[HK]SMP kletstopic 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sunshinedaan

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 21:17

Beterschap Ingrid :(:)

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 21:26

K.lote zeg Ingrid :(:) Weet er alles van helaas. Inmiddels ben ik al een paar jaar gestopt met alle soorten melk-, en lactroseproducten. Ik eet ook geen vlees meer (echt heel soms) maar dat is ook vanuit een andere overtuiging. Het scheelt echt enorm. Nu nog amper last. Heb je al veel onderzoeken gehad?

Kcinarual

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 21:31

Super leuk Danielle!!

Beterschap Ingrid, dat klinkt niet lekker :n

Sascho

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 21:50

Hé wat vervelend die maag darm problemen.
Ik heb lactose intolerantie en een spastische darm dus weet er helaas ook alles van al heb ik het nu heel goed onder controle.

Nou goed, ik zal het zooitje ongeregeld even voorstellen.
Afbeelding
Dit is Benji (dreamcathers cappuccino, maar dat roept zo lastig :+)
Benji is 14 jaar en woont al 13 jaar bij mij.
Hij is behoorlijk eenkennig en hoe ouder hij wordt hoe erger dat wordt.
Het is wel mijn grote vriend en voor mij doet hij alles, voor nog zo'n 10 andere mensen op deze aardbol doet hij ook wel wat en de rest kan stikken _O-
Benji wil vooral heel hard lopen, dressuur is niet zijn ding, ik gebruik hem dus vooral voor de marathons maar af en toe moet hij ook wel een rondje dressuur.
Hij is in het enkelspan L dressuur, Z vaardigheid.
Tweespan M dressuur en ZZ vaardigheid.

Afbeelding
Dit is (Midzomer) Zipper.
Hij is 12 jaar, ik heb hem met heel veel geluk van Sabine kunnen kopen toen hij 6 was.
Zipper is juist een allemansvriend, iedereen kan met hem rijden, de manege pony van het stel.
Zipper is ook niet speciaal ergens goed in, hij voert alles op zijn manier prima uit en hobbelt lekker mee.
Zipper mag zaterdag in het enkelspan zijn M dressuur debuut maken, hij mag ook over naar de ZZ vaardigheid. In het 2 span is hij al M dressuur en ZZ vaardigheid.

Afbeelding
Dit is Carlos (van stal de stegen), hij is 7 jaar oud.
Carlos is een echte clown, super braaf maar wel met pit en altijd in voor een geintje. Carlos is een echte dressuur pony al vind hij een marathon ook leuk.
Hij mag binnenkort zijn debuut maken in Z dressuur enkelspan, hij is M vaardigheid.
In het tweespan mag hij ook over naar de M dressuur en is hij Z vaardigheid.

Dan heb ik een week of 4 geleden Chico gekocht, hij kent nog helemaal niks, van de week een foto geplaats met een schoftje om, verder is hij ook nog niet, hij is 4 jaar.

En nog een plekje voor Djinty, die heb ik 2 maanden geleden moeten laten inslapen. Hij is ongeveer 28 geworden, in de tijd dat ik hem kocht had hij nog geen chip dus zijn precieze leeftijd was onbekend, hij was ook al jaren met pensioen.

Afbeelding

Ik start M sgmw met ze, mag helaas niet over naar de z ivm hun schofthoogte.
Dit jaar zijn we voor het eerst en met succes in de mendurance gestart.
Ik woon op de Veluwe dus we rijden lekker veel in het bos en verder trainen we voor de wedstrijden.
Alle pony's zijn hengst maar lopen gezellig met z'n 4en bij mij aan huis.

Zo nu weten jullie alles wel denk ik *D

Kcinarual

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 22:03

Wat een onwijs gave pony’s Sascho!! <3 En wat een mooie leeftijd heeft Djinty bereikt. Hij ziet er zo lekker wijs uit op die foto, met zn grijze bol.

Sascho

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 22:09

Dankjewel! Ik ben ook echt zo blij met ze en kan heel erg van ze genieten.
Haha ja, djinty was ook een oude wijze baldadige opa.
Voor zon kleintje is hij natuurlijk niet heel oud geworden maar ik weet niet wat hij in het verleden heeft meegemaakt, verzorging heeft hij niet gehad, het gebrek aan een paar functionele tanden heeft hem ook zijn leven gekost helaas

Sunshinedaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 22:33

Knap stelletje hoor Sascha!

Maar waarom is er een minimale schofthoogte voor pony’s in Z smgw? Als ze goed getraind zijn en super in vorm, dan maakt die overgang toch niet uit?

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 22:36

Beterschap Ingrid. Ik heb zondag onderste boven gelegen met Jorie voor de sulky. Hij heeft er gelukkig niks aan over gehouden (behalve dan extreme angst voor honden, want het werd getriggerd door een hond), maar ik wel. Dus hij komt nu op rust te staan totdat ik weer dingen met hem wil ondernemen.

Wat gaaf allemaal Sacha!

Sascho

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 22:42

Jeetje fenna dat is schrikken! Alles en iedereen nog heel?

Ze hebben die schofthoogte een jaar of 2 geleden ingesteld..
Ik vind het ook erg flauw want mijn pony's komen vaak een stuk fitter bij de dierenarts keuringen dan hun grotere vrienden..
Ik heb toen ook voorgesteld om de keuringen strenger te maken, zo selecteer je in mijn ogen op een betere manier welke dieren het aankunnen.
Helaas zijn er gewoon groepen mensen die alles zielig vinden en dit soort dingen er door duwen.. Ik ben toch altijd blij met de conditie van mijn beestjes als ik dan de hoefbevangen shetten bij de boertjes in het volle gras zie staan..
Laatst bijgewerkt door Sascho op 21-11-18 22:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 22:42

Leuk Sunshinedaan!

Ingrid beterschap, niet leuk als je je zo slecht voelt :(:) .

Sacho: wat een leuk stel pony’s heb je! Is inderdaad stom die schofthoogte regeling. Ben er ergens bang voor dat ze met dressuur en vaardigheid de kleintjes ook weg willen hebben.

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 22:54

Beterschap Ingrid en Fenna

Sunshinedaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 22:57

Sascha ik zeg discriminatie! Vergeet de zwarte pietendiscussie... we gaan demonstreren voor andere regels :list:

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 23:02

Fenna jeetje!!

Een hond kan niet zomaar een trigger zijn! Is het niet verstandiger om deze pony gewoon niet meer in te spannen? Misschien zijn jullie in combi met het werk in het tuig gewoon geen combinatie!

En ben ook wel nieuwsgierig waarom je niet verder zou mogen vanwege hoogte?

Hier weer onwijs fijn gewerkt aan de lijnen met de 4jarige shet. Stuurwerk vlekkeloos en overgangen galop van hand veranderen overspringen pakt ze moeiteloos op. Is wel echt eentje die voor je wil en moet werken.
Als ik van het weekend hulp heb gaat de kar erachter

Sascho

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 23:08

Haha ja, doen we!
StalNollie, heb het hier boven al uitgelegd.

Wat lekker dat jij met je 4 jarige al zo'n eind opweg bent! Nog nooit de kar er achter gehad?

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 23:11

Fennadev schreef:
Beterschap Ingrid. Ik heb zondag onderste boven gelegen met Jorie voor de sulky. Hij heeft er gelukkig niks aan over gehouden (behalve dan extreme angst voor honden, want het werd getriggerd door een hond), maar ik wel. Dus hij komt nu op rust te staan totdat ik weer dingen met hem wil ondernemen.

Wat gaaf allemaal Sacha!

Had mezelf eigenlijk voorgenomen hier niet meer op te reageren. Maar is het niet een idee die pony weg te brengen om GOED te laten beleren. Dit is niet alleen gevaarlijk voor jezelf maar ook voor de omgeving. Hoeveelste ongeluk is dit ondertussen al..... En dan bedoel ik niet alleen met deze pony.

Sunshinedaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 23:21

Zo StalNollie dat klinkt als een hele fijne pony! Hoe hoog is ie? O:)

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 23:21

Er is een reden waarom ik dit soort dingen hier niet meer zou plaatsen. Als het met iemand anders hier gebeurt is iedereen fcking begripvol en bij mij komt meteen dat wijzende vingertje er weer bij? Waren jullie erbij? Nee, dus jullie weten niet alle details en die ga ik jullie op deze manier ook echt nooit geven. En nee dit was geen gemiddelde hond. Dit was een boxer die bijna over een hekwerk van 1.50 meter kwam springen en in volle sprint vanachter het huis vandaan kwam. En ik span hem nu alleen nog in in een bak totdat ik dit heb opgelost aan de hand.

Edit; erg leuk dit topic, erg leuk.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 23:27

Fenna ik heb afgelopen week hetzelfde meegemaakt met de 4 jarige en die schoot ook wat opzij maar mijn reactie en rust was het nog geen meter.
En ik stuur deze dame met een hand em pinkie rond en ja wil nog weleems drammen maar deze dame wil werken.
Deze situaties heb ik zovaak met die jonge knollen zowel lange lijnen als onder me kont!!
Ik ben leider en ze horen bij mijn te blijven.

En tuurlijk er kan altijd iets gebeuren! Maar eerlijk er gebeurt iedere maand iets heftigs bij jou? Ik vind je werkelijk een gevaar op de weg voor andere.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 23:30

Sascho schreef:
Haha ja, doen we!
StalNollie, heb het hier boven al uitgelegd.

Wat lekker dat jij met je 4 jarige al zo'n eind opweg bent! Nog nooit de kar er achter gehad?

Sorry overheen gelezen! Jammer zeg en eigenlijk ook niet eens een goede rede!!

Nee rechtstreeks groen van de fokker ( heeft wel keuringen meegelopen dus goed en netjes opgevoed)
Ze was als 3 jarige gemeten op 1.01
Dus zal nu net wat groter zijn.
Ze werkt echt fijn en mooi te bewerken, wel een echte go dus wil weleens met voorbeen ineens een uitgestrektre draf erin gooien, maar zeer goed terug te nemen ( liverpool met kinketting maar rijd niet op de scharen gewoon lekker in de ring, reageert ze prima op)

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 23:31

Wat is Johnny een knapperd Sabine!

Beterschap Ingrid :(:)

Ik ken ze natuurlijk al maar je hebt knappe mannen Sas :D

Laten we het gezellig houden.. ik snap dat het de nodige frustratie oplevert, zeker omdat dit niet de eerste keer is dat er iets gebeurd, maar uiteindelijk waren wij er niet bij en blijven het dieren. Anders even een pbtje sturen met tips oid :)

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 23:33

Fennadev schreef:
Er is een reden waarom ik dit soort dingen hier niet meer zou plaatsen. Als het met iemand anders hier gebeurt is iedereen fcking begripvol en bij mij komt meteen dat wijzende vingertje er weer bij? Waren jullie erbij? Nee, dus jullie weten niet alle details en die ga ik jullie op deze manier ook echt nooit geven. En nee dit was geen gemiddelde hond. Dit was een boxer die bijna over een hekwerk van 1.50 meter kwam springen en in volle sprint vanachter het huis vandaan kwam. En ik span hem nu alleen nog in in een bak totdat ik dit heb opgelost aan de hand.

Edit; erg leuk dit topic, erg leuk.

Ik denk dat iedereen de eerste keer ook zo bij jou ook begripvol reageerde alleen nu wordt het meer een gewoonte.
En uhh je komt zelf elke keer weer terug in het topic :D

StalNollie schreef:
Fenna ik heb afgelopen week hetzelfde meegemaakt met de 4 jarige en die schoot ook wat opzij maar mijn reactie en rust was het nog geen meter.
En ik stuur deze dame met een hand em pinkie rond en ja wil nog weleems drammen maar deze dame wil werken.
Deze situaties heb ik zovaak met die jonge knollen zowel lange lijnen als onder me kont!!
Ik ben leider en ze horen bij mijn te blijven.

En tuurlijk er kan altijd iets gebeuren! Maar eerlijk er gebeurt iedere maand iets heftigs bij jou? Ik vind je werkelijk een gevaar op de weg voor andere.

Precies dit.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 23:34

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 23:35

Sorry Ingrid helemaal over je bericht heen gelezen! Wat vervelend zeg, veel beterschap!

Sascho

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 23:56

Wat een leukerd StalNollie!

Ik weet niet wat er in het verleden hier in het topic gebeurd is maar ik vind eigenlijk dat er helemaal niet onaardig gedaan word? De tip geven om er een professional bij te halen getuig toch ook alleen maar van medeleven?
Ik beleer ook met zeer veel regelmaat paarden en pony's maar ben nog nooit meermaals met dezelfde flink in de nesten gekomen.

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 00:37

Goedzo Sunshinedaan! Gewoon doen :)

Sterkte Ingrid! Het lijkt je nooit echt mee te zitten he?

Hey Sascha jij ook hier :P Zipper blijft mn eeuwige favoriet!

Ja die minimale schofthoogte voor Z SWM. Ik heb er 3 die dat halen dus ik zou het kunnen rijden maarehh ik heb 0 winstpunten in de L :’) ik heb 108, 108,5 en 109,5.

Fenna ehm raar verhaal. Sowieso als je ondersteboven hebt gelegen dan zet je je pony NIET weg. Kans bestaat dat je je pony er dan nooit meer voor krijgt.

Wat een lieverd Stalnollie!