[HK]SMP kletstopic 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 22:19

Lori schreef:
@Frummels, geen aarsworm?

@Patricia, wat leuk!

Vanavond terug een ritje gedaan met Finn. Zitten aan 11,6 km. Zou voor dat ik terug naar school moet graag de 15km aantikken met hem. :o

[ [url=m/l40khI.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dat gaat vast lukken die paar kilometer erbij

Lori

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 22:25

Normaal wel ja, ik men wel op tempo met hem. Vandaag 9,5km/u :+ Bedoeling zou zijn om de 15km uit te rijden aan toch 8km/u.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 22:26

Ik denk het niet Lori. Zie in elk geval niets geks aan de achterkant..
wat een mooie omgeving rijden jullie zeg, wauw! En knap van finn. Zou leuk zijn als jullie 15 km redden voor je naar school moet :j

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 22:31

Lori wat leuk! Ik zit met Alex nu op 12 km, maar wij rijden wel maar 7-8 km/h gemiddeld. Mijn doel is voor maart 20 km en dan met een minimale snelheid van 7 km/h.
Alex schiet trouwens nu ook alweer in zijn wintervacht en zweet dus helaas weer sneller. Ik ga hem nu waarschijnlijk ergens eind september scheren.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 22:59

Hoop van niet dan Frummels anders moet je specifiek spul hebben. Moest je toch geel opmerken onder de anus dan heb je prijs.

Omgeving valt wel mee, maak de foto's op de mooiere plekjes. De rest is gewoon landwegen en dus asfalt maar heb toch nog landschappen om naar te kijken gelukkig

@Fennadev, Hier is Finn een snelle jongen en zijn favoriete gang is draf, stappen dus eigenlijk vrij weinig al zal dat nu wat vaker zijn normaal. :j Hier houd ik zijn leeftijd een beetje aan, vind 15km met eventueel een enkele keer wat meer genoeg voor zijn 5jaar. Hier staat hij nog gelukkig helemaal glad in zijn vachtje, iedere keer na de rit spoel ik hem af en gaat die zich zelf even van een bruin laagje gaan voorzien :') .

Quickly2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 16:08

Met misty gaat het super! Ze begint stil aan af te vallen en voelt haar echt op haar gemak! Elke keer als ik weg ga galoppeert ze hinnikend achter me aan en zelfs als ze haar hooi eet en ik kom voorbij komt ze ook in volle galop :') een gekke pony is het! <3

nanne02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 17:43

Fijn! Even een vraagje, hoe laat je haar af vallen? (Is hier ook nodig namelijk, alleen dat is een 2 (en 1) jarige...

Kcinarual

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 17:55

Mooi doel Lori, die kilometers erbij lukken vast wel!

Fijn dat Misty afvalt!

Vanmorgen heeft Nick voor het eerst het strand gezien. Die kop.. :') <3
Afbeelding
Afbeelding

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 20:27

Lekker koppie..

Patssss me eerste blauwe kring heb ik te pakken van mick. Wat is die toch vlug met zijn achter benen en wat een kracht.
Even flink laten weten wie de baas is en daarna pinokkio zadel opgedaan. Hijaaa rodeo daarna super braaf gelongeerd. Hij krijgt nu al wel meer interesse in me als ik aankom

Quickly2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 21:28

nanne02 schreef:
Fijn! Even een vraagje, hoe laat je haar af vallen? (Is hier ook nodig namelijk, alleen dat is een 2 (en 1) jarige...

Ze kan nog niet longeren dus ik laat haar achter me aan galopperen :')

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 21:57

nanne02 schreef:

Paddock, water en hooi :Y) All they need

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 10:11

Kiekeboefje; Christy ziet er leuk uit maar ze is toch niet zo heel erg dik?

StalNollie; jaloers op de manen van je nieuwe aanwinst haha!

Lori had drukke pony en vastzittende rem; Ja ook je wagentje heeft onderhoud nodig :-)
Mooie afstand en gemiddelde afstand volgens mij.

Quickley; ik heb even gemist dat je in het topic erbij bent gekomen maar dat ligt aan mij hoor haha.

Kcinarual: wat balen van die wond zeg! Gaat het nu wat beter?
Lekker op het strand geweest. Hoe gaat het met afvallen?

Frummels; hopen dat de jeuk door iets simpels komt. Ik heb voor jeuk de lotion van Vitalbix, die werkt ook heel fijn in staart en manen. Ook ook die van Leovet vond ik fijn. Bij elk paard helpt meestal iets anders.

Patricia mooi aandenken

Susanne; heerlijk is dat he als je zo lekker gelest hebt! Kun je altijd weer even op teren :-)

Ik heb met Alf dinsdagavond weer gemend na onze vakantie en na de ostheopaat. Hij liep niet heel fijn maar wel weer super braaf. Na dikke 3 weken vakantie ook wat minder conditie zeg maar wat gaat dat er snel af zeg altijd.....

nanne02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 11:28

Quickly2003 schreef:
nanne02 schreef:

Ze kan nog niet longeren dus ik laat haar achter me aan galopperen :')

Haha, fijn dat dat helpt!

@kiekeboefje: Daar staan er nu gelukkig twee, de ander is niet te dik, dus we zijn al zover :D

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 14:55

zou nog fotos laten zien van voor en na foto's als de cranio secraal therapeut was geweest. heb ze inmiddels ontvangen.
en een kleine werk foto met mick vanmorgen.

mick
Afbeelding

( pony is verkocht)
Afbeelding

me 4 jarige (die er nog steeds is en dus kreupel is geweest)
Afbeelding

en onze leentje de kruimeldief
Afbeelding

nanne02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 15:57

Wauw, die 4-jarige! <3

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 17:07

Ja snel gaat de conditievermindering he Ingrid! Merk ik trouwens ook bij mijzelf. Ik fiets bijna dagelijks wel ruim 20 km op een dag , maar dat is nu toch wel een beetje lastiger dan voor die drie week vakantie! := Ik zal trouwens even een foto maken van Kristy dat je kan zien hoe dik zij is. Donja heeft een hangbuik zoals de meeste shetlanders, maar Kris zet helemaal op. Net een varkentje :+

Ik vind Leentje echt schattig StalNollie <3

Ik heb de laatste reeks foto's ontvangen van de fotomeeting, word tijd voor een topic :~
Afbeelding

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 18:18

Mooie foto hoor!

Conditie gaat indd snel achteruit. Switch heeft nu ook 5weken stil gestaan en z'n vacht wordt weer dik dus is ook snel moe of buitenadem. Hij gaat volgende week weer mee op wedstrijd. Maar wil hem nog niet gaan scheren.

nanne02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 19:30

Even een dingetje: Ik heb sinds een kleine maand (miss wel korter) mijn 2 van de 3 pony's op stal staan. En dan als ik ze s'ochtends in het 'paddockje' zet, stuiven ze gelijk naar het waterbakje. En de water emmer in de schuur is altijd nog even vol. Dus ik weet bijna wel zeker dat ze s'nachts niet (willen) drinken. Er staan 2 emmers in de schuur, dus er is genoeg, maar volgens mij drinken ze er echt niet uit. Iemand eventuele tips, of kan het geen kwaad?

ElineGC

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 19:37

Heb je het water al eens ververst en de emmers schoongemaakt?

Youri123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 20:19

Mirrej: haha leuk pony's in je huis.

Kiekeboefje: Mooie kristy. Ik dacht inderdaad ook even dat ze geen staart had.

Stalnollie: mooie pony. Wel jammer van de blauwe plek die die jou heeft bezorgt.

Lori: balen van je rem. heb je een foto van zo een pony trailer?. En die kilometers erbij lukken vast wel.

Kcinarual: niet leuk van die wond. Gaaf op het strand. Dat hoop ik ook nog is met Arie te doen.

Patricia: mooi aandenken. Waren dat duvel en romy oude pony's van je?

Conditie gaat snel achter uit. Arie heeft toen 2 weekjes stil gestaan. Omdat die met ze oog problemen had. En daarna moesten we bijde conditie opbouwen.

Nanne: misschien even emmerd schoon maken?

Het weekend van 1,2 en 3 september. Gaan we met stal en de paarden naar het leersumse veld.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 20:48

kiekeboefje leuke foto...
conditie ik bouw leentje nu op naar 15 min. en dan toch wel altijd draf of galop dus flink tempo. (iedere dag).

en vooruit laatste van vandaag om het af te leren.
Afbeelding
lekker een half uur gewandeld over de weg en bos. groot of klein verkeer doet hem helemaal niks super braaf. kwam een grote tractor aan die gif spuit over het land en geen kik. ook al even snel opgezeten en deed hij super braaf.(gewoon vast staand op de poetsplaats dus niet stappen ofzo) kan na mijn vakantie (ga zaterdag week op vakantie) mijn verzorgmeisje (die kleiner en lichter is) er mooi een enkele keer op gaan.

ElineGC

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 20:52

Waar ga je heen op vakantie? Super dat je paardje geen kik gaf!

Ik merk bij Eddy vooral hoe lastig het is om conditie op te bouwen. Lastig om te zien of die lui of moe is. Wij hebben inmiddels een hele mooie 2 paards montana trailer gekocht. 11 september ga ik voor mijn be rijbewijs. En dan kan ik echt op wedstrijd gaan! Super leuk.
Nu lekker veel dressuurmatig oefenen. Vind het lastig om een duidelijk verschil te maken in nagefelijk lopen en hals strekken. Heb mijn instructrice gevraagd voor een lesje

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 20:53

camping de paal ( lekker dicht bij huis).
eline spannend be halen

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 21:28

Wat leuk Eline! Dan kun je echt weg met je eigen trailer :)

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 21:46

Gaaf Eline! Ik ben ook druk aan het rondkijken maar zie elke keer iets in Limburg of Friesland haha.

BE heb ik in 2003 al gehaald speciaal voor de paarden. Toch wel heel fijn om te hebben hoor!