[HK]SMP kletstopic 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ElineGC

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 21:00

Wat super van de wedstrijden vandaag!

Susanne wat gaaf dat je m starrgerechtigd bent. Ga je ook gelijk over?

Ik las iets over veetrailers en huren. Wellicht dat je een trailer van een boer of kennis zou kunnen lenen? Ik ben zelf nog nooit op vakantie met Eddy geweest maar het staat zeker wel op de planning. Lijkt me heerlijk door de bossen en over heide in plaats van de dijken.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 22:31

Dankjulliewel <3

M starten, nee voorlopig niet hoor! Ik blijf lekker nog even een tijdje in 't L rijden. Zijn nog genoeg verbeterpuntjes om aan te werken voordat ik vind dat we er klaar voor zijn.

Youri, leuke plannen, op vakantie met je pony is gaaf! Wij zijn nu een paar keer naar de Veluwe geweest met Willem (naar Ayla), en dat is zo enorm genieten!

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 22:55

Knap hoor m starten. En ook super dat je niet gelijk maar overstapt als je merkt day er nog wat te halen valt.

Vandaag pony verkocht en l opgehaald zou eigenlijk na hun vakantie worden en waren onderweg ivm aanbetaling zonder trailer bellen ze toch op of ze haar al niet mee mochten nemen want dan draaide ze om en haakte ze trailer eraan.
En morgen avond komen ze andere ophalen.
Dus staan er weer twee....maaar morgen vroeg naar markt kijken of er wat leuks staat. En dinsdag zeven jarige shetland merrie gaan kijken.

Vandaag ook met leentje een half uur langs de fiets laten lopen. Doet ze goed mits we niet te dicht naar de berm gaan...want dan is gras niet te weerstaan.

Trailer huren kan je toch proberen ( vaak wel prijzig) maar je vader mag mits niet boven 3500 gewoon met b rijden hoor. Ik rijd hier anderhalf paards is 1300 en auto dacht 1800 ( weet niet zeker).

Nanne qua tuig durf ik zo vanaf foto moeilijk in te schatten dus kan je niet helpen

Youri123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 23:02

Stalnolloie: mag je dan gewoon met een normaal auto rijbewijs een 1,5 paards trailer trekken?

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 23:03

@Fennadev, kan enkel dromen van nieuw hooi. Heb wel hooi van dit jaar maar niet bij mijn normale leverancier normaal. Hij zit zonder tot het hier eindelijk eens lang genoeg droog is voor de 2de snee ;( . Die gingen we reserveren dan van hem. Kwam ik maar toe met 80 balen :') .

@ElineGC, heerlijk!

@Susanne, wat schattig!

@Lindsay1998, ziet er goed uit dat plekje :j .

@Sakvis, welke maat singel hangt daar dan aan? Hier heb ik een cob singel voor mijn b/c pony met een singel aan van 45cm en die zit nog op het kleinste overal de singel. Dan moet er al bijna een singel aan van 20cm op een kleintje?

@Quickly2003, benieuwd naar de betere foto's. Mooie maat heeft ze.

Zien of ik morgen Finn kan inspannen. Wil zijn strakker lijntje terug :')

linda_gigant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 23:07

Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst !

Super suzanne ! M startgerechtigd, voor mij nog een ver van Mn bed show.

Ervaring met het huren van een vertrekker heb ik niet ...

Ik mag met mijn auto (1400 kg) mijn trailer sulky en pony trekken met Mn B rijbewijs.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 23:14

Youri123 schreef:
Stalnolloie: mag je dan gewoon met een normaal auto rijbewijs een 1,5 paards trailer trekken?

Jazeker

Youri123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 23:47

Ik zit net te denken. Mag de auto van mijn vader wel een 1,5 paards trailer trekken?
Zo een auto hebben wij:Afbeelding

Youri123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 00:02

Susanne: als het goed is gaan we dit jaar met stal naar de veluwe. Kijk er zo naar uit.

Stalnollie; ja trailer huren. Is ibderdaad vaak wel prijzig. En voor al voor meerdere dagen. Sparen dus maar.

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 00:11

We kunnen vanaf een foto niet zien hoeveel een auto mag trekken. Dan moet je in de papieren van de auto kijken.

Ik mag met mijn B rijbewijs wel met onze combi rijden. Maar doe dit nooit. Vriend heeft BE en gaat altijd mee.
Wil wel bij BE gaan halen.

Quickly2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 07:31

Lori schreef:
@Quickly2003, benieuwd naar de betere foto's. Mooie maat heeft ze.

Ze heeft zeker een mooie maat! Lekker groot.

sakvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 07:42

Youri, is dat een Opel Meriva Turbo? Zoja, dan moet je heel kritisch kijken of hij het mag trekken. Wij hebben deze auto ook en onze auto mag 1.050 kilo trekken. Met een niet al te zware pony en een niet al te zware trailer zou je dat moeten halen. Maar ik vind het fijner om een auto te gebruiken die wat meer mag trekken.

Lori, ik gebruik een singeltje van 30 cm. Nou heb ik wel een shet van ca 106 cm.

Quickly, mooie pony. Wat wil je er later mee gaan doen?

Quickly2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 08:32

sakvis schreef:
Quickly, mooie pony. Wat wil je er later mee gaan doen?

Vrijheidsdressuur en mennen lijkt me ook heel leuk. Ik zou er ook graag kindjes op leren rijden maar dar is meer voor later denk ik.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 09:04

Het gaat er niet om wat de auto mag trekken! Dat staat los van B of BE rijbewijs.
Als je wilt kijken of je met je B mag trekken moet je kijken naar de maximum massa's van zowel auto als trailer.

Auto heeft bv maximum massa van 2000 kilo een trailer maximum massa van 1600 dan mag je dat niet trekken met je B ook al staat er maar een shetlander in van 150 kilo.
Je kijkt niet naar wat je daadwerkelijk trekt maar wat zou mogen (dus de maximum toegestane massa En die mag niet boven de 3500 kilo uitkomen!)
Daar gaan veel mensen de fout mee in.

Daarnaast kijk je dan natuurlijk naar of je auto het wel kan trekken.

E rijbewijs halen is wel zo handig.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 10:12

Hier mogen we gewoon op B rijden met onze combinatie maar het is inderdaad uit rekenen.

Youri123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 13:01

Sakvis: ja dat is inderdaad een opel meriva turbo. Daarom ben ik eigenlijk ool op zoek naar een klein vee trailer om ergens te huren.

Iedereen bedankt voor de hulp. Maar ik denk dat ik toch beter kan gaan voor een klein vee trailer

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 14:20

Patty14 schreef:
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst.

Chippie z'n eerste wedstrijd is ook ingeschreven :D. Pas in november. Misschien gaat hij wel eerder mee maar moet nog even kijken met het werk.

Oh wat leuk! Volgens mij loopt chip ook best leuk of niet?
Susanne schreef:
Hoi Lillian :D Druk geweest?

Wat een mooie caaf! Fijn dat je niet hoefde in te breken Kiekeboefje. Dat scheelt weer haha!

Nick naar Egmond! Das hier dichtbij. Mooie omgeving, heel veel plezier!

Quickly, gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! Knapperd hoor!

Linsey jou had ik natuurlijk al gesproken op wedstrijd :) Gefeliciteerd met je puntje.

Leuk Patty! Go Chip!

Wat een lieve reacties op Willem dames! <3

Ook wij zijn vandaag weer eens gestart. Vaardigheid was een heel mooi parcours, veel stuurwerk, leuk! Liep lekker maar ik stuurde de laatste poort te krap in, dom, want dat koste me een balletje. Wel dik binnen de tijd kunnen blijven dus een winstpunt erbij!

Mijn instructrice heeft me vandaag heel fijn kunnen begeleiden in de dressuur (met losrijden en tussendoor) en dat hadden we echt even nodig, echt heel fijn dat ze dat wilde doen. Een mooie 183 en 190 punten gekregen.

Vandaag een eerste en tweede prijs mee naar huis mogen nemen en in zowel de dressuur als de vaardigheid zijn we M startgerechtigd geworden *\o/*

Wat goed van jou en Willem! Ik ben ook wel benieuwd naar een filmpje van een van je proeven. Heb je die toevallig?

Youri123 schreef:
Frummels: leuk grondwerk.

Patricia: mooi dat nieuwe tuig.

Ik hou meer van ruinen. Ik heb toen ik Arie ook al verzorgde. Ook een andere verzorg shet gehad (merrie) en heb altijd een betere band gehad dan met Arie.
Nu longeer ik ook 4 keer per week een kwpnr (merrie) jeetje wat kan die vervelend zijn zeg. Vooral als ze hengsrig is.
Geef mij maar een Ruin.

Fennadev: ouders die niks van paarden snappen. Irritant is dat hoor. Word ook voor gek verklaart dat ik zo veel voor Arie koop.
Fijn dat dit beter hooi is. Dat hebben wij soms ook met het kuil op stal. De ene baal is echt slecht. En de andere is weer goed.

Kiekeboefje: fijn dat je niet hoefde in te breken.

Kidi: heeft je poetskoffer het wel overleeft?.

Eline: gefeliciteerd met je eerste plek. Leuk dat je officieel wil gaan starten.

Quicky: wat een mooie pony.

Zijn jullie wel is met je pony op vakantie geweest? Ik 1 keer weekendje weg met stal naar leersum. Ik deed toen nog niet werken met de lange lijnen. Dus daar toen gewandeld. En volgende maand waarschijnlijk weer. En dan met de lange lijnen heerlijke ritjes maken. Mocht Arie dit jaar ook mee naar texel vinden. Alleen mijn vader heeft geen rijbewijs voor trailer te trekken. En ik kon geen klein vee trailer vinden om te huren. Weten jullie toevalig een bedrijf waar je kleinvee trailers kan huren. Of van een particulier omgeving Rotterdam?

Vroeger ben ik 2 maal met spinner op ponykamp geweest. In september gaat Jimmy 3 dagen mee.

Ik zag ook een leuke nieuwe aanwinst voorbij komen hier.

Ik moet even een weekje wachten met rijden, Jimmy staat voor echt te lang op de ijzers ( al zitten er ze er pas 8 weken onder) Dus even niets doen tot volgende week dinsdag.
Ze hebben vanaf vrijdag tot nu op de grote wei gestaan en dat is wel aan dikkiedik te merken :') Zonet even gewassen en dan straks scheren.
Was alleen een foutje :') :')

Afbeelding

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 15:44

Hahaha Mirriej; geweldig!

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 15:54

Super Susanne! :)

Haha leuk Mirriejj _O-

Wij hebben een vw transporter thuis, dus rekenen of de auto het mag en kan trekken hoef ik gelukkig niet :P Heb ook mijn E rijbewijs gehaald.... scheelt misschien voor later :)

Ik heb een nieuw projectje! Haar naam is Kristy, ik zal zo even foto's uploaden *\o/*

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 16:27

Dit is Kristy! 4 jarige merrie, denk iets van 90 cm hoog. Ze staat bij Donja sinds die verhuisd is, en was aldoor al een beetje van plan haar op te gaan pakken en daar heb ik vandaag een beetje een begin aan gemaakt. Ze kent aan het halster lopen en borstelen wel, maar verder is ze helemaal groen.
Afbeelding
Ze moest er aan geloven: wassen, borstelen en vlechten, maar ze was ontzettend braaf! Ook is ze verschrikkelijk dik, dus longeren hebben we ook een beginnetje aan gemaakt.
Afbeelding

Ze komt vanaf vandaag snachts in de paddock te staan, en overdag in de wei. Kristy is van de stalhouder, wie niks met haar doet en gaat doen, maar haar volledig op de paddock wou die niet dus dit is al een begin. Ze is trouwens zo dik dat er een plasje water op haar rug zou kunnen blijven liggen... ik vind het maar schrikbarend, maat ze is helaas niet van mij.

Edit: ze heeft trouwens gewoon een lekkere dikke staart, maar deze zwiept ze net even weg :+

nanne02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 16:54

Wel een knapperd hoor! Leuk dat je wat met haar wil doen! Haha, ik dach toen ik foto 1 zag, waar is in vredes naam haar staart! _O- maar toen zag ik je Edit :+
Veel succes!

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 17:04

Haha Miranda wat een boefje! Er zijn geen filmpjes of foto's gemaakt.

Wat een leukerd is Kristy. Haar koppie doet me wel wat aan Willem denken. Ik dacht eerst ook even "waar is de staart" :')

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 17:09

Wat een schattig hoofdje! Leuk!

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 17:51

Wat een leukerd net of er geen staart aanzit haha..

Doe vanavond even updaten ... afspraak morgen afgezegd want heb vandaag een gave shet ruin gekocht.

Quickly2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 18:05

Wat een schattige merrie is Kristy. Veel succes nog!