Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Susanne schreef:Wat leuk dat jullie toch naar HE mogen Patricia!
Gaaf Laura, diergeneeskunde! Is Nick trouwens wel eens getest op IR en cushing?
Lori wat sneu van je konijntjeSterkte..
Mooi hè de waddeneilanden Fenna! Ik heb altijd direct een vakantiegevoel als ik naar een van de eilanden ga. Dit jaar staat Schiermonnikoog weer op de planning.
Welkom Ilse! Knappe dieren!
Donja ziet er een stuk beter uitLekker fit.
Als ik de weersverwachting voor zaterdag bekijk zie ik geen 26 graden hoor in de Beemster.. Ja in Zuid LimburgVolgens mij gaat het wel meevallen met de temperaturen
![]()
Overal alweer dikke vachten lees ik! Willem is ook alweer flink aan het verharen, maar zijn vacht valt gelukkig nog mee. Wil voorlopig nog even niet scheren dus hopelijk blijft het nog eventjes zo die vacht.
Susanne schreef:Gaaf Laura, diergeneeskunde! Is Nick trouwens wel eens getest op IR en cushing?
Kcinarual schreef:Susanne schreef:Gaaf Laura, diergeneeskunde! Is Nick trouwens wel eens getest op IR en cushing?
Op beide niet getest, maar ik ga er vanuit dat hij IR heeft. Met het huidige management gaat het super goed, dus dat zetten we door.
Ik denk niet dat hij cushing heeft. Zijn vacht is niet een typische cushing vacht en verder heeft hij geen symptomen. Hij is ook altijd super alert en aanwezig.
Susanne schreef:Jongens ik zag net een filmpje van stokpaardrijden en blijkbaar is dat een ding. Ik kon mezelf van de grond rapen maar wat vinden jullie daar nou van?![]()
Het komt dit jaar naar HE dus voor de geïnteresseerden..
Denk dat ik Willem maar ga inruilen!
Fennadev schreef:Ik kan alleen maar zeggen dat ik daar geen conditie voor heb Susanne![]()
Het viel mijn vader ook al op dat mijn pony's nu ipv anderhalf pakje per week er 2 doorheen vreten. Ik denk dat dat ook komt door het verharen.
En nog even iets leuks over Alex. Hij ging gisterochtend tijdens ons ritje ineens in de berm draven ipv op de weg en ik wilde hem al terug sturen. Op de weg is het namelijk makkelijker lopen voor hem. Maar toen deed hij dus zijn staart omhoog, moest ie gewoon poepen en had ie zelf bedacht dat hij daarvoor in de berm moest gaan staan. Slimme pony, ik stuur hem al een paar weken richting de berm als ie zijn staart optilt om te poepen en nu bedacht ie het zelf. Dus ik heb hem even stilgezet zodat hij rustig zijn ding kon doen en een klopje op de kont had ie ook wel verdiend.
Lori schreef:@Ilse, welkom! Mooie paardjes heb je, mag ik eens zo lomp zijn om te vragen of je dat zelf niet jammer vind van de manen bij de miniatuurpaarden? Heb zelf een nmprs en Bmp waarvan de bmp zeker kans maakt op de keuring maar dat wegknippen van die manen weiger ik te doen![]()
@Kiekeboefje, mooi verschil!
@Laura, gaaf dierengeneeskunde. Durfde ik niet aan qua leerstof hier in België, ik doe nu dierenzorg bachelor.
@Kcinarual, de typische vacht hoeft niet altijd bij cushing.
Hier vanmorgen een examen gemaakt, ben ik vertrokken ben ik mijn nota's vergeten en heb ik 2 verschillende schoenen aan![]()
. Behalve een toezichthouder die gniffelde heeft niemand het gezien denk ik.
Dochter van Lilly die gestorven is leeft nog en is lekker actief, was even spannend want kon altijd een konijnenziekte zijn ook natuurlijk.
De pony's heb de nacht ook goed doorstaan in de uitloop met hooi met de b pony tinker er terug bij, is een stuk kleiner dan de weide maar is lekker relaxt dus erg tevreden.
Kcinarual schreef:Susanne, Ik zag het inderdaad.. Ik snap het écht niet.![]()
Patricia, Ik ga er vanuit dat Nick IR heeft, dus daar behandel ik hem ook naar. Hij krijgt zo min mogelijk suikers (sowieso krijgt hij nooit appels, wortels en snoepjes e.d. & draagt hij een graasmasker in de wei), krijgt Gluco Balance en beweegt veel. Meer dan dat kunnen we niet doen en de test is dan eigenlijk alleen voor bevestiging. Aangezien hij sowieso moet afvallen heeft de bevestiging voor mij ook geen toegevoegde waarde.