Goedemorgen! Mensen, wat hebben jullie veel gekletst! Komt zeker door het weer..
Welkom Mandy, leuke pony heb je! Hoe oud is hij?
Gisteren hebben wij ook echt zulk vies weer gehad. Toen we naar de pony's gingen was het nog droog, toen we er waren was het een beetje aan het spetteren, en toen we weggingen begon het echt te plenzen. En kwamen we dus zeiknat en doorweekt thuis.. Bij de hanzelijn was de boer trouwens slim geweest. Als je bij ons het weggetje in komt, heeft het weiland waarin de mensen konden kijken naar de brug 2 ingangen. De ene zit ter hoogte van het begin van ons land, de andere aan het eind. Zaterdag stond dus dat achterste hek open, gisteren de eerste. Dat was echt ideaal, de mensen zetten veel minder snel de fietsen tegen ons draad. Er stonden er in het uur dat wij er waren maar 2 tegenaan, waarvan 1 een inimini kinderfietsje met van die franjes aan het stuur. Die vonden de pony's wel leuk, ben benieuwd of die dingen er nog aanzaten toen het fietsje weer opgehaald werd.
Bij mij staan ze ook zonder schuilstal, ze hebben wel bomen en een hele grote meidoornhaag waar ze half in kunnen staan. Die heg houd ook alle wind tegen, echt ideaal!
Mandy, ik heb ook wel eens meegedaan aan ringsteken op het paard, op de manege waar ik vroeger altijd reed deden ze dat elk jaar op koninginnendag. Maar goed was ik er niet in
Buck had het koud, las ik! Ik denk wel dat Miracle bijna een moord wil doen om zijn korte vachtje te krijgen, ipv de dikke veulenvacht die hij nog heeft. Bij dit weer is dat niet zo erg, maar als het weer boven de 20 graden komt...
Emuline: Diesel is ook al een echte naarling zo te zien! Miracle valt dan gelukkig nog mee, maar toen Jolly naarling was was hij echt nog veel erger dan die van jou. Hij leek toen wel een skelet op pootjes, ook al was hij absoluut niet mager... Zo zag Jolly eruit als naarling: En zo vorig jaar als twenter:
Zag nog een sexy foto van de jongens van DeEiken langskomen, die zien er goed uit in zomervacht!
Pelryo, Punette schuurt zich hier ook altijd helemaal te pletter, maar ze heeft zeker geen ZE. Jolly heeft het wel, maar een heel klein beetje en altijd aan het eind van de zomer, dan lijkt het alsof hij schimmelinfecties heeft maar dat is dus niet zo.
Goedemorgen... Jullie praten inderdaad wel erg veel krijg je met het natte weer he. heb gisteren de hele dag in de regen gelopen we haden een kangal wandeling georganiseert en hebben het ondanks de regen gewoon door laten gaan
Hier nog steeds regen , is volgens mij nog geen moment droog geweest.
Yvanka_
Geplaatst: 03-05-10 12:56
Goede morgen!
Hier is het ook nog geen moment droog geweest.....
Hier staan ze ook op het land zonder schuilstal,.. Ze hebben 1 winter in een landje (erg klein) gestaan met schuilstal, maar ze stonden er nooit en te nimmer in. Sinds dien staan ze gewoon lekker op een veel groter weiland. Benji wel met regendeken op
hier is het ook droog, mag ook wel even zo blijven. ik ga om 2 uur op de fiets om een paardje op de manege even te rijden, van 3 tot 4. & dan wil ik ook weer droog terugkomen, haha.
Ik wilde dit jaar ook mee doen met ringsteken hier in de buurt, maar gaat denk niet lukken omdat ik geen geschikt wagentje heb.
Ghhf
Geplaatst: 03-05-10 14:09
ja hoor dat heb ik weer wil ik gaan gaat het regenen
Neptunus
Geplaatst: 03-05-10 14:40
hier ook droog weer hopelijk vanavond ook nog want dan ga ik naar stal. en inderdaad vind ik het wel belangrijk dat molly alles kent voordat we ooit met de kar de weg op gaan ik wil namelijk mijzelf en molly niet in gevaar brengen. de ronde die ik gisteren gelopen heb stonden wel allemaal nieuwe dingen voor haar en die zal ik dan ook zeker nog vaker gaan lopen. gisteren was het gelukkig rustig op de wegen door het slechte weer. vanaf morgen schijnt het weer beter weer te worden dus dan zullen de fietsers en motors ook wel weer de weg op komen. voor nu wil ik vooral op zondag lekker gaan lopen met enge dingen opzoeken zodat ze kan wennen aan de dingen die op straat voorbij komen. als ze wat meer kent gaan we ook de drukte opzoeken maar voor nu doe ik het rustig aan , ik wil haar ook niet gaan overvragen. met kelsie erbij is er niks aan de hand , maar ze moet het ook zeker alleen kunnen zeker als we eens samen een ritje met de kar willen maken. zolang ze nog niet echt bomproof is ook niet met de kar de weg op. dan maar eerst veel wandelen en beleren verder in de rijbak. lange lijnen kent ze vrij goed, slepen heeft ze ook een aantal keren gedaan en dat ging allemaal prima. mijn staleigenaar doet zelf mee aan men wedstrijden en weet er nogal wat vanaf. vanavond willen we molly dan ook eens in de kar zetten. gewoon ff keertje kar erachter, kijken hoe ze erop reageert. ik ben benieuwd, ik heb alle vertrouwen in molly. daarom hoop ik dat het vanavond droog blijft , en de bak een beetje te doen is. vanavond dus ook verslag voor jullie tenminste als het weer goed is gebleven.
Jaarlingen verharen vaker moeilijker.. Lizz komt er ook niet door..
Ik had me ook weer een dagje.. vanmorgen voelde ik me echt zo onwijs k*t ik bel niet gauw maar heb toch de reumatholoog gebeld.. Ze gingen wat regelen en zouden me vanmiddag terug bellen, ik was opweg naar mijn werk en toen werd ik gebeld dat ik om 12 uur al kon komen omdat ik niet voor niets zou bellen.. Affijn op mijn werk ging het ook totaal niet dus ik weer naar huis, en op naar het ziekenhuis... Ik was helemaal warm en aan het zweten terwijl mijn handen ijskoud waren, probleem --> mijn rug SI gewricht ? Zat duidelijk een rode plek was erggg warm en ik ging bijna van mijn graatje als ze mijn benen optilde.. Gingen ze mijn temp meten ook koorts... andere dokter erbij ik moest gelijk onder de MRI scan om te kijken wat deze ontsteking van binnen aan richt, dus hun naar beneden bellen dat ik eraan kwam volle wachtkamer daar... Lotje kon tussendoor.. Infuus ingebracht spul toegedient en daar een uur nog zo gelegen. Morgen ochtend krijg ik de uitslag van de MRI al..
Kom nu net pas uit het ziekenhuis en ben ze erg dankbaar want nu knalt mijn kop ook nog uit elkaar. Heb ook agressieve medicijnen gekregen willen we ze net ophalen heeft die K*T apotheek het niet, heb ze maar gezegt dat ze het kunnen komen brengen morgen..
Nou hier nog steeds regen het is geen moment droog geweest ! Pony's staan maar op stal vandaag , heel erg balen voor hun. Heb ze daarnet ff gepoetst. En hoop dat mischien vanavond droog is zodat ze dan nog ff naar buiten kunnen.
hoop dat het goed gaat & het weer meezit Neptunes, weet niet waar je woont maar hier ziet het er niet goed uit.
Buckje, tjee wat vervelend! ben benieuwd wat eruit komt dan.. gaat het nu al wat beter?
Neptunus
Geplaatst: 03-05-10 18:08
we vertrekken zo richting stal, ook hier regent het nu maar gelukkig alleen maar een beetje miezeren . mocht de bak tochniet te doen zijn , ach dan maar ff wandelen of wat tutten ofzo . ik vind het wel spannend, ben heel benieuwd hoe ze gaat reageren.
Zie dat iedereen wel last heeft van dit barre weer! Echt niet te geloven, het lijkt niet meer op te houden zeg! hopelijk is het morgen al een stuk beter!
net even snel rakker voor de sulky gezet! effe door het park gecrosst en toen begon het al weer flink te spetteren dus heb hem nog even los gezet in de bak en daarna weer lekker warm op zijn stalletje.
kijk of ik morgen effe wat langer kan rijden want hij is echt super druk!
het is echt heel bar weer.... het is nu op het moment droog. maar verder hele week slecht geweest
BarbaLala
Geplaatst: 03-05-10 21:16
Zoooo jullie gaan hard zeg!
Zal eens bijlezen
Het is inderdaad ku.tweer trouwens Ow en Abe zijn wolfskiesjes zijn getrokken en een tand die scheef is gegroeid, heb ze bewaard Hij was echt ontzettend braaf!