[HK] Kletstopic shethouders

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Borisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 17:43

Jaa dat heb ik zeker meegemaakt :') Ons huis stond nét niet onder water, maar de rest van Wilnis wel O:)
Was een heel drama := Maar achteraf kunnen we er wel om lachen. :P

Ik ook niet hoor, viel behoorlijk tegen, rijden was echt super leuk, maar de rest eromheen :n En die stands vond ik ook niet je van het.

*edit: Misschien zegt dit je wat over de dijkdoorbraak? :))

Afbeelding

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 18:02

Zo ben dr weer. :D Paardjes waren al op stal gezet door het slechte weer. :D Ze waren maar wat blij heb ze lekker een plak hooi bij gegeven en voor me zelf een lekkere turkse pizza gehaald. :P

fabiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 18:04

Wat een weer vandaag..zoveel regen.
Ben tussen de buien door nog even met Balou gaan wandelen, hij blijft die kinderen op skeelers toch maar eng vinden haha.

Emuline

Re: [HK] Kletstopic shethouders

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 18:10

sorry het zegt me echt niets :P
sorry... maar gelukkig dat je er wel om kan lachen..
ik ga even de was verder doen, en eten maken.
doegg

Neptunus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 18:49

hier ook geen auto , hmm ja een brommobiel maar die is stuk.
dus ook hier ik moet op de scooter.
het is nu ff droog dus ik vertrek zometeen ook ff richting de meiden.

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 19:56

het is hier sinds 5 uur al droog :D
kom er net achter dat Muntje zijn hoofd kapot schuurt aan de waterton. Stomme ZE ook.

Ik vroeg mij af ( heb het al in het ZE topic gevraagd maar kreeg geen reactie :+ ) Jeuken jullie ZE vrij pony's ook? of reageren ponys zonder eczeem niet op muggen beetjes?

Troy heeft de laatste tijd ook jeuk, maar schuurt zich (nog?) niet open. Indien hij ZE heeft verkoop ik hem gelijk, want dat wil ik hem niet aandoen.

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 20:00

Tanja schuurde zich tot bloedens toe toen ik haar kocht. Dacht ook gelijk shiiiiiiiiiiiit heb ik weer! maar nu ze helemaal verhaard is schuurt ze gelukkig niet meer.

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 20:02

het regent hier ook al een aantal uren nietmeer hoewel ik soms wel twijfel of het niet miesert etc.

Emuline

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 20:30

ik heb mijn pony ook met schuurplekken, niet tot bloedens toe..
maar heb geen idee of het ZE is..
Kan je dat zien? heb het nog niet aan iemand aan stal laten zien.
hij is nog 9 maanden, maar dan kan hij er toch al last van hebben?

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 20:49

@ Emuline; als hij aan het verharen is kan het gewoon kriebels zijn. Pepermuntje zonder deken, schuurt dwangmatig totdat hij open ligt en dan gaat hij door. Hij doet niks anders als schuren ;) Gelukkig met deken schuurt hij nauwelijks!

Troy is begonnen met verharen, maar rolt zo'n 4x per dag. Nou zitten hier veel mugjes hoor, we staan midden in het bos..

fabiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 20:49

Balou was zich gister ook behoorlijk aan het schuren langs een muur, net alsof die dacht wel even de muur om te duwen..
Ik hoop niet dat hij dat vaker gaat doen in de zomer, want dan vrees ik toch voor zijn staart en wat zou ik dat doodzonde vinden.

Emuline

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 20:56

zonde is dat ja! nee hij heeft wel schuurplekken op z'n kont en wat op z'n buik, maar dat zijn ook beet plekken van de andere shet.. ze zitten aardig op elkaars nek..
maar dat zijn kriebels ja...

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 21:02

Pepermuntje gaat heel heftig schuren, met volle kracht want dan schudt het hele stalletje, vandaar dat nu alles met schrikdraad is om spannen, nou staan we ook niet op de meest gunstige plek, we staan midden in het bos. en dat werkt nadelig!

Ik heb een x meegemaakt dat ik een deken had besteld, maar te laat binnen kwam, dat was de eerste en de laatste keer dat hij in galop van de wei kwam, mij aan de kant duwde en naar huis rende. Zo'n jeuk dat hij had. Arm ding

Neptunus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 21:09

molly schuurt ook maar dat is geen zomerexceem maar komt door het verharen , als ze eenmaal haar vacht kwijt is is het ook weer over.
ik kom net weer binnen vallen , ben een rondje door het dorp gaan doen met molly.
molly vond dat wel spannend de laatste maanden hebben we alleen met kelsie en mijn zusje erbij gewandeld maar vandaag alleen molly mee.
iemand die aan het vegen was was spontaan doodeng , plastic zakken nou dan moet je wel ff snurken en rondjes rennen , en paaltjes met lichtgevende vakken daar ga je als pony zijnde niet vrijwillig doorheen :D
maar ze is heelhuids thuis gekomen en ik ook haha.
was toch lekker ontspannend, door het weer niemand op straat in het dorp dus lekker rustig overal.
toen molly thuis in zicht had ging ze wel een pasje harder lopen natuurlijk.
maar ze heeft het goed gedaan .

Emuline

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 21:15

hoe oud is molly

Emuline

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 21:17

heb al even in je profiel gekeken...
vind ze dan alles eng?

Emuline

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 21:42

ik ga slapen...
heel misschien tot morgen..

Borisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 21:42

Gelukkig hebben die van mij geen van beiden ZE, ben ik wel heel blij mee :)

Maar ik ga jullie gedag zeggen tot vrijdag, want ik ga ff lekker een weekje naar Duitsland :D

Doeg! :evaw:

Neptunus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 21:44

nee hoor niet alles , er zijn vaak dingen waarvan je denkt nu gaat ze schrikken en dan loopt ze er vrolijk om heen.
en kleine dingetjes waarvan je denkt oh daar loopt ze makkelijk doorheen daar schrikt ze van.
traktors vind ze niet eng bijv, motors en brommers bijv ook niet.
autos met flink wat geluid geeft ze ook niks om.
ze loopt normaal ook gewoon om een vuilniszak heen maar vandaag was die ineens eng , paaltjes waren ook ineens eng terwijl we daarvoor diezelfde paaltjes voorbij zijn gelopen
er lag ook een soort riool buis waar flink stromend water doorheen suisde, nou daar gaat ze gewoon langs zonder moeilijkheden.

vind het goed dat ik vandaag alleen met haar ben gegaan.
en dat ga ik ook zeker vaker doen op zondag , ik wil met de tijd toch gaan mennen op de weg ( ze moet nog beleerd worden dus dat duurt nog even voordat we de weg opgaan ) maar als ze om elk klein ding begint te snurken en weg wil rennen dan ga ik zo met mijn karretje de weg niet op hoor voordat we ergens in de sloot belanden ;)

Yvanka_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 21:58

Jeetje jullie gaan snel zeg :=

Voor de nieuwe; Welkom!

Hier is het geen enkele seconde droog geweest. Wel dat het minder werd, maar minder dan miezer ging het helaas niet.

Benji is in april pas geschoren, dus die staat ook nog lekker met een regendekentje op. Met dat warme weer heeft hij overigens zonder dekentje gestaan.

Heb weer leuke foto's voorbij zien komen. :)

Yvanka_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 22:01

Emuline; Wat betreft de vacht van je pony... Tsja.. Je loopt effies voor l*l... Maar zo heb ik er ook bij gelopen hoor, het is gewoon de combi veulenvacht/wintervacht die ze kwijt moeten. Gaat helemaal goed komen ;)

fabiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 22:43

Neptunus: ben het met je eens. Ik wil Balou over een tijd ook beleren, maar ik heb ook zoiets van ik ga nu zoveel mogelijk met hem wandelen, zodat hij aan het verkeer en de andere dingen op straat kan wennen.

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 22:48

Challenge is al bomproef :D Wilde Tanja misschien laten beleren in het najaar maar wacht nog maar een paar jaar zodat Challenge straks voor de sulky kan.

Yvanka_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 22:52

Heb ik ook gedaan met Benji, eerst laten wennen aan vanalles. Die is nergens meer bang voor... Echt heerlijk..

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 23:16

ik ga ook maar richting bed, nog even lekker tv kijken. :)
fijne avond allemaal & welterusten voor straks/zo! :+: