[HK]SMP kletstopic 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

LindeDjune

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 22:32

Kiekeboefje schreef:
Knappie! Wat is haar naam???? Gelukkig merrie versterking _O- :)F

Djune! :)

Haha merries! Je houdt er van of niet! :+ voor mij altijd een merrie, vind ze geweldig!

Kiekeboefje

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 22:38

Heerlijk! Mijne is een echte pismerrie met geen enkel respect voor een ander :') Zal dit eens filmen voor jullie, kun je lachen _O- nee zonder gekheid; Vriendin van me heeft een ruintje van 2, ook een shet. Wat een lieverd en alles zonder gezeur en gezeik. :))

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 23:22

Kiekeboefje schreef:
Heerlijk! Mijne is een echte pismerrie met geen enkel respect voor een ander :') Zal dit eens filmen voor jullie, kun je lachen _O- nee zonder gekheid; Vriendin van me heeft een ruintje van 2, ook een shet. Wat een lieverd en alles zonder gezeur en gezeik. :))

Heerlijk daarom hou ik van ruinen en goed opgevoede hengsten. :')

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 23:37

LindeDjune schreef:
Mooi tuig zeg Patricia!

Lekker fietstochtje Fenna! Leuke pony's ook.

Dit is mijn pony trouwens, helemaal nog niet laten zien. Het is een 6 jarige merrie van 98 cm. :o

Plekje op haar neus is helaas van de Greenguard..
[ [url=m/lrxSrU.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mooie pony!

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 23:37

Hier ook eerder een ruinen en hengsten persoon, niet bewust voor gekozen maar zo uitgekomen met de hengsten hier :') . Als ik zo verhalen lees van merries soms ben ik nog blij met mijn hengsten enkel het smeerkees gehalte is minder, mesten overal rond |o .

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 08:28

Fenna, heb je wel eens een goede osteopaat bij Alex gehad?

Linde, knappe merrie hoor! Djune is een mooie naam :)

Patricia mooi je nieuwe tuig, staat goed.

Ik ben denk ik meer een hengst/ruin persoon. Ik kan niet zo goed tegen echte merrie karakters :o Pony van m'n stalgenootje heeft daar een handje van en kan haar soms echt wel achter het behang plakken. Diva gedrag! Willem moet het dan ook ontgelden en die snapt er als man zijnde al helemaal geen snars van _O- Dan krijgt hij ineens een mep of bijt terwijl er eigenlijk niks aan de hand is (madam die eerst door het hek wil ofzo) en dan kijkt hij me echt zo niet-begrijpend aan :')

Oja en ik was laatst boos op haar en ze kijkt me nog steeds niet aan.

LindeDjune

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 09:11

Haha ja merries.. af en toe. :+ Wij hebben ook zo'n merrie-merrie op stal, altijd pissig en moeilijk doen over alles.

Djune heeft gelukkig niet zulke moodswings, ze is gelukkig totaal niet happerig en heeft zelden echt plat haar oren in de nek. <3

Als ze zo wel was geweest had ik er ook niet gekocht toendertijd haha, ik haat bijterts :Y)

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 09:53

Donja is wel vrij heftig, maar dit stopt meteen zodra er mensen bij komen. Vooral voor kinderen verpoezelt ze gewoon <3 ze is ook vrij heftig hengstig en dan schreeuwt ze naar de hengst verderop. De volgende keer niks aan de hand met de hormonen en dan gunt ze hem geen blik :') die arme stakker weet niet wat hem overkomt!

Donja staat ook vaak tussen de grote paarden, maar madam is zekerweten de baas! Geef haar trouwens groot gelijk, want anders word ze letterlijk vertrapt 8)7

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 10:14

Gaaf tuig Patricia! <3

Knappe pony Linde!

Ik heb een merrie en een ruin... maar mijn merrie kan zo erg doordrammen in alles... gister zelfs nog, op dat soort momenten heb ik zin om alle troep neer te gooien en weg te gaan _O- . Maargoed mijn ruintje is daar in tegen niet zo'n drammer dus geef mij maar een ruintje :j

Ik duik nu mijn bed in, na 27 uur in een stuk doorgehaald te hebben. Hoop vanavond fit genoeg te zijn om Toliene te vlechten en Bink aan het werk te zetten ~~}>

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 10:58

Voor mij nooit meer merries :')

"heb" nu 2 ruinen en nooit meer anders. :) Mijn verzorgpaard rijd ik nu iets meer dan 6 jaar en ben zo op zijn makke en eenvoudige karakter gevallen.. <3 en Peppertje begint ook steeds liever en makkelijker te worden.

Gisteren weer lekker met hem geoefend en hij pakt het zo snel op dat ik moet oppassen dat ik niet te enthousiast word. Hij is nog maar jong. Vandaag mag hij lekker eventjes niksen in de paddock en genieten van een poetsbeurt en morgen idem. Maandag weer een keertje 10 minuutjes oefenen. :)

Linsey: slaap lekker! Wat een lange dag zeg..

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 11:28

Frummels dat heb ik met Jorie ook hoor. Dus ik heb met mezelf afgesproken dat ik max 1 keer per week met hem mag fietsen en 1 keer per week wandelen met tuig of hoofdstel.

Susanne hij is tot nu toe al aardig rechter geworden zonder hulp van een osteopaat, maar ik wil het wel eens overwegen als hij echt vast zit. Hij is nu alleen maar scheef en kan heel makkelijk alle kanten wel opbuigen. Gisteren was ik verbaasd over hoe vaak hij ook de linkergalop pakte, hij wisselde zelfs eens van rechts naar links. Terwijl rechts dus zijn voorkeur kant is.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 11:31

Fennadev schreef:
Frummels dat heb ik met Jorie ook hoor. Dus ik heb met mezelf afgesproken dat ik max 1 keer per week met hem mag fietsen en 1 keer per week wandelen met tuig of hoofdstel.

Ik ga nu 2 a 3 keer in de week kort wat grondwerk oefeningen doen/herhalen (10 minuutjes ongeveer) en voor de rest af en toe eens wat dingen oefenen als wandelen, voetjes geven en de spuitplaats. De grondwerk oefeningen die we doen stellen eigenlijk niet zoveel voor en zien op leiderschap en sturen met mijn lichaam. Hij hoeft dus eigenlijk alleen maar rond te lopen en de kant op te gaan die ik wil. :D Ook een oefening voor het wijken voor druk aan het halster en dat was het eigenlijk. Vind het wel belangrijk dat hij dat soort dingen leert. Over iets meer dan 2 weken mag hij eindelijk buiten in de groep. *\o/* Hoef ik niet meer elke dag uit werk naar stal te racen om hem buiten te zetten.. Doe het met liefde hoor, maar het is wel vermoeiend, haha.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 12:09

Fenna, je pony na laten kijken door een osteopaat/masseur is nooit verkeerd als hij in het werk staat. Ook als je niet direct iets merkt aan hem (maar dat doe je wel want hij bouwt amper spier op). Willem wordt minimaal eens per jaar gecontroleerd, ook als hij niets heeft. Ik vind de rug van je pony er wat apart uit zien op je foto's, lijkt of er een bolling zit. Kan best een kwestie zijn van spieren die niet helemaal lekker zitten. Het pas 'overwegen als hij echt vast zit' vind ik een beetje vreemd, dan ben je IMO veel te laat. Dit wil je namelijk voorkomen :)

Linsey lange dag zeg! :D

Kimberley, lijkt me inderdaad vermoeiend om dat elke dag zelf te moeten doen uit je werk. Doet je staleigenaar dat niet voor jullie of onderling?

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 12:41

Jorie doe ik inderdaad in vrijheid wat wijken voor druk mee. En ik doe bijna dagelijks zijn hoefjes uitkrabben. Zodat ik het meteen zie als er iets mis mee is zoals bv rotstraal.

Ik zie zelf wel duidelijk veranderingen nu na twee weken echt aan het werk oa de staartriem begint nu in een kuiltje te liggen dus zijn bilspieren zijn toegenomen. En ook heeft de voorhand een behoorlijke spierpartij gekregen. Daarvoor heb ik ongeveer wekelijks 1 ritje gedaan met hem en in juni helemaal niks qua werk. Foto's zijn allebei zelf ook uit een rare hoek genomen. Ik heb ook echt wel het beste met hem voor hoor, maar helaas heb ik me ook aan de meningen van mijn ouders te houden nog. En die vinden dat ik al teveel geld uitgeef aan mijn dieren.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 12:56

Ach ja dat is vervelend inderdaad als je nog afhankelijk bent van je ouders daarvoor. Mijne snapte er vroeger ook niets van en vonden scheren zelfs zielig :+ Gelukkig na al die jaren vinden ze de pony's en de wedstrijden erg leuk, ze komen zelfs kijken zo nu en dan.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 13:02

Het heeft niet voor niks vorig jaar tot in december geduurd voordat ik Alex kon gaan scheren. Gelukkig zagen ze toen in dat ie het gewoon veel te warm had. Nu gaat de vacht eraf zodra hij echt wat wollig wordt en sowieso voordat de lessen weer beginnen in oktober. Ook de eczeemdeken kwam pas toen hij 6 was(bijna 7), terwijl hij al sinds zijn 3de jeuk had. Maar dit is nu zodanig terug gedrongen door mijn nieuwe voerbeleid dat hij dit jaar voor het eerst in de zomer weer zonder deken staat. Mijn moeder vindt de lessen ook hartstikke leuk, anders zou ze me er niet wekelijks heenbrengen. Net als met de ritten ook, zonder mijn moeder ben ik nergens met de trailer. Wel rijdt ik ons naar paardenevenementen. Zo zijn we naar de marathondag van CAI Beekbergen geweest, man, die paarden gingen echt hard! Alleen ze vindt dat ik er niet zoveel geld aan moet uitgeven. Maar zelfs de mensen in mijn omgeving merken op dat Alex in positieve zin qua bespiering verandert en dat zijn echt totale paardenleken :D

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 13:52

Ja ouders kunnen lastig zijn! Mijne begrijpen het gelukkig aardig goed, maar bij mijn kleinere huisdieren minder ook al zijn die voor mij net zo belangrijk.

Ik heb gelukkig vorig jaar meteen mijn E rijbewijs gehaald! Heerlijk :) ik kan met veel combinaties rijden en ook het stukje ervaring is gewoon zo handig. Hoef alleen maar de auto te lenen van vaders en de trailer van mijn nicht (welke altijd stilstaat) en gaan met die banaan!!!!! :P

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 13:53

Ik vlieg zo weer terug naar NL maar ben de huissleutel vergeten! Mijn kleine caafje zit sinds gisterochtend alleen in huis. 8)7 (mijn ouders zijn net op vakantie) hoop dat er iemand een reservesleitel heeft en anders moet ik inbreken :x

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 14:09

Ow oeps _O- Niemand van je buren een sleutel?

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 14:11

Susanne schreef:
Ow oeps _O- Niemand van je buren een sleutel?

Nee... en iedereen die een sleutel heeft is op vakantie :( ik moet wat zien te bedenken :P

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 14:15

Oh dat is echt ruk :oo Hopelijk hoef je niet in te breken en als je dat wel gaat doen, meldt het even bij de buren voordat ze de politie bellen :=

nanne02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 14:36

Oeps, das niet handig, succes met inbreken :P

Mijn ouders zijn ook niet altijd even handig. Heb een soort paddockje gemaakt maar dat vinden ze zielig en weet ik veel. Dus nu lopen ze even in de weide, maar ik doe ze zo weer in het 'paddockje' want ze zijn dik zat (mijn ouders vinden van niet) <<)

Kcinarual

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 16:56

Misschien hebben de buren van de mensen die jouw sleutel hebben een sleutel van hun, dan kan je uit hun huis je eigen sleutel pakken en je eigen huis in zonder in te breken. :Y)

Ik ben weer terug van vakantie en ik ga zo eindelijk naar Nick! *\o/*

LindeDjune

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 17:12

Wow Linsey 27 uur wakker zijn is echt lang! Hoop dat je vanavond niet te brak ben en lekker naar stal kan gaan.

Vervelend dat je me je ouders zo rekening moet houden Fenna, maar wel super aardig dat ze overal met je heen rijden, daar moet ze ook tijd voor vrij maken. Mijn ouders (en vriend) begrijpen het ook niet altijd even goed hoor, maar ik steek graag geld in goede spulletjes, en ook paarden moeten naar de tandarts/fysio/ostea. Voor niet-paarden mensen niet altijd te begrijpen. :')

Hier lekker in het zonnetje gelongeerd met touwtjes, ze krijgt steeds meer ronde billen en een dikke nek!
Morgen weer voor de 3e keer 15 minuutjes met de sulky oefenen. :D

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 17:29

Oh vervelend zeg die sleutel!
Ik ben een echte merrie mens hihi
Hoe meer merrie eigenschappen Hoe beter. Caya en Beauty ook echte diva's. Faya lief moppie. Voor mij nooit meer een ruin. Mijn fijnste pony's en paarden zijn altijd merries geweest. 2 ruinen gehad. Maar merries gaven op wedstrijden toch net dat beetje extra.