Sleën met shetlander.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 21:21

Dat is mijn idee ook.
Al bijten ze niet van Hart van NL, ben al eens geintervieuwd, maar toen werd ik een beetje overrompeld.

Haarballen zat hier. Van lieve wollige drachtige merrie, tot hengst die volgende week voor het kampioenschap dekhengsten in het tuig moet gaan strijden ;).

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 21:22

JoyCiej007 schreef:
't kriebelde bij mij ook wel een beetje om te reageren; maar vind het aan de andere kant een beetje 'eng'; zo op nationale televisie.
Dus zit nog te twijfelen of ik zal bellen of niet :=
Edit: volgens mij ligt er bij buckje geen sneeuw in amersfoort, kan het verkeerd hebben hoor, maar heb gehoord van iemand die toenstraks met de auto van Deventer naar Delft is gereden, dat er eigenlijk voorbij Apeldoorn niets of zeer weinig meer ligt....

Bij de vorige sneeuwbui lag er in Amersfoort het meest (van de gebieden tussen Utrecht en Zwolle) maar ik weet niet hoe dat nu is... Ik zal het iig niet zijn, ten eerste heb ik geen klein paardje, en Mone kan echt niet voor de slee :P .

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 21:22

Stekelig? Ot is een echte beer, zit dik in de vacht. Niet geschoren, nooit geschoren eigenlijk. Zou het aan de andere kant wel willen, ze is toch veel sneller buiten adem met trainen...

Alleen haar staart is momenteel ehm, echt heuuuuul vies, de stukken stront hangen er in, ze is niet eens aan de sch*t geweest, ze tilt haar staart gewoon niet goed op, de smeerkees :+

Dat zou dan wel even goed gewassen moeten worden :P

Paintlinger

Re: Sleën met shetlander.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 21:23

Ja, de haartjes zijn wat harder dan normaal zeg maar......niet heel mooi maar het werkt wel goed tegen de kouw dus ik laat het maar zo.
In het voorjaar wordt ie wel weer knap :D

Dennis: Ligt er bij jou veel sneeuw?

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 21:24

eilleen333 schreef:
JoyCiej007 schreef:
't kriebelde bij mij ook wel een beetje om te reageren; maar vind het aan de andere kant een beetje 'eng'; zo op nationale televisie.
Dus zit nog te twijfelen of ik zal bellen of niet :=
Edit: volgens mij ligt er bij buckje geen sneeuw in amersfoort, kan het verkeerd hebben hoor, maar heb gehoord van iemand die toenstraks met de auto van Deventer naar Delft is gereden, dat er eigenlijk voorbij Apeldoorn niets of zeer weinig meer ligt....

Bij de vorige sneeuwbui lag er in Amersfoort het meest (van de gebieden tussen Utrecht en Zwolle) maar ik weet niet hoe dat nu is... Ik zal het iig niet zijn, ten eerste heb ik geen klein paardje, en Mone kan echt niet voor de slee :P .

Ik dacht in groningen/friesland? tenminste daar lag toen ik wegging dik een halve meter, alles onbegaanbaar en er kwam nog eens een stuk meer bij. Auto's ingesneeuwd en al.
Volgens mij is de lijn met sneeuw dit keer heel anders over NL getrokken, ook volgens de weerman. Zo zou er in het zuiden en westen weinig tot niets liggen of komen.... maargoed dat weet ik ook niet natuurlijk.
Hier ligt nu zo'n 10 cm.

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 21:24

Lijkt me wel super gaaf voor Hart van NL maar hier ligt niet genoeg sneeuw...Pony gaat wel heeul hard :')

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 21:25

JoyCiej007 schreef:
eilleen333 schreef:

Ik dacht in groningen/friesland? tenminste daar lag toen ik wegging dik een halve meter, alles onbegaanbaar en er kwam nog eens een stuk meer bij. Auto's ingesneeuwd en al.
Volgens mij is de lijn met sneeuw dit keer heel anders over NL getrokken, ook volgens de weerman. Zo zou er in het zuiden en westen weinig tot niets liggen of komen.... maargoed dat weet ik ook niet natuurlijk.
Hier ligt nu zo'n 10 cm.

Ik had het ook over het gebied tussen Utrecht en Zwolle (daar ligt Amersfoort). In groningen ligt zoveel dat je met een standaard houten slee zo laag zit dat je onder de sneeuw doorgaat volgens mij :p .

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 21:26

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 21:27

Joyce: Bij mij ligt zeker 15/20 cm sneeuw op dit moment :=

Oh Nelson kan het ook mooi doen:D

Er zijn teveel geweldige shetten onder ons.......

Megan_x

Hooooi :wave:

ik heb geen foto met een shetlander voor de slee maar wel van de schimmel van Britt ( x_tico ) met mij op de slee dan natuuurlijk he :o

Afbeelding

joup is nog nooit betuigd geweest en hij ging ook vazelf nagefelijk lopen !
hij deed het ook super goed !!

Sappos

Als hier nog een paar cm valt dan mogen ze wel komen _O-

Joyce ja en we hebben meerdere pony's die voor de slee kunnen dus je kan ook wedstrijdjes houden...echt onwijs leuk want die pony's zitten elkaar op te fokken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 21:28

en een halve meter is idd niet overdreven, nu ligt er ook al weer een aardig laagje maar de eerste lading sneeuw was wel 50 cm!
heb vandaag een rondje gelopen met mn dochter op de4 slkee zonder pony, maar dat gleed perfect

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 21:28

eilleen333 schreef:
Ik had het ook over het gebied tussen Utrecht en Zwolle (daar ligt Amersfoort). In groningen ligt zoveel dat je met een standaard houten slee zo laag zit dat je onder de sneeuw doorgaat volgens mij :p .

:j :') _O-
Inderdaad............ Al zijn we wel erg trots op onze slee; zo'n echte oostenrijkse, best groot :)
zal zo eens weer even wat foto's van vandaag uploaden.

Vorige keer werkte ze goed mee, vandaag was ze erg aan het klieren, werd erg sterk, ging uit zichzelf in galop en was niet meer terug te krijgen, of ze pakte het bit vast en zoefde ineens naar links of rechts...
Na heel wat rondjes draf en galop was ze zo moe dat ze wel op de stem weer terug kwam in draf :o

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 21:29

Zo veel ongeveer vandaag:
[ITP] Whitney gek in de sneeuw

Heb vandaag Trendy, Whitney en Marengo voor de slee gehad. Roos had (na 2,5 week fulltime sleeen) vrij :).

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 21:30

Megan_x schreef:
joup is nog nooit betuigd geweest en hij ging ook vazelf nagefelijk lopen !
hij deed het ook super goed !!

Ik snap niet dat je hem dan maar zo even voor de slee knupt, maargoed, tegenwoordig kan blijkbaar alles := 8)7

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 21:31

hartvannl schreef:
Beste,
We zijn voor een van onze uitzendingen van Hart van Nederland op zoek naar iemand die gaat sleeen met de Shetlander. We zijn bereikbaar op 020-8007777, alvast dank!
Vriendelijke groeten,
Redactie Hart van Nederland

Jullie mogen hier wel komen, maar er ligt nog geen sneeuw. :Y)

Denk dat het ergens deze week nog wel komt, het sneeuwt hier nu igg wel!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 21:36

:= *twijfelt nog steeds of ze gaat bellen*

Als ik het zo hoor zijn er ook heel veel anderen die het misschien veel leuker kunnen doen als mij.... als ik té hard ga dan wordt ze onbestuurbaar en krijg ik haar nooit meer terug, en dan ga ik geheid om....
Een wat harder galopje wil wel, maar full speed.....?

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 21:38

Haha leuk toch ik ben laatst ook een keer omgegaan, ging in galop de bocht door en gingen te enthousiast.

Buck gaat niet uit zichzelf in galop, of je moet hem een dagje op stal zetten. :Y) Maar is altijd binnen no time weer terug te krijgen hoe hart die ook gaat. :)

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 21:42

Buckje schreef:
Haha leuk toch ik ben laatst ook een keer omgegaan, ging in galop de bocht door en gingen te enthousiast.

Ik ben wat dat betreft best een schijtlaars. Ben wel aantal keer omgeslagen met de wagen, eigenlijk is ze altijd direct blijven staan nadat ik ben omgeslagen.
Maar met dat losse zweng zo achter haar aan, denk ik dat ze weer herinneringen krijgt aan het ongeluk dat ik toen met haar heb gehad; als het zweng een keer haar koten raakt dan zie je haar wel ineens heel angstig worden.... dus als ze niet direct stopt en dat ding tegen haar benen krijgt, denk ik dat ze helemaal in paniek raakt.

Edit; voor mensen die niet weten waar ik het over heb: wagen geleend van iemand die oké zou zijn, in een drafje schoot het lamoen los van de wagen, ik bleef zitten en pony met lamoen botsend op haar hakken (heel zwaar ding) en al het tuig in giga paniek een hele woonwijk doorgerend. ze had haar pezen bijna door bij haar hakken bij de achterbenen.

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 21:45

Dan zou ik het niet aanhalen om voor hart van nederland te gaan slee'en denk ik. Als het dan mis gaat sta je wel goed voor l*l (dat is niet het juiste woord, maar je snapt het misch wel) Er staat dan ook nog wel wat druk achter je teminste ik zou dan echt alles tip top willen doen en beetje zenuwachtig worden wie weet reageert Ot daar ook wel op als ze daar bevoelig voor is.

Buck is echt een dooie wat dat betreft is ook eerder te sloom dan te snel is een nadeel maar je kunt het ook als voordeel zien hij is zo vreselijk braaf als er een ander paard keihard vandoor gaat blijft hij naar mij luisteren. Zoals Jack toen bijvoorbeeld in tweespan

_Lotte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 22:00

Mijn moeder heeft vanmiddag gebeld. Ze bellen morgen terug. Je kunt gerust bellen hoor, ze zijn heel aardig en blij dat je mee wilt doen :)

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 22:09

Ik zou zowiezo dus niet zo hard gaan gassen. Voor l*l zal je niet staan want ze gaan heus geen rare dingen uitzenden, dat is hun bedoeling natuurlijk ook niet. En als er dan wel wat mis zou gaan of iets niet naar wens, dan kun je natuurlijk ook aangeven dat je niet wil dat dat uitgezonden wordt.

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 22:12

Als er rare/nare dingen gebeuren weten de pennys ook gelijk dat je er niet te makkelijk over moet denken.
Bijvoorbeeld de slee aan je zadel knopen of iets dergelijks _O-

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 22:17

Foto's zijn niet zo heel denderend, mijn foto-toestel is niet echt super helaas met dit weer.

Cup (zoon van ot) in de sneeuw:
Afbeelding
En Ot voor de slee:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

_Lotte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 22:21

Leuke foto's!
Ik krijg alleen wel spierpijn, want zit bijna dubbelgevouwen op de slee :+