Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
stef schreef:En nog goedkoper ook
Bij de meeste stamboeken is het hebben van een goedgekeurde hengst maar voor een select aantal dieren weg gelegd.
Mijn nichtje (annash op bokt) heeft sinds een paar weken een ggk NRPS hengst. Als ik kijk wat ze (en de hengst) daar allemaal voor heeft moeten doen, no offence, maar dan is de hk nmprs echt een lachertje.
Gevolg daarvan is dat er uiteindelijk, na drie bezichtigingen, röntgen, sperma onderzoek, etc... Maar enkele (stuk of 7 geloof ik) uiteindelijk ggk zijn.
cta74mini schreef:Ja dat is wel zo maar ik denk dat iedereen wel serieus bezig is alleen de ene wat meer dan de andere en ik denk dat ook veel mensen voor de lol meedoen ik vind je moet iedereen een mogelijkheid geven om mee tedoen. Wat denk je wat er gebeurd als er nog maar 30 hengsten overblijven wat ze voor dekgeld gaan vragen. Dat zou niet goed zijn.
jolandje schreef:stef schreef:En nog goedkoper ook
Bij de meeste stamboeken is het hebben van een goedgekeurde hengst maar voor een select aantal dieren weg gelegd.
Mijn nichtje (annash op bokt) heeft sinds een paar weken een ggk NRPS hengst. Als ik kijk wat ze (en de hengst) daar allemaal voor heeft moeten doen, no offence, maar dan is de hk nmprs echt een lachertje.
Gevolg daarvan is dat er uiteindelijk, na drie bezichtigingen, röntgen, sperma onderzoek, etc... Maar enkele (stuk of 7 geloof ik) uiteindelijk ggk zijn.
als er maar zó weinig goedgekeurd worden vind ik de keuze wel erg beperkt, dan heb je op een gegeven moment overal alleen maar paardjes met dezelfde afstamming lopen, ergens ertussen in zou leuk zijn
probabeest schreef:ach zo heb je dus bij ieder stamboek wel wat![]()
jolanda, ik vind 10 hengsten per jaar goed gekeurd ook niet heel weinig hoor! als een hengst gemiddeld 15 jaar mee kan kwakjesmaker betekent dit dat je toch nog steeds rond de 150 hengsten hebt waar je uit kan kiezen, vind ik nog steeds veel
jolandje schreef:honderden is nou óók weer niet nodig stef, maar iedereen heeft niet dezelfde smaak he, dus een beetje keus is wel prettig, als je bijvoorbeeld kijkt bij het NAS, dan is Scen Tao ongeveer de enige grote maat hengst die nog ter dekking staat, beetje weinig keus dan