem had achtergelaten haha.

horse event ook 1 x geweest en vond het wel erg leuk hoor. heb er alleen het geld niet voor over (had toen kaartjes van iemand gekregen)
ilse: geen idee, geen schurft?

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 16:05

Laura; dat was Alf inderdaad en hij loopt na de ostheo fijner! Hij had redelijk wat spierspanning.

Wat fijn dat je nieuwe plekje fijn is!

Frummels; hoe komt dat van je kat?

Willem ♡ lieve foto!

Kiekeboefje; jee wat veel uren gewerkt!

Patty; blijf je thuis met vakantie of ergens naartoe ?

Lori; leuk kaartjes gewonnen. Ik ben er nog nooit geweest.

Ilse: ziet er exact hetzelfde uit als bij de 2 pony's bij mij op stal die ZE hebben......

StalNollie heeft fijne vakantie gehad en je bent even bezig geweest met vangen. Ik zie je al gaan erachter aan :-)

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 16:55

ilse_89 schreef:
[ [url=m/fO1fUT.jpg]Afbeelding[/url] ]

Lijkt zomerexceem

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 16:58

Voor wie zaterdag naar horse event gaan komen jullie caya en fatya aanmoedigden. ze zijn alweer druk aan het oefenen met de meiden.

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 17:24

ilse_89 schreef:
[ [url=m/fO1fUT.jpg]Afbeelding[/url] ]

Geen idee wat dit is.

Ingrid; we vliegen volgende week woensdag naar Aruba :).

Net pony's even in de molen gehad. Het is zo warm. Gelukkig stonden ze al lekker optijd binnen. Ga ze allebei na de vakantie scheren en dan het rijden ook weer wat meer oppakken. Switch gaat dan ook een keer in de aquatrainer. Chip vast ook nog wel een keer :).

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 18:56

Susanne schreef:
Rondje gelopen in het avondzonnetje op pony zijn vrije dag :D
[ [url=m/btUnFe.jpg]Afbeelding[/url] ]

Knapperd <3

Kiekeboefje schreef:
Nahw lief! <3

Ik heb de afgelopen twee weken ongeveer 118 uur gewerkt, bij drie verschillende bazen. Ik ben kapot! :O Einde van de maand zal leuk zijn, op dit moment niet. Donja schiet er ook een beetje bij in en dit frustreert mij zo. Dit ga ik volgend jaar zomer anders doen. :j

Oef veel uren zeg. Hier ook al 2 weken bizar druk ;(

Patty14 schreef:
Kiekeboefje schreef:
Nahw lief! <3

Ik heb de afgelopen twee weken ongeveer 118 uur gewerkt, bij drie verschillende bazen. Ik ben kapot! :O Einde van de maand zal leuk zijn, op dit moment niet. Donja schiet er ook een beetje bij in en dit frustreert mij zo. Dit ga ik volgend jaar zomer anders doen. :j

Wow dat is wel heel veel!!

Aah lieve foto Susanne :)).

Ik heb nu eindelijk maar eens een eigen scheermachine gekocht. Als ik terug ben van vakantie maar gelijk scheren.

Een eigen machine is wel erg fijn, ik heb vorig jaar ook een nieuwe gekocht, nog altijd blij mee.

Ik ben nog nooit naar horse event geweest, trekt mij ook niet zo eerlijk gezegd.

Hier ook erg heet, pony's hebben dus lekker vrij.

Voor degene die met sulky rijden, rijden jullie met of zonder losse draagriem?
Hier gedoe met het leveren van een schoftje met losse draagriem (sorry ayla :') ) dus twijfel of ik daarop wacht/geld retour vraag en het ergens anders bestel/het schoftje zonder losse draagriem bestel.

ElineGC

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 19:04

Ik heb met losse draagriem maar met hca maakt het volgens mij niet zoveel uit. Andere sulky is het wel beter dacht ik

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 19:16

Ik weet niet eens wat ik heb :+. Het rijd iig prima :))

Kcinarual

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 20:07

Ah die foto van Willem, lief!

Wow Kiekeboefje, klinkt als een hele zware baan. Ik vind het maar knap!

Ik heb ook een eigen scheermachine, is een stuk makkelijker inderdaad. Ik mis nog wel wat handigheid, maar alsnog beter als ik het zelf verpest dan dat een ander dat doet :') Ik heb overigens ook de diertondeuse van de Lidl en ik ben verbaast over de kwaliteit! Had er niet zo veel van verwacht (kost 15 euro) maar hij scheert super makkelijk.

Linsey, is de terugreis nog een beetje goed verlopen?

Handig stalnollie, not. Dat hoor je vaker, paarden die niks van je moeten weten na terugkomst. :+

Ik heb een losse draagriem en dat vind ik wel fijn voor als er een wiel in de berm stort ofzoiets

Het was inderdaad erg warm vandaag. Ik heb Nick maar onder de douche gezet, die wil echt niks met dit soort temperaturen. Vanmorgen vroeg was het gelukkig nog best koel, dus kon ik wel even ons andere paard rijden.
Nick in zijn nieuwe kudde gaat nog niet helemaal goed. Ze willen hem niet bij de uitgang van de wei waar ook de schuilstallen staan. Gelukkig gaat het met de dag wel wat beter, ze laten hem steeds meer in de buurt. Hopelijk laten ze hem morgen met die regen een beetje schuilen. :(:)
Laatst bijgewerkt door Kcinarual op 29-08-17 20:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 20:09

Mijn leren lossedraagriem en de eurotech vast draagriem. Merk geen verschil met rijden.

sakvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 20:10

Mirriejj, ik heb een losse draagriem op mijn tuig zitten. Ik raad een vaste draagriem echt af. De ellende is dat er zooooo ontzettend veel mensen niet weten hoeveel fijner een losse draagriem is, dat bijna niemand de moeite doet om het eens uit te proberen. Ik zou dus zeker proberen om die levering door te laten gaan!
Ik wil nog een keer informatieve filmpjes laten maken waarop het verschil tussen de draagriemen goed zichtbaar is. Maar dat duurt nog even.

Voor de rest duik ik weer even onder ;) druk druk druk.

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 20:14

Kom even binnen vallen. Zaterdag de wedstrijd en heb er zin in! Pip gaat verkleed en ik ook haha. Vandaag lekker niks gedaan behalve staart wassen. Met dit weer vind ie dat geen straf!

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 20:31

sakvis schreef:
Mirriejj, ik heb een losse draagriem op mijn tuig zitten. Ik raad een vaste draagriem echt af. De ellende is dat er zooooo ontzettend veel mensen niet weten hoeveel fijner een losse draagriem is, dat bijna niemand de moeite doet om het eens uit te proberen. Ik zou dus zeker proberen om die levering door te laten gaan!
Ik wil nog een keer informatieve filmpjes laten maken waarop het verschil tussen de draagriemen goed zichtbaar is. Maar dat duurt nog even.

Voor de rest duik ik weer even onder ;) druk druk druk.

Ik heb er inderdaad voor gekozen om de bestelling te annuleren en bestel het ergens anders. Ik heb nu een losse draagriem, maar die gaat nu niet bepaald soepel. Ik ben benieuwd of dat met de zilco anders gaat.

sakvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 20:52

Het voordeel van Zilco is dat de draagriem over het schofttuig gaat. Bij veel merken gaat de draagriem door het schoftje en zit die eigenlijk gewoon vast.

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 21:17

Mira283 schreef:
Kom even binnen vallen. Zaterdag de wedstrijd en heb er zin in! Pip gaat verkleed en ik ook haha. Vandaag lekker niks gedaan behalve staart wassen. Met dit weer vind ie dat geen straf!

Succes!

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 21:45

Patricia_86 schreef:
Mira283 schreef:

Succes!

Dank je wel!

Heeft iemand een tip voor. Mij? Pip heeft zolang ik hem al heb schilfers in de vacht. Nu kon ik dit onder controle houden door een keer per jaar compleet te wassen met anti roos. Dit jaar niet gedaan en schrok van de hoeveelheid schilfers het is net roos. Hoe kan ik dit oplossen zonder de shampoo?

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 21:47

Oooh mick begint net ineens te ontspannen in lichaam en wil graag gebriebeld worden, ook was hij ontspannen met zijn mond bezig met terug lopen naar de longeercirkel. hij word nog wel lief haha.

Sorry dames kan niet mee praten over tuig en karren.
Mira succes spannend
Scheermachine heb een opschreef van sectolin200 en al heel wat jaren oud toevallig voor de vakantie nieuwe messen op gezet ding word intensief gebruikt ook om hier thuis drie mensen mee te scheren . Ideaal ding en erg veel plezier mee.
Laatst bijgewerkt door StalNollie op 29-08-17 22:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 21:50

@stal nollie het word langzaamaan wel wat haha

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 22:39

@Ilse heb niet direct een idee, heeft niet geschuurd? Schimmeltje?

@StalNollie, merk jij speciale noden bij de zijdehoenders of kan je ze behandelen als een legkip qua huisvesting?

En oei dat is minder, hopelijk laat die zich snel terug gewoon pakken zonder gedoe.

Hier de dag begonnen met onze mini tink eens in de trailer doen, liep er zo op en past er in. Hij mag dan ook eens mee op uitstap :D .

Helaas daarna een konijn verloren terug, Sophia de dochter/zoon (niet meer kunnen controleren) van Lilly lag raar in het hok, der direct uitgehaald leefde nog en mee naar binnen genomen maar het heeft niet mogen zijn is in mijn armen gestorven. Had een uurtje voorheen nog bij allemaal de waterflesjes gecontroleerd en toen kwam ze nog vrolijk aanhuppelen zoals altijd. Denk aan oververhitting of toch konijnenziekte, ga komende dagen het hok ontsmetten en even leeg laten en dan maar de andere dames er.. hoop zo enorm dat ik er geen meer verlies. Sophia verliezen is nog zwaarder dan der moeder verliezen, heb der toen ze pasgeboren was warm geblazen in mijn handen. Der net op tijd kunnen redden toen en wonder boven wonder ze overleefde het en Lilly liet haar gewoon drinken, dat ik der nu op net geen 5 maanden heb moet afgeven alsnog is vreselijk. Der samen met mijn zus begraven, was haar konijn op zich maar iedereen hield zo van der, bloemetjes bij der gelegd <3 |(

Had deze foto enkele dagen geleden genomen nog.
Afbeelding

Omdat we toch van plan waren naar zee te gaan, toch nog gegaan puur om de gedachten te verzetten wat gelukkig gelukt is. Heb met de pony van mijn zus en mama gezwommen in de zee, het water was stabiel genoeg dat het kon. Geweldige ervaring voor mij <3 En in de wolken deze avond zag ik een liggend konijn, toeval of niet voor mij was het Sophia.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 22:42

Heb nooit legkippen gehad dus weet dat niet haha. Veel info opgezocht via Internet en bij de fokker of kweker weet niet hoe je dit noemt bij kippen info gevraagd.

Ze zijn erg leuk en tam

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 16:24

Ah die konijntjes zijn zo leuk! Helaas is dat niet te doen hier met Juna en 2 borders die bezeten zijn van beestjes.
Ik heb mijn kat ook meegenomen toen ik ging verhuizen, dat was in mei.
Die kan gewoon door het hele huis en dan door het traprekje naar boven. Gevolg is dat 2 honden van mijn partner de hele dag voor de hekje zitten :') Ze doen haar niets, maar ze willen haar niet uit het oog verliezen. Poes gaat dan extra op de trap liggen, ze weet dat de honden toch niet naar boven kunnen haha.

Hoe vinden jullie Jimmy momenteel qua bespiering gewicht?
Afbeelding

Morgen naar de fysio, kijken of zij nog op of aanmerkingen heeft.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 16:43

Qua gewicht ziet hij er vanaf de foto goed uit, denk dat je zijn ribben ook gewoon netjes kan voelen? Wat zijn z'n manen mooi trouwens, prachtig! <3

Hier de weide bemest en hummus (verteerde ponymest) er op gegooid, komende weken is die zeker dicht. Ga het daarna wel zien of er nog wat opstaat dat ze nog eens van kunnen knabbelen of niet en anders volgend jaar. Heb nog een stukje apart met gras op dat ze dan eens opmogen, is niet veel maar toch iets. :)