[HK]SMP kletstopic 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 17:18

Patty14 schreef:
Susanne schreef:
Jongens ik zag net een filmpje van stokpaardrijden en blijkbaar is dat een ding. Ik kon mezelf van de grond rapen maar wat vinden jullie daar nou van? _O-

Het komt dit jaar naar HE dus voor de geïnteresseerden.. _O-

Denk dat ik Willem maar ga inruilen!

Zooo jammer dat ik dan op vakantie ben :+

had jij nou zaterdag ook district , maar dan bij Oost?

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 17:21

hier Patty omdat je dan op vakantie bent kan je nog even genieten *\o/*

Patty14

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 17:28

@Patricia; Jaa hier ook DK. Maar misschien heb je wel mee gekregen van de droes bij Kraaij? Daarom heb ik me afgemeld. Als er een andere locatie komt doe ik wel mee. Maar ga het risico niet nemen.

Dat filmpje :+ :=. Aparte hobby noemen we het maar.

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 17:39

Patty14 schreef:
@Patricia; Jaa hier ook DK. Maar misschien heb je wel mee gekregen van de droes bij Kraaij? Daarom heb ik me afgemeld. Als er een andere locatie komt doe ik wel mee. Maar ga het risico niet nemen.

Dat filmpje :+ :=. Aparte hobby noemen we het maar.

Ja dat vroeg ik mij al af, hebben ze geen andere lokatie kunnen vinden?

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 18:35

Ze laten de boel gewoon door gaan daar. Ik weet niet of ze wel opzoek zijn naar een andere locatie.
Ik lees iig al wel dat er heel wat hebben afgemeld.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 18:42

Ik zie ook het een en ander voorbij komen op Facebook inderdaad. Wat vervelend joh! Vraag me af of het überhaupt wel door gaat als er zo veel mensen afgemeld hebben. Ze kunnen in alle opzichten beter voor een andere locatie kiezen. Deze ziekte wil je juist voorkomen (verspreiding tegengaan).. dan ga je er toch geen DK houden :roll:

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 19:17

Op de avond dat de droes daar ontdekt werd is een paard van een stalgenoot nog op die locatie geweest.

Las op FB er ook al veel ophef over.

ilse_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 19:26

Droes heerst momenteel heel erg helaas.. op verschillende plaatsen bij ons in de buurt is het en wij hebben het zelf ook. Het is enorm balen en zo sneu voor de paardjes

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 19:35

Jeeeetje dames ik houd jullie niet bij :-)

Laura; hca is echt een aanrader hoor :-)
Ook een pony die fietsen leuk vindt haha

Linde; lief dat je naar Alf vraagt! Hij gaat echt super goed! Zo blij mee :-)
Alf nog niet dik in haar maar komt wel heel veel vanaf. Ja 200 gram is voor nu wel heel warm.

Frummels: zo leuk dat Pepper nu in de groep kan en dat het goed gaat!

Mirriej: wat vervelend zeg van die ijzers! Misschien dan hoefschoenen of heeft hij ze voor een andere reden nodig?
Lees nu dat ze eronder zitten.

Kiekeboefje; van bovenaf is ze inderdaad goed aan de maat haha.
Goed verschil die 2 foto's!

Patricia: super dat jullie toch mogen!!

Lori; wat rot van je konijn! Sterkte!
Ik vind die manen weg knippen ook altijd zooooo zonde bij die mini's!
Whahaha 2 verschillende schoenen aan. Voelde je dat dan niet?

Fennadev; ik vind dat eerlijk gezegd pony's pesten om zo rond te lopen zonder ze het voer te geven. Ik begrijp je bedoeling maar bij dieren draait het leven vaak nu eenmaal om voer....
Wel netjes om in de berm te poepen haha.

Ilse89; welkom!Veel paardjes!

Susanne; had het ook al ergens voorbij zien komen. Vind het zo stom haha

ElineGC

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 19:52

Netjes van het in de berm poepen! Ik ben altijd te laat met in de berm komen. Kan ik weer op zoek naar een stok om het opzij te vegen. Ruimen jullie het ook altijd op?

Ik snap ook echt niet dat ze het door laten gaan. Het is toch een enorm risico... Genoeg andere plekken lijkt me

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 20:26

IngridM schreef:
Jeeeetje dames ik houd jullie niet bij :-)

Laura; hca is echt een aanrader hoor :-)
Ook een pony die fietsen leuk vindt haha

Linde; lief dat je naar Alf vraagt! Hij gaat echt super goed! Zo blij mee :-)
Alf nog niet dik in haar maar komt wel heel veel vanaf. Ja 200 gram is voor nu wel heel warm.

Frummels: zo leuk dat Pepper nu in de groep kan en dat het goed gaat!

Mirriej: wat vervelend zeg van die ijzers! Misschien dan hoefschoenen of heeft hij ze voor een andere reden nodig?
Lees nu dat ze eronder zitten.

Kiekeboefje; van bovenaf is ze inderdaad goed aan de maat haha.
Goed verschil die 2 foto's!

Patricia: super dat jullie toch mogen!!

Lori; wat rot van je konijn! Sterkte!
Ik vind die manen weg knippen ook altijd zooooo zonde bij die mini's!
Whahaha 2 verschillende schoenen aan. Voelde je dat dan niet?

Fennadev; ik vind dat eerlijk gezegd pony's pesten om zo rond te lopen zonder ze het voer te geven. Ik begrijp je bedoeling maar bij dieren draait het leven vaak nu eenmaal om voer....
Wel netjes om in de berm te poepen haha.

Ilse89; welkom!Veel paardjes!

Susanne; had het ook al ergens voorbij zien komen. Vind het zo stom haha

Ja fijn dat de meiden toch mogen. Gelukkig netjes opgelost. Ze waren al weken het wijken aan het oefenen speciaal voor Horse Event en nu nog even volgende week goed oefenen. Nu eerst even zaterdag mennen op het district kampioenschap, hopelijk 1 van de drie pony's een hippiade ticket.
En dan tussendoor knallen op Horse Event. Hun volle broer van Faya en Half broer van Caya mag ook, hebben ze weer familie reunie. Ze herkennen elkaar altijd zo leuk.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 20:27

Ik snap dat je dan niet gaat Patty. Hopelijk komt er alsnog een andere locatie.

Eline, ik ruim het meestal op. 1 Keer ging hij onder een viaduct staan poepen, tja, daar kan ik het niet zomaar even in de berm schoppen. Dus dan ga ik met een fiets en een schep later nog naar de locatie, of het moet al 10 km verderop zijn. Maar meestal is het dan al te platgereden om het nog in de berm te kunnen gooien..

Hun vitaminebrokjes zijn niet echt noodzakelijk voor ze om te overleven, da's nog altijd het hooi. En er is een verschil tussen zoals Jorie doet vriendelijk en geduldig met de oortjes naar voren staan wachten of wat Alex doet. Alex claimt het voer al voordat je het aan hem geeft, dat claimerige oren naar achter hoeft van mij niet. Dat mag ie gerust doen zodra het voer op de grond staat en Jorie het probeert te stelen, maar niet zolang het nog 'van mij' is. Dus door hem iets langer te laten wachten op deze manier leert hij dat hij niet zo opdringerig hoeft te doen. Vanavond duurde het achter mij aanlopen om voer te krijgen overigens nog maar zo'n 3-5 minuten(ik meet het niet precies). Toen stonden ze beiden met de oren naar voren naar mij te kijken :j
Laatst bijgewerkt door Jorex op 24-08-17 20:28, in het totaal 1 keer bewerkt

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 20:27

Oh ja ik heb nog iets leuks te vertellen :-)

Ik heb gisteren een trailer gekocht:-)

Ik ga hem eerst aanpassen aan mijn wensen en dan lekker tuffen maar:-)

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 20:29

IngridM schreef:

Leuk wat voor trailer? en wat ga je aanpassen?

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 20:45

Alf zou van mij een knal voor zijn kop krijgen als hij het voer zo uit mijn handen probeert te trekken.
Je pony weet natuurlijk niet dat hij er niet van hoeft te leven :-) Voer = voer

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 20:45

Patricia_86 schreef:
IngridM schreef:

Leuk wat voor trailer? en wat ga je aanpassen?

1.5 paards.
Stangen op Alf hoogte, schot voor trailer etc :-)

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 21:48

IngridM schreef:
Alf zou van mij een knal voor zijn kop krijgen als hij het voer zo uit mijn handen probeert te trekken.
Je pony weet natuurlijk niet dat hij er niet van hoeft te leven :-) Voer = voer

Ik lees nu terug volgens mij trekt hij het niet uit je handen?

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 21:53

Snelle zwaai vanuit de caravan. .. nog wat daagjes en dan kan ik me pony weer vertroetelen het bezig zijn is toch wel een gemis, al ben ik hier ook bezig met de kinderen maar is toch anders. Helaas de oudste vandaag koorts gekregen hopelijk morgen wat minder.

En het weet is prachtig toen we hier heen reden hadden we regen maar eenmaal aan het opbouwen van de tent geen spatje regen meer gezien

Alles in snelvaart door gelezen ...

Die stokpaardjes geweldig ik deed hrt vroeger ook hoor touw om me middel en dresseren of springen maar. Ook opde fiets staan zit staan zit hahaha

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 22:01

Geloof me Ingrid, hij krijgt vaak genoeg een knal voor zijn hoofd, omdat ik al vind dat ie te dichtbij staat. Ik probeer het nu eens anders op te lossen, want ik krijg gewoon niet eens de kans om het rustig neer te zetten. Verder respecteert hij mij prima, kan eenmaal ik het voer heb neergezet in de stal rustig buiten de stal blijven staan wachten op het commando en hij kan ook rustig op 5 meter afstand blijven staan als Jorie nog eet. Het is alleen het lopen waarbij hij het me nog verrekte lastig maakt. En een knal geven met twee voerbakken in je handen zonder dat het voer eruit valt, is ook een beetje lastig plannen, dus ik schuif hem meestal met voetwerk aan de kant.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 22:36

@Ilse, bedankt voor je antwoord. Blij dat je de vraag geen probleem vond, als het een stukje is heb ik nog zo iets van oke goed 3de oor maar zie er ook soms inderdaad dat de helft weg is en dan heb ik zo iets van "knip de rest ook af dan" :')

@IngridM, was maar 20 meter tot de auto. Had er echt niet op gelet nee.

@Fennadev, wat een vriendin van mij doet is al haar paarden aanleren dat ze eerst 2 meter achteruit moeten, ze het voer neerzet en pas op teken mogen ze ernaartoe en er aan beginnen :) .

Hier mogen ze ook niet er in duiken maar zo goed op commando staan ze niet helaas.

Rest van de middag even gewoon genoten (en uitgemest :') ) en morgen maar terug studeren voor de 2 andere die ik moet herdoen :)

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 22:53

Hahaha Ik zie je al gaan met verschillende schoenen :-)

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 23:07

Verschillende schoenen die ken ik.

Wat jammer van je konijn Lori! Misschien tzt kijken of je bij een opvang het konijn die je nog over heb aan een nieuw vriendje of vriendinnetje kan koppelen?

Patricia wat leuk dat je dames toch mee mogen doen!

Wat handig fennadev je pony in de berm leren poepen!

Ik heb floor dmv clickertraining leren voer weigeren. Met zn bak vind hij t nog erg lastig :=
Maar hij begint t te snappen
Lezen doe ik maar onder een meeleessteen.
helaas zitten wij nogsteeds met een personeels te kort en zijn mn dagen erg lang. Soms gewoon het puf even niet. (Sociaal leven, paarden, werk vooral werk en sporten)

Helaas moet ik HE over laten gaan dit jaar. :( ik krijg het vervoer niet rond.

Floor heeft vanaf maandag stil gestaan, hij was zn ijzer weer kwijt en mijn smid kon vandaag pas helaas, wel voor het eerst zonder relaquine. Zaterdag even kort aan de dubbele longe en zondag even een lekkere buitenrit maken *D

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 00:03

@Lillian_, zal niet nodig zijn heb 10 konijnen in totaal. Ik doe hobby matig enkele nesten van teddy dwergen in België daar zijn er weinig fokkers en de kleintjes in de winkel zijn vaak leeuwenkopjes of kruisingen met van alles en nog wat. Ik hou het wel erg kleinschalig en fok mijn dieren niet kapot.. ook hou ik ze niet in kleine konijnenflats maar in ruime hokken (grand logde 160 oa)met hopelijk naar volgend jaar toe nog extra rennen aan, grote investering maar het comfort van mijn huppelende vriendjes gaan voor :D <3 . Ook gaan oudere dieren (als in te oud voor fok) hier niet weg, dat krijg ik niet over mijn hart enkel Lilly het konijn die gestorven is is veel te vroeg gegaan baal er enorm van, ik ken al hun karaktertjes, Lilly was een avonturier net zoals haar dochter die nu nog een dag alleen zit (voor het zekerste) en dan kijk ik of ik haar kan koppelen zodat ze niet meer alleen zit en mijn ander konijn zou direct een veel groter verblijf hebben dan. Dan zijn er nog 2 die naar mijn mening te klein zitten maar komt in orde :D .

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 06:20

StalNollie; waar ben je met vakantie?

Lori; leuk dat je dat doet. Heb je foto 'tje?

Kcinarual

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 11:35

Patricia, ik voer de Gluco Balance nog maar 1,5 week, maar hij is al een paar cm in buikomvang kwijt en hij voelt zich een stuk fitter! Hij is die paar cm wel heel snel kwijt geraakt, dus ik moet wel even in de gaten houden of hij niet té snel afvalt.

Ingrid, ik wil inderdaad in de toekomst graag een HCA!