[HK] Kletstopic shethouders

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kimbey

Re: [HK] Kletstopic shethouders

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 10:49

Welkom Ilse!
Heerlijk weer hier hoor gister, lekker van 't zonnetje genoten. :)

Yvanka_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 12:30

Zo ik ben er ook weer even, heb het echt gigantisch druk. Benji die niet helemaal lekker is.. Loopt lichtelijk kreupel, allergische reactie op de olie van het scheerapparaat waardoor ik hem elke dag moet wassen, heeft een antibiotica kuur vanwege een luchtweg infectie... Als of het allemaal nog niet genoeg is.

Ik heb in ieder geval vanaf blz 148 bijgelezen, weet alleen de helft niet meer...

Ik heb leuke foto's voorbij zien komen... :)

Welkom Ilse!
Wat een leuke pony's heb je!
Ik men ook met mijn shet.. Foto's staan op BLZ 149(?) Benji is pas geschoren, een mini shet van 81 cm en een super makke pony.
Verder fietsen we graag, wordt hij gelongeerd, of gaan we een stukje wandelen. Van de zomer wil ik gaan beginnen met VD! :)

Sasika; Nee ik sta niet op santhorst ;) Ik sta op een boerderij vlak bij (500 meter verder) van de westkustruiters... Weet niet of je het kent. Sta jij zelf in leidschedam met Rakker?
- Ik ga even in je topic kijken.. :)

Ik heb Benji 3 jaar geleden gekocht... Of nja, eigenlijk gekregen.. We moesten alleen de chip á 40euro betalen. Eigenlijk was hij ook niet meer waard, hengstveulen zonder papier, mini maat.. Ach nu is hij geruind, beleerd voor de wagen, een super pony (al zeg ik het zelf..) Ik ben blij met hem :) En dat is het belangrijkste toch??!

Weet toevallig iemand een goed adres waar je echt lichte maraton wagentjes kan kopen? Een mini van 80 cm moet er alleen voor kunnen staan. Tevens moet hij ook gebruikt kunnen worden voor 2 span.. Maar dat kan volgens mij bij veel wagens al.

Junkieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 13:33

tisss zooo saai op school ik wil weg !!

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 13:33

Goeiemiddag
Welkom ilse!

sas27

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 14:26

Hoi Yvanka
Volgns mij kan je bij Kraaij in Nijkerk wel zo'n wagentje kopen, ga niet op de site kijken daar wordt je gek van. kan je beter even bellen.
Heb op internet ok wel van die hele kleine lichte wagentjes voor bij zien komen. Marktplaats goed in de gaten houden

sas27

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 14:28

@buckje
Is inderdaad een ideal tuigje. Die van mijn D pony ook maar dat is de webtech. Die van Nono is leer.
Ik vind vooral de brancard beugels ideaal en veilig

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 15:05

goeiemiddag. :)

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 15:24

Goedemiddag!

Yvanka, sterkte met Benji! Balen zeg, alles tegelijk...

Gisteren voor het begon te regenen was het hier ook erg benauwd, toen we bij de pony's kwamen waren die helemaal zeiknat van het zweet, echt niet normaal! :(:)
Straks weer even naar ze toe, hopen dat het nu wel droog blijft, dan kunnen we Jolly weer even trainen aan de lange teugel.

Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 21:32

Lizzy <3

Leuke menfoto's sasika, nette punten voor zo'n eerste keer (was toch je eerste keer? :P)

Wauwwie loyalty (heb in je profiel gespiekt, maar zie geen naam staan. Wat is die bonte uit je profiel gaaaaf trouwens :+:)
Wat een super sjieke aanspanning heb je daar zeg. :~
Sjekkie is echt leuk!

Welkom Ilse! *D

Ik heb woensdag tentamen en moet nog veeeel doen dus ik heb stress.
2 mei ook nog eens een paper inleveren waar ik nog NIKS aan heb gedaan, dus nog meer stress.

Wij hebben hier al weer zo veel vliegen en muggen dat blik ingepakt staat (is allergisch voor steekvliegen).
Heb zelf ook ontzettende jeuk nu na 2 uurtjes bij de paarden te zijn geweest brrr.
Hij wil nog een nieuwe (bijpassende) vliegenkap, die moet ik nog even zoeken. :D

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 21:39

bij ons hebben we wel vliegen & ook wel wat muggen, maar moet zeggen dat het erg meevalt! :D
heb gelukkig wel een (zelfgemaakt nogwel :Y) ) vliegennetje & ga in de zomer ook even kijken voor vliegenspray bij de dierenwinkel. :)

Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 21:43

Afbeelding
Vreetzakkie

Afbeelding
Lekker ondergekwijlt. :+

Ik heb veerust dat werkt best goed, maar is echt chemisch spul.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 07:15

Goedemorgen!

Bliksem weer lekker ingepakt!

Hier nog weinig last van vliegen/muggen. Ze zijn er wel, maar niet zoveel dat het echt irritant is.

loyalty

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 07:22

@Bliksem : mijn naam of paard zijn naam?? :P
Gaaf is tie he! stiekem is het gewoon een tinker met nog wat er door heen maar omdat we alles er af halen valt het wat minder op :P hij heeft echt super lange manen gehad! :) maar vind dit toch wel leuker!
ik ben ook erg blij met deze 2 super paarden :D

irritant zeg al die beestjes! hier vliegt ook wel wat maar valt nog mee... kijken hoelang dat nog volhoudt?

Junkieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 08:06

tommy heeft ook nog geen last van muggen en vliegen,
maar hij heeft tot nu toe ook nooit last gehad van zomerexceem ik hoop dat dat zo blijft !!

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 09:14

Goedemorgen !

Hier zag weekend toen zo benauwd was ookal wat vliegen.
Zolang die verdomde horzels maar weg blijven , ben dr onwijs allergisch voor als gestoken word.

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 09:24

Goedemorgen!

Hier nog geen horzels gezien gelukkig.
Wel heel veel vliegen die de paarden terroriseren!

booster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 09:26

Goedemorgen...
hier ook nog geen horzel tegen gekomen

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 09:32

bij welke hengstenhouder ben je geweest booster? heb je al een leuke man gezien voor je dametje?

Yvanka_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 10:53

Hier heb ik de eerste horzel al op mijn paard gehad.. :(:) Het was nog wel echt een kleintje... Verder wel al wat vligen inderdaad.

Ilse; bedankt voor je reactie. Ik ga eens bellen :)
Ik hou marktplaats ook goed in de gaten inderdaad.

Bliksem; wat een leuke foto's :D Mooi halster op de 1e foto :+:

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 13:34

Arme Blik helemaal ingepakt :P
Hier stikt het al van de vliegen en horzels!

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 14:23

Horzels heb ik nog niet gezien, wil dat graag zo houden! Vorig jaar hebben we er maar 2 ofzo gezien in ons eigen land, hopen dat dat dit jaar 0 zijn natuurlijk!

Ben net terug van de dierenwinkel, heb even nieuwe knoflookolie gekocht, en snoepjes (om de olie overheen te doen) en 2 poortgrepen.

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 16:11

Goedemiddag ,

Pff wat zijn er tegenwoordig nog maar weinig honden-eigenaren die hun hond wel goed onder controle en luisterend hebben zeg !

Ging ff met de pony's wandelen.
Eerst al zo'n kleine dwijl achter ons aan blaffend.. even vinden me pony's het niet erg maar dit beest heeft gewoon flink wat meters mee gerent en de eigenaar steeds maar roepen en doen... hond luisterde totaal niet.. tot slot gooit die ook nog is ze riem naar z'n hond die rond mijn pony's cirkelde dus die schrokken zich de klere..
Uiteindelijk besloot het hondje toch maar is te luisteren naar z'n baas die hem al voor alles stond uit te schelden.

Vervolgens op de terug weg komen er opeens vanaf de overkant van de weg 2 grote husky's aangestormt zonder baasje nog..
En die vlogen op de pony's af die zich dus rot schrokken. Een eigenaaresse er achteraan die maar stond te roepen en toe te kijken :?
Was een vriend bij en die schreeuwde naar dr dat ze mischien dr honden moest aanlijnen of in ieder geval bij dr houden.
Na veel moeite had ze er 1 , waardoor ze steeds zowat onderuit getrokken werd weer naar de pony's toe en hond nummer 2 sprong en gromde nog steeds naar de pony's waardoor er 1 steeds meer over de zeik ging.. Ben toch partij boos geworden :o

Als je hond niet luisterd laat hem dan ook niet los 8)7

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 16:28

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 16:36

d'r is toch niks mooier dan een pony in een wei vol bloemen he? <3

Borisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 17:28

Haha die bruine trekt zich ook niks aan van schrikdraad. :+

Inderdaad Dravergekkie, ik heb ookweleens last van die honden, gelukkig luisteren ze hier wel goed, maar sommige eigenaren :=

Ik ben trouwens van plan, omdat John nog steeds zo dik in z'n vacht zit en het al zo warm wordt, om hem net als Tink te scheren, denken jullie dat dat een goed idee is?