En wat ik al zeg het is een momentopname en als je paardje nog zo goed is en zich daar niet toont ja jammer dan heb je al gauw geen 1tse premie meer, daarom interesseert me die premie ook niet als ze veterinair maar in orde zijn. (maargoed dat wil ook niet altijd alles zeggen kijk maar naar Priceless van Clau mooi hengst, prachtige nakomelingen, maar wel afgekeurd vorig jaar) zou ik me daardoor uit het veld laten slaan, nee zeker niet!!) Als ik denk dat een bepaalde hengst mijn merrie zou kunnen aanvullen dan ga ik ervoor ongeacht wat er gepresteerd is op de keuring. Of hij moet wel echt gebreken hebben, maar daar heb ikzelf genoeg oog en kennis voor om dat te zien vind ik
)
, maar op de een of andere manier toch door de veterinair gekomen. Ik vind dat ze daar eens wat strenger op mogen selecteren!
Ik zie graag dat het stamboek selectiever gaat worden op de hengsten. Het liefst zie ik ook nakomeling onderzoeken, maar dan spreek ik mij zelf weer tegen dat ik graag dat het dekgeld van hengsten omhoog moet
nouja ik denk toch dat een stamboek op een gegeven moment zijn goedkeuringsbeleid wel aan moet gaan passen, het is zo snel zo populair geworden.