[HK]SMP kletstopic 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

LindeDjune

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 15:56

Jullie gaan hard! Was een weekje weg, vandaar niet gereageerd.

Zag veel leuke nieuwe pony's langs komen!

En Susanne goed zeg dat je nu M kan starten!

Hoe gingen de wedstrijden dit weekend?

Susanne

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 17:12

Goed bezig dus Laura :j Fijn spul hè dat glucobalance?

Lekker Linde waar waren jullie heen?

Kcinarual

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 17:19

Ja echt! Ben helemaal overdonderd.

Ik word helemaal gek. Ik wil een tweede onderlegger kopen en wil graag dezelfde als die ik al heb. Ik zou zweren dat ik hem laatst gewoon op kon zoeken op google, maar nu kan ik hem nergens meer vinden.
Weet een van jullie waar ik hem zou kunnen kopen?
Afbeelding

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 17:31

KC ik stuur je even een pb, deze heb ik namelijk. ;)

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 17:43

nanne02 schreef:

Leuk inderdaad!

Balen hoor Ingrid. Waren altijd zulke mooie foto's.

Leuk buitenrijden over de dijkjes Susanne. Ik zou ook graag weer keer buiten rijden maar gewoon geen tijd om met trailer ergens heen te gaan en boze boswachter als ik naast stal ga rijden...

Laura fijn dat hij zo goed afvalt

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 19:27

IngridM schreef:
Susanne schreef:
Op het ene tabblad typ je je bijleespost en op een ander tabblad ga je bijlezen :)*

Doe ik ook altijd zo. Net zo makkelijk!

Heeft iemand van jullie een gel onderlegger toevallig voor het schoftje? Bevalt dat? En welke hebben jullie?

Ik heb deze van zilco in Engeland gekocht in actie op st patricks day, zelf tevreden van :). Blijft mooi liggen.

Kc@ achter welke stokmaat? Achter mijn mini van 95cm kreeg ik hem ook niet in balans.

Kcinarual

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 19:59

Nick is 83cm. De cavalettie kreeg ik wel heel makkelijk in balans, terwijl die eigenlijk veel te groot is voor zijn stokmaat. Bij die was het gewoon een kwestie van het bankje naar achter schuiven, maar bij de pirouette haalt dat niks uit. -O-

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 20:17

Hoogte van het lamoen al verstelt neem ik aan? Hier ging het ook niet zo goed, net dat het extreem op de schoft zat maar toch niet zwevend ook.

Kcinarual

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 20:28

Ja klopt, dat ook gedaan. Het is inderdaad niet dat er super veel gewicht op zijn rug komt, maar in galop klappert het nu af en toe, dus het is gewoon niet goed.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 20:48

Kan je verder niet echt helpen, die van mij verkocht. Wil terug een tweewieler voor uitstapjes in de toekomst (thuis=vierwieler <3 ) en zou dan voor de excellent kijken misschien maar is voor 83cm ook net te groot dacht ik?

Kcinarual

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 20:53

Dacht het ook inderdaad. Ik wil later over op HCA, maar daar is mijn budget nog even niet naar, haha. Morgen nog maar eens een pas sessie doen. Misschien ben ik iets vergeten ofzo, omdat ik de sulky telkens op een andere dag aanpaste.

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 21:33

Lastig hoor het verstellen. Blijft altijd heel gedoe voordat je het goed hebt

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 22:06

Afbeelding

Een heel blij paardje! Ze mocht vandaag even een uurtje op de weide met graasmasker op. Als de baas uit zicht was speelden ze heel lief met elkaar, als de baas er bij is gebeurd dit :')

LindeDjune

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 10:30

Dat vosje <3

Wat vervelend zeg je lichamelijke klachten Ingrid, zo ontzettend rot!
Hoe gaat het met Alf? En zijn gezondheid?

Ik was een weekje naar Burgh-Haamstede, heerlijk! Met pony gaat ook alles goed gelukkig, ik ga haar vanavond weer oppakken. :)

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 12:20

LindeDjune schreef:
Dat vosje <3

Wat vervelend zeg je lichamelijke klachten Ingrid, zo ontzettend rot!
Hoe gaat het met Alf? En zijn gezondheid?

Ik was een weekje naar Burgh-Haamstede, heerlijk! Met pony gaat ook alles goed gelukkig, ik ga haar vanavond weer oppakken. :)

Leuk is burgh haamstede he. Heb er weleens meegedaan met de Shetlander menrally. Leuke straatjes daar.

ElineGC

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 12:33

@oedsje, ik zit net te kijken op het HE deelnemers lijst zie ik een francis er op staan bij een clinic. Ben jij dit?

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 13:50

Zo, ik heb eindelijk even de tijd om bij te lezen. :')
Zoals een paar pagina's terug al werd besproken ben ik ook niet zo een held in bijleesposts maken op mijn telefoon. Heb het de laatste week nogal druk gehad, dus ook thuis niet op de laptop geweest.

Nanne: pony beledigd, haha. Diva heb je daar zeg. :D

Miranda: wat heb jij lange dagen zeg, wow.

Mandy: mooie vlecht zeg! Dat lukt mij echt niet zo netjes. En bij Pepper al helemaal niet, want die heeft hele korte manen, haha.

Ik ga trouwens niet naar HE. Ben er eerlijk gezegd ook nog nooit geweest, maar het trekt mij op de een of andere manier niet zo.

Zo een dorpsfeest klinkt heel erg gezellig! :j

linda: gefeliciteerd! Mooie resultaten. :)

Patty: buiten rijden is heerlijk! zeker om je hoofd leeg te maken.
Haha, kleine Chip in de molen. Als Pepper groot is ga ik dat hier ook proberen op stal.

Patricia: Ik heb niet echt verstand van hoe zo een organisatie in elkaar zit, maar het klinkt niet heel erg netjes.. Hopelijk komt er nog een soort van oplossing.

Lilian: wat gaaf! Ik zal duimen dat je mee kunt!

Laura: ik heb geen verstand van sulky's en balans, dus daar kan ik je helaas niet mee helpen..
Wat fijn dat Nick zo aan het afvallen is! Goed bezig.

Linsey: Oh nee, je oren! Dat is zo rot.. :(:) Is het inmiddels al wat beter?

Susanne: Wat gaaf! Gefeliciteerd! En wat een mooie foto van Willem <3

Ingrid: drukke periode gehad ook! En ja jammer is dat he als je dan geen camera bij de hand hebt, haha.
Wat vervelend dat je lichamelijk zoveel klachten hebt dat je je spulletjes hebt moeten verkopen.. Ik zag al wat spullen op Facebook voorbij komen inderdaad.
Gelukkig dat het mennen nog wel lukt! :)

Eline: wat een prachtige foto's!

Kiekeboefje: haha dat koppie met dat masker. :')

Linde: Burgh Haamstede is heerlijk. Mijn oma heeft daar jaren gewoond en we hebben daar altijd samen heerlijke strandritten gemaakt met paardjes van manege Lisiduna <3

Volgens mij ben ik nu weer bij!

Pepper staat sinds gisteren in een groepje 24/7 buiten. Ik ben zo blij! En hij geloof ik ook, haha.
Eind van de middag na werk ga ik eens even kijken hoe het gaat. Gisteren ging het geloof ik prima. De heren (3 ruinen) stonden lekker te eten en Pepper was niet weg te slaan bij de pony van cassandra84 :D

Grondwerk gaat ook super goed. Hij pakt het allemaal zo snel op. Knappe kleine man. :)
Zijn buik is inmiddels ook in omvang gehalveerd. De wormenkuur doet dus zijn werk gelukkig.

Hier nog twee foto's van vorige week. (inclusief al iets mindere skippybalbuik)
Afbeelding

Afbeelding

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 14:33

Zo Pepper is knap geworden!
Nee is geen oplossing gekomen. Heb lidmaatschap opgezegd.

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 14:54

Pff even een egopost. Jimmy zou vanmorgen nieuwe ijzers onder krijgen. Voor de 2e keer, vorige keer vond hij het nagelen al niet tof, maar nu raakte hij gewoon in paniek.

3 uur later en er zit nu 1 ijzer onder. Morgen sedatie erin en een nieuwe poging en dan daarna kijken voor hoefschoenen, want dit gaat hem niet worden zo.

Iemand nog tips?

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 15:07

Pepper ziet er super uit! Helemaal happy op zijn nieuwe stek dus. Fijn voor jullie!

Oh wat vervelend Patricia. Jammer dat ze geen oplossing konden bieden..

Lastig Miranda. Gebruikt je smid dunne nagels of de 'grote paarden maat'? Dunnere kunnen soms een verschil maken want er is nou eenmaal niet zoveel ruimte om te nagelen bij die kleintjes. Heb je ook een praam geprobeerd? Mickey vond nagelen ook nooit tof. Bij hem hielp veeeeeeel geduld nog het beste. Na een tik op de nagel, even pauze, weer een tik, weer even pauze.

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 15:10

Susanne schreef:
Pepper ziet er super uit! Helemaal happy op zijn nieuwe stek dus. Fijn voor jullie!

Oh wat vervelend Patricia. Jammer dat ze geen oplossing konden bieden..

Lastig Miranda. Gebruikt je smid dunne nagels of de 'grote paarden maat'? Dunnere kunnen soms een verschil maken want er is nou eenmaal niet zoveel ruimte om te nagelen bij die kleintjes. Heb je ook een praam geprobeerd? Mickey vond nagelen ook nooit tof. Bij hem hielp veeeeeeel geduld nog het beste. Na een tik op de nagel, even pauze, weer een tik, weer even pauze.

Ja gewoon kleine nageltjes. Eerste hoef ging nog. Daarna begin hij in paniek te raken. Wel nog een praam geprobeerd, maar daarmee werd de paniek nog erger.
Enorm balen.

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 15:10

Wat is Pepper toch een kap dier! Mooi dat hij alles zo goed oppakt. :)

Jammer Patricia dat het zo moet lopen zeg...... :(

Mirriejj, dat klinkt heftig! Ik zou niet weten hoe je dit op moet lossen, maar met een hoefsmid met veel geduld in ieder geval. Misschien is een sedatie geven dan toch de oplossing...

IngridM schreef:
Kiekeboefje; Christy ziet er leuk uit maar ze is toch niet zo heel erg dik?

Ik heb vanmiddag ven een fotootje gemaakt.

Afbeelding

Afbeelding

Ik moet een beetje toegeven, ik ben echt verkocht aan dit kleine meisje. Ze is enorm leergierig en maakt echt met de dag vooruitgang. Ze had nu twee dagen stilgestaan, en ik verwachtte er niet al te veel van maar het ging super!

Kcinarual

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 15:31

Lastig Miranda, je zou bijna denken dat er een zweer oid zit waardoor hij er zo heftig op reageert.

Pepper heeft zo'n leuk prethoofd!

Christy lijkt inderdaad niet dik, maar eerder wat opgeblazen. Nick is dik, maar vanaf de bovenkant ziet hij er zo uit:Afbeelding
Niet alle pony's zijn hetzelfde natuurlijk, maar Nick had ooit ook zo'n plofbuik en die trok weg na een wormenkuur.

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 15:40

Ja goeie, zal even vragen wanneer zij voor het laatst ontwormt is!

nanne02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 19:36

Frummels schreef:
Zo, ik heb eindelijk even de tijd om bij te lezen. :')
Zoals een paar pagina's terug al werd besproken ben ik ook niet zo een held in bijleesposts maken op mijn telefoon. Heb het de laatste week nogal druk gehad, dus ook thuis niet op de laptop geweest.

Nanne: pony beledigd, haha. Diva heb je daar zeg. :D

Volgens mij ben ik nu weer bij!

Pepper staat sinds gisteren in een groepje 24/7 buiten. Ik ben zo blij! En hij geloof ik ook, haha.
Eind van de middag na werk ga ik eens even kijken hoe het gaat. Gisteren ging het geloof ik prima. De heren (3 ruinen) stonden lekker te eten en Pepper was niet weg te slaan bij de pony van cassandra84 :D

Grondwerk gaat ook super goed. Hij pakt het allemaal zo snel op. Knappe kleine man. :)
Zijn buik is inmiddels ook in omvang gehalveerd. De wormenkuur doet dus zijn werk gelukkig.

Hier nog twee foto's van vorige week. (inclusief al iets mindere skippybalbuik)
[ [url=m/WFNPki.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/JKEegN.png]Afbeelding[/url] ]

Wauw, wat een grote post zeg! _/-\o_
Ja, ze is echt een diva!
Heb jij de wormenkuur op recept gekregen, dus dat ze eerst mestonderzoek deden? Bij mijn 3 pony's is het ook hard nodig, maar incl. mestonderzoek ben je zo weer wat geld verder.... Moet binnenkort even naar een speciale dierenwinkel achtig iets, ga dan kijken of ik daar gwn allleen de wormenkuur kan halen zonder onderzoek, kan het namelijk zelf ook wel zien :+
Leuk dat het met Pepper zo goed gaat zeg, en wat een knappe heer is het toch! <3