[HK]SMP kletstopic 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Frummels

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 20:23

Bedankt allemaal. Ik vind hem ook heel knap en ben blij met hoe hij er uit ziet <3

nanne: ja ik heb eerst een mestonderzoek laten doen! Dus wormenkuur op recept gekregen. Dan weet je tenminste zeker dat je de juiste wormen aanpakt. Pepper had spoelwormen en bloedwormen..
Ik vind een mestonderzoek juist helemaal niet duur. Bij ons op stal betaal je 27,50 euro en dat is dan voor een mestonderzoek, een uitgebreid onderzoek aan het eind van het weideseizoen, en aan het begin van het weideseizoen. Voor de kuur op recept heb ik 5 euro betaald (heb maar een halve nodig, want: kleine pony haha). Vind het het geld dubbel en dwars waard :j

Patricia: balen zeg dat het zo is gelopen.. :(

LindeDjune

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 21:30

Wat ziet Pepper er goed uit! Fijn ook hoe hij alles oppakt!

Vervelend zeg van de ijzers.. als hij zo panisch lijkt me het toch dat hij er pijn aan heeft voor hoever dat kan. Misschien zit er iets in de hoef? Loopt hij verder wel gewoon goed?

Mestonderzoek ben ik ook echt voor! Dan kan je echt de wormpjes opzoeken en weten waar je tegen behandeld. Je kan ontwormspul volgens mij ook alleen nog op kopen bij de DA, en niet meer bij de winkel.

Zitten jullie ponies ook alweer zo dik in het haar? :\ Wil graag scheren, ze begint er alweer echt last van te krijgen.. maar geen idee met welke dikte ik dan moet beginnen.. 200 is denk ik te dik met deze tempraturen.. :o?

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 21:59

Wormenkuren kan je ook uit Engeland bestellen, hier doe ik het ook zo al heb ik goed contact met de dierenarts :j Leer volgend jaar of die daarna zelf mestonderzoeken doen, misschien het materiaal dan ook aankopen :j .

Hier heeft ons kleinste al een dikke pak vacht, Rio ook al een beetje maar vind het allemaal wel mee vallen. :) We hebben onze B pony na het castreren begin juli vandaag terug bij de kudde gedaan en het ging probleemloos. :D

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 22:20

Ik doe elke 2 maanden mestonderzoek, doe het 3 dagen achter elkaar. Al vaker gehad dat de eerste 2 dagen er niks in zat en de derde dag wel. Dus misschien worden er niet elke dag eitjes uitgescheiden.

ElineGC

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 22:21

Doe je het dan 3 dagen lang opsparen en dan bij elkaar of elke dag apart en dan naar de DA brengen

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 22:22

ElineGC schreef:
Doe je het dan 3 dagen lang opsparen en dan bij elkaar of elke dag apart en dan naar de DA brengen

Ik werk zelf bij een dierenarts, dus doe het zelf. van altijd 3 dagen op.

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 22:23

We mogen toch naar Horse Event !

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 22:25

Patricia_86 schreef:
We mogen toch naar Horse Event !

Woeeeeh wat super! Is het toch niet voor niks geweest. Wat zullen de meisjes blij zijn :) en jij ook zeker!

SannaFotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 22:30

gaaf!

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 22:42

Leuk Patricia! Fijn dat het toch nog zo kon, echt belachelijk dat ze jullie wilden afwimpelen.

Ja, hier komt Alex helaas ook alweer dik in de vacht. Ik ga hem scheren zodra hij volledig gewisseld is en dan 's nachts een 100/150 grams deken opgooien en met regen een 0 grams. Temperaturen zijn nog aardig hoog nu.

Ik heb wel meegelezen afgelopen pagina's, maar niet echt de motivatie om te reageren. Ik was namelijk een weekendje Terschelling.

Kcinarual

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 22:53

Super tof dat je naar horse event mag Patricia!

Ik ga diergeneeskunde studeren, lijkt me heerlijk om al dat soort dingen zelf te kunnen regelen.

Nick is al half kaal, zijn vacht is verschrikkelijk. Ik hou het nu bij in dit patroon, dat lijkt me makkelijker dan helemaal kaal.

Terschelling is mooi he? <3

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 08:05

Super Patricia!! *\o/*

Pepper zit eigenlijk best goed in zijn vacht. Hij verhaart alleen enorm. :=

Fenna: wat heerlijk!

nanne02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 08:07

Oke, ja ik denk dat ik dan ff ga regelen dat ze een mestonderzoek gaan doen!

Ja, hier heb ik ook weer pony's, dik in de vacht...

Gaaf zeg! Patricia!

LindeDjune

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 09:41

Super leuk Patricia dat je toch naar Horse Event kan!

Ahh Frummels ik ken Lisiduna ook nog wel! Gingen altijd eind augustus daar een weekje op ponykamp met de manege! Altijd als ik in Burgh-Haamstede ben denk ik weer aan alle leuke herinneringen daar! :D
Het is nu helaas een krot geworden..

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 10:15

LindeDjune schreef:
Super leuk Patricia dat je toch naar Horse Event kan!

Ahh Frummels ik ken Lisiduna ook nog wel! Gingen altijd eind augustus daar een weekje op ponykamp met de manege! Altijd als ik in Burgh-Haamstede ben denk ik weer aan alle leuke herinneringen daar! :D
Het is nu helaas een krot geworden..

Wat leuk dat je die manege kent! Ik heb er jaren samen met mijn oma met heel veel plezier gereden. Van 1994 tot ongeveer 2003.

Jammer dat het zo een krot is geworden :(

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 10:41

Vanmorgen onze eerste teddy dwerg (konijn) voedster (meisje) dood terug gevonden,verdorie had het echt niet verwacht |( . Ze was pas 4,5 jaar. Was nog maar recent naar der nieuwe extra grote hok verhuisd met haar dochter, heeft er gelukkig toch even van kunnen genieten.

Nog even een positief iets na dit nieuws, heb eindelijk mijn kudde terug gewoon allemaal samen in de weide. Mijn B pony (mini tinker), stond te koop omdat hij maar alleen stond na zijn castratie maar had gisteren eindelijk groen licht om ze samen te gooien en te kijken wat er gebeurde en het ging allemaal goed <3 . Ze vanmorgen ook lekker samen uitgelaten, erg blij daarmee.

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 17:13

Kiekeboefje schreef:
Ik heb vanmiddag ven een fotootje gemaakt.

[ [url=m/gtWBVC.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/kgYYzs.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik moet een beetje toegeven, ik ben echt verkocht aan dit kleine meisje. Ze is enorm leergierig en maakt echt met de dag vooruitgang. Ze had nu twee dagen stilgestaan, en ik verwachtte er niet al te veel van maar het ging super!

Ze lijkt inderdaad wel flink te zijn. Het ziet er wel uit als een erg leuke pony! Ik ben benieuwd hoe die het gaat doen.

Ik laat hier ook altijd mestonderzoek doen, vind dat toch wel iets fijner dan zomaar ontwormen

Linde, ik heb Jimmy vorige week alweer geschoren, hij zat echt alweer dicht in de vacht. Van de week heeft hij een paar dagen met een regendeken gestaan, maar vannacht gewoon weer lekker kaal.

Wat fijn dat je toch naar horse event mag Patricia! Dat zullen de meiden vast fijn vinden.

He bah Lori dat is nooit leuk om je beestjes dood terug te vinden, sterkte! Wel enorm fijn dat ze nu allemaal bij elkaar kunnen staan.

Jimmy zijn ijzers zitten eronder, wel met sedatie gedaan. Volgende keer worden het toch hoefschoenen.
Ik ga volgende week zijn nieuwe schofttuigje bestellen, maar ik heb nu een losse binnen en buiten singel. Maar ik zag dat er ook singels zijn waar die 2 in 1 zijn. Heeft een van jullie daar ervaring mee?

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 17:27

Ik zou kiezen voor een losse, dan beweegt je buitensingel onafhankelijk van je binnensingel en dat komt je losse draagriem ten goede.

Ik lees weer mee maar zal eerdaags even een bijleespost maken :)

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 18:46

Lori schreef:
Vanmorgen onze eerste teddy dwerg (konijn) voedster (meisje) dood terug gevonden,verdorie had het echt niet verwacht |( . Ze was pas 4,5 jaar. Was nog maar recent naar der nieuwe extra grote hok verhuisd met haar dochter, heeft er gelukkig toch even van kunnen genieten.

Nog even een positief iets na dit nieuws, heb eindelijk mijn kudde terug gewoon allemaal samen in de weide. Mijn B pony (mini tinker), stond te koop omdat hij maar alleen stond na zijn castratie maar had gisteren eindelijk groen licht om ze samen te gooien en te kijken wat er gebeurde en het ging allemaal goed <3 . Ze vanmorgen ook lekker samen uitgelaten, erg blij daarmee.

Heb verveldend sterkte! Nog niet oud ....

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 18:49

Laura leuk dat je diergeneeskunde gaat studeren. Wanneer ga je beginnen?
Lekker fenna dat je op Terschelling bent geweest.

Hier de pony's ook weer dik in de vacht.

Kcinarual

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 19:33

Ah Lori, wat naar. :( Sterkte.

Patricia, over 2 jaar pas, mits ik meteen word toegelaten. :)

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 19:35

Sterkte lori :(

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 20:25

Ahh, Lori, veel sterkte! :(:)

Terschelling is inderdaad prachtig voor zover ik het heb bekeken in 2 dagen <3

Ik vond vandaag dat Alex toch wel zeer irritant en opdringerig doet tijdens het voeren, dus ik had besloten om gewoon random te gaan rondlopen met hun voer. Na nog geen minuut had Jorie geen zin meer om achter ons aan te sjouwen en bleef hij gewoon op een afstandje met een :o? blik naar ons staan kijken. Toen heb ik hem beloond door hem zijn voer te geven. Daarna weer verder gaan lopen met Alex zijn voer en toen kwam Alex weer aan met zijn oren plat in de nek nijdig op voer blik. Maar na zo'n 10 minuten had hij eindelijk in de gaten dat mij achtervolgen niks uithaalde en bleef hij staan. Dus toen heeft ook hij zijn voer eindelijk gekregen. Hij moet gewoon leren dat hij niet zo nijdig hoeft te wezen om zijn voer te krijgen en ook gewoon lief kan wachten. En dat ik Jorie ook wel eens iets kan geven zonder dat hij het hoeft te krijgen.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 22:53

@Patricia, ze was inderdaad nog niet oud ;( .

@Fennadev, heb je inderdaad gelijk in. Hier krijgt er ook wel eens 1 tje en klokhuis van een appel en dan moet de rest zich niet komen opdringen :n . Duw ze ook gewoon weg als ze het toch proberen.

Alles is verder goed gegaan deze middag in de kudde en nu heb ik gewoon de 2 uitlopen die aan elkaar grenzen de doorgang opengelaten en de staldeur van de grootste stal en dat gaat ook goed (net nog eens gekeken) :D . De grootste reden dat hij te koop stond kan ik lekker afstrepen dan, vond het niet eerlijk naar hem anders dat hij hele tijd alleen stond. Heb hem dolgelukkig door de weide zien crossen vandaag <3

ilse_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 22:55

Hoi allemaal, ik wil hier graag mee komen lezen en kletsen!