Soms kan het wat langer duren idd, ligt volgens mij ook wel aan de vereniging. Ergens op mijn knhs staat vaak al wel wat je gereden hebt etc alleen is het nog niet verwerkt.
Gefeliciteerd Donna! Wat is dat toch een mooie kleur pony
Sardis
Geplaatst: 22-02-16 14:09
Thanks!
LS_fotos
Geplaatst: 22-02-16 17:23
Ik loop vet achter, ik had geen tijd, zijn en energie om op bokt te zitten. Gisteren hele mooie kur op muziek gezien, pas de deaux en viertallen. Ze hadden paarden gecombineerd met karren enz. Was mooi!
Ayla
Geplaatst: 22-02-16 17:40
Leuk.
Boef deed zijn naam eer aan vandaag, langelijnen ging niet zoals het moest gaan Een ander bit in combinatie met het weer en een drukke bui zorgde ervoor dat hij erg veel spanning opbouwde, dus we doen mooi een stapje terug. We gaan eerst weer even verder met het wandelen, grondwerken en evt aan het tuig wennen, het bit komt later wel. Eerst even een geschikt bitje vinden voor hem want hij accepteerd tot nu toe alleen Sjors zijn myler en dat vind ik echt te scherp voor hem.
Waarom moet hij een ander bitje als hij deze juist goed accepteert?
Staat erbij haha
Ja te scherp, maar ik dacht als ie hem wel accepteert..
Lastig hoor. Bitten is altijd zo anders en persoonlijk en veel uitproberen..
LS
Ayla
Geplaatst: 22-02-16 18:59
Als hij verder nergens anders goed op reageerd zal ik misschien alsnog bij de myler uitkomen maar omdat hij zo jong is wil ik eerst wat vriendelijkere/minder scherpe bitten uitproberen. Er is nog zoveel, maar wel lastig idd.
Myler staat niet bekend toch als scherp bit ? Ik zou anders gewoon liverpooltje nemen en in de bril rijden..
Ayla
Geplaatst: 22-02-16 19:12
Mwah echt scherp niet maar hij reageerd al heftig op een ongebroken halve kneveltrens dus ik krijg zaterdag wss een dubbel gebroken bitje te leen. Kan ergens deze week nog wel even een liverpool passen en kijken hoe hij er op reageerd.
Susanne
Geplaatst: 22-02-16 19:23
Een Myler is juist heel vriendelijk en zacht omdat hij mooi gevormd is en onafhankelijk van elkaar kan bewegen links en rechts Enige 'nadeel' is dat hij vrij dun is, dus wellicht kan je hem daarom wat scherper vinden. Maar Willem bijvoorbeeld heeft niet zoveel ruimte in zijn mond en dan zou een dik bit juist weer onvriendelijk zijn. Zo is elk poownie anders
Een simpele liverpoolstang in de bril zou je ook kunnen proberen.
Ayla
Geplaatst: 22-02-16 19:28
Dat maakt 'm scherper idd. Maar ik ga gewoon nog wat andere bitten uitproberen en dan zie ik wel waar hij het beste op reageert. Als dat de myler is vind ik dat prima maar ik wil wel het een en ander uitgeprobeerd hebben, om zo een geschikt bit voor hem te vinden.
Ik ben ook nog aan het bedenken welk bit ik ga gebruiken.
Ik heb jullie hulp nodig mijn vriendin is bijna jarig en is begonnen met mennen, lange lijnen vooral nu. Waar heeft ze meer aan, leidsels of menzweep? Ze heeft allebei nog niet.