Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Is een mooie lengte

PoEmTa_hvj schreef:@ merrieveulen
haha nee je begrijpt me fout. Natuurlijk ga k geen slof gebruiken als k niet weet wat k ermee doe.
Ik heb iig begrepen uit dit topic dat je de slofteugel gewoon kunt gebruiken als zeg maar de teugels voor LL snap je?
PoEmTa_hvj schreef:@ merrieveulen
haha nee je begrijpt me fout. Natuurlijk ga k geen slof gebruiken als k niet weet wat k ermee doe.
Ik heb iig begrepen uit dit topic dat je de slofteugel gewoon kunt gebruiken als zeg maar de teugels voor LL snap je?
Pistasche schreef:Ja de draf gaat al héél goed, ze verzameld goed en laat zich goed sturen meestal laat ik haar nu eerst gewoon aangalopperen in een hoek en dan een volte , als ze te hard gaat weer terugnemen. Gelukkig gaat ze al beter als eerst ze pakt alles goed op alleen ze trekt af en toe nog wel een beetje. Ik ben nu vooral bezig met het schouderbinnenwaarts oefenen en ook nog stukjes wijken. Maar ik ben iig blij dat ik met LL ben begonnen wat het bevalt me heel goed
Officieel heeft de galop aan de Lange Teugel ook geen zweefmoment meer. Het paard (of de pony) galopeerd praktisch op zijn plaats en het lijken bijna meer huppelpasjes dan echte galopssprongen. Dit vergt een zeeer grote mate van verzameling en dus een hoop spierkracht in de kont van je pony. Niet zo gek dus dat ze het waarschijnlijk nog maar enkele passen vol kan houden. Meer moet je ook echt nog niet verlangen, daar is de verzamelde galop gewoon te zwaar voor. 

Met de draf vooral met galop kan ze ong al 2 hupsjes als ik het kan bijhouden dus dat is al heel goed! Soms is wel een beetje druk dan kan ik haar voor geen meter bijhouden dus dan ga ik even een rondje stappen en dan is daarna wat rustiger. Vandaag ga ik denk ik even kijken of ze schouder binnenwaarts snapt.
Ik had 2 keer in de bak gewoon eens geprobeert met 2 longeerlijnen maar het was moeilijker dan ik dacht
. Toen was ik een longeersingel gaan kopen en dat eens in de bak geprobeerd nou dat ging al een stuk makkelijker
. Maar onze oude bok vind werken in de bak niet zo leuk
en als hij het niet leuk vind vind ik het ook niet leuk
( jaja hij is een oud verwend nest
). Het was ook mijn bedoeling om meer buiten in plaats van ernaast te lopen ook te LL-en dus dat vandaag geprobeerd. Dat vond ie volgens mij best grappig zo helemaal alleen voorop lopen. omdat we het nog niet zo vaak gedaan hadden soms wat miscommunicatie en hij probeerde toch een aantal keer gras te happen
maar opzich ging het goed
en dit ga ik zeker vaker doen. 

. Ik ben al blij dat ie niet naar ieder plukje gras hapt maar soms duikt ie toch ff naar beneden
PoEmTa_hvj schreef:@ merrieveulen mijn shet Tarzan heeft jaren op een manege gestaan en zijn mond is helemaal hard hij reaggeerd dus echt niet op lichte hulpen. Ik ben al blij dat ie niet naar ieder plukje gras hapt maar soms duikt ie toch ff naar beneden
Ik gebruik een dressuurzweep maar ik weet niet hoe lang mijne is.
(en als het niet ga verkoop ik hem maar) Wat voor bitje hebben jullie? 
, dikkie was soepeler dan ooit te voren leek wel
haha
en ik er maar achteraan he hahah
Vandaag zelfs een begin aan de schouderbinnenwaarts in draf gemaakt.
Stap en draf gaat super
(naast achterhand, er recht achter, ver naar achter etc.)