Deze fokker ontwormt ze regelmatig, dus ik gok dat Jorie t van Alex heeft dan... Ach, over 6 weken doe ik ze nog een keer, dus.
Susanne
Geplaatst: 23-02-16 19:29
Daarna maar wat beter bijhouden, want een fikse wormbesmetting kan ook schade toebrengen van binnen (en ze kunnen ook vatbaarder worden voor een eventuele volgende besmetting)
Maar het blijft lastig hoor. Veulens hebben het vaak toch wel en ook op een pensionstal kunnen ze het oplopen als niet iedereen even goed ontwormd.
Ayla
Geplaatst: 23-02-16 19:36
Sjors kan vanaf 'nu' s'nachts op stal (dankzij de nieuwe eigenaren) en ik heb altijd gezegd dat dat beter voor hem zou zijn, maar nu twijfel ik. Wat zijn de voor- en nadelen volgens jullie?
Ik zou het alleen al doen omdat het weiland nu een zwembad is en dan staat hij s'nachts iig droog. Voor mij ook een stuk makkelijker voor het wisselen van dekens, voer reguleren en wanneer ik s'avonds met 'm weg ga op wedstrijd oid. Hij valt snel af en heeft bij de vorige eigenaar ook s'nachts op stal gestaan, hij zag er toen erg tevreden uit haha. In de kudde is hij ook altijd wel erg op zichzelf en hij zou er alsnog van s'ochtends vroeg tot iig eind vd middag bij staan.
Hebben ze nergens een droge plek meer om te gaan liggen slapen? Dan zou ik hem zeker s nachts op stal halen. Ook omdat je zegt dat hij dan net zo vrolijk/vrolijker is.