[HK] Kletstopic shethouders

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ayla

Re: [HK] Kletstopic shethouders

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 20:14

hij kan niet bij de rest komen te staan omdat daar al een hengst staat, een belgisch trekpaard hengst om precies te zijn.
als er een merrie hengstig is (daar staan er een stuk of 3 van bij, die hengst dekt niet) maar is wel de baas, dus als casper & hij zouden gaan vechten, hij hoeft maar een trap te geven & casper overleeft het niet. :n
vanwege het grasgebruik kan die niet in een andere weide, dan zal die bovendien ook alleen komen te staan.
en in de winter staan ze bij hun allemaal op stal omdat de weides er anders aangaan, dit willen ze niet, maar de ruimte om hem op stal te zetten is er niet.

ik zou hem best tijdelijk ergens willen stallen, maar casper kan niet van mij worden omdat ik de kosten als hij ziek word of zoiets dergelijks gewoon weg niet kan betalen, ik ben verder bereid andere kosten te betalen.
hij hoeft eigenlijk alleen iemand als eigenaar te hebben die eventueel ziektekosten zou kunnen betalen & dat die daar kan staan, verder kan ik vrijwel alles betalen..

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 20:14

vind ik trouwens heel lief van je hoor, dat je dat zegt, helaas wonen wij volgens mij niet in elkaars buurt.

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 21:27

welkom nieuwe leden + nieuwe schattige ponys :D

Ayla waar woon je wel dan? Misschien kunnen mensen in dit topic er wat mee :)

Wel rot voor je hoor :(:) , willen je ouders ook niet meebetalen dan?

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 22:04

ik woon in westervoort (gelderland) naast arnhem/huissen/zevenaar/duiven etc.
dat is het probleem, als hij ziek zou worden kunnen mijn ouders dat niet betalen.. ;(

sasika

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 22:26

Goedenavond!

welkom alle nieuwelingen! gezellig!

leuke foto's voorbij zien komen!

Ik heb zelf hele drukke dagen gehad! Heel de dag met de koets op koninginnendag door den haag gereden (wat en zooite was het :P) savonds naar een taptoe geweest van zoetermeer. Vandaag eerst in de ochtend werken smiddags doodmoe op bed gelegen!

maar heb rkkertje vanavond weer heerlijk dressuurmatig kunne mennen! hij deed het weer braaf :D

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 10:29

Goedemorgen!

Welkom Meli!

Aylie: sterkte, ik hoop dat je nog een oplossing kunt vinden! Heb het zelf vaak genoeg meegemaakt, helaas...

Hier bij ons is het echt een ramp... Ze zijn dus bezig met die stomme hanzelijn, het ziet werkelijk zwart van de mensen. En al die mensen moeten hun fietsen kwijt. En waar zetten ze die neer? Precies, tegen ons hek. Op zich geen probleem als ze de fietsen tegen de palen aanzetten, maar ze vinden het blijkbaar ook wel kunnen om hun fiets zo in het schrikdraad te gooien, waardoor het stroom er dus volledig af gaat... Wat een groot probleem is, aangezien Miracle dat al heel snel door heeft en gezellig op eigen houtje een wandeling kan gaan maken door de buurt.. En als Punette het door heeft, gaat ze naar het hoge gras, waardoor ze behoorlijk hoefbevangen zal raken... We hebben al wel een aantal fietsen verplaatst, maar die lege plaatsen worden bijna direct weer opgevuld. Walgelijk vind ik dat!

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 10:31

goeiemorgen. :)

sorry maar wat asociaal juditjuhh, ze kunnen toch wel een beetje rekening houden??
vervelend zeg, je zou je pony's maar weer aan de wandel buiten de weide tegenkomen..

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 11:10

Zeker associaal zeg! Zou er een draadje omheen spannen met flink wat stroom erop. Als ze dan de fiets willen pakken krijgen ze gelijk stroom ~~}>

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 11:21

haha. :')

Neptunus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 12:31

judith: dat is inderdaad heel vervelend.
jammer dat mensen daar nou niet bij stilstaan.

aylie: jou wil ik veel sterkte wensen en ik hoop dat je een oplossing gevonden kunt krijgen.

dank je voor het welkom !!!

en hierbij nog een foto van mij en mijn meiden

Afbeelding

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 12:34

Lekker fel roze touwhalster :+:

Yvanka_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 12:49

Zo ik ben er ook weer even. :) Erg druk laatste tijd..

Even bijlezen:

Voor de nieuwe: Welkom!! :)
Ik ben Yvanka, 19 jaar, en in het bezit van een mini shetlander (80cm) Benji van 3,5 jaar.

De hoeven hier zijn ook nog goed, gelukkkig nog niet aan het scheuren. Misschien dat het nog komt. Ben ook wel blij dat het nu even goed regent, het land was ook niet groen maar geel.. :(:)

Suprice_Iris; Benji is geschoren, dus geen last van het verharen :D

Aylie: Balen dat er geen plek voor Casper is. Is er ergens anders in de buurt niet iets? Helaas woon ik ook niet in de buurt :(:)
Ik heb nog wel wat kennisen in de buurt van jou wonen, ik zal eens rond vragen :)

Sasika; Ook druk druk druk, klinkt al een heerlijk weekendje zo. :)

judithje; Jeetje, daar wordt je ook niet blij van! Kan begrijpen dat je je daar door op vreet van frustratie. Misschien een bordje neer zetten met ''Geen fietsen plaatsten tegen schrikdraad AUB!'' Overigens denk ik dat het niet zal helpen, maar wie weet?

Neptunes; Leuke foto!

Emuline

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 12:52

Goedenmorgen!!! Ik had niets te doen, op deze zielige slecht weerige zondag, en kwam een huiskamertopic van shetlanders tegen! Dus hierbij meld ik mij ook :D

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 13:15

Welkom Emuline!

Ik kan wel bordjes op gaan hangen, maar ik weet nu al dat ze niet luisteren. De hanzelijn is toch veel belangrijker dan mijn pony's???!
Ach, ik kan niks anders doen dan hopen dat het na vandaag voorbij zal zijn. Anders weet ik niet hoe ik dat met Miracle moet gaan doen...

Emuline

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 13:20

vervelend ja.
kan je er geen auto voor zetten?

ladylisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 13:22

hier is het nog lekker droog :o vanmiddag willen ze regen hebben ben vanochtend toch maar even bij mijn verzorgshetlander geweest samen met me vriendin even vrijheidsdresuur gedaan ze kan het al erg goed ze kan nu voetje geven op commando en buigen wie weet mieschien nog meer dingen om te doen ? :D

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 13:26

Nee, een auto kun je er niet voorzetten, het weggetje is officieel toegankelijk voor iedereen, en daar maken ze goed gebruik van ook...

Hier heeft het al even geregend. Het is nu weer droog, maar over niet al te lange tijd verwacht ik een lange regenperiode van een paar uur, met buien waar je niet erg vrolijk van wordt..

Emuline

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 13:26

hoe oud is het shetje?
ik heb een 9-maanden-oud shetje.. en leert heel snel.
ik heb haar nu al de stap-draf-galop commando geleerd. en ben nu bezig met haar voet in een emmer te laten staan! en verder kan ik de manen al invlechten. verder ben ik bezig met wat pirelli methodes, zodat ze aan de zweep leren wennen, gewoon met het touw over de rug laten glijden, en er naast beetje heen en weer zwiepen.
pffff. verder weet ik het niet precies.

Emuline

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 13:27

jeetje das lastig, maar als het officieel toegankelijk is, kan er toch een auto staan? of een ander touw spannen op ongeveer een meter afstand, met meerdere papiertje erop, geen fietsen plaatsen, ivm stroomdraad.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 13:35

Nee, dat is het probleem juist. Het weggetje heeft praktisch geen berm ofzo, de linkerkant staat ons hek en aan de rechterkant is het weiland waar ze nu dus met z'n allen naar de hanzelijn aan het kijken zijn.
Dus touwen o.i.d. op afstand spannen kan helaas niet.
Er valt gewoon echt niks aan te doen, maar bedankt voor het meedenken ;)

Emuline

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 13:41

sjorrie, kan ook verder niet zo veel bedenken,.
kan je het stroom niet omleggen?

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 13:43

Nee, als ik het stroom langs het hek afsluit, vliegt Miracle direct de weg op ;) Geen idee hoe hij het flikt, hij is zelf 90 cm hoog en het draad hangt maximaal 20 cm boven de grond en is goed aangespannen, maar hij komt er altijd onderdoor..

Emuline

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 13:51

hum... ja dat ken ik :P
de mijne staat nu ongeveer 6 weken op de nieuwe stal.
en de stalbaas heeft nu een derde lijn moeten spannen, omdat die er anders onder door gaat :p

pff om half 3 is het in leusden voor een half uur droog!!! joehoe!!!

Borisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 13:57

Juditjuhh jeetje wat asociaal van die mensen zeg := Je zegt dat ze nu naar die lijn staan te kijken? Kheb geen idee wat het is :+ Maar kun je dan niet naar ze toegaan en de toestand uitleggen zodat ze hun fiets kunnen wegzetten?
En anders gewoon fiets omgooien :+ Als zij asociaal doen mag jij het ook!

Enne dat het draadje op 20 cm hangt zegt niks, bij mij gingen ze er gewoon tússendoor als er geen stroom opstond. :P

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 14:04

De hanzelijn is die hogesnelheidslijn die ze nu ook bij Kampen, Dronten en weet ik waar nog meer aanleggen. Oerlelijk ding, maar ja, ik ga daar niet over. Gisteren hebben we op een gegeven moment de fietsen ook gewoon midden op de weg gezet, moeten zij ze maar niet in ons draad zetten :+

Wij hebben aan de andere kant van het land, waar de weg niet langs loopt, ook een draadje op 10 cm hangen. Anders gaat hij daar alsnog onderdoor, stroom of niet. Tja, het gras bij de buren is altijd lekkerder!