Hoeveel kan een shet eigenlijk dragen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

superwoman

Re: Hoeveel kan een shet eigenlijk dragen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 10:41

Haha! idd beknopt is het wel Haha! Haha!

Nansje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 11:41

Maar zeg zelf, ik weeg net zo veel als een gemiddeld kind haha,
echt, iemand moet der trainen anders gaat et dalijk met echt een klein kind mis, heb der voor de kinderen, maar ze moet weten wat en hoe. zeg toch, ik rijd er weinig mee. ja het zadel is te klein, maar heb een groter zadel voro haar haha, een barefoot, alleen die had ik er toen ff neit op omdat er kinderen aant rijden waren alleen ik wilde ff snel op de foto haha!
nee echt, als dit slecht was zouden ze me dat echt niet toe laten daar. ze zijn erg streng. al ist mijn pony.
ik rijd der niet kapot, heb zelf wel meer verstand dan dat! ik sta er juist om bekend dieren die slecht behandeld worden te helpen. ik help ook mensen paarden problemen en paarden met mensen problemen, oftewel, mensen die et paard overal de schuld van geven terwijl et paard het gewoon niet snapt, ik laat ze zien dat het paard niet de schuldige is, maar dat zij het niet goed doen. maar nee haarkapot rijden, nee, heb een kar voor haar(sulky), en zo nu en dan breng ik haar weer de regels bij onder het zadel. ik rijd al een half jaar niet meer met der.
groetjes Nans

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 18:00

@ nansje, dat kan óók anders. zie hier foto's van Max en Flicka, dit was de eerste keer dat Max bij haar was, haar eerste keer met ruitertje, en de eerste keer dat ze door een ander op een dergelijke manier benaderd werd:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Flicka heeft vóór het maken van deze foto's nooit een bit ingehad, en nooit een zweep oid gezien. sterker nog, ze heeft nog nooit een tik gehad. vertrouwen en goodwill kweken is het belangrijkste, en bij Flicka is dat zéér goed geslaagd. simpele woorden, lichaamstaal, en eerlijk en duidelijk handelen, brengen je zóveel meer dan 'af en toe de regels erin rijden'. imo hoeft dat echt niet nodig te zijn, als je in staat bent je paard vanaf de grond redelijk tot goed te begeleiden.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 18:09

Ik vind het ook onzin om af en toe de regels erin te moeten rijden.
Kinderen moeten rijden onder toezicht en desnoods aan de longe.
Zo'n shet is echt niet dom om te denken dat nadat jij "de regels er in heb gereden" hij dat kind niet eraf kan krijgen als hij dat wil. Koe

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 21:23

Inderdaad ben ik het volkomen mee eens

LiSETT

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 17:54

ik weet niet. Maar shetlanders zijn heel sterk en die kunnen wel wat dragen.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 18:59

Misschien moet je het topic eens doorlezen.... Rolleyes

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 19:17

LiSETT schreef:

Ja, en aan zó'n reactie hebben we ook echt wat Clown Reageer jij in ieder topic met 'weet ik niet' oid? Dat noemen we gewoon posts sprokkelen, érg irritant zulke reacties Vork

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 22:25

LiSETT schreef:

inderdaad topic doorlezen, en jezelf beter informeren. een 'rastypisch' probleem te noemen, is de kwaliteit van de gewrichten van het ras Shetlandpony. gewrichtsproblemen bij shetten komen op grote schaal voor. des te meer reden om er niet vanuit te gaan dat kracht betekent dat het lichaam van het dier het hebben kan. 20% van het ideale gewicht is de max.

xXkippieXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 20:08

ik ben 1.60 en weeg 54.1 en rij op een shetlander van 1.06 hij is beetje stevig gebouwt maarr kan het nog of niej?ik moet ook beetje afvallen dus wie heft itips ik wil 45 wegen in 3 weken wil ik dat voor elkaar krijgen !

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 20:37

Buikgriep krijgen, zo ben ik in 1 dag 4 kg afgevallen Knipoog Nagelbijten / Gniffelen

BertBaley

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 20:38

Doe je goed *LOL*

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 20:42

xXkippieXx schreef:
ik ben 1.60 en weeg 54.1 en rij op een shetlander van 1.06 hij is beetje stevig gebouwt maarr kan het nog of niej?ik moet ook beetje afvallen dus wie heft itips ik wil 45 wegen in 3 weken wil ik dat voor elkaar krijgen !

Meid, je moet NIET gaan afvallen alleen om het feit dat je persé op een shet wil rijden......... Weet niet hoe oud je bent maar ik schat dat je toch aardig op een normaal gewicht zit in verhouding met je lengte.

En dan afvallen alleen om op een shet te kunnen rijden, nee, dat is hartstikke ongezond, daar help je jezelf de vernieling in.... en je houd jezelf voor de gek, want dat gewicht vást houden zal waarschijnlijk toch een onmogelijke opgave zijn, ja, of je moet anorexia krijgen en jezelf uithongeren oid... Knipoog

Woplala

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 21:47

Merrieveulen; ik wilde even zeggen dat het écht ge-wel-di-ge foto's zijn Haha!

Kippie, je bent echt gék als je dat doet Clown Je kan ook héééél veel leuke dingen met een shet doen zonder dat je er op zit! Denk eens aan VD, voor n karretje, lange lijnen, gewoon longeren...volgens mij zit jij gewoon op een goed gewicht meid!!
Met een eetprobleem bereik je ook niet veel, dan heb minder snel de de krachten niet om geconcentreerd te rijden oid..
Gewoon zo laten, n vet kwabje geeft niets Pling

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 21:52

xXkippieXx schreef:

Met die lengte moet je toch al stoppen...... Rolleyes
Niet verstandig om af te vallen
Beetje aandachtgeil om zoiets neer te zetten? Vind dat niet echt normaal namelijk.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 22:50

inderdaad superwoman. hoe licht je ook wordt, kippie, je bent toch te lang. het antwoord is dus simpel: nee je kunt niet meer op een shet rijden.
kijk maar eens op internet, je zit keurig op gewicht dus afvallen, daar doe je jezelf geen goed mee.

xMika

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 19:53

Hé,
Ik rij ook nog gewoon op me pony('s) van 1m. en ik weeg 53 kg. en ik ben 1.65,
ik krijg ooki vaak mensen op Bokt die zeggen dat ik te zwaar ben.. Clown
Ik heb nog plezier in rijden en ik maak nog fijn buitenritjes op Marthie! Haha!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 20:08

MarthieLover schreef:
Hé,

Voor jou geldt hetzelfde als Zaira sak...

M_nuela

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 20:12

Hee !!
ik vindt dit wel te zwaar !
ik ben zelf 1.48 en weeg 31 kg !! (ik vindt dat dit wel kan )
maar boven de 50 vindt ik te zwaar.
dan zal ik er ook niet meer mee rijden
alleen longeren buiten stappen en zo.
want voor mijn gevoel gaat het niet alleen om het rijden !!! toch ?

Groetjes ,

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 21:17

MarthieLover schreef:
Hé,

Misschien hebben die mensen van bokt wel gelijk... Verward
Degene die zeggen dat het wel kan, rijden vaak ook nog op (te) kleine pony's.

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 21:41

Ze zegt het goed, IK heb plezier, er staat nergens dat de pony er nog plezier in heeft Clown
Echt, volgens mij val ik in herhaling, maar wil niet weten hoe dat eruit ziet, een pony van 1 meter met een kind van 165 cm!

BertBaley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 21:47

Dunckylover: Jij bent 13, 1.48 en 31 kilo Bloos!

Nansje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 21:50

merrieveulen schreef:
@ nansje, dat kan óók anders. zie hier foto's van Max en Flicka, dit was de eerste keer dat Max bij haar was, haar eerste keer met ruitertje, en de eerste keer dat ze door een ander op een dergelijke manier benaderd werd:

Flicka heeft vóór het maken van deze foto's nooit een bit ingehad, en nooit een zweep oid gezien. sterker nog, ze heeft nog nooit een tik gehad. vertrouwen en goodwill kweken is het belangrijkste, en bij Flicka is dat zéér goed geslaagd. simpele woorden, lichaamstaal, en eerlijk en duidelijk handelen, brengen je zóveel meer dan 'af en toe de regels erin rijden'. imo hoeft dat echt niet nodig te zijn, als je in staat bent je paard vanaf de grond redelijk tot goed te begeleiden.

Klopt, maar son was wel een ander geval haha, die was vroeger een monster met werken! ik doe alles juist op zachte hand en voor kinderen. (niet alle shetjes zijn gelijk lief, zelfs niet met de fles opgevoede)
nu is ze niet meer de monster als vroeger, heb der met horsemanship getraind en we zijn dag en nacht met elkaar geweest toen ik haar bij de geboorte met de fles heb opgevoed.
we zijn 100% elkaars vrienden en er komt geen slag of hard woord aan te pas. dat zweepje heb ik niet om te slaan maar ook voor spaanse pas;) en andere kunsten. en soms is het wel wat nodig om het bij de te hebben als er kinderen op rijden die wat ouder zijn, 8, dan kan ze wel eens lekker der eigen gang gaan. Ik rijd alleen op stem hulpen. son is trouwens niet bang voor de zweep maar ik longeer ook zonder en men ook zonder. alleen voor grond werk en horseman ship,
rijden met bit doe ik wel soms als er kids mee moeten rijden.

nee sonja word zeer goed behandeld, alleen heeft SOMS wegens haar karakter even net die beetje opvoeding nodig, en daarmee bedoel ik dus niet, meppen slaan afmatten, maar even weer duidelijkheid scheppen en dat niet door slaan NO WAY dat iemand mijn paard slaat!. ze luisterd altijd naar mij het beste, we zijn al 10 jaar samen en ik heb haar opgevoed met flesje, moeder overleed helaas. ze is mijn alles en haar kapot maken zou ik niet kunnen. Ik ben wat groot )160 cm, weeg niet veel (voor zwangerschap en laatste keer gereden was ik 48 kilo)en houd altijd rekening met mijn zit en been dat ik haar niet stoor(heb goed rij nivo;) )! rijd ook nooit langer als half uur 1 keer per week, de rest is ze echt voor de kinderen.
ik geef kinderfeestjes met haar, ik geef les voor kinderen met haar, mijn nichtje en familie komen graag met de kinderen.
ik houd eigenlijk niet eens zo van rijden zelf, ben een menner Knipoog
maja, misschien leg ik et verkeerd uit, maar je kan denk ik ook pas zienw at ik bedoel als je ons echt aant werk zie Knipoog
groetjes nans

naja, zijn zat mensen die denken dat ze er van breken als je ze rijd met die grote, maar als je verstandig er mee omgaat is er niet veel aan de hand en ik ga echt niet op een paard rijden waaraan ik zie dat et niet gaat. En son vind et zo leuk als we rijden en ik kan dat van haar aflezen aan alles aan haar! ze heeft der oren geen moment naar achteren, ze luisterd ontzettend en het is altijd lol, halen grapjes uit en weten precies alles van elkaar, kan je pas zien als je ons aant werk ziet, ik zal eens film maken hoe we omgaan samen, is misschien juist leuk:D ik zie maar weinig mensen zo bezis met hun paard bij ons iig, gelukkig op bokt al meer:D maar hoe leg je het uit als hjet een diep geworteld gevoel is!

zo maar even wat leuke fotos erbij.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

groetjes
Laatst bijgewerkt door Nansje op 21-04-07 21:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Nansje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 21:52

en soms is het wel wat nodig om het bij de te hebben als er kinderen op rijden die wat ouder zijn, 8, dan kan ze wel eens lekker der eigen gang gaan.

Met dit stukje bedoel ik alleen BIJHEBBEN! want ze hoeft alleen maar de zweep te zien en ze ziet het als hulp middel, niet als strafstokkie :0

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 08:48

Ik geloof best dat jij een goede band hebt en dat hij rijden het ook geweldig vind.
Maar of het goed is voor z'n lijf, dat weet ik zeker van niet. Het is immers zwaar lichamelijk werk. Of het schadelijk is, is pas later te zien, áls hij last krijgt.
Dat sommige met kleine kinder moeilijk zijn dat geloof ik ook.
Shetjes zijn over het algemeen geen kinderpony's.
Maar om er daarom zelf op te gaan zitten, nee, dat vind ik niet correct.