[HK]SMP kletstopic 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 22:26

Quickly2003 schreef:
@Susanne jij hebt echt wel knappe shets hoor! <3

Uh pasje terug jij.... willem <3 hahha nee zonder gein... idd leuke ponys.

Ga dinsdag ook naar een drachtige shet kijken met veulen aan de voet.

Afgelopen week twee ponys weer verkocht. Een komen ze maandag od dinsdag halen andere na de vakantie.

Kcinarual

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 22:45

Jullie hebben het goed voor elkaar voor Toliene en Gigant!

Mijn tondeuse was binnen, dus ik heb meteen Nick zijn baard er af gehaald!! Ik vind het maar niks, zo'n dun baardje. Baardloos oogt een stuk beter. Hij liet het ook toe om zijn oren en 'derde oor' te scheren terwijl hij 3 jaar terug nog ontzettend oorschuw was! Hij heeft wel vreselijk veel haar gekregen toen ik weg was... morgen ga ik hem wassen zodat ik hem maandag kan scheren. Maandag avond gaan we naar Egmond. Een bootcamp midweekje kan geen kwaad voor Nick. :+

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 22:50

Nanne, hij is onder andere veel te breed en waarschijnlijk gaan zonder dekje eronder de gaatjes ook te ruim zitten. Hoe groot is ze als ik vragen mag? Dit is mijn singeltje volgens mij:
http://hbruitersport.nl/paard/longeerar ... sizes.html

Kcinarual, mijne hebben ook alweer baarden haha. Geen wonder dat iedereen hier in het begin van het jaar versteld staat van die baarden van hun van 40 cm. Ik vind het wel wat hebben, mijn vader vroeg of dat ook een functie heeft en ik zei dat het gewoon een raseigenschap is, net als dat ze sokken groeien.

Gigant is knap zeg, Linda en wat hebben jullie een luxe stal :P

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 23:08

Gefeliciteerd Eline! Netjes hoor :)).

Leuke foto Susanne.

Toliene staat er mooi bij Linsey. Is ze ook een roan? Hier zijn ze beide ook alweer helemaal wit <3.

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 23:26

Zooooo ik kom weer onder m'n steen vandaan *D want na morgen drie hele dagen vrij! <3

Ik heb een singel in ponymaat van horze en een singel van barefoot, misschien wel tzt een kleinere singel maar heeft even geen prioriteit!

Eline netjes gereden hoor :)

Wat heeft Toliene een mooi plekje gekregen Lisney! gelukkig kan ze weer lekker naar buiten :)

Jaaaa Gigant <3 welkom terug linda :)

Susan ik wil willem nogsteeds stelen :=

Merries ja wat zal ik daar eens over zeggen :') sommige zijn echt heel leuk maar dat zijn vooral de merries met een sterk mannelijke kant :p. Er zijn echt maar 2 of 3 merries in mijn gehele paarden carriere geweest die ik echt leuk vond. Voor de rest ben ik echt een ruinen/hengsten persoon :)

Voor Floris heb ik niks betaald die heb ik gratis over kunnen nemen van de vorige eigenaar.

Kiekenboefje ben je nog binnen gekomen? je arme caafjes :=

sakvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 23:48

Grappig om te lezen, al die verschillende maatjes longeersingel. Schrik niet, mijn pony heeft een longeersingel in maat Cob (met extra ringen) of maat full :o
Ik heb een heel kort neopreen singeltje eraan zitten. Ik wil graag dat er veel ringen aan de singel zitten. Eigenlijk gebruik ik maar 1 ring, die ter hoogte van d'r schouder. Op deze manier heb ik een rechte verbinding en trek ik haar nergens in de krul.
Oordeel zelf maar, dit is geen stevige pony, en toch is dit een maat cob longeersingel met extra ringen :')
Afbeelding

Mooie stalling hebben jullie gevonden, Linda en Ayla. Zowel voor de pony's fijn als voor jullie :) Hoe is het met Boef? Is hij al verkocht?

Toliene heeft een mooi droog plekje gekregen. Heeft ze nu nog wel de kans om met vriendjes te knuffelen? En heeft ze nog ergens een stukje waar ze lekker haar benen kan strekken? Over dat gewicht moet je je niet teveel zorgen maken. Eerst weer zorgen dat ze helemaal gezond is. Theoretisch gezien hoeven ze niet dik te worden van onbeperkt hooi.

Ik kan en mag ook nog niet scheren dit jaar, we gaan eerst nog naar de premiekeuring van het stamboek.

Met 83 pakjes hooi zouden wij nog geen maand doen :D Wel fijn, Fenna, dat je zelf het hooi nu kan uitkiezen! Lastig hoor, als je steeds je ouders moet overtuigen. Maar ik ben het wel met de anderen eens, een goede osteopaat voor een controle kan nooit geen kwaad. Soms merk je gewoon niet dat je pony ergens last van heeft, omdat het er heel langzaam ingeslopen is. Super trouwens dat Alex nog steeds zonder deken staat!

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 09:43

Sakvis: Toliene kan contact maken met haar vriendjes tussen het hek door, en staat nu op een stuk van 5 x 3 meter. Ze kan niet rennen etc... maargoed, het was of op de box 2 maanden lang stal van 3 x 3 of het buitenstukje 5 x 3. Dus buiten is absoluut veel beter! Ze staat dan wel 5 keer per week in het werk minimaal op het moment soms zelfs 6 of 7.

Nog in je huis gekomen Kiekeboefje? Of toch moeten inbreken?

Toliene is een bruinschimmel :j

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 17:46

Ik heb niet hoeven inbreken! :P Schoonmaakster had ook een sleutel, (al zo'n 25 jaar bij ons ana het werk) maar dat had ik zo even niet aan gedacht! :) Helemaal goed dus. Mijn cavia Pip was helemaal blij weer groentes te krijgen <3
Afbeelding

Mooie stal hebben jullie gevonden Lina en Ayla, fijn dat het daar beter werkt.

83 pakjes Fenna :wow: *rekent even snel* daar zou ik ongeveer 1 jaar en 7 maanden mee doen :P

Edit: Mijn caaf heet Pip in plaats van piop :')

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 18:00

Trouwens, Willem is echt te schattig op die foto <3 <3

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 18:12

In real life ook! :P

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 18:46

Vandaag weer een wedstrijdje in Wormerveer gereden. Was niet zo tevreden stelling en buiging blijft een dingetje... maargoed na de afgelopen weken met alleen maar ellende toch nog 1 winstpuntje gereden. Per september maar even elke week lessen om het wat beter voor elkaar te krijgen

Quickly2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 18:51

Mijn nieuwe pony is er! Het is een Shetlander kruising en is 4 jaar! Ze meet 1.05 m en is echt een schatje!
Afbeelding
Afbeelding
Betere foto's komen nog.

Kcinarual

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 19:06

Wat een leukerd Quickly! En Linsey gefeliciteerd met je winstpunt!

Alle spullen zijn ingepakt en de sulky staat in de trailer. Ik stond ervan te kijken hoe goed m'n sulky erin past. Op de decimeter precies! Nick mag (moet) 4 dagen flink bootcampen en ik ben begonnen met Gluco Balance voeren. Een goed begin opweg naar een slanke en gezonde Nick. :D

Quickly2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 19:09

Kcinarual schreef:
Wat een leukerd Quickly!

Dankje! Ze moet wel dringend op dieet maar dat komt wel goed!

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 19:30

Quickly2003 schreef:
Mijn nieuwe pony is er! Het is een Shetlander kruising en is 4 jaar! Ze meet 1.05 m en is echt een schatje!
[ [url=m/A4d0iF.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/z5pf9q.jpg]Afbeelding[/url] ]
Betere foto's komen nog.
gefeliciteerd! Wat een droppie!

Quickly2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 19:58

Patricia_86 schreef:
Quickly2003 schreef:
[ [url=m/A4d0iF.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/z5pf9q.jpg]Afbeelding[/url] ]
Betere foto's komen nog.
gefeliciteerd! Wat een droppie!

Dankje!

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 20:08

StalNollie schreef:
Quickly2003 schreef:
@Susanne jij hebt echt wel knappe shets hoor! <3

Uh pasje terug jij.... willem <3 hahha nee zonder gein... idd leuke ponys.

Ga dinsdag ook naar een drachtige shet kijken met veulen aan de voet.

Afgelopen week twee ponys weer verkocht. Een komen ze maandag od dinsdag halen andere na de vakantie.

Haha <3

Succes met het kijken! Plaats je een foto als de merrie het geworden is?

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 20:13

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst.

Chippie z'n eerste wedstrijd is ook ingeschreven :D. Pas in november. Misschien gaat hij wel eerder mee maar moet nog even kijken met het werk.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 20:22

Hoi Lillian :D Druk geweest?

Wat een mooie caaf! Fijn dat je niet hoefde in te breken Kiekeboefje. Dat scheelt weer haha!

Nick naar Egmond! Das hier dichtbij. Mooie omgeving, heel veel plezier!

Quickly, gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! Knapperd hoor!

Linsey jou had ik natuurlijk al gesproken op wedstrijd :) Gefeliciteerd met je puntje.

Leuk Patty! Go Chip!

Wat een lieve reacties op Willem dames! <3

Ook wij zijn vandaag weer eens gestart. Vaardigheid was een heel mooi parcours, veel stuurwerk, leuk! Liep lekker maar ik stuurde de laatste poort te krap in, dom, want dat koste me een balletje. Wel dik binnen de tijd kunnen blijven dus een winstpunt erbij!

Mijn instructrice heeft me vandaag heel fijn kunnen begeleiden in de dressuur (met losrijden en tussendoor) en dat hadden we echt even nodig, echt heel fijn dat ze dat wilde doen. Een mooie 183 en 190 punten gekregen.

Vandaag een eerste en tweede prijs mee naar huis mogen nemen en in zowel de dressuur als de vaardigheid zijn we M startgerechtigd geworden *\o/*

Youri123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 20:23

Frummels: leuk grondwerk.

Patricia: mooi dat nieuwe tuig.

Ik hou meer van ruinen. Ik heb toen ik Arie ook al verzorgde. Ook een andere verzorg shet gehad (merrie) en heb altijd een betere band gehad dan met Arie.
Nu longeer ik ook 4 keer per week een kwpnr (merrie) jeetje wat kan die vervelend zijn zeg. Vooral als ze hengsrig is.
Geef mij maar een Ruin.

Fennadev: ouders die niks van paarden snappen. Irritant is dat hoor. Word ook voor gek verklaart dat ik zo veel voor Arie koop.
Fijn dat dit beter hooi is. Dat hebben wij soms ook met het kuil op stal. De ene baal is echt slecht. En de andere is weer goed.

Kiekeboefje: fijn dat je niet hoefde in te breken.

Kidi: heeft je poetskoffer het wel overleeft?.

Eline: gefeliciteerd met je eerste plek. Leuk dat je officieel wil gaan starten.

Quicky: wat een mooie pony.

Zijn jullie wel is met je pony op vakantie geweest? Ik 1 keer weekendje weg met stal naar leersum. Ik deed toen nog niet werken met de lange lijnen. Dus daar toen gewandeld. En volgende maand waarschijnlijk weer. En dan met de lange lijnen heerlijke ritjes maken. Mocht Arie dit jaar ook mee naar texel vinden. Alleen mijn vader heeft geen rijbewijs voor trailer te trekken. En ik kon geen klein vee trailer vinden om te huren. Weten jullie toevalig een bedrijf waar je kleinvee trailers kan huren. Of van een particulier omgeving Rotterdam?

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 20:40

Dames! Ik houd jullie echt even niet meer bij hoor:-)

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 20:42

Jullie gaan hard Susanne! Gefeliciteerd!

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 20:43

Dat probleem heb ik ook.

Zag een nieuwe aanwinst, gefeliciteerd!

Ik ben nog nooit met Max op vakantie geweest. Ga liever zonder hem en dan ver weg. :o :D

Suus, super! Gaan jullie gelijk M starten of nog even niet?

Kcinarual

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 20:49

Ik ben zo jaloers op de wedstrijdmenners hier! Ach, droom voor de toekomst.

Ik vind vakantie maar niks. Vooral om Nick zijn gewicht en omdat ons andere paard nogal een heethoofd is en de boel op stelten zet. Gelukkig hoef ik nu niet meer mee met mijn ouders en kan ik ze in beweging houden.

Quickly2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 20:55

Dankjewel allemaal voor de leuke reacties!
Op het moment staat ze lekker in haar nieuwe stalletje haar hooi op te eten. Ben blij dat ze het hier goed vind. Ook heeft ze al heel de wei afgecrossd <3