Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

sonjim schreef:Verder heb ik even een misschien gekke vraag. Mijn Jimmy had vandaag een behoorlijk hevige koliek aanval, vorige week zondag had hij dat ook en toen dachten we dat het door maiskolven kwam, maar nu had hij niets vreemds gegeten en was het weer raak. De da gaf aan dat dit ook ermee te maken kan hebben dat hij oververhit raakt door zijn mega wintervacht en het zachte herfstweer.
De shet van mijn zus heeft dit afgelopen voorjaar gehad.
Ik moet Jimmy nu dus gaan scheren om dit te verhelpen. Hebben meer mensen ooit van dit probleem gehoord of niet. Want de dikke vacht zorgt natuurlijk wel voor een speciale behandeling qua droog / op adem stappen en de mate waarin je ze aan het werk kunt zetten. De da heeft bij mij wel erin meegenomen dat hij 6 dagen per week werkt en niet even 10 minuten wandelen maar bijv. een uur voor de koets of een uur wandelen of een half uur naast de fiets. Was dit niet het geval dan had ik hem beter niet kunnen scheren volgens de da maar gewoon niet met hem werken als het boven de 10 graden is, zodat hij het niet te warm krijgt.
Pippi had zaterdag ook inene een koliekaanval. DA kon ons niet vertellen waar het van kwam, en ze krijgt altijd hetzelfde voer als de rest. Dit verklaart het misschien, want Pippi heeft ook een behóórlijke wintervacht, en met dit 'warme' weer zweet ze gegarandeerd. Punt is alleen dat we haar eigenlijk allang geschoren zouden hebben, ware het niet dat we in Januari naar de NSPS hengstenkeuring met haar moeten omdat ze de Rijpony Talentencompetitie gewonnen heeft, en dan wordt zij samen met de fokker (wij dus) gehuldigd. En daar mag je dus absoluut NIET met een geschoren pony aankomen.elinax21 schreef:als ik jou was zou ik daar ff naar informeren want voor zover ik weet mag een rijpony best gedchoren daar
helaas niet dus
dankjewel... tis voor een goed doel

Yamcha schreef:Dit is érg....
zo'n beestje hoort niet in de achtertuin pfff