[HK]SMP kletstopic 2

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 18:25

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

nieuwe aanwinst 4 jarige ruin zou beleerd zijn in enkel en dubbelspan.... maar betwijfel ik gezien zijn streken en niet eens voetje op kunnen tillen.
( voor de liefhebber hij is te koop .. eye cather!)

Patricia_86

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 19:56

Knappe pony !

En Susanne M startgeregtigd super!

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 19:57

Kiekeboefje schreef:
Dit is Kristy! 4 jarige merrie, denk iets van 90 cm hoog. Ze staat bij Donja sinds die verhuisd is, en was aldoor al een beetje van plan haar op te gaan pakken en daar heb ik vandaag een beetje een begin aan gemaakt. Ze kent aan het halster lopen en borstelen wel, maar verder is ze helemaal groen.
[ [url=m/xsGVb1.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ze moest er aan geloven: wassen, borstelen en vlechten, maar ze was ontzettend braaf! Ook is ze verschrikkelijk dik, dus longeren hebben we ook een beginnetje aan gemaakt.
[ [url=m/Y3fOPR.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ze komt vanaf vandaag snachts in de paddock te staan, en overdag in de wei. Kristy is van de stalhouder, wie niks met haar doet en gaat doen, maar haar volledig op de paddock wou die niet dus dit is al een begin. Ze is trouwens zo dik dat er een plasje water op haar rug zou kunnen blijven liggen... ik vind het maar schrikbarend, maat ze is helaas niet van mij.

Edit: ze heeft trouwens gewoon een lekkere dikke staart, maar deze zwiept ze net even weg :+

En ook al zo.n schatje!

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 07:43

Jullie gaan zo hard! :') Ik maak later even een bijleespost.
Zag wel twee leuke nieuwe pony's voorbij komen: gefeliciteerd met de nieuwe aanwinsten.

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 09:06

Frummels schreef:
Jullie gaan zo hard! :') Ik maak later even een bijleespost.
Zag wel twee leuke nieuwe pony's voorbij komen: gefeliciteerd met de nieuwe aanwinsten.

ja haha bijna niet meer bij te houden!

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 10:44

@Mirriej, Hier staan ze regelmatig in huis :D :o .

Hier een pony trailer trouwens met een tussenschot in dan gaan er 2 mini's mee.

@Kiekeboefje, leuk zo een begin maken!

@Stalnollie, gaaf dier! Heb jij eigenlijk ook echte eigen pony's buiten de verkoop dan? Hoe groot is je eyecatcher?

Hier gisteren een ritje met Finn gedaan, hij stond echt hieperdepiep de eerste 3km. Hem hele tijd moeten inhouden toen in stap en enkele keren moeten stilzetten terug. Daarna ging het prima, een kilometer extra gedaan dan gepland (omdat die hieperdepiep was) wat die zonder probleem uitliep. Enkel even gevloekt toen we bijna thuis waren, passeerde een vrachtwagen erg dicht dus Finn stil gezet voor het zekerste. Voet op de rem en toen ik wou vertrekken zat mijn rem vast |o . Gelukkig los gekregen met hulp van mijn broertje maar dat was echt even zielig voor Finn, wou gewoon wegtrekken maar het lukte niet arm dier. :(:) Eenmaal thuis de wagen maar eens een poetsbeurt gegeven. Die olie die daar in zit met wat moet je dat eigenlijk aanvullen?

Daarna nog een uitstap gedaan met de pony van mijn zusje en mama die van mijn zusje vond het nodig om koppig te gaan doen om een plas water. Hem er uiteindelijk in gekregen maar phoe wat een gedoe was dat :roll: . Anders is het echt een doetje maar hij heeft een periode van uit proberen.

Kcinarual

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 10:53

Ik heb ook een keer gehad dat de rem vast zat. Toen nog een keer de rem ingeduwt en toen ging ie weer los gelukkig.

Onze vakantie begint niet leuk. Nick had een vrij diepe wond dichtbij zijn ooghoek, waarschijnlijk ergens blijven haken. Gelukkig was het nog vers en kon het mooi gehecht worden.
Afbeelding

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 11:53

Ahhh arme Nick! :(:)

Met remmen die vast zitten heb ik geen ervaring...

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 11:54

Volgens mijn moet je olie weleens bijvullen toch?. Weet wel dat ze onderhoud nodig hebben zo nu en dsn wat logisch is met al het modder en vuiligheid.

Pony nog niet gemeten maar hebben de andere shetl erbij gehad en die meet 83 en mick steekt daar toch zeker een cm of 10 a 15 boven uit.

Heb op moment een vaste pony maar dat komt omdat die kreupel is geweest en het komende jaar met mijn verzorgmeisje weer het rijden op gaat pakken. Deze week al twee keer gereden daarna goed met cool gel erop terug in de wei en blijft mooi rad lopen. Straks naar epplej om nieuwe peesbesch voor haar te halen die rondom afsluiten. Maar ook deze pony gaat uiteindelijk weer weg mits ze zuiver blijft.

Mijn vaste pony heb ik in febr verkocht zelf gefokt etc maar na 8 jaar bij mijn te zijn geweest toch goed verkocht. Had ik eerder moeten doen nu kan ik meer me passie uitvoeren. Jonge ponys omdoopen tot brave kinderponys.

En ik reed er eens per maand op en ook meer als verplichting zo van dan heeft ie ook weer wat gedaan. Haha.

Dus een echte blijvende vaste pony/ paard.. nee.

Mick begint al tammer te worden daar waar je hem gisteren niet kon poetsen ( overal ) laat hij dit nu goed toe. Voetjes voor gaat super nu en links achter goed re achter redelijk ( gisteren kon je geen voeten optillen happen en steigeren en slaan van achteren) gisteren drie keer terug naar wei geweest pony gepakt en geoefend en vandaag ook twee keer al en dan vanavond nog een keer.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 12:18

Knappe aanwinst StalNollie! Misschien gewoon van slag door de verhuizing, daar kunnen sommige echt last van hebben. Fijn dat hij al wat braver wordt. Geef hem even de tijd :) Geen zin om er zelf mee aan de slag te gaan voor de wagen? Leuke naam trouwens, zo heette m'n overleden pony. Mis hem nog zo vaak.

Oei vervelend voor Nick, nare plek ook zo daar bij zijn oog.

Balen van je rem Lori.

Vanavond naar les. Hopen dat het iets beter weer wordt :+

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 13:04

Wat sneu voor Nick :(:)

Ik zag gisteren dat Pepper ontzettend schuurt aan de bovenkant van de staartwortel. Toen ik de haartjes opzij wilde duwen, trok ik er hele plukken uit. :oo Weet iemand wat het kan zijn? Ik zag geen luizen, vlooien of andere diertjes. Het is alleen aan de bovenkant van zijn staartwortel.
Kan dit komen door de wormen of het ontwormen?

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 13:10

Kan inderdaad komen door (ont)wormen maar ook door voeding/gras. Willem heeft het altijd als hij last heeft van afvalstoffen. Dan gaat hij z'n staart schuren. Voorgaande jaren veel problemen mee gehad in het weideseizoen (hij krijgt het alleen van gras) maar sinds dit jaar met greenguard + gluco balance eindelijk onder controle en geen jeuk. Dus kijk ook even kritisch naar zijn voeding/weidegang.

Klambu aloë vera lotion werkt trouwens perfect om de huid te kalmeren en stilt de jeuk. Dat is echt een topproduct bij jeuk en schuren.

Iets van schimmel kan het ook nog zijn, als het met hele plukken tegelijk loslaat.

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 13:11

Jimmy heeft er ook last van als hij op gras gelopen heeft. Dit weekend 4 dagen op gras gestaan en toe hij thuis kwam wou hij ook meteen gaan schuren. Vandaag was dat alweer bijna weg.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 13:21

Pepper staat alleen op de paddock (zand) en in stal waar hij op stro staat en alleen hooi te eten krijgt.. Daar kan het niet echt door komen denk ik?
Ik zal eens naar de Klambu lotion kijken, dankje voor de tip Susanne.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 13:25

Mmh nee lijkt me dan idd niet logisch, vaak is gras de grote boosdoener. Is het ook schilferig?

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 13:27

De huid is wel schilferig ja..

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 16:05

Te dik?

Zelf ga ik mick niet voor de wagen doen geen spullen voor. En gezien hij voor de handel is schaf ik alleen noodzakelijke aan ( halster/ ontworming en smid) de rest heb ik allemaal va groot tot klein liggen( bitjes/hoofstellen)

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 18:01

Ik vind hem persoonlijk niet heel dik. Hij heeft wel een wormenbuikje..

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 18:01

arme Nick beterschap

Frummels kan ook na ontwormen komen, wij van de week ontwormt en 1 van de manege pony's schuurd nu ook heel erg haar staart.

Stal Nollie, wel goed dat je allemaal leuke baasjes voor ze zoekt, er zijn weinig goede kinder pony's.

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 18:02

Afbeelding
Afbeelding
Mijn aandenken aan Duvel en Romy is binnen .

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 19:23

Gefeliciteerd met je M startgerechtigd Susanne *\o/*

Twee knappe nieuwe aanwinsten. Hopelijk leren ze beide goed :)

Alex heeft ook meer last van zijn zomereczeem als ie op gras heeft gelopen, dus het jeuken is helaas sterk grasgerelateerd.

Sterkte voor Nick :(:)

Wat een mooi aandenken Patricia

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 19:26

Wat een mooi aandenken Patricia! Je hebt ze dan altijd toch nog even bij je.

Jeeeeeemig wat heb ik heerlijk gelest vanavond met Willem <3

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 19:51

Patricia heel moooi

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 20:14

Susanne schreef:
Wat een mooi aandenken Patricia! Je hebt ze dan altijd toch nog even bij je.

Jeeeeeemig wat heb ik heerlijk gelest vanavond met Willem <3

Van wie heb je les?

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 20:58

@Frummels, geen aarsworm?

@Patricia, wat leuk!

Vanavond terug een ritje gedaan met Finn. Zitten aan 11,6 km. Zou voor dat ik terug naar school moet graag de 15km aantikken met hem. :o

Afbeelding