[HK]SMP kletstopic 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lori

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 23:23

Je bent welkom Ilse, stel je je even voor?

ilse_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 23:39

Nou, komt tie dan..

Ik ben ilse, ben 27 jaar, woon samen met mijn verloofde en 3 jarige dochter in Oss.
Wij hebben een hobbymatige minipaarden fokkerij welke bestaat uit +/- 20 paardjes.
Ook zijn wij regelmatig te vinden op show/keuring met onze paardjes.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 09:40

Welkom ilse
Wat een knappe paardjes

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 09:42

Hier gisteren vast wagen schoongemaakt voor districtkampioenschap vandaag het tuig en dan morgen de pony's. Wordt warme dag..... 26 graden op de tijd dat Caya moet. En ze heeft al zo.n hekel aan warmte.

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 10:52

Welkom Ilse! Wat een knappe paardjes zijn dan <3

Patricia ik snap dat wel, het is zo benauwd!

Mooie vergelijking!
April;
Afbeelding
Gisteren!!!!!!
Afbeelding
Afbeelding

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 11:06

Jeetje wat een geweldig mooi verschil Kiekeboefje! Merk je nu ook dat ze een stuk fitter is?

Kcinarual

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 11:31

Wauw wat een verschil Kiekeboefje!!

Da's niet lekker met 26 graden Patricia, extra veel succes voor Caya gewenst!

Mooie pony's Ilse, welkom!

Gisteren heb ik een rondje aan de fiets gedaan met Nick. Ik was even vergeten hoe leuk hij dat vind, ik had een hele (iets te) happy pony :Y)

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 11:33

Kcinarual schreef:
Gisteren heb ik een rondje aan de fiets gedaan met Nick. Ik was even vergeten hoe leuk hij dat vind, ik had een hele (iets te) happy pony :Y)

Hier precies zo met Jimmy :+

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 11:49

En Jorie is ook veel te blij naast de fiets. Bokken en met het voorbeentje uitslaan zijn twee van zijn favoriete bezigheden dan :+

Welkom Ilse, mooie pony's, maar niks voor mij. Ik vind ze er altijd zo teer uitzien die mini paardjes. Maar ik vind de kleuren waarin ze komen wel erg mooi <3

Mooi verschil al Kiekeboefje, op de goede weg.

Da's best balen van de temperaturen dan patricia. Ik vond het gisteren ook al erg heet om een ritje te doen. Dus dan maar snel even 's ochtends, maar ja, starttijden kun je niet veranderen. Hopelijk gaat het desondanks de hitte wel goed.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 11:50

Wat leuk dat jullie toch naar HE mogen Patricia!

Gaaf Laura, diergeneeskunde! Is Nick trouwens wel eens getest op IR en cushing?

Lori wat sneu van je konijntje :\ Sterkte..

Mooi hè de waddeneilanden Fenna! Ik heb altijd direct een vakantiegevoel als ik naar een van de eilanden ga. Dit jaar staat Schiermonnikoog weer op de planning.

Welkom Ilse! Knappe dieren!

Donja ziet er een stuk beter uit :) Lekker fit.

Als ik de weersverwachting voor zaterdag bekijk zie ik geen 26 graden hoor in de Beemster.. Ja in Zuid Limburg :+ Volgens mij gaat het wel meevallen met de temperaturen :j

Overal alweer dikke vachten lees ik! Willem is ook alweer flink aan het verharen, maar zijn vacht valt gelukkig nog mee. Wil voorlopig nog even niet scheren dus hopelijk blijft het nog eventjes zo die vacht.

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 12:14

Susanne schreef:
Wat leuk dat jullie toch naar HE mogen Patricia!

Lori wat sneu van je konijntje :\ Sterkte..

Mooi hè de waddeneilanden Fenna! Ik heb altijd direct een vakantiegevoel als ik naar een van de eilanden ga. Dit jaar staat Schiermonnikoog weer op de planning.

Welkom Ilse! Knappe dieren!

Donja ziet er een stuk beter uit :) Lekker fit.

Als ik de weersverwachting voor zaterdag bekijk zie ik geen 26 graden hoor in de Beemster.. Ja in Zuid Limburg :+ Volgens mij gaat het wel meevallen met de temperaturen :j

Overal alweer dikke vachten lees ik! Willem is ook alweer flink aan het verharen, maar zijn vacht valt gelukkig nog mee. Wil voorlopig nog even niet scheren dus hopelijk blijft het nog eventjes zo die vacht.

Oh haha buienrader bij 5 daagse per uur wel om 14:00 midden beemster. Maar misschien veranderd het hopelijk weer.

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 12:26

Ik merkte het voor mijn vakantie wel, maar ze lijkt nu minder energie te hebben. Het enige wat zij eet is hooi, en ze krijgt elke dag 100 gram Natures Best van Pavo, en 30 gram Metazoa. Hier bij de druppels voor haar nieren. Leek mij niet enorm veel of te weinig. Ik weet echt niet wat het is..... ik koppelde het al aan het weer, het is vrij benauwd.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 12:28

Kan ook komen door het verharen :j Dat kost best veel energie en sommige paarden kunnen dan wat sloom worden. En het is ook inderdaad een stuk warmer dan vorige week.

Kcinarual

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 12:41

Susanne schreef:

Op beide niet getest, maar ik ga er vanuit dat hij IR heeft. Met het huidige management gaat het super goed, dus dat zetten we door.
Ik denk niet dat hij cushing heeft. Zijn vacht is niet een typische cushing vacht en verder heeft hij geen symptomen. Hij is ook altijd super alert en aanwezig.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 13:13

@Ilse, welkom! Mooie paardjes heb je, mag ik eens zo lomp zijn om te vragen of je dat zelf niet jammer vind van de manen bij de miniatuurpaarden? Heb zelf een nmprs en Bmp waarvan de bmp zeker kans maakt op de keuring maar dat wegknippen van die manen weiger ik te doen %)

@Kiekeboefje, mooi verschil!

@Laura, gaaf dierengeneeskunde. Durfde ik niet aan qua leerstof hier in België, ik doe nu dierenzorg bachelor :j .

@Kcinarual, de typische vacht hoeft niet altijd bij cushing.

Hier vanmorgen een examen gemaakt, ben ik vertrokken ben ik mijn nota's vergeten en heb ik 2 verschillende schoenen aan :roll: _O- . Behalve een toezichthouder die gniffelde heeft niemand het gezien denk ik.

Dochter van Lilly die gestorven is leeft nog en is lekker actief, was even spannend want kon altijd een konijnenziekte zijn ook natuurlijk.

De pony's heb de nacht ook goed doorstaan in de uitloop met hooi met de b pony tinker er terug bij, is een stuk kleiner dan de weide maar is lekker relaxt dus erg tevreden :D .

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 13:33

Kcinarual schreef:
Susanne schreef:

Op beide niet getest, maar ik ga er vanuit dat hij IR heeft. Met het huidige management gaat het super goed, dus dat zetten we door.
Ik denk niet dat hij cushing heeft. Zijn vacht is niet een typische cushing vacht en verder heeft hij geen symptomen. Hij is ook altijd super alert en aanwezig.

Ah oké daar was ik even nieuwsgierig naar :) Cushing vind ik hem niet typisch, maar ik verdenk hem wel van IR zo van jouw foto's en verhalen.

Mijn cushie had trouwens een prachtige vacht, ze hebben meestal niet alle duidelijke symptomen maar vaak wat vage dingetjes. Mijne had de bekende bultjes boven de ogen, gevoelig voor bevangenheid en verlies van spieren met name de rugspieren. En daardoor een hangbuik.

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 15:30

IR zou ik indd laten testen. Vind het ook wel zo klinken.

Hier alles.schoongemaakt en gedaan.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 16:06

Jongens ik zag net een filmpje van stokpaardrijden en blijkbaar is dat een ding. Ik kon mezelf van de grond rapen maar wat vinden jullie daar nou van? _O-

Het komt dit jaar naar HE dus voor de geïnteresseerden.. _O-

Denk dat ik Willem maar ga inruilen!

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 16:28

Ik kan alleen maar zeggen dat ik daar geen conditie voor heb Susanne :')

Het viel mijn vader ook al op dat mijn pony's nu ipv anderhalf pakje per week er 2 doorheen vreten. Ik denk dat dat ook komt door het verharen.

En nog even iets leuks over Alex. Hij ging gisterochtend tijdens ons ritje ineens in de berm draven ipv op de weg en ik wilde hem al terug sturen. Op de weg is het namelijk makkelijker lopen voor hem. Maar toen deed hij dus zijn staart omhoog, moest ie gewoon poepen en had ie zelf bedacht dat hij daarvoor in de berm moest gaan staan. Slimme pony, ik stuur hem al een paar weken richting de berm als ie zijn staart optilt om te poepen en nu bedacht ie het zelf. Dus ik heb hem even stilgezet zodat hij rustig zijn ding kon doen en een klopje op de kont had ie ook wel verdiend.

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 16:29

Susanne schreef:
Jongens ik zag net een filmpje van stokpaardrijden en blijkbaar is dat een ding. Ik kon mezelf van de grond rapen maar wat vinden jullie daar nou van? _O-

Ja zag ook al dat het naar Horse Event komt!
is wel leuk voor de leeftijd 8 -12 of zo. Had ik vroeger geweldig gevonden *\o/*
Voor volwassenen vind ik het wel een beetje apart hahaha
Ze zijn ook echt fanatiek. En kunnen echt hoog springen. Doe ik ze niet na hoor! _/-\o_ :')
En sommige meiden kunnen heel mooi strekken, dat doen caya en faya ze ook niet na.
En dan die verzameling, helemaal top!

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 16:30

Fennadev schreef:
Ik kan alleen maar zeggen dat ik daar geen conditie voor heb Susanne :')

Het viel mijn vader ook al op dat mijn pony's nu ipv anderhalf pakje per week er 2 doorheen vreten. Ik denk dat dat ook komt door het verharen.

En nog even iets leuks over Alex. Hij ging gisterochtend tijdens ons ritje ineens in de berm draven ipv op de weg en ik wilde hem al terug sturen. Op de weg is het namelijk makkelijker lopen voor hem. Maar toen deed hij dus zijn staart omhoog, moest ie gewoon poepen en had ie zelf bedacht dat hij daarvoor in de berm moest gaan staan. Slimme pony, ik stuur hem al een paar weken richting de berm als ie zijn staart optilt om te poepen en nu bedacht ie het zelf. Dus ik heb hem even stilgezet zodat hij rustig zijn ding kon doen en een klopje op de kont had ie ook wel verdiend.

dat is slim zeg, poepen in de berm!

ilse_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 16:51

Lori schreef:
@Ilse, welkom! Mooie paardjes heb je, mag ik eens zo lomp zijn om te vragen of je dat zelf niet jammer vind van de manen bij de miniatuurpaarden? Heb zelf een nmprs en Bmp waarvan de bmp zeker kans maakt op de keuring maar dat wegknippen van die manen weiger ik te doen %)

@Kiekeboefje, mooi verschil!

@Laura, gaaf dierengeneeskunde. Durfde ik niet aan qua leerstof hier in België, ik doe nu dierenzorg bachelor :j .

@Kcinarual, de typische vacht hoeft niet altijd bij cushing.

Hier vanmorgen een examen gemaakt, ben ik vertrokken ben ik mijn nota's vergeten en heb ik 2 verschillende schoenen aan :roll: _O- . Behalve een toezichthouder die gniffelde heeft niemand het gezien denk ik.

Dochter van Lilly die gestorven is leeft nog en is lekker actief, was even spannend want kon altijd een konijnenziekte zijn ook natuurlijk.

De pony's heb de nacht ook goed doorstaan in de uitloop met hooi met de b pony tinker er terug bij, is een stuk kleiner dan de weide maar is lekker relaxt dus erg tevreden :D .

Dat mag je gerust vragen hoor haha..
Ik vond het eerder wel zonde om "het 3de oor" weg te scheren. Maar eigenlijk doe ik het alleen als ze naar show of keuring moeten. De paardjes waar ik niet mee show, daar laat ik het gewoon bij zitten. Ik vind het op show/keuring wel mooier omdat hun hals dan mooier uit komt. Daarbij haal ik nooit zo heel veel weg eigenlijk. Bij sommige paardjes zie ik vaak dat de halve manen weg zijn. Dat vind ik dan wel zonde

Kcinarual

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 16:54

Susanne, Ik zag het inderdaad.. Ik snap het écht niet. :+

Patricia, Ik ga er vanuit dat Nick IR heeft, dus daar behandel ik hem ook naar. Hij krijgt zo min mogelijk suikers (sowieso krijgt hij nooit appels, wortels en snoepjes e.d. & draagt hij een graasmasker in de wei), krijgt Gluco Balance en beweegt veel. Meer dan dat kunnen we niet doen en de test is dan eigenlijk alleen voor bevestiging. Aangezien hij sowieso moet afvallen heeft de bevestiging voor mij ook geen toegevoegde waarde. :)

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 17:17

Kcinarual schreef:
Susanne, Ik zag het inderdaad.. Ik snap het écht niet. :+

Patricia, Ik ga er vanuit dat Nick IR heeft, dus daar behandel ik hem ook naar. Hij krijgt zo min mogelijk suikers (sowieso krijgt hij nooit appels, wortels en snoepjes e.d. & draagt hij een graasmasker in de wei), krijgt Gluco Balance en beweegt veel. Meer dan dat kunnen we niet doen en de test is dan eigenlijk alleen voor bevestiging. Aangezien hij sowieso moet afvallen heeft de bevestiging voor mij ook geen toegevoegde waarde. :)

werkt die glucobalance goed bij afvallen bij jou? Ik heb Caya op dieet staan, die wordt al dik als ze naar eten kijkt haha

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 17:17

Susanne schreef:

Zooo jammer dat ik dan op vakantie ben :+